Joulukuiset 2018

Voi ei @köhnö ! Toivottavasti tilanne helpottuu kun saavat muut perheenjäsenet vähän rauhoituttua... :)

Täällä ihan kaamea olo aina kun on syönyt. Ei kyllä tällaisia oloja ole noissa kahdessa keskenmenneessä ollut. Huhhuh. Pitääkö tässä pienentää ateriakokoja ja -välejä, vai miten tätä oloa saisi tasoitettua? Onko kokeneilla mitään vinkkejä :D

Santso vasta 4+5 ja maha sekaisin
 
Kurja homma köhnö. :sad001 Kuulostaa kyllä tutulta, että miehille on välillä tosi vaikea ottaa vastaan rakentavaakin kritiikkiä. Toivottavasti tilanne tasaantunut kun pyhätkin on kohta ohi. :)

Santso mietin kanssa tota pahoinvointia, kun tuntuu että on huono olo jos ei syö, ja huono olo myös heti kun syö. :hungover: Välillä ehti vähän helpottaa, mutta nyt taas tullut takaisin tää. Eikä oikeen oo edes mitään kikkakolmosia, kun esikoista odottaessa ei ollut pahoinvointia lähes ollenkaan. :grin

Eilen alko myös närästää ihan kunnolla. o_O En juo kahvia ja välttelen rasvasia ruokia jne, joten mietin että vaikuttaako raskaus jo näin alussa tälleen, vai johtuuko ihan muista syistä. Mua ei siis närästä lähes koskaan noin muuten.
 
Kiitos tsempeistä :Heartred Kyllä se aina helpottuu, kun saadaan asioista lopulta puhuttua ja mies saa olla hetken omissa oloissaan.

Kyllä närästystä voi ihan hyvin tulla heti alkuun. Parilla tutulla on närästänyt koko raskauden ajan.. Ja tuosta pahoinvoinnista nyt edellisen ja tämän alkuraskauden perusteella voin vain sanoa, että mulle parhaaksi konstiksi on sopinut pieniä annoksia usein :) Siis ihan aamupalan ja lounaan välissä esim.1-2 välipalaa (esim hedelmä). Mun pahoinvointi on ollut siis luokkaa kuvotus, ei oksennus.
 
Moikka!
Hyvin varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Tänään tehty haalea plussa PC:llä ja digi näytti raskaana 1-2 viikkoa:happy: Yksi lapsi löytyy ennestään, esikoinen on 1v4kk. Tämä on kolmas raskaus, viime lokakuussa sain keskenmenon rv11. Pelottaa aivan hirveesti että niin käy taas. Toivotaan että kaikki menisikin hyvin:rolleyes: Laskettu aika olis 11.12.
 
Onnea holpakka plussasta ja tervetuloa! :) Varmasti pelottaa kamalan kokemuksen jälkeen, mutta uskotaan ja toivotaan että tää pikkuinen tulee syliin asti. :Heartred
 
Onnea Holpakka! :) Mullakin viime lokakuussa km. Toivottavasti nyt kummallakin pysyisi pienet matkassa...

Närästystäkö tämä on, jaaha. Onneksi ei oksennus sentään lennä, mutta ei hirmukiva olotila näin muuten.

Missä vaiheessa ootte ajatelleet kertoa lähisuvulle, ystäville, töissä ym? Mulla kävi perinteiset - raskautta on nyt yritetty vuosi, ja mä aloitin kuukausi sitten uudet työkuviot. Eikös heti tärpännyt kun yhdessä kierrossa keskittyy ihan muuhun kuin raskautumiseen :D voi ei...
 
Mulla on itellä refluksitauti, johon en oo tarvinnu nyt lääkitystä kun välillä, mutta nyt alko närästää heti, muissakin raskauksissa ihan sama. Ja se on mulla pahentanu myös pahoinvointia tosi pahaksi, eli kannattaa välttää sellasia ruokia mitkä pahentaa närästystä niin pahoinvointikin voi olla hieman helpompaa.

Tosin musta tuntuu että siihen ei auta oikeesti mikään jos se sattuu pahana tuleen, tokasta oli hypermeesi ja kahdesta muustakin pahoinvointi ollut tosi rajua ja oon oksentanu puoliväliin asti, jonka jälkeen helpotti edes hiukan, poikkeuksena toi hypermeesi joka kesti ihan loppuun asti ja oli kyllä ihan hirveetä, pelkään että jos tässäkin tulee niin miten pärjään noiden kolmen aikasemman kans
 
Ja hei vinkkinä että jos närästykseen ei jeesaa rennie tms niin mulla on raskauden aikana lääkityksenä omeprazol, joka auttaa hyvin ja myydään apteekissa ilman reseptiä
 
Mulla myös ekassa raskaudessa alkoi närästys jo heti dpo8, ja jatkui pari kolme ekaa viikkoa, sitten helpotti. Tuosta närästyksestä tiesin tälläkin kertaa, että jahas nyt on tärpännyt, vaikkei raskaustesti vielä mitään näyttänyt. Mä kun en muuten pahemmin närästyksestä kärsi.

Mä tein tänään (rv4+3) uuden digitestiin, ja nyt sain viikoiksi 2-3. Olipa helpottavaa, että hcg on noussut! Kerroin eilen mun hyvälle ystävälle plussasta, kun tuntui että tarvii jollekulle kertoa, ja hänkin on raskaana. Muille en ajatellut vielä kertoa aikoihin. Haluaisin odottaa nt-ultraan saakka, mutta saa nähdä joudunko läheisille sukulaisille kertomaan jo aiemmin, jos tuun niin pahoinvoivaksi etten pysty sitä peittelemään. Ajattelin myös, että tällä kertaa en sinnittele salaillen töissä, jos olo menee aivan kauheaksi, vaan pyydän sairaslomaa. Edelleen liian hyvässä muistissa kuinka viime raskaudessa oksensin työhuoneessa kenkään kun en ehtinyt vessaan asti, ja työmatkalla pyörän päälle kun en ehtinyt pysähtyä... Ihan hullun hommaa yrittää sinnitellä töissä salaillen siinä kunnossa.
 
Onnea Holpakka ja tervetuloa! Toivottavasti tämä kaveri pysyy loppuun asti :shy:

Me ollaan kerrottu jo mun vanhemmille samana päivänä, kun plussasin. Oltiin heillä saunomassa, enkä viikonloppuisin yleensä saunakaljasta kieltäydy.. :grin Äiti heti kysyi, olenko raskaana, enkä jaksa ruveta salailemaan, kun ollaan niin läheisiä.

Muille kerrotaan varmaan vasta nt-ultran jälkeen. En tiedä, koska pomolle kertoisin.. Varmaan, kun maha alkaa olla vaikea peiteltävä. On nimittäin hiukan tiukka pomo mulla, eikä varmasti ilahdu uutisesta. Vaikka luulisi, ettei voi olla yllätyskään, kun oon vielä suht nuori ja eka muksu on jo 2v..
 
Ilmoittaudun mukaan. Ennestään löytyy kesäkuinen 2016.

Jännätään miehen kanssa miten tämä raskaus etenee kun joulukuussa todettiin nt-ultrassa keskeytynyt keskenmeno. Toivottavasti tämä etenisi loppuun asti.
 
Enhän mä voinut poissa pysyä. Tänään tein taas testin ja testiajalla tuli haalea viiva. Nyt joku tunti sitten päätin vielä kurkara testiä niin ihan tasavahvat viivat :love017 Vaikka siis ei saisi testi ajan jälkeen tulkita, mutta kyllä tää hiukan tuo toivoa ja kun edellisessä apteekin testissä ei kyl viivat muuttuneet. Mietinkin et odotinko aamulla ees varmasti sen 5min.lähelle kyllä sit otin kuvan ja heitin kaappiin. Nyt jo malttaisi ainakin pari päivää tai mielellään 3-4, 2 apteekin testiä vielä olisi. Harmittaa kyl ku en vaan ostanut suoraan digiä. Mut enää ei taida viitsiä. Vai onko joku nähnyt niitä halvemmalla kuin 14,5€/kpl(sen tiedän et 2 saa halvemmalla)kun olis mennyt 35-40€ testeihin jos sen vielä haen kun 2krt jo apteekista hakenut :scared007
 
Me oltiin ajateltu että jos sais asian pidettyä meidän kesken rakenneultraan asti, mutta ainakin viimeksi maha pullahti niin nopeasti esiin, että voi olla mahdotonta. :hilarious: Mutta ainakin nt-ultraan asti odotellaan ennenkuin muille kerrotaan. Omalle äidille kyllä äsken kerroin, mutta se näkee mun naamasta heti jos salailen jotain, eli taisi arvata. :grin Ja hänelle kuitenkin kerron aina kaiken, niin piti päästä tästäkin avautumaan. Töihin pitää varmaan myös kertoa jo piakkoin, kun teen sellaista duunia, mihin raskaus vaikuttaa osittain aika paljonkin. Ärsyttää vaan kertoa pomolle ennenkuin edes perheelle. :meh: Ja kun tosiaan tässä nyt kuitenkin voi käydä vielä vaikka ja mitä..
 
Mäkin olin meidän vanhemmilla kun ekan kerran reipas viikko sitten testasin. Kauhuissani herätin äidin ja itkin kuinka mä nyt pilasin kaiken kun just aloittanut uudessa työssä ja ei TÄSSÄ kuussa pitänyt mitään vielä tapahtua... mitä ihmettä, asioilla on tapana järjestyä :D ja onhan tätä odotettu jo NIIN pitkään!

Muillekin himotestaajille, i feel you. En meinaa uskoa todeksi näitä plussia ja tuolla on vielä pari digiä varastossa... tosin ei se hcg aina kerro kaikkea, esimerkiksi alkion sijaintia tai sitä, lähteekö sydän lyömään... varhaisultra on varattu parin viikon päähän! Onko muut menossa?
 
Tuosta kertomisesta. Yhdelle kaverille oon kertonut, koska pitää olla joku muukin miehen lisäksi kenelle purkaa. Varmaan tulee kerrottua ainakin yhdelle kaverille vielä sekä äidille tässä joskus. Muille vasta nt-ultran jälkeen.
Jos edellisiä raskauksia vertaa voi olla haastetta jo siinä että pysyy sinne ultraan asti salassa. Maha siis kasvanut niin nopeasti yleensä. Mutta viimeisimmästä kyllä hiukan jäänyt mahaa että toivoa sopii että ei tällä kertaa tulisi niin äkkiä esiin :)
Työ on vähän kans sellaista etten varma pystyykö pitää salasaa, mutta eiköhän. Eiköhän noita nostoja voi tehdä kuitenkin kun vaan miettii ergonomiaa. Toivon ettei ihan heti ainakaan tarvii kertoa.
 
Me ollaan menossa varhaisultraan, mutta en oo vielä varannut sitä. Ajattelin viikon verran tässä ainakin vielä kattella ennenkuin varaan sitä ja neuvolaa jne. Mites ne ketkä on käynyt aikaisemmissa raskauksissa varhaisultrassa, muistatteko milloin kävitte? Ja ne ketkä on menossa, niin ootteko mille viikolle varannut? Mä katoin edellisestä äitiyskortista, että olin varannut sen 7+0, ja ultrassa alkoi vastasi 6+5, eli silloinkin oli vissiin pari päivää myöhemmin ollut ovis. Mutta hyvin löytyi sillon syke. :)
 
Meillä tosiaan neuvolassa ultrataan ensi käynnillä niin en taida viitsiä maksaa varhaisultraa. Neuvola on varmaan joskus 9+ tai saattaa olla jo 8+.Silloin ihan hyvä, että ainakin näkyy ja kun mulla ei raskaus varmasti niin pitkällä kun kuukautisista laskettaisiin.

Viime raskaudessa stressasin kovin ja kun pyysin niin neuvolatäti suostui ottaa ultraan muistaakseni 5+5 ja neuvolan huonolla laitteella näkyi pieni möykky ja juuri juuri se syke erottui :) Varmaankin juuri joku rv7-8 on hyvä aika varhaisultraan.
 
Tääläkin ar-ultra varattuna 7+0. Pelottaa että se on liian aikaisin eikä sykettä näy. Mutta ehkä otan tavoitteeksi sille käynnille tarkastuttaa alkion sijainnin ja koon vain. Vaikka kyllä harmittaa jos syke ei näy...
 
Mun oli pakko kertoa yhdelle kaverille heti, kun molemmat yritetty lasta ja oltu puolin ja toisin toistemme tukena.

Sovittiin miehen kanssa ettei muille kerrota ennen varhaisultraan jonne tarkoitus varata piakkoin aika. Ettei käy niinkuin joulukuussa, kun tosiaan nt ultrassa näkyi keskeytynyt keskenmeno ja silloin ei käyty varhaisultrassa niin se kadutti jälkikäteen
 
Takaisin
Top