IVF/ICSI kokemuksia

Virallinen testipvä :love7



Klinikalle soitettu ja varhaisultra olis 13.9. Nyt menossa kuulemma 4+5 ja laskettuaika mun parhaan ystävän syntymäpäivänä 3.5. :Heartred Sen on pakko tietää vaan hyvää! Veritestiä vielä vähän harkitaan.

Pelonsekaisin fiiliksin ja ei ihan täydellä luotolla siirryn tuonne plussanneisiin! Seuraan kyllä tätä ketjua vielä ja toivon sydämeni pohjasta kaikille onnistuneita hoitoja :Heartred

Mites Ronya ootko malttanu olla testaamatta? :)

Ihanaa! Onnea! :) Munki hyvän ystävän synttärit on 3.5. niin sen täytyy tietää vaan hyvää! :)
 
Ihan pari minuuttia meni pohtiessa, et kuin mie ton pregnylin saan sekoteltua ja pistettyä.. en siis tohon opastusta saanu. Vaan vanha opasvihko, jossa vielä se ampullin kaula katkastiin.. mut pikku pohdinnan jälkeen onnistu kyllä =)
Pikku paniikki päällä, kun oon varma, et nuo tietty kaikki karkaa nyt ennen punktioo..
Huomenna onneks pääsee pitkästä aikaa taas purkaa kaikki mietteet terapeutillekin. Mies varmaan kiittää:grin
 
Virallinen testipvä :love7



Klinikalle soitettu ja varhaisultra olis 13.9. Nyt menossa kuulemma 4+5 ja laskettuaika mun parhaan ystävän syntymäpäivänä 3.5. :Heartred Sen on pakko tietää vaan hyvää! Veritestiä vielä vähän harkitaan.

Pelonsekaisin fiiliksin ja ei ihan täydellä luotolla siirryn tuonne plussanneisiin! Seuraan kyllä tätä ketjua vielä ja toivon sydämeni pohjasta kaikille onnistuneita hoitoja :Heartred

Mites Ronya ootko malttanu olla testaamatta? :)

Jeee, Mörkö!! :dance008 Mulla edellinen syntyny 3.5.! :wink :Heartred
 
Jero, jospa siellä pikkuinen tekee pesää itselleen. Tsemppiä ja nopeasti kuluvia piinailuja!

Nasukka, tsemppiä myös sinulle huomiseen punktioon! Toivottavasti laatu korvaa määrän.
 
Heissan.
Uutena tulen mukaan. Kaks tuloksetonta inssiä takana joten seuraavaksi IVF. Lokakuulla tarkoitus aloittaa lääkkeet ja marraskuussa sit punktio jne. Selittämätön lapsettomuus meillä. Mulla 2 lasta edellisestä, miehellä ei lapsia. Ikää 35v ja 39v.
Hieman jännittää ne hormonit et kuin niihin reagoin. Letrozolia söin aiemmin ja ne aiheutti kireää pinnaa ja ummetusta, aivan ärsyttävä olo tila. Nyt luomukierto menossa ja olo normaali. Tosi sujuvasti kaikki sujunu Meillä, julkisella puolella ollaan. Tutkimuksiin lähdettiin viime joulun aikaan ja nyt jo IVF tulossa, ajattelin et pitempään sais jonotella hoitoja. Hyvä näin kun ei enää nuoria olla :)
 
Mette82, joo tosiaan sama aikataulu ilmeisesti :) Tai toivottavasti HUS ei petä ja tuossa vaiheessa mahtuu alustavista lupauksista huolimatta mukaan. Meillä takana 3 oi kiertoa letrotsoleilla ja 3 oi + inssi kiertoa gonal f:llä. Kirjoitettuna tuolleen ylös niin tuntuu jo että aika pitkä matka takana vaikka muihin verrattuna vielä aika lyhyt. Vielä ei oikein pää ole mukana siinä että ihanko oikeasti ivf:ään asti ollaan jouduttu. Muistan kun puhuttiin yrityksen alussa ekojen pettymysten jälkeen miehen kanssa että ”joo voi kestää joitakin kuukausia, mutta eiköhän se kuitenkin hyvissä ajoin ennen kuin ivf tulisi kyseeseen tärppää ja ei tarvii huolehtia ja murehtia jos vähän kestää...” just joo... tässä sitä ollaan 1.5v myöhemmin.
 
Onnistuuko teillä aina piikitykset niin, että ei tule verta tai piikitettävää ainetta ulos yhtään? Muutaman kerran tässä on mennyt ihan ok, mutta tänään tapahtui se mitä aina pelkään, neula tuntuu tylsältä eikä meinaa upota nahkaan ja just kun luulet, että homma meni kunnialla, niin jotain tulee neulan jälkeen ulos. Pistoskohtaa kirvelee, joten kaikki ei varmaan tullut pihalle, mutta jonkun verran kuitenkin. Mitähän tässä pitäisi tehdä?
 
Louhitar: Miulla tuli parin piston jälkeen pien veritippa ja kertaalleen kirkas pisara, eli oletettavasti gonalia, mut ei kuulemma oo vaikutusta. Sinuna en liikaa miettis, jos pisarasta kyse. Jos kovasti mietityttää ni soittele hoitotaholle ja varmista heidän mielipide asiaan.

Matkalla: Rauhallisia piinapäiviä ja tarrasukkia matkaan!

Uusille tervetuloa joukkoon!
 
Lääkkeen iholle nousua voi estää pitämällä neulaa ihon alla useita sekunteja vielä annoksen pistämisen jälkeen, ja vetämällä neula sen jälkeen hitaasti ulos.
 
Lääkkeen iholle nousua voi estää pitämällä neulaa ihon alla useita sekunteja vielä annoksen pistämisen jälkeen, ja vetämällä neula sen jälkeen hitaasti ulos.

Jep, tällaiset ohjeet olin saanut aiemmin ja näin toki toiminkin. En edelleenkään tajua miten tuossa kävi noin. Ainoa ero aiempaan oli se, että neula tuntui tosi tylsältä eikä meinannut mennä ihon läpi. En sitten tiedä vedinkö neulan kuitenkin liian nopeasti pois, vaikka useita sekunteja pidinkin paikallaan pistoksen jälkeen. Vai pidinkö jopa liian pitkään ja neula pääsi jotenkin liikkumaan pistoskohdassa odottelun aikana. Kyllä saa taas stressata seuraavaa piikkiä!
 
Pistoskohdassa liikkuminen ei haittaa, se vain tuntuu ikävältä. :wacky:

Kun pistää ainetta ihon alle, syntyy siihen kohtaan painetta (koska siellä on enemmän nestettä kun siellä kuuluisi olla). Odottelun idea on, että paine ehtisi hetken tasoittua ympäröiviin kudoksiin ennen kuin neula vedetään pois, ja hitaan pois vetämisen idea on se, että kudokselle annetaan aikaa sulkeutua neulan perässä. Liian nopeasti vedettynä koko neulan reitti on hetken aikaa auki, ja se lääkeaine haluaa sitten sitä kautta purkaa painetta, ja samalla pitää reittiä auki.

Pienenpieni pisara saattaa tulla neulan mukana, se ei yleensä haittaa.
 
Mulla tullu tippoja ulos useita kertoja vaikka aina oon pitänykin monta sekuntia neulaa sisässä ruiskutuksen jälkeen, mut ei oo vaikuttanu mitenkään follien kasvuun. Eli tuskin on mitään hätää!
 
Mulla tuli myös monesti pienesti neulan pois vedon yhteydessä sitä ainetta, vaikka pidin neulaa yli ohjeisestun 5sek aineen laiton jälkeen.
 
Kiitos Suski75 vielä yksityiskohtaisesta selvennyksestä! Ootte te vaan niin ihania kun jaksatte selittää ja jakaa kokemuksia.

Kai sitten vaan vedin sen neulan liian nopeasti pois, pitää kokeilla tänään vielä paaaljon paljon hitaammin. Sitä ennen vielä ultra, pääsee katsomaan onko mikään lähtenyt kasvuun. Jännää!
 
Takaisin
Top