IVF/ICSI kokemuksia

Kielo27

Oman äänensä löytänyt
Meillä lapsettomuutta takana n. 2,5 vuotta. Lapsettomuuden syynä miehen sairaus, mikä onneksi on pysynyt kurissa lääkkeiden avulla.
Yksi inssi tehtiin tammikuussa 2015, mutta tämän jälkeen lääkärit suosittelivat heti siirtymistä ivf/icsi hoitoihin. Elokuussa 2015 1. Icsi hoito takana josta 11 munasolusta 3 hedelmöittyi. Tuoresiirtoa seurasi vielä 1 pas mutta nega sekin.
Nyt toiveikkaana odotellaan mahdollisesti helmikuussa tapahtuvaa 2.icsi hoitoa. Hoitosuunnitelmaa odotetaan, josta ajankohta varmistuu. Rankkaa, mutta niin sen arvoista mikäli saadaan onnistunut lopputulos! Olisi kiva tietää muidenkin tuntemuksia ja kokemuksia tämän asian tiimoilta. :)
 
Meillä oli neljä inssiyritystä, minkä jälkeen parin kuukauden tauon jälkeen ivf. 11 follikelia, joista 7 munasolua. 5 hedelmöittyi, 4 lähti jakaantumaan. 3 pakkaseen ja niinkin onnekkaasti, että tuoresiirrosta tuolla makuuhuoneessa tuhisee pieni 7kuinen.
Nyt olisi muutaman kuukauden päästä yrittää pakkaspojista pikkukakkosta. Nähtäväksi jää kuinka käy.
Tsemppiä kovasti toiselle kierrokselle! Sääli ettei ole halvinta mahdollista touhua.
 
Tsemppiä teille kielo! Meillä takana kaksi ICSI-hoitoa 2007-2008. Molemmista saatiin vain yksi alkio eikä kummallakaan kerralla onnistunut. Pitkän tauon jälkeen päätimme yrittää vielä kerran ja nyt koko hoito meni helpommin, en ollut niin kipeänä eikä puntiokaan ollut ihan kuolemaksi niin kuin aiemmin on ollut. Tällä kertaa saatiin myös neljä alkiota pakastimeen!! Ja mikä parasta, juuri ennen joulua tein positiivisen raskaustestin :shy: jota en ikimaailmassa uskonut tekeväni. Itse olin jo ihan luovuttanut ja pitkälti miehen vuoksi suostuin vielä yhteen kertaan.

Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin ja se tieto, että pakastimessa 4 odottamassa on niin huojentava että itkin niin kovasti kun sain kuulla tuloksesta!

Paljon onnea teille yritykseen ja samoin teille pikkutikku!
 
Ei oo totta! Tuntuu todella pahalta sinun puolesta. Voimia :Heartred onneksi saitte pakasteeseen ne 4 kuitenkin. Jospa siellä olisi pysyvä matkalainen teille.
 
Toukanäiti: Voimia sinulle. :Heartbigred

Meillä oli aktiivista yritystä inssien ja ovulaatioinduktien kanssa melkein 3 vuotta. Ensäimmäinen icsi tuotti vain yhden epämääräisen alkion..
Toinen icsi kaksi alkiota joista toinen top ja toinen heikko. Molemmat laitettiin kyytiin ja tuloksena tuli nyt reilun vuoden ikäinen lapsi!! :love017
Nyt kolmas icsi ei tuottanut yhtään alkiota... :sad010 ja neljäs icksi erikaavalla tuotti jopa 5 alkiota joista on nyt yksi kyydissa ja neljä pakkasessa. Eli piinapäiviä elelen. :excited001

Minulla on pco:ta, munasolujen kypsymishäiriö ja epäilys lievään endoon. Lähtötilanne oli lähinnä se, etten ovuloinut ollenkaan. :sad015

Kuitenkin ihmeen kaupalla tulin raskaaksi ja nyt toivon, että sama ihme toistuisi.

Halusin kertoa kannusteena, että monesta yrityksestä huolimatta se voi joskus onnistua! :Heartred
 
Tsemppiä piinailuun meillä on vkolla 8 punktio eli ei mee pitkään kun itsekin pääsee piinailemaan, jos vaan kaikki menee hyvin. Onko sinulla ollut käytössä synarela nenäsumutetta?
 
Mulla oli procren-pistos ja sen jälkeen menopuria ja pregnyl. Nyt luget. :)

Vielä olis yksi piinaviikko..nyt ei ole yhtään olo, että olisi tärpännyt..mut mut.. hmm.. :confused:

Tsemppiä Kielo27 punktion odotteluun!! Mitkä lääkkeet sulla on käytössä? :cool14
 
Me ollaan vasta aloittamassa IVF hoitoja. Yritystä ovulaatiotestien kanssa reilu vuosi, emme uskaltautuneet hoitoihin aiemmin vaikka tiedossa oli että raskaaksi tuleminen ei taida onnistua omin voimin.

Mulla lapsia edellisestä liitosta, mutta sen jälkeen rankkaa ja vaikeaa sairastamista joka nyt syynä sekundääriseen lapsettomuuteen. Miehellä ei omia lapsia ole.
 
Testipäivä olisis pp14 eli 29.1.. :schoked025:woot: :nailbiting: :grin

Mekku: Rohkeasti vaan hoitoihin! :smug:Muistan miten minua jotenkin huojensi hoitoihin lähtö, koska silloin emme olisi asian kanssa "painimassa" kaksin vaan saisimme apua.
..toki samalla pelotti, mitä jos sekään ei auta. Mutta enemmän se auttaa joka tapauksessa kuin ilman hoitoja. :rolleyes::)
 
Taidan liittyä mukaan. Meillä lapsettomuus hoitoja on takana vuosina 2005-2009 ja viimeisestä Icsistä ja pitkästä viljelystä tuoresiirrolla saatiinkin paras mahdollinen lopputulos; tuplat.
Nämä tuplat ovat nyt jo 6v eskarilaisia ja lisää on saanut tulla jos on tullakseen,mutta eipä ole tullut.

Tänä syksynä sitten lähdettiin uudelleen hoitoihin ja tehtiin ICSI.llä pitkä viljely, samoin kuin 2009 onnistuneessa hoidossa.
Munasoluja saatiin 23, mutta vain 8 hedelmöittyi. Lopulta yksi siirrettiin ja 3 blastokystia saatiin pakkaseen. Eli meidän ongelmaksi on osoittautunut se että alkiot eivät jatka jakautumistaan.

Tästä hoidosta tulos oli kuitenkin positiivinen, mutta valitettavasti se meni kesken h6+2 joulukuussa.
Tänään tehtiin sitten PAS ja nyt piinaillaan.
 
Meillä alkamassa ifv hoito. Tänään ilmoittauduin hoitoon kun menkat alkoivat nyt täytyy odotella että soittavat ja saan reseptit yms. Meillä takana 4 inssiä ja lapsihaaveita jo kohta 4 vuotta . Missä te muut ootte hoidossa? Me ollaan nkl.
 
Tervetuloa mukaan!

Minulle laitetaan nyt pas-kierrossa kaksi huurulaista kyytiin :love017, jos selviävät sulatuksesta. Huurulaisten ikä on 3vrk. :shy:Onnistunut icsi-lapsi syntyi kun tuoresiirtona laitettiin top-alkio ja vähän heikompi.
Me käymme Väestöliiton klinikalla.

Tähtönen87: mikä on nkl? :rolleyes::)
 
Takaisin
Top