IVF/ICSI kokemuksia

Onko täällä ketkään muita kellä bmi:ii on juuri sen bmii rajan kohdalla taikka yli 30?

Mä olin hoitojen alkaessa ihan vähän alle BMI-rajan. Viimeisen tuoresiirron jälkeen, hoitaja sanoi, että jos nyt tärppää, niin mahdolliseen PAS:n mennessä pitää sit laihduttaa eli mulla nousi paino hoitojen aikana. Jos ei olis tuoresiirrosta tärpänny, olis PAS tehty sen hetkisestä BMI:stä huolimatta. Julkisella siis ollaan oltu hoidossa. Ainaki täällä Oulussa ovat (syystäkin) julkisella aika tiukkoja noiden rajojen kans. Yks ystävä meni ihan sen vuoksi yksityiselle, kun ei vaan saanut pudotettua painoa eikä halunnut siitä kovaa stressiä.
 
Mä olin hoitojen alkaessa ihan vähän alle BMI-rajan. Viimeisen tuoresiirron jälkeen, hoitaja sanoi, että jos nyt tärppää, niin mahdolliseen PAS:n mennessä pitää sit laihduttaa eli mulla nousi paino hoitojen aikana. Jos ei olis tuoresiirrosta tärpänny, olis PAS tehty sen hetkisestä BMI:stä huolimatta. Julkisella siis ollaan oltu hoidossa. Ainaki täällä Oulussa ovat (syystäkin) julkisella aika tiukkoja noiden rajojen kans. Yks ystävä meni ihan sen vuoksi yksityiselle, kun ei vaan saanut pudotettua painoa eikä halunnut siitä kovaa stressiä.
Mikä raja Oulussa on 33? Itsellä bmii on pyörinyt 28-eteenpäin nyt 33 viimeisen puntaroinin jälkeen.
 
Taustalta huutelen, että meidän kohdalla ainakin oli naikkarilla bmi-raja 35. Sen alla piti pysyä, jotta päästiin tekemään ICSI. No, ensimmäisestä siirrosta tärppäsi ja nyt rv 18+4. Omakantaan oli kirjattu, että jos tästä siirrosta ei olisi tullut plussaa, niin olisi suositeltu painonpudotusta ennen seuraavaa siirtoa. En tiedä onko sillä vaikutusta, että meillä lapsettomuuden syy on siittiöt, mun kohdalla kaikki ok.
 
Mielenkiinnosta kysyn, punnitaanko hoitojen yhteydessä kuinka tiheästi? Yhä täällä taustailen, kun ivf hoidon aloitus taas siirtyi.. syyskuussa ehkä uus yritys..
 
Huhhuh, eka menopur pistetty. Vapisevin käsin sekoittelin aineet ja tuskailin ruiskujen kanssa. Aiemmin olen käyttänyt kynämallisia ruiskuja muilla pistoslääkkeillä ja niiden kanssa oli kyllä paljon paljon helpompaa. Annosta valittaessa ruiskun kaksi mustaa viivaa on vähän hämääviä ja nyt sain kehitettyä itselleni paniikin siitä, että katsoinhan varmasti oikeasta kohdasta annoksen. Hoitaja näytti niin pikaisesti koko homman, että en osannut ihan kaikkea näköjään siinä kohtaa kysyä.
 
Minulla syy IVF:ään on ikä, ja iän mukanaan tuoma munasolujen laadun heikentyminen. Luomuna en ole ikinä ollut raskaana, esikoista varten tarvittiin hormonipiikitystä ja inssit. Samoja lääkkeitä piikitin insseihin kuin nyt IVF:ssäkin on tarkoitus piikittää, annoskoot toki ovat aivan erilaiset. Taustalla PCOS ja ovuloimattomuus, joten siksi ei luomuna ole ikinä ollut mitään mahdollisuutta. Ja toisaalta, tiedän aina ihan täsmälleen, onko yritys päällä vai ei. Jos ei piikitä, ei ole yrityskierto.
 
Minäkin täällä taustalla välillä seurailen ketjua.
Mörkö hirmuisesti onnea! Vihdoin!:smiley-bounce013

Kaikille muillekin kovasti onnea omiin vaiheisiin ja toivotaan nyt uutta alkavan syksyn aloittamaa plussapuhuria:smiley-bounce012
 
Mielenkiinnosta kysyn, punnitaanko hoitojen yhteydessä kuinka tiheästi? Yhä täällä taustailen, kun ivf hoidon aloitus taas siirtyi.. syyskuussa ehkä uus yritys..
Mut on ainakin puntaroitu aina suunnittelujen tai hoitojen alussa.Ei siis monta kertaa.
 
Eilen oli punktio ja se kauhistutti luettujen kokemusten takia. Mutta se ei oikeesti sattunut yhtään! Tuntui hieman epämukavalta tietenkin, mutta ei sitä kivuksi voi sanoa :) Lääkäri sanoi, kun siinä ääneen tota ihmettelin, että suurinosa punktioista menee just näin niinku mulla. Jos tulee kovia kipuja niin yleensä sille on syynä joku sairaus tai muu vastaava.

Mistähän kaikesta yhdestä ivf laskutetaan? Esim. Tuleeko tuorealkion siirrosta jotain maksua, vai kuuluuko se tohon ivf hintaan? Tietty mahdolliset alkioiden pakastus. Muita kuluja?
 
Mistähän kaikesta yhdestä ivf laskutetaan? Esim. Tuleeko tuorealkion siirrosta jotain maksua, vai kuuluuko se tohon ivf hintaan? Tietty mahdolliset alkioiden pakastus. Muita kuluja?

Yksityiseltä näkyy laskussa eriteltynä kaikki toimenpiteet mistä hinta muodostuu, ja yleensä se tuoresiirtokin sisältyy siihen hintaan mikä on ilmotettu kyseisen klinikan hinnasto-sivulla. Julkisella taas punktiopäivältä tulee isompi poliklinikkamaksu (itellä aikoinaan vähän yli 80e) ja lisäks tuoresiirrosta tavallinen polikäyntimaksu (nykysin jotain 30e).
Mun viimesimmällä (yksit.) laskulla on esim. 3 edeltävää ultrakäyntiä (0-uä + follit), munasolun otto ovariosta, elintoimintojen valvonta ilman anestesiaa, ultrausmaksu, munasolujen 1 ja 2 viljely (en tiedä miks jaoteltu, oisko 2 pitkä viljely kun blastot eri liemessä? ja puhutaanko munasoluista vaikka on tosiasiassa viljelty alkioita..), luovutetut siittiöt (olen yksin hoidoissa), niiden valmistelu hedelmöitykseen, tuoreen alkion siirto tavanom. tekniikalla, ultraus, alkioiden pakastus ja säilytys 1v (1 alkio pakkaseen, mutta sama maksu määrästä riippumatta), toimistomaksu. Kaikki yht. hiukan yli 4000e ja kelakorvausta tästä sain 350e.
 
Juu yksityisellä siis ollaan, eikä saada kelakorvauksia.

No eipä tarvii meidän nyt miettiä tota alkioiden pakastusta, kun vaan yksi hedelmöittyi...
 
Virallinen testipvä :love7



Klinikalle soitettu ja varhaisultra olis 13.9. Nyt menossa kuulemma 4+5 ja laskettuaika mun parhaan ystävän syntymäpäivänä 3.5. :Heartred Sen on pakko tietää vaan hyvää! Veritestiä vielä vähän harkitaan.

Pelonsekaisin fiiliksin ja ei ihan täydellä luotolla siirryn tuonne plussanneisiin! Seuraan kyllä tätä ketjua vielä ja toivon sydämeni pohjasta kaikille onnistuneita hoitoja :Heartred

Mites Ronya ootko malttanu olla testaamatta? :)
 
Se tunne kun silmät ristissä yövuoron jälkeen ootat, et pääset ultraan ja hoitaja tulee ilmottaa, et muuten hyvä, mut ei oo lääkäriä.. Lääkäri jolle miul oli merkattu tää ylimääränen ultra ei ollu tänään edes töissä:wideyed: Polilla ili ruuhkaa, joten tunnin oottelin, et toinen lääkäri pikasesti omien asiakkaitten välissä ultras ja nyt taas ootellaan soittoa Naikkarilta, et onko punktio pe vai ma.. jotenki tuntuu, et mahollisimman hankalasti menee kaikki tässä hoitokerrassa... Ne neljä follia sentään on vielä tallella..:rolleyes::hilarious:
 
Takaisin
Top