IVF/ICSI kokemuksia

Kiki: Minulla ei ole oireita ollenkaan. Vain vähän tissit kipeät, ja mahaa juilii. Nämä voivat myös johtua lugesteroneista. Minulle annettu testipäivä on 29.5, eli ensiviikon tiistaina. Jos siltä tuntuu, niin testaa esim. Huomenna aamulla ja keskiviikkona uudestaan.
 
Mitä Mörkö tarkoitat? Kenellä, millä päivillä? :) Itsellä ei ollu irrotuspiikkiä, viime viikon to pistin gonapeptylin kiinnittymistä varten, joka näkyy max 6 päivää (ymmärtääkseni?) Apua, nyt rupes jännittään, et oliko toi gonapeptylhaamu.. :'(
Joo sua just meinasin kun sanoit, että aikasta on, niin tuli vaan mieleen, että eihän sulla vaan irrotuspiikki näkyis, mutta ihanaa että ei! :) Oliko teillä siis PAS? Ja millanen hoitohistoria? Sori, mä oon vähän dementikko :D Äärettömän huono muisti, mutta kiinnostaa kuitenkin :D Ihan mahtavaa kun on noin vahva viiva jo! :) En voi ees kuvitella mikä fiilis!

Katjusha: Okei, hyvä kuulla, että se on mahista sulattaa myös toinen! Riippuu varmaan siitäkin, että minkä ajan saa siirrolle? Antaako ne aina PASsissa päivä/iltapäiväajan? Tsemppiä teille tosi tosi paljon, että onnistuis!

Mä luin eilen ton Progynovan haittavaikutuksia ja siellä oli esim että voi pahentaa endoa ja kaikenmaailman syöpiä ja muita lueteltu.. Mukavanoloinen lääke :D Te joilla ollu toi niin millä väleillä ootte ottanu? Vai onko teillä ollu kerran pvässä? Mulla siis kolmesti pvässä ja mietin nyt, että millä välein ottaisin. Ekan meinaan ottaa klo 10. Haittaakohan se jos yön yli tulee pidempi tauko?
 
Mörkö: Joo PAS, sillä ei päästy tuoresiirtoon koska punktioitiin 37 follikkelia, niin oli hyperin riski.
Hoitohistoriasta: Meillä kohdunulkoinen raskaus joulukuussa 2015 luomuna, pitkään oli "tulee, kun tulee" vaihe päällä, mutta eipä tuon kummempaa tullut koskaan. Poistettiin tosiaan sillon joulukuussa -15 oikea munanjohdin. Siitä pohtimaan sitten, että jos hoitoihin lähtisi. Varasin lääkärille ajan, joka laittoi lähetteen taysiin. Hoitoihin (alkuhaastatteluun) päästiin loppuvuodesta -16 ja ensimmäinen inseminaatio tehtiin 14.02.2017. Tästä seurasi raskaus, mutta se meni valitettavasti kesken jo vkolla 6. Sen jälkeen tehtiin kaksi inseminaatiota, ennen kuin siirryttiin IVF:n. Inseminaatoita tehdessä oli aina säätämistä, että kummalle puolelle folli kasvaa, oikealla kun ei munajohdinta ole, siksi eivät oikeen halunneet enempää tehdä inseminaatioita. Ensimmäinen IVF-kierto meillä vaihtui inseminaatioon huonon vasteen takia, ja toisella annostusta nostettiin, ja follejakin tuli sen mukaisesti. Ensimmäinen PAS siis onnistui, 13 huurunenää on vielä pakkasessa.

Tässäpä tämä lyhkäisyydessään. :)
 
Mörkö, en usko että haittaa pidempi yötauko Progynovan kanssa. Mulla mennyt ”aina” aamuin illoin, ja homma on toiminut. Ainut lääke, mihin lääkäri nyt merkkasi ”12 tunnin välein” oli synarela-sumute.
Siirtoaika on omalla kohdallani ollut aina iltapäivällä johonkin aikaan.
 
Mörkö, mulla oli Progynova ja Lutinus 3 krt päivässä PAS:ssa enkä ollut mitenkään hirveän tarkka aikataulusta. Aamulla kun heräsin ensimmäinen, toinen joskus iltapäivällä ja kolmas illalla ennen nukkumaan menoa. Eikä tämä epämääräisyys (ja satunnainen unohtaminen eli pari kertaa unohdin ottaa iltapäivän lääkkeet töissä) estänyt raskautumista. :) Ja minulle selitettiin klinikalta että PAS on aina iltapäivällä, jotta alkioita voidaan seurata hieman.
 
Nyt on inseminaatiosta tultu.Hyvä sperma,hyvä limakalvon paksuus ja kaksi isoa yli 17mm johtofollikkelia löytyi tallessa.Sunnuntaina lutinus 3krt päivässä alkaa ja 15.6 raskaustesti päivä.Kuulema ei kannata miettiä vielä syksyn ivf suunnitteluja kun mahdollisuudet näin hyvät.Paremmat follikkelit ja limakalvo paksumpi kuin se kierto mistä viimeksi raskauduin :D
 
Takaisin
Top