IVF/ICSI kokemuksia

Siis niin, koska luget myös aloitetaan ennen siirtoa, niin kyllä tänään on varmasti ihan oikea lopetus päivä.. ainakin mun saamien ohjeiden mukaan.
Mutta en kyllä ymmärrä että miksi kiki olisi saanut sitten ohjeen aloittaa ne taas jos plussa tulee...
 
Aloitin Luget 14.5. 2 päivää ennen siirto ja 12 päivää pitää laittaa eli tänään viimeinen päivä.Siirto oli 16.5 ja testi 30.5.En voi jatketaan lisää huomenna.
 
Sekin tietysti vaikuttaa, että osalla meistä on ollut ovulaatio, mutta ei kaikilla.
Minäkin käytän lugeja 12 viikkoa plussan kanssa, koska minulla ei ollut keltarauhasta.
Useimmiten omalla kohdalla on alkanut oma kierto tuhruttaa läpi ja joskus ihan voimalla vuotamaan. Silloin ei ole tarvinnut jatkaa, jos kotitestikin on ollut nega. Periaatteessa nyt en saa lopettaa mitään lääkkeitä ennen kuin 8.6. tulokset katsotaan.
 
Minun pitää lopeta tänään ja testi päivää on 30.5....12 päivää olen laitanut.Miksi en voi käytä ihan ennen testi?
 
Heitsulle ja Katjushalle jaksamista piinapäiviin. Toivotaan molemmille sitä parasta lopputulosta!

Kokeilin tossa samalla, et ainakin omalla kännyllä saa näköjään tekstin lihavoitua. Tossa kommenttikentän yläreisassa näkyy vaikka ja mitä vaihtoehtoja.. onkohan sitte jotain eroja käyttöjärjestelmillä tai puhelimilla??? Mut tällä kapulalla vaihtoehdot taitaa olla aika samat ku koneellakin.
 
Sunnuntaina alkaa lutinus minulla 3krt päivässä.Ootteko minkäänlaisia sivuoireita niistä saanu?Itellä lutinukset menee 12pvää.
 
Mä laitoin lugeja sillon rv9 asti tässä viimeisessä onnistuneessa ja pieleen mennessä kierroissa niin pitkälle kun lääkäri käski lopettaa kun näki ettei tule mitään. Kummalliselta kuulostaa että keltarauhashormonituki lopetettaisiin ennen virallista testipäivää.... Mä ehkä olisin yhteydessä sinne hoitopaikkaan varmistaakseni asian. Mutta toki jos selkeästi lääkäri sanonut noin niin sillon tekisin niin. Näissä varmasti eri hoitolinjoja riippuen lääkäristä ja paikasta.
 
Kettutyttö sunnuntaina kun puuhailette niin on pidätysaika riittävä oli punktio minä päivänä tahansa loppuviikosta.

Muumuulle iiisot onnittelut plussasta.

Katjushalle tsempit piinapäiviin.

Täällä tylsä vaihe ja odottelua että tää kierto okis ohi ja pääsis taas piikitteleen. Ens pe taaaas ns suunnittelukäynti. Siinä aikalailla loppuu myös pillerikiekko joten sit jännätään että menkat alkais siht pian että juhannus ei tule sotkemaan kuvioita.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin.
 
Katjusha ja heitsu: Toivotaan kovasti että tärppää:)
Mulla on myös jatkunut keltarauhashormonituki testipäivään asti, sitten jos tulee raskaaksi niin se tuki jatku muistaakseni jotain Rv 9-10 asti.
Kaikille tsempit omiin vaiheisiin!
 
Ai niin, tää mun nykyinen lääkäri olis tuputtanut gonapeptyliä, mutta en allergisen reaktion pelossa uskaltanut ottaa. Toivotaan, että ei alenna mahiksia. Onneksi on alkanut raskauksia ilmankin, että jospa se siitä. No, ehkä harkitsen taas, jos tarvii mennä viimeisen huurunenän siirtoon sitten.
Olenko merkittävässä vähemmistössä ilman gonapeptyliä? Meillä on Prednison mukana, toivotaan, että vaikutus olis sinne päin.
 
Noista lugeista vielä. Mulla on aiemmissa hoidoissa (tays) aina ollut luget testipäivään asti ja sitten tuloksen mukaan lopetus joko heti tai asteittain. Nyt viimeisin hoito oli yksityisellä ja siellä Luget alkoi 2 päivää punktion jälkeen ja niitä käytin 4 kokonaista pakettia 4 palleroa päivässä eli yhteensä 15 päivää. Ne loppuivat pari päivää ennen virallista testiä. Tätä ihmettelin lääkärille ja se sanoi, että näin sen kuuluu mennä ja selitteli jotain että johtuu siitä kun viikonloppuna ei voi käydä labrassa..
 
Katjusha mulla ei ollut gonapeptyliä viime siirrossa josta siis tärppäsi. Prednison ja Terolut oli, ja joka toinen päivä siirron jälkeen yksi naksu Ovitrellea. Ovitrellea oli muistaakseni yhteensä 4 naksua.
 
Vaikuttais, et osittain lääkärikohtaista eroa siinä, miten lugesteronia määrätään. Ja varmasti eri hoitomuotoihin liittyy eri käytännöt.

Mulla oli aina 14pvän kuurit sitä IVF:n yhteydessä. Ystävälläni, jolla oli luovutettu munasolu, keltarauhastuki tuki jatkui usean viikon plussan jälkeen.

Että pääasiassa kyllä kannattaa luottaa omaan lääkäriin :)
 
Vaikka oon kännykällä niin saa lihavoitua, mutta kirjoittelen netti selaimen kautta puhelimella enkä oo ladannu vau foorumin omaa sovellusta :happy:
 
Takaisin
Top