IVF/ICSI kokemuksia

Heitsu1996: Sanoiko suoraan, että inseminaatio ainoo mahis vai saitteko valita? Me on tosiaan punktioon päästy yhelläkin.. Mut en tiiä onko eri asia kun noita ei kokonaisuudessaan montaa enempää edes voi tulla.. Yks IVF vaihdettiin tosiaan inseminaatioon just kun ei näkyny lun yks vai kaks, mutta seuraavassa jatkettiin IVF vaikka oli ihan yhtä huonosti. Toivotaan, että inssi tois teille plussan!

Hei te keillä PAS ollut niin miten tää hoito tästä etenee? Mulla alkaa tosiaan pe eli 25.5. Progynova ja Prednisolon ja eka ultra on 4.6. Mites siitä eteenpäin? Tuleeko jotain piikkejä vai mites? En yhtään tiiä mitä odottaa.. Jännää. Sulatuskin tietty jännittää.. Viljeleekö ne vielä viispäiväsiäkin ennen siirtoa?
 
Outoa jos ei saa kortisonia, varsinkin jos on endoa! Mulla lääkäri höpis vasta-aineista? Liittyykö just endoon? Ja määräs kolmanteen hoitoon kortisonit. Ja nyt tosiaan pe alotan kans 20mg.

Ja meillä on noi viljelyajat menny vähän sen mukaan miten vloppu on osunu.. Ekassa viljeltiin 5pvää ja tokalla kerralla 3pvää. Nyt viimesimmässä soitin 3pvä kohalla klinikalle ja ne sekoili siellä, että kaks on kuukahtanu ja yhtä ne haluis vielä viljellä 5pväseks. No sit soitin 5pvä kohalla, että saatiinko se yks pakkaseen ni vastaus oli että pakkaseen saatiin kaks 5pvästä :D No, parempi näin, mutta kiinnostais että oliko tää joku informaatiokatkos vai kuolleistaherääminen :D

Mörkö Näitä sun lausahduksia on jotenki hauska lukea ja nauru pääsi, kun luin tuon kuolleistaheräämiskohdan :D vaikutat ihan huippi tyypiltä ja sulla on samanlainen huumorintaju varmaan, kun mulla.

Miselli Mä oon joskus samoja asioita pohtinut, mutta ei kai se oo aivan niin justiinsa, uskon siis, että kaikki on tehty nyt ihan oikein :)

MindyH Päästään siis samaan aikaan piinailemaan!! :)

Heitsu1996 lle tsemppiä tulevaan! :Heartred


Ultrassa käyty ja limakalvo lääkärin sanojen mukaan erittäin hyvä! Myös limat kohdunkaulalla hyvät ja Zumenon on tehnyt tehtävänsä tässä kierrossa. Siirtoon mennään siis ensi tiistaina 29.5 :Heartred
 
EmmaA: sairaslomaa on ollut punktion jälkeen muutama päivä ja keskenmenojen aikaan 1-2 viikkoa. Oon itse ainakin huomannut että työssä käyminen auttaa tässä lapsettomuus hommassa, ei tuu niin paljoo ajateltua tätä asiaa. Itellä on auttanut henkiseen pahaan oloon kun oon jutellut välillä mun äitille, siskolle tai serkulle näistä asioista, ne aina jaksaa tukee mua jos tarvii :)
Heitsu1996: pahoittelut että ivf ei onnistu, on varmasti sekavat fiilikset:sad001 toivotaan nyt todella että tuo inseminaatio toisi plussan.
Mulla oli tänään ultra, lääkäri sanoi että huomenna tai ylihuomenna pitäisi ov testin näyttää plussaa. Seuraavan viikon ti tai ke näillä näkymin siirto jos kaikki menee hyvin:smiley-angelic001
Kiitos pahoitteluista.Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.Tsemppiä sulle myös :Heartred
 
Heitsu1996: Sanoiko suoraan, että inseminaatio ainoo mahis vai saitteko valita? Me on tosiaan punktioon päästy yhelläkin.. Mut en tiiä onko eri asia kun noita ei kokonaisuudessaan montaa enempää edes voi tulla.. Yks IVF vaihdettiin tosiaan inseminaatioon just kun ei näkyny lun yks vai kaks, mutta seuraavassa jatkettiin IVF vaikka oli ihan yhtä huonosti. Toivotaan, että inssi tois teille plussan!

Hei te keillä PAS ollut niin miten tää hoito tästä etenee? Mulla alkaa tosiaan pe eli 25.5. Progynova ja Prednisolon ja eka ultra on 4.6. Mites siitä eteenpäin? Tuleeko jotain piikkejä vai mites? En yhtään tiiä mitä odottaa.. Jännää. Sulatuskin tietty jännittää.. Viljeleekö ne vielä viispäiväsiäkin ennen siirtoa?
Oli se aika lääkärin mielipide se inssi.Mies hieman pettyi oli oottanut näitä kunnon hoitoja.
 
Hei.Siirto oli 16.5 ja pitäisikö jotakin raskaus oireita jo eli myöhemmin.Tiedän että on vielä aikaisin,mutta mietin.Tänään asti en tuntun mitään.En tiedä onnistuko :sad001 testi päivää 30.5.
 
Muokattu viimeksi:
Kiki jokainen oireilee tavallaan. Joku voi kokea aikaisessa vaiheessa raskausoireita. Joku toinen taas ei oireile millään tavalla pitkään aikaan plussatestin jälkeenkään! Tsemppiä odotukseen!
 
Rv 8+4, yksityisellä kävin ylimääräisessä ultrassa, sikiö vastasi kokoaan ja syke oli oikein hyvä :)
Jos taas osaisi olla hetken stressaamatta. Kätilö sanoi että tässä vaiheessa kun näyttää tältä, niin on huomattavasti todennäköisempää että vauva on kotona vuoden vaihteessa kuin että menisi kesken.. :)
 
Miselli, eikös pregnyl irrota munasolun n. 24-36 tuntia piston jälkeen, jolloin ovis eli 0-päivä olisi ollut perjantai.

Heitsu, toivottavasti inssi kuitenkin tepsisi, eikä tarvisi koko ivf:ää enää syksyllä.

Kiki, välttämättä vielä ei tunnu raskausoireita eikä varmaan vielä näy testissäkään mitään. Tsemppiä piinailuun ja kovasti toivon sinulle plussaa testiin, kun testailun aika on.
 
Miselli, eikös pregnyl irrota munasolun n. 24-36 tuntia piston jälkeen, jolloin ovis eli 0-päivä olisi ollut perjantai.

Heitsu, toivottavasti inssi kuitenkin tepsisi, eikä tarvisi koko ivf:ää enää syksyllä.

Kiki, välttämättä vielä ei tunnu raskausoireita eikä varmaan vielä näy testissäkään mitään. Tsemppiä piinailuun ja kovasti toivon sinulle plussaa testiin, kun testailun aika on.

Kiitos paljon
 
Miselli, eikös pregnyl irrota munasolun n. 24-36 tuntia piston jälkeen, jolloin ovis eli 0-päivä olisi ollut perjantai.

Heitsu, toivottavasti inssi kuitenkin tepsisi, eikä tarvisi koko ivf:ää enää syksyllä.

Kiki, välttämättä vielä ei tunnu raskausoireita eikä varmaan vielä näy testissäkään mitään. Tsemppiä piinailuun ja kovasti toivon sinulle plussaa testiin, kun testailun aika on.
Toivotaan niin,silti harmittaa kovasti,voi nyyhky.......
 
Nyt on käytynä ultrassa.Useita rakkuloita löytyy mutta 1-2 isoa rakkulaa on ottanut kasvunsa kasvua on tällä hetkellä 17mm ja toisen lääkärin kanssa ultrannut lääkäri teki päätöksen siitä että ei punktioida kun voi tapahtua että nekään ei jakaannu eikä selviä.Tänään vielä gonal-f:ää,huomenna ovitrelle ja perjantaina inseminaatio.Fiilis hieman sekava......Viimeksi kolmas julkisen puolen inseminaatio toi plussan ja lääkärikin sanoi ettei ole mitkään huonot mahdollisuudet.Jos inseminaatio ei onnistu niin seuraava ivf voidaan tehdä vasta aikaisintaan elokuussa koska labra kiinni heinäkuussa.Seuravaan ivf hoitoon lääke annoskin olisi isompi sitten.

Kuulostaa kyllä täysin samalta, kun meillä. Eka IVF vaihtuikin inseminaatioksi huonon vasteen takia, ja tokalla yrityksellä (eli oikeasti eka IVF) tulikin sitten isommalla annoksella runsaasti mumasoluja. Todettiin se pcos ja kuulemma omaan "kaikki tai ei mitään" - munasarjat..
 
Kurja uutinen Heitsu. :sad001 Toivottavasti se inssi tepsisi, ettekä joutuisi ivf:n ollenkaan. Meillä on molemmilla kerroilla myös huonon vasteen takia väläytelty inssin mahdollisuutta, mutta ei sitten olla siihen tähän mennessä päädytty.
 
Unique: Kiitos mukavista sanoista! :)

Ninuok: Ihan mahtavaa! Onnea :) Vitsit toi olis aivan ihanaa itsekin joskus kokea. Yhen yhtä plussaa en oo koskaan saanu..

Me ollaan myös mietitty, että kauanko jaksetaan tarpoa näillä mun mitättömillä munasoluilla eteenpäin. Jos nyt noista pakkastyypeistä ei onnaa niin ehkä täytyy tosissaan harkita jos vaihdettaisiin Vaimon munasoluihin. Mua siis yritettäis silti raskauttaa, mutta jos hältä niitä tulis vähän enemmän.. Mut mistäs sitäkään tietää jos kävis niinkin huono tuuri, ettei niitäkään tulis.

On tää vaan hommaa kyllä..
 
Kurja uutinen Heitsu. :sad001 Toivottavasti se inssi tepsisi, ettekä joutuisi ivf:n ollenkaan. Meillä on molemmilla kerroilla myös huonon vasteen takia väläytelty inssin mahdollisuutta, mutta ei sitten olla siihen tähän mennessä päädytty.
Toivon samaa ettei syksyn ivf:ää tarvita.Ootte kuitenkin päässeet siirtoon se on hieno homma.
 
Kuulostaa kyllä täysin samalta, kun meillä. Eka IVF vaihtuikin inseminaatioksi huonon vasteen takia, ja tokalla yrityksellä (eli oikeasti eka IVF) tulikin sitten isommalla annoksella runsaasti mumasoluja. Todettiin se pcos ja kuulemma omaan "kaikki tai ei mitään" - munasarjat..
Voi kökkö paremmalla onnella tämä pas sitten :)
 
Kuulostaa kyllä täysin samalta, kun meillä. Eka IVF vaihtuikin inseminaatioksi huonon vasteen takia, ja tokalla yrityksellä (eli oikeasti eka IVF) tulikin sitten isommalla annoksella runsaasti mumasoluja. Todettiin se pcos ja kuulemma omaan "kaikki tai ei mitään" - munasarjat..
Voi kökkö paremmalla onnella tämä pas sitten :)
 
Takaisin
Top