IVF/ICSI kokemuksia

Kiki, toivotaan, että kaikki menee hienosti :) Normaalisti elät ja positiiviset ajatukset :)
Rankkisankkis, aika mukava määrä on hedelmöittynyt. Onnea matkaan kehittymiselle!
Onnea kaikille uusille kyytiläisille, toivottavasti 10-14 päivän päästä nähään kauniita plussia sitten :Heartred
Mä ostelin jo ananaksen. Mullahan olis sunnuntaina ”ovulaatio” eli uskoisin, että huomenna voi aloittaa. Siemennesteen uintikyvyllä ei oo mitään virkaa, kun on omat systeemit ajettu ihan nolliin! Eli joka päivä perjantaihin asti nautin sitä ananasta.

Katjusha mitä tuo ananas tekee?
 
Kettutyttö, sen pitäis tehdä kohdusta jotenkin houkuttelevan tahmean alkiolle kiinnittyä. Ohjeena viikon verran ovulaatiosta. Lopetetaan, kun oletetaan alkion kiinnittyneen - jotkut on sitä mieltä, että runsas ananas supistelis, ja sitähän ei toivota.
Edit: tsekkasin niitä etuja eli 1. särkyä lievittävä 2. verta ohentava ja 3. tulehdusta alentava (eli just mulle, kun on immunologinen ongelma). Näillä kaikilla voisi olla implantaatiolle suotuisa merkitys.
 
Muokattu viimeksi:
Katjusha mitä on onnistu PAS eli tuore alkio siirtö? Punktio oli 11.5 ja siirto oli 16.5.Tarkoitako ,että on blastociti?Minä tiedän,että hyvää otta ananas heti siirtö jälkeen.Valitetavasti en otin.
 
Kiki, PAS tarkoittaa pakastetun alkion siirto. Tarkoittaa, että tuoresiirto ei tuonut positiivista tulosta tai on jouduttu kuukaudella siirtämään jostain syystä. Blastocysti on yleensä 5-6 päivää viljelty alkio. Usein siirretään 3 päivän ikäisenä.
 
Kiki, meillä oli IVF tammikuussa 2016, josta saimme tytön tuoresiirto 5-päiväisellä.
Meille tuli silloin 2 alkiota pakastimeen myöhempää käyttöä varten ja nyt yritämme niillä yksi kerrallaan.
 
Tosi hyvää.Sinulla on pieni tyttö.Söpö söpö.Toivon että saan.Minä tien mitä on PAS.Punktio oli 11.5 siirtö 16.5 blastosysti oli minä luulen?
 
Katjusha, juu tämä alkaa olla taistelua kalenteria vastaan. Muutama vuosi sitten olin tuudittautunut siihen, että perheessäni on vain nuo kaksi ihanaa pirpanaa, nyt jo kovasti esiteini-iässä. Kummasti sitten meni elämältä pohja, kun exä lähti toisen naisen matkaan. Nykyinen rakkaani sai (ja saa vieläkin) tehdä paljon paikkaustyötä, että sain luottamukseni takaisin. Toive yhteisestä pikkuisesta alkoi heräillä jo alkuvaiheessa ja jo siinä vaiheessa tiesin ettei ole aikaa hukattavaksi ja hoitoihin on hakeuduttava pikaisesti. Enpä olisi uskonut enää palaavani näihin odotuksen ja pettymysten tunteisiin.
 
Kettutyttö, sen pitäis tehdä kohdusta jotenkin houkuttelevan tahmean alkiolle kiinnittyä. Ohjeena viikon verran ovulaatiosta. Lopetetaan, kun oletetaan alkion kiinnittyneen - jotkut on sitä mieltä, että runsas ananas supistelis, ja sitähän ei toivota.
Edit: tsekkasin niitä etuja eli 1. särkyä lievittävä 2. verta ohentava ja 3. tulehdusta alentava (eli just mulle, kun on immunologinen ongelma). Näillä kaikilla voisi olla implantaatiolle suotuisa merkitys.

Kiitos tiedosta :)
Eli ananasta ostamaan sitten kun on aika.
 
Miten ootte elelleet tuon IVF stimuloinnin aikaan?Onko ollut mitään rajoituksia päällä?Kotoa en löytänyt mitään ohjeita sen muistan ettö punktion jälkeen oli kaikenlaisia varovaisuuksia.Tänään on kolmas päivä kun pistelen Gonal-F:ää.Tällä hetkellä turvotusta(ei kauhean paljon vähän kuin pientä menkka turvotusta), päänsärkyä (kylläkin vähän aikaa silloin alka kun on pari tuntia pistämisestä) ja portaissa ylöspäin huomaa että vähän nipistelee vatsaa muutoin olo hyvä.
 
Hei tytöt.Onko mahdollista heti raskaus testi jos on plus (toivotan)otan sairas loma?.Olen siivoja ja koko päivä seison.En halua mennä toihin odotan tämä 6 vuotta
 
Kiki, on ymmärrettävää että pelottaa jos plussan menettää. Kuitenkin tavallista arkea elämällä tätä ei itse saa aikaan. Sairauslomaa tuskin kirjoitetaan sinulle fyysisistä syistä. Tietysti on eri asia jos on työkyvytön psyykkisistä syistä. Tai sitten itse haluaa omasta päätöksestä lopettaa työnteon. Näin siis itse ajattelen. Pelon käsittely ja sen kanssa pärjääminen pitkän lapsettomuuden kohdalla on haastavaa. Tietysti lääkärisi tuntee tilasi ja päättää. Toivotaan, että tulee plussa ja kaikki menee hyvin.
 
Muokattu viimeksi:
Katjusha Se olikin muuten koskettava kappale, kuuntelin sen myös itse eilen ja herätti ajatuksia!

Kettutyttö Tervetuloa tänne juttelemaan kansamme! Täällä on ihana porukka ja vastauksia saa yleensä melko nopeastikkin :)
 
Katjusha Se olikin muuten koskettava kappale, kuuntelin sen myös itse eilen ja herätti ajatuksia!

Kettutyttö Tervetuloa tänne juttelemaan kansamme! Täällä on ihana porukka ja vastauksia saa yleensä melko nopeastikkin :)

Kiitos :)
Mä pistin tänään toisen kerran gonal-f pistoksen. Ei onneksi vielä mitään ikävää oiretta ainakaan. Pelkäsin että migreeniä iskisi kun varoiteltiin. Ostin lääkettäkin oaljon varalle. Voihan vielä tietenkin tulla. Herkkänä olen ollut kyllä. Telkkua katsoessa mikä vaan itkettää :D

Kaikille isoja plussatuulimyrskyjä :)
 
Katjusha: tuo biisi on sellanen joka saa kyyneleet silmiin :sad001 tuntuu muutenkin nykyään että ite oon paljon herkempi, varmaan osaltaan johtuu tästä lapsettomuudesta ja keskenmenoista.
Toivotaan että jokainen meistä saa lapsen syliin asti:)
 
Kiki, on ymmärrettävää että pelottaa jos plussan menettää. Kuitenkin tavallista arkea elämällä tätä ei itse saa aikaan. Sairauslomaa tuskin kirjoitetaan sinulle fyysisistä syistä. Tietysti on eri asia jos on työkyvytön psyykkisistä syistä. Tai sitten itse haluaa omasta päätöksestä lopettaa työnteon. Näin siis itse ajattelen. Pelon käsittely ja sen kanssa pärjääminen pitkän lapsettomuuden kohdalla on haastavaa. Tietysti lääkärisi tuntee tilasi ja päättää. Toivotaan, että tulee plussa ja kaikki menee hyvin.

Kiitos vastauksesta.Kun tulee plus testi mietin silloin.Todenakoisti menen sairas loma heti.En jaksa koko työaika seisoa,koska silloin varovasti pitää olla.
 
Takaisin
Top