IVF/ICSI kokemuksia

Jännittää kovasti mutta hyvällä tavalla. Yritän lukea taaksepäin teidän tilanteita, mutta niin monta sivua että varmaksi jää kaikki lukematta/tietämättä. Tän mitä nyt ehtisin tässä välissä niin on se että ninuok, tsemppiä odotukseen ja pahoinvointiin, emmaA, hurja kysymys lääkäriltä ja kaikki tervetulotoivotukset-kiitos :)

Oliko teillä jotain sivuvaikutuksia noista gonal-f piikeistä? Migreeni voiko pahentua?
 
Täällä kärsitään kovasta pahoinvoinnista, ja pelosta että menee kesken tms.
Aamulla ei mikään pysynyt sisällä, pakko oli lähteä töistä kesken pois, kun oon ihan loppu. Jatkuva oksentelu ottaa kovasti voimille, tosi väsynyt olo kokoajan.
Onneksi ensi viikolla pääsen neuvolaan, niin pääsen puhumaan tuosta pelosta.
Ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään.
Vasta 8+0, päivät menee järkyttävän hitaasti.

Mullaki meni alussa tosi hitaasti aika eteenpäin! Vasta joskus puolivälin jälkeen on alkanu viikot hurahtelemaan ohi! :D
Toivottavasti, et yhdistä pahoinvointia ja keskenmenon mahdollisuutta. Keskenmenon pelko on ihan normaali, varsinkin meidän tilanteessa. Se ajan kanssa varmasti helpottaa, mutta mulla ainakin on koko ajan (jos annan ajatuksille vallan), jonkin asteinen pelko pahimmasta. Suurimman osan ajasta jo tästä kuitenkin pystyy nauttimaan :) Tsemppiä kaikkien tunteiden kanssa! :Heartred
 
Ninuok, jostain boskus luin, että pahoinvoinnista kärsivällä on pienempi riski saada keskenmeno.

Kettutyttö, tervetuloa ja toivottavasti saatte pikaisen plussan ja oman pikkuisen syliin saakka!
 
Kettutyttö: mulla oli vatsa vähän kipee ja turvonnut kun pistelin gonalia.
Ninuok: samanlaisia ajatuksia myös mulla ollut silloin kun olin raskaana. Tsemppiä sulle.
 
Ultraava lääkärikin sanoi tuosta että pahoinvointi on hyvä merkki raskauden jatkuvuuden kannalta..
Ei tämä keskenmenon pelko siihen liity, vaan aiempiin raskauksiin.. toivottavasti raskaus jatkuu normaalisti, ja sen edetessä pelko mullakin lieventyisi.
Varmasti meillä vaikeimman kautta raskaaksi tulleilla, nämä pelot on tosiaan vahvempina pinnassa..
 
Ninuok, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. Varmasti jokainen meistä osaa samaistua pelkoihin menettämisestä. Itsekkn olen miettinyt, että jos tässä vielä uudelleen raskautuu, niin miten siihen oikeasti osaa suhtautua. En varmaan osaa yhtään rentoutua ennen kuin se maaginen 24vk on ohi. Niin raskas oli tuo pojan menetys. Toisaalta sitten voimme ainakin sanoa, että kaikkemme olemme yrittäneet ja näin on tarkoitettu meidän kohdalla.

Ja juuri tuli tieto ettei hoito onnistu enää nyt keväällä. Aikaisintaan elokuussa voidaan yrittää. Kiertoa ajatellen voi tulla kiire tai olla silloin myöhäistä, jos vuoto tulee puolessa kuussa ja punktio vois ajoittua elo-syyskuun vaihteeseen. Olen syntynyt syyskuun alussa ja takaraja tulee silloin täyteen.
 
Hulberiina: täytätkö siis 40 ja siitä syystä takaraja tulisi täyteen julkisella? Jotenkin en jaksa uskoa, että jos he nyt sanovat että elokuussa voitaisiin tehdä hoito niin miksi eivät sitten tekisi. Toivotaan parasta!

Punktio on takana. Eilen meni päivä makoillessa ja tänäänkin olen ottanut rauhallisesti. Vointi on tänään jo kohtuu hyvä. Tällä hetkellä hedelmöittyneitä on meidän määräksi hyvin ja siellä ne ovat pitkässä viljelyssä. Toivottavasti saadaan joku pakkaseen :)
 
Muokattu viimeksi:
Rankkisankkis, toivottavasti tulee hienoja alkioita siirtoonkin saakka, kun sinne asti pääsette.
Täytän 42, joten julkisella ovat jo venyttäneet rajaansa meidän kohdalla. Se on täällä kuulemma ehdoton takaraja. Ei meillä olisi millään varaa yrittää yksityisellä tässä tilanteessa, joten kovasti toivon, että syksyllä sitten onnistuisi vielä aikataulut natsaamaan yhteen.
 
Ninuok, mä ajattelen pahoinvoinnin automaattisesti raskausoireeksi! Ja sitten taas kovan vatsakivun ja suuren verenvuoden keskenmenoksi. Tsemppiä!

Hulbertiina, voi onpa harmi nuo aikataulutjutut. Nyt peukut pystyyn, että onnistuisi vielä syksyllä!

Rankkisankkis, kiva kuulla, että punktio meni hyvin! Ja että hedelmöittyneitä on :) Miksi teille ei tehdä tuoresiirtoa? Toivottavasti moni pääsee pakkaseen!


Meillä oli tänään siirto. Siirrettiin hyvältä näyttävä D3-alkio. Mitäs se muuten tarkoittaa? Viimeksi oli blastoja niin en ymmärrä noista luokituksista. Alkio oli kuulemma "kompaktoitut 100/100". Kypsiä soluja oli ollut 11, ja 5 hedelmöittyi. Näistä yksi ei kelvannut, mutta kolme meni pakkaseen. Meidän ekat pakkasalkiot, jännää! Edellenkään ei ole kyllä toivo kovin korkealla, koska viime hoidossa meidän alkiot näyttivät hyvältä vielä 3. päivänä mutta alkoivat sen jälkeen surkastua. Nyt kun ei viikonlopun takia päästä tekemään pitkää viljelyä niin ei nähdä käviskö näillä samoin... Mutta näillä mennään. Ei auta kuin toivoa parasta!
 
Bluebe; ei mulla pahoinvoinnin vuoksi olekaan keskenmenon pelkoa, vaan ihan muuten vaan. Aiempien kokemuksien takia..
Kovasti tsemppiä piinaan! Toivottavasti sä pääset myös tähän pidennettyyn piina-aikaan :D
 
Ninuok, ymmärsin siis vähän väärin. No, mutta toivottavasti seuraan sua pian jatkopiina-aikaan!


Ymmärsin googlettelujen jälkeen, että tuo D3 meinasi alkion ikää. Onko näin? Oon aina luullut, että alkio olisi ekana päivänä jo päivän ikäinen, mutta meneekö se niin että alkio onkin vasta punktion jälkeisenä päivänä 1. päivän vanha? Meillä oli siis punktio tiistaina ja tänään perjantaina siirto.
 
Bluebe: D3 on tosiaan alkion ikä. Eli kolmepäiväinen. Meillä otettiin sulamaan 3-päiväinen (D3) maanantaina, joka oli tiistaiaamuun mennessä kehittynyt hienoksi neljäpäiväiseksi (D4) ja tiistain iltapäivään (eli siirtoon) mennessä varhaisblastokystiksi. Olettaisin, että 24h hedelmöittämisestä olisi alkio vasta sen 1 päivän ikäinen, (eli vuorokauden vanha), eli seuraavana päivänä hedelmöittämisestä sen D1. Toivotavasti tajusit.

EmmaA:n tilanteeseen tsemppiä, tuo epätoivoisuus on varmasti kurjaa..

Rankkisankkis: Harmi kun ette tuoresiirtoon päässeet, mutta olkoon PAS sitten onnistunut! Montako solua kerättiin ja montako hedelmöittyi?

Kettutytölle tervetuloa! Olkoon visiittisi lyhyt!

On: Täällä pp3 (vasta? jos oikein laskin) ja ei mitään muuta kuin olo, että tämä on nega. Alaselkä todella kipeä, ja lugesteronit saaneet rinnat todella kipeiksi, ihan kuin viime raskaudessa (joka meni kesken, ei tukilääkitystä). Odottavan aika on pitkä, sanotaan ja se pitää paikkansa. Ugh.
 
Bluebe piinailuonnea teille. Toivottavasti nyt on se kerta!

Hulberiina, okei ymmärrän. Toivottavasti ehditte vielä saada hoidon. Kyllä nämä hoidot yksityisellä puolella ovat melkoisen kalliita. Meilläkin takana jo vuoden sisällä monta punktiota.
 
Muokattu viimeksi:
Muumuu, mikä on pp3? Mä en tiedä noista kyhenteistä yhtään mitään niin kyselen tyhmänä :)

Oon ihan vielä ulkona teidän tilanteista eli kommentointi on ihan hakusessa. Seurailen ja lueskelen ketjua niin pääsee sisään ajankanssa.
Toivottavasti ymmärrätte :)
 
Kiki, toivotaan, että kaikki menee hienosti :) Normaalisti elät ja positiiviset ajatukset :)
Rankkisankkis, aika mukava määrä on hedelmöittynyt. Onnea matkaan kehittymiselle!
Hulbertiina, tsemppiä sinne, jospa teidänkin juttu jotenkin järjestyis! Mulla on tää kesä ja sit se on tässä. Takaraja on siinä mielessä, ettei alkionsiirtojakaan loputtomasti saa, vaikka ostomuniksilla.
Onnea kaikille uusille kyytiläisille, toivottavasti 10-14 päivän päästä nähään kauniita plussia sitten :Heartred
Mä ostelin jo ananaksen. Mullahan olis sunnuntaina ”ovulaatio” eli uskoisin, että huomenna voi aloittaa. Siemennesteen uintikyvyllä ei oo mitään virkaa, kun on omat systeemit ajettu ihan nolliin! Eli joka päivä perjantaihin asti nautin sitä ananasta.
 
Takaisin
Top