IVF/ICSI kokemuksia

Jatkoa tuohon minun aikaisempaan kysymykseen.Miten tämän stimulointi aikana onko kielettyä yhdyntä hommat sen tiedän että punktion jälkeen ei.Onko tuokin vähän sellainen että jos hyvältä tuntuu ja pystyy niin miksi ei.
 
Jero: oon itse käytännössä huomannut että kyllä se pessimistikin pettyy, ei vaan ehkä putoa niin korkealta :D
Kovasti onnea aamun testiin! Toivottavasti saat vahvan plussan! :)
 
Mulle on tulleet inhottavat allergiaoireet. Silmiä kutittaa, nenä vuotaa ja aivastelen ihan koko ajan (siis oikeesti jotain 20 kertaa tunnissa!). Yleensä keväisin syönkin kuukauden allergialääkettä. Luin että jotain allergialääkettä voisi raskaana ollessa käyttää mutta eivät ne kai ihan vaarattomia ole. Mä en haluaisi nyt riskeerata tätä hoitoa millään pillerillä, etten sitten jos tulee nega niin miettisi että mitä jos se kuitenkin johtui siitä lääkkeestä... Niin mitähän tässä tekisi? Onko mitään allergialääkettä jota voi raskaana ollessa syödä hyvillä mielin? Sellaista uskaltaisin näinä piinaviikkoinakin käyttää.
 
Kiki hyvä kun saitte alkion kyytiin, tsemppiä odotteluun!
Kyllä alkuraskaudessa voi elää täysin normaalia elämää liikunnan suhteen, raskautta ei voi pilata seisomisella tai työskentelyllä. Hyvässä kunnossa oleminen auttaa kestämään raskauden paremmin ja voi myös auttaa synnytyksessä.

Kukkanen, pahoittelut menkoista. :sad001

Unique samaa mieltä kuin muut, että kyllä PAS:n jälkeen voi harrastaa normaalia liikuntaa. Ihan piippuun en itseäni tosin vetäisi.

Kettutyttö tervetuloa ja tsemppiä kasvatteluun! :)

EmmaA, erikoinen tilanne siellä! Sanottiinko sulle mitä seuraavaksi, tuleeko jossain vaiheessa uusi verikoe tai ultra? Oli kyllä huonosti muotoiltu kysymys sun lääkäriltä. Ymmärrän että pitää selvittää miten raskaus olisi mahdollinen, mutta voisi vähän miettiä miten asian ilmaisee.. Onko teillä tilanne siis se, ettei miehellä ole ollenkaan omia siittiöitä ja siksi donor?

Ninouk ei mikään ihme että on pelkoja. Toivottavasti neuvolassa on joku järkevä tyyppi joka osaa auttaa.

Hulbertiina onpa kurjaa että hoito ei onnistu nyt keväällä. Toivon niin että saatte vielä yrityksen syksyllä!

bluebe hyvä että pääsitte siirtoon ja saitte vielä jotain pakkaseenkin.
Lääkeasioissa kannattaa soittaa teratologiseen tietopalveluun. Heillä on kaikista paras tieto siitä, saako jotain lääkettä käyttää raskausaikana. Jopa lääkäreillä saattaa joskus olla väärää tietoa siitä, että lääke olisi kielletty. Pelaavat varman päälle jos eivät tiedä, koska käytännössähän kaikissa lääkkeissä lukee että ei saa käyttää raskausaikana, koska niitä ei voi eettisesti testata. Muistan kyllä kuulleeni että allergisilla tuttavilla on ollut jokin lääke mitä ovat saaneet käyttää raskaana.

MuuMuu tsemppiä piinailuun!

Rankkisankkis hyvä että punktio on takana ja saitte hyvän saaliin. Parempi varmasti tosiaan odotella ensi kiertoon että saadaan paremmat olosuhteet alkiolle.

Heitsu oman voinnin mukaan tosiaan, mutta lähellä punktiota ja sen jälkeen saa olla varovainen kiertoliikkeiden kanssa. Toivottavasti saatte hyvän saaliin!

Katjusha se on kyllä koskettava laulu.

Tsemppiä testiin Jero!

Täällä odotellaan edelleen menkkojen alkua. Olis pitänyt tulla jo eilen mutta nyt tietenkin saa odotella... onneksi vaimolla on lyhyt kierto niin päästään kuitenkin hommiin nopeasti. Ollaan siis naispari, minä synnytin esikoisen ICSI:llä alkaneesta raskaudesta ja nyt on vaimon vuoro yrittää. Inssit ei onnistuneet kummallakaan.
 
Setiritsiiniä voi käyttää raskauden aikana ja loratadiinia raskauden ja imetyksen aikana. Selvittelin nämä itseä varten aiemmin :)
 
Kukkanen, pahoittelut menkoista :sad001

Jero, tsemppiä testipäivään!

Bluebe, hyvä että pääsitte siirtoon ja saitte alkioita pakkaseen.

Muillekkin tsemppiä omiin vaiheisiin!

Mulla on tänään pp6 blaston siirrosta. Testasin aamusta ja puhdas nega. Kai tässä vaiheessa jo jotain pitäs näkyy :sorry:
 
Miten monta pistos päivää teillä on ollut keskimäärin ennen punktiota lyhyt kaava muodossa?Tottakai se riippuu ihmisestäkin ja kierron vasteesta tämäkin
 
Ronya aika aikasin kyllä testasit. Vielä olisin ihan rauhallisin mielin. Vaikka suurin osa lähtee testailee aiemmin kun pitäisi niin kai se hoitopaikan sanoma päivä pp11- pp14 johonkin perustuu. Itse en uskaltanut sillon testata kauheesti aiemmin kun oli se kumpi vaan niin ei se oikeen kerro mitään vielä . Positiivinenkin voi vaihtua negaksi jos on vaan joku yritys kiinnittyä. Tsemppiä näihin päiviin!
 
Eipä testiin toista viivaa tullut. Vielä kaksi yritystä pakkasessa olevilla alkioilla. Toisessa oljessa kaksi alkiota ja toisessa yksi. Sitten mietinnän paikka riittääkö jaksaminen uuteen kierrokseen keräyksineen yms.
 
Moikka!
Oon lueskellut teidän juttuja jo vuoden verran ja nyt voisin itsekin ruveta kirjottelemaan :D Hassua kun tunnutte kaikki tutuilta, mutta mä kirjottelen vasta ekaa kertaa :D

Taustaa sen verran, että ollaan naispari ja mä kohta 32v. "Edellisessä elämässä" on ollut yritystä myös miehen kanssa parisen vuotta ja exän kanssa yksi inseminaatio joitakin vuosia sitten.

Nyt ollaan siis Vaimon kanssa hoidoissa ja mua yritetään raskauttaa :D Ensikäynti klinikalla sijoittuu niinkin kauas kuin syyskuuhun 2016. Tällöin ensimmäisessä ultrassa huomattiin iso kysta.. Ja eikun vaan odottelemaan aikaa laparoskopiaan, joka oli helmikuussa 2017. Diagnoosiksi myös endometrioosi. Psykologit ja pakolliset testit yms tämän jälkeen ja aikamoinen uutinen kun AMH-arvo oli vain 0,2 eli aivan vaihdevuositasoa. Ja sit eikun vaan tarpomaan tähän loputtomalta tuntuvaan suohon.

Ensimmäinen IVF oli elokuussa 2017. Munasoluja saatiin kasvatettua vähän (Elonva) ja punktion jälkeen saldona oli yksi ainoa kypsä munasolu. Siinä sitten lääkepökkyrässä piti päättää, että "tuhlataanko" monen sadan euron luovutetut siittiöt vain tähän yhteen... Itse olisin varmaan pähkäilyn jälkeen sanonut ei, mutta onneksi Vaimo vastasi heti joo :D Tämä yksi nimittäin hedelmöittyi ja kehittyi normaalisti. Siirtoonkin siis päästiin, mutta tuloksena nega. Pakkaseen ei mitään, joten uusi kierros. Tämän jälkeen aloitin myös DHEAn (jotan kylläkin söin vain pari kk).

Toinen IVF oli lokakuussa 2017. Lääkkeinä Puregon ja Menopur ja kasvattelutulos niin huono, että IVF vaihdettiin inseminaatioksi. Tuloksena negaa.

Kolmas IVF oli marraskuussa 2017. Lääkkeenä paremmaksi todettu Elonva. Noh, eipä yllättänyt tälläkään kerralla, että munasoluja ei saatu kasvatettua paria enempää.. Kuitenkin niin, että päästiin punktioon. Tuloksena taas se yksi ainokainen.. Aika monesti meille on hoettu tätä "yksi siihen vain tarvitaan" :D No eikun maljalle vaan. Tämäkin yksi hedelmöittyi ja kehittyi normaalisti ja siirtoon päästiin. Tässä oli myös kortisoni (Prednisolon) kaverina. Tuloksena negaa.

Tähän väliin tuli muutamien kuukausien tauko häiden takia.

Neljäs IVF oli maalis-huhtikuussa 2018. Lääkkeenä Bemfola ja tarkoitus saada pakkaseen kaikki tulos. Noh, tauko oli tehnyt terää ja saatiin kasvatettua enemmän munasoluja! Lopulta punktion tuloksena meidän ennätys eli kolme munasolua, wuhuu! :D Eikä pettäneet siittiötkään vaan KAIKKI hedelmöittyivät! Aika nappiin on mennyt meillä luovuttajan valinta kun hedelmöittymisprossa on täysi 100 :D Maljalle kuukahti kuitenkin yksi raasu, mutta pakkaseen saatiin kaksi! Mikä on meille siis todella hyvä :D Siellä jäädyksissä meitä odottelee viisipäiväiset hyvälaatuiset kaverit :Heartpink

Tuoresiirtoa ei siis ollut tarkoituskaan tehdä vaan suunnitelmana oli/on, että saataisiin tuota endoa pois häiritsemästä kiinnittymistä. Huhtikuussa pistin Procrenin ekan piikin ja nyt toukokuussa toisen piikin. Tää ajaa siis oman hormoonitoiminnan alas ja kyllä, kuumat aallot on tuttuja ja aika inhottavia nyt kun tuli nää helteetkin sopivasti :D Noh, ainakin tietää että lääke tehoaa :) Seuraavaksi on suunnitelmana aloittaa toukokuun lopussa Progynova ja Prednisolon ja keäskuun alussa eka ultra jossa selviää sitten, että ehditäänkö ensimmäiseen PASiin ennen klinikan kesätaukoa. Elämme jännittäviä aikoja siis! Ja luotto seuraavaan siirtoon on aika kova, mutta saas nähä tuleeko sitä taas korkeelta ja kovaa alas :D

Aikamoista tarpomista tää on siis ollut ja oon miettinyt, että vertaistuki olisi nyt jees :)
 
Ainiin ja se jännäys tässä kans on, että mulla on aivan kamalat siitepölyoireet nyt ollut, että voiko ne olla este hoidoille :sad001 Tosi paljon eri lääkkeitä oon nyt joutunut ottamaan. Työterveyden lääkäri tosin sanoi, ettei näillä pitäis olla hoitoihin estoa/vaikutusta, mutta soitan huomenna klinikalle, että mitä mieltä ne on...
 
Takaisin
Top