Inseminaatio/muut hoidot 2018

Mä tein testin tänään. Inssistä nyt 2vkoa ja oviksesta 13pv. Negaa näytti joten tämä tais sit olla tässä... odottelen vielä menkat ja sitten siirryn tuonne ivf puolelle. :sad001
 
Pahoittelut negoista Nana89 ja AiraP :sad001

Onneksi varasin tälle päivälle ultra ajan. Siellä oli lähes kypsä munasolu ja limis 9

Sain irroituspiikin, mies antoi näytteen ja siitä pari tuntia oli inssi. Pyysin saada tukilääkityksen tiputteluvuotoon ja sain Lutinus 100mg aamuin illoin maanantaista lähtien.

2.11 raskaustesti, jos negatiivinen voi lopettaa lääkityksen. Jos positiivinen niin soitto klinikalle ja jatketaan ainakin varhaisultraan asti.
 
Nana89 ja AiraP tsemppiä jatkoon :Heartred

Täällä piinailut jatkuu, haamujen haamu tuli raskaustestin :eek: ovulaatiosta nyt 2vk.
Käytännössä siis negatiivinen mutta olen käsittänyt että vielä saattaisi pienen pieni mahdollisuus olla jotta viiva siitä vahvistuu.
Insenminaatioonhan ei tässä kierrossa päästy kun viikonlopulle sattui eli perinteisin keinoin hommat hoidettu, et sinällään luotto ei kovinkaan suuri koska onhan tässä keretty jo yrittämään ennen hoitoihin pääsyä :sad001
 
Nana89 ja AiraP tsemppiä jatkoon :Heartred

Täällä piinailut jatkuu, haamujen haamu tuli raskaustestin :eek: ovulaatiosta nyt 2vk.
Käytännössä siis negatiivinen mutta olen käsittänyt että vielä saattaisi pienen pieni mahdollisuus olla jotta viiva siitä vahvistuu.
Insenminaatioonhan ei tässä kierrossa päästy kun viikonlopulle sattui eli perinteisin keinoin hommat hoidettu, et sinällään luotto ei kovinkaan suuri koska onhan tässä keretty jo yrittämään ennen hoitoihin pääsyä :sad001
Toivottavasti vahvistuu!

Mulla alkoi tänään menkat joten huomenna soittoa naikkarille ja ilmoittaudutaan ivf jonoon.
Tsemppiä kaikille hoitoihin, toivottavasti teillä onnistuis inssit! :Heartred minä poistun tästä ketjusta joten siirryn tuonne ivf puolelle kunhan hoidot lähestyy. 3kk jonotus sinne mutta tekee ihan hyvääkin pieni tauko nyt ja saa keräillä voimia tuleviin hoitoihin.
 
Hei!
Lisäisin vielä perjantaiseen inssiin, että lääkäri ensin ehdotti testattavaksi kotona ovista ja jos sunnuntaina plussa niin soitto ja tehdään maanantaina.

Jos en olisi itse kysynyt et voitasko laittaa irroituspiiki ja siihen insenminaatio olisi kierto mennyt hukkaan. :sad001 Itse näköjään pitää tietää asioista. :mad:Luomuna ei meillä juuri mahdollisuutta ole.

Eilen tunsin ovulaatiokivut ekaa kertaa elämässäni. Voisiko Pregnyl-piikki saada ovulaatiosta voimakkaamman?

Nana89: Tsemppiä sinullekin hoitoihin :)
 
No niin,kuukautiset alkoivat täälläkin tänään eli se oli siinä sitten,eipä tartte enää odottaa,että testailisi :sad001 Keskiviikkona sitten taas hoitotiimiä tapaamaan ja lyödään lukkoon seuraavat aikataulut sekä hoidot...

Kyfi5123820:Toivotaan,että haamu kuitenkin vielä voimistuisi :) Saahan noista ihmeistä aina välillä lukea,että luomunakin yks kaks onnistuu,senpä takia sitä perinteistä tapaa kannattaa myös harrastaa.Vaikka ymmärrän kyllä hyvin,itelläkin ihan samat ajatukset on siihen,ettei sillä tapaa itselläkään natsaa,koska ei ole tähänkään saakka onnistunut,mutta koitetaan jaksaa pitää toivoa yllä :)


Nana89: pahoittelut :/ Tsemppiä ja jaksuja sinullekkin!!! Törmäilemisiin IVF:n puolella seuraavaksi :wink Juuri noin,nyt voimien keräystä seuraavalle kierrokselle ja pidetään peukkuja,että seuraava hoito kun alkaa niin silloin onnistuisi :Heartred

Taikaa83: Toi on kyllä niin kurjaa,kun tarvis luottaa hoitavaan tahoon,mutta silti itse joudut ottamaan paljon asioista selvää ja pitämään omia puolia ja kyseenalaistamaan jopa hoidon tapoja/kulkua.Itsellänikin on aikamoinen kysymyspatteristo valmiina seuraavalle lääkärikierrolle,koska niin paljon kysymysmerkkejä eri asioista :/
En osaa sanoa tosta sun kysymyksestä lääkkeen vaikutuksesta,koska ei oo kokemusta lääkkeestä,mutta sen oo huomannu itse,että tosi tarkkaan sitä on alkanu kuuntelemaan omaa kroppaansa ja kaikenmoisia tuntemuksia.Ennen tätä lapsettomuutta en paljoa huomioinut/kuunnellut kroppaani.
 
Nyt tuli tilanne, että päädyin itsekkin kirjoittelemaan, vaikka tähän saakka olen lähinnä erilaisia keskusteluja seurannut.

Täällä alkoivat kuukautiset tänään, joten seuraavaa hoitokertaa varaamaan.

Olen siis 30 v nainen ja yritystä takana 3,5 vuotta. Itselläni on todettu ovulaatiohäiriöt ja todella pitkä kuukautiskierto. Munasoluja on yritelty kypsytellä erinnäisin keinoin viimeisen 2 vuoden aikana. Kaikki muu pitäisi olla kunnossa, munatorvet auki, miehen tavara priimaa jne.
Tässä on takana testauksia Clomifemeillä ja Letrozolilla (ei minkäänlaista tulosta) ja nyt sitten viime kesäkuusta lähtien Menopur + Ovitrelle kombolla. Ensimmäinen Menopur pistosviikko ei meinannut tuottaa tulosta ja annosta nostettiin, tuloksena olikin sitten 6 munarakkulaa! :O Eli taukoa... välissä yksi luomu (todella pitkä kierto) ja nyt edellinen ns. ihanteellinen Menopur + Ovitrelle + Lugesteron ja ajoitettu yhdyntä -kierto päättyi nyt siis tänään alkaneisiin kuukautisiin :sad001 Vähän meinasi itkettää lauantaina tehdessäni negatiivisen testin.
Meillä ilmeisesti tällä kombolla yritetään vielä muutama kierto. Sitten vasta inseminaatiot ja eteenpäin... Paljon on jo nyt mennyt rahaa ja aikaa (mikä ei kylläkään haittaa, jos jossain vaiheessa sylissä on oma pienokainen :Heartred ).

Elämäni ensimmäistä kertaa kuitenkin tunsin ovulaation edellisen Ovitrelle piikin jälkeen! Oli ilmeisesti mun ensimmäisiä ovulaatioita myös n. 10 vuoteen :O !!! Kovasti lapsihaaveita olisi ja ihmeen sinnikkäästi ja lannistumatta olen odotellutkin viimoisen 3,5 vuotta. Tänään huomasin ensimmäistä kertaa suuremmat pettymykset ja väsymisen... Ehkä siksi tuli nyt aika kirjoitella.

Henkinen tuki on tarpeen, siksi ajattelin liittyä keskusteluun. :) Itselleni kova juttu tässä on ollut myös hormonejen mukanaan tuoma painon ja rasvan nousu.... Ehkä tuo auttanee myös raskautumiseen, joten yritän pitää mielen korkealla....
 
Pahoittelut Kisuliini menkoista. :sad001 Niin sitä kummasti parin päivän päästä pettymyksestä nostaa päänsä ja alkaa katsomaan eteenpäin. Tsemppiä keskiviikon suunnittelukäynnille ja seuraavaan hoitoon.

Tervetuloa Iffy! :welcome
Pahoittelut sinullekin kuukautisista.:sad001

Vertaistuki on kyllä todella tärkeetä ollut itsellekin. Löysin tälle palstalle äskettäin, mutta olen lukenut monia keskustelupalstoja. On ollut lohdullista löytää joltain samoja oireita ja silti raskauden onnistumisia. Paljon muutakin hyödyllistä näistä on saanut. Nytkin inssi olisi jäänyt tekemättä viikonlopun vuoksi jos en olisi keskusteluista tiennyt aikaistaminen mahdollisuuden olevan mahdollista.

Pp2 vasta menossa. Miksi aika ei kulu. Tänään aloitan Lutinuksen.
 
Iffy: Tervetuloa joukkoon :) On teilläkin pitkätie jo ollut tähän saakka,voi kumpa alkaisi tuloksia tulemaan teille :)

Taikaa83: kiitos :Heartred Aika tuntuu kuluvan hitaasti,voimia sinne! :Heartred

Saman syyn vuoksi itsekkin tänne aloin kirjoitella.Vertaistukea saa ja saa lukea,millä tavoin muilla hoidot etenee sekä millaisia vaihtoehtoja on olemassa.
Muutama ystäväni tietää meidän tilanteesta,mutta jotenkin vain tuntuu,kun tätä eivät itse ole kokeneet/käyneet läpi,ei se ymmärrys samaa ole,vaikka kovin koittavat tukea.Minulla ei myöskään ole ainokaistakaan tuttua joka olisi kertonut olleensa lapsettomuushoidoissa.
 
Mulla on onneksi ystävä, kenen kanssa olen koko ajan keskustellut mun hoidoista. Kyllä se hieman auttaa, kun voi puhua. Muuten kukaan ei tiedä. Lähinnä vaan ihmettelevät, eikö me haluta lapsia :sad001

Taikaa83 & -kisuliini- : tiedän, odottavan aika on toooodella pitkä! Ja pitkä tie tässä on jo kuljettu. Tosin koko ajan lupaavammilla tuloksilla. Siksi en halua stressana. Saatiin mulle sentään kerran jo ovulaatio! :joyful: Kiitos teille ❤️
Nyt on varattu aika seuraavaan hoitokiekkaan ja pistokset siis jatkuu. Todennäköisesti taas sellanen parin viikon pistosmaraton edessä. Ja mähän olen piikkikammoinen (ihanaa siedätyshoitoa...)
Hieman ahdistaa jo tosin nyt, kun tietää, että jos nyt ei natsaa, joulukuuhun tulee reissujen takia hoitojen tauko. Mulla saattaa oma kierto olla sen 2-3kk, niin tietää, et jos luomua kuukautisten alkua odotellaan, niin pitkälle ens vuoteen mennään....
Toisaalta, onhan tässä tän kierron mahkut pitäis jaksaa vaan uskoo.
 
Kuukautiset eivät sitten kestäneet kuin kaksi päivää,sen jälkeen hiipuivat...tämäkin vielä :sad001 Niiden alkamisesta huolimatta tein testin ja negaahan se tietysti näytti...

Tänään olimme hoitopalaverissa.Olikin uusi lääkäri paikalla.Päätettiin,ettei tosiaan odotella vaan suoraa IVF:ään taikka ICSI:n,riippuu miten lääkkeet ym tehoaa.Heti seuraavasta ovulaatiosta alkaa lääkitykset,joten minäkin siirryn tuonne IVF:n puolelle.

Ja ne kummalliset vatsakivut jotka vaivasivat,niihin en vastausta lääkäriltä saanut.Kai ne sitten olivat vain jotain psykologista...

Kiitos teille tästä lyhyestä tuttavuudesta ja tuesta :) Kaikille täällä oleville paljon tsemppiä,voimia ja toivotaan että hoidot auttavat mahdollisimman montaa ja saatte oman pienokaisen sekä tapahtuisi niitä ihania ihmeitä :Heartbigred

:hello
 
Hei. Kirjoittelinkin puolitoistavuotta takaperin täälä palstalla niitä näitä kierroista sun muista kun kuvittelin raskauden alkavan pienellä apulääkityksellä kotioloissa. Pyh ja pah. Nyt miehen diagnoosina azoospermia ja mekikäläisen pco. Lahjahoidoissa ollaan ovumiassa. Nyt primolut kuurin jälkeen menkat alkoi (ilman lääkitystä menkkoja eioo ollenkaan) kp 3-7 letrokuuri ja eilen eka gonal-f 50IU. Tänään ultrassa munasarjat kun ammuttu täyteen pieniä rakkuloita.. Näin pienelle annokselle ei mitään vastetta. Pelottaa jo valmiiksi että munasarjat ei suostu valkkaamaan sitä yhtä tai max kahta että päästäis inseminaatioon. Nyt oottelen ovumialta jatkoille ohjeistuksia, millä annoksella jatketaan.. Aikaa nyt kuitenkin vielä pitäis olla, minä 24, puoliso 31. Pelkkien vastoinkäymisien ja huonojen testitulosten jälkeen toivois jo sitä helpompaa tietä.. tai edes yhtä hyvää uutista että jaksais uskoa siihen että oma vauva joskus sylissä olisi..[emoji17]
Kiva lueskella täältä ettei oo asian kanssa ainut, vaikka eihän tää kenellekkään mukavaa oo..
Koitetaan jaksaa vaikka on tää kyllä välillä surkeaa [emoji17]
 
Hei. Kirjoittelinkin puolitoistavuotta takaperin täälä palstalla niitä näitä kierroista sun muista kun kuvittelin raskauden alkavan pienellä apulääkityksellä kotioloissa. Pyh ja pah. Nyt miehen diagnoosina azoospermia ja mekikäläisen pco. Lahjahoidoissa ollaan ovumiassa. Nyt primolut kuurin jälkeen menkat alkoi (ilman lääkitystä menkkoja eioo ollenkaan) kp 3-7 letrokuuri ja eilen eka gonal-f 50IU. Tänään ultrassa munasarjat kun ammuttu täyteen pieniä rakkuloita.. Näin pienelle annokselle ei mitään vastetta. Pelottaa jo valmiiksi että munasarjat ei suostu valkkaamaan sitä yhtä tai max kahta että päästäis inseminaatioon. Nyt oottelen ovumialta jatkoille ohjeistuksia, millä annoksella jatketaan.. Aikaa nyt kuitenkin vielä pitäis olla, minä 24, puoliso 31. Pelkkien vastoinkäymisien ja huonojen testitulosten jälkeen toivois jo sitä helpompaa tietä.. tai edes yhtä hyvää uutista että jaksais uskoa siihen että oma vauva joskus sylissä olisi..[emoji17]
Kiva lueskella täältä ettei oo asian kanssa ainut, vaikka eihän tää kenellekkään mukavaa oo..
Koitetaan jaksaa vaikka on tää kyllä välillä surkeaa [emoji17]

Älä säikähdä vielä tosta pienien rakkuloiden määrästä. Mulla kävi menopur pistohoitojen alussa ihan sama homma. Alkuun tuntui, et kroppa ei reagoi millään. Sitten annoskokoa nostettaessa yhtäkkiä tulikin hyperaktiivisuus Samoin toisessa kierrossa pienemmällä annoksella jouduin tosiaan pistämään sen 15 pv., ennen kun saatiin tulosta aikaseks (kun annosta ei voitu nostaa). Nyt puolestaan kroppa alkaa heräillä horroksesta ja tämä pistoslierros onkin ollut vähän lyhyempi Eli se oikeankin annoksen hakeminen voi viedä aikaa. Mulla oikea annos löydettiin vasta nyt. Nyt siis menossa toinen ns. Onnistunut induktiokierto. (Takana yritystä 3,5 vuotta) Saa nähä, tuottaako muuten tulosta. Toiveet kyllä ovat ja jos ei muuta, niin ainakin tämä lohduttaa, että löydettiin vihdoin lääke/annoskoko, jolla mullekkin saadaan ovulaatio aikaan. Nyt vain pitäisi olla kärsivällinen... tätä yritelläänkin varmaan sitten seuraava puolivuotta ja toivotaan, että jossain välissä tärppää!
Ja itselläni toki on vielä aikaa, vaikka kolmenkympin yläpuolella mennäänkin. Mä sainkin lääkäreiltä maininnan siitä et ”hyvä kun hakeuduit ns. Ajoissa hoitoihin”. Ilman näitä hoitoja mä tuskin olisin ovuloinut juuri koskaan. Sulla on onneksi iän puolesta aikaa!
 
Täällä testattu nega :sad001
Lutinus lääkkeen lopetus oli eilen. Nyt menkkoja odotellessa.
Ilman tukilääkitystä uusi kierto olisi jo ehkä alkanut tänään. Saa nähdä kauanko menee että nyt alkaa.
 
Mä oon matkalla follikeli ultraan, kp12 menossa. :)
Valmiina on toinen gonal-f odottamassa pistosten jatkamista. Lääkäri sitte määräsi kerralla ne 2 piikkiä.
 
Follikeli ultra ohi, limiksen paksuus 11,8 ja oikealta löytyi yksi 14-15mm rakkula. Perjantaina tehdään inseminaatio!.. :Heartred
 
Täällä pistoskierto oli lyhyempi!!! Vohoo! Siinä on jo juhlan aihetta :) kp 10 näkyi ultrassa ihan aamulla 2 rakkulaa, joista toinen 11mm ja toinen 9mm. Limiskin ok! Irrotuspiikki pistettiin lääkärin ohjeiden mukaan kp 14. Ovulaatiolimat yms. Tuli ja nyt on sit rinnat kipeenä. Nyt sit vaan odotellaan joko kuukautisia tai positiivisia uutisia... tää odotusvaihe on kaikista ärsyttävin.
 
Meillä aloitellaan nyt pistoshoidot seuraavasta kierrosta, joten liityn mukaan.

Taustat:
26-vuotias
Ensimmäinen lapsi 2013
Yritystä nyt yli 4 vuotta, Letrozoleja syöty vuosi.
Yksi raskaus 4/18 päättyi keskenmenoon heti alkumetreillä.

Tulen lueskelemaan teidän kokemuksia, kun noi piikit hirvittää ja vähän ehkä itse hoidotkin. Toivottavasti tästä nyt apua, alkaa tuntua TODELLA toivottomalta, kun neljän ja puolen vuoden aikana yksi raskaus ja sekin meni kesken. Esikoinen tärppäsi kerrasta.

Onko muita, joilla toinen (tai useampi) lapsi hoidoilla suunnitteilla ja esikoinen syntynyt luomusti?
 
Takaisin
Top