Inseminaatio/muut hoidot 2018

Heippa! Voi kun toivon että olisin löytänyt tän keskustelun aikasemmin! Ikinä en oo foorumeilla jutskaillu, monia kyllä lukenu... ja tätä lukiessa tuli fiilis että haluan itsekkin mukaan piinailemaan. Oon itsellisesti liikkeellä ja vielä aikas nuori, niin ei hirveesti ole vertaistukea löytynyy. Onneksi on paras kaveri joka joutuu kuulemaan kaiken kaikesta, mutta ihanaa löytää muita melko samassa tilanteessa olevia.:smiley-bounce013

Elikkäs, itellä tehtiin inssi nro. 3 eilen! Ekaa kertaa Letrozolin ja irrotuspiikin avulla (se oli piikkikammoselle aika hurjaa). Edelliset inssit pääty kumpiki varhaseen keskenmenoon, toisessa en ehtinyt kun vähän haamuplussailemaan (mutta sen verran erilainen meininki oli kun menkoissa normaalisti että ei siitä voinu erehtyy). Perseestähän se oli, mutta kyllä vähän toivoa antaa, että jotain siellä on tapahtunu kun raskaana oon ollu hetkenkin.

Mulla riittäis juttua ja fiiliksiä vaikka kuinka, mutta ehkä jätän tän nyt tähän:smiley-ashamed004

Hirveesti tsemppii kaikille ja kertokaa kuulumisia!:Heartred
 
Täällä kanssa inssi tehtiin tänään (Kp 10) ja nyt sitten vaan ootellaan. Pitihän sitä tallennella vielä backuppina jos ei inssi onnistunutkaan.:wink

Eilen kävin ultrassa ja oikealta löytyi yksi iso folli 25mm ja limis 10mm -tikutin oviksen mutta eilen oli vielä ihan pikkuisen haaleempi testiviiva verrattuna kontrolliviivaan, tänään aamulla oli ihan päinvastoin -en ole ikinä nähnyt että testiviiva voisi olla niin tumma. Kätilö joka teki inssin tuumasi että johtuu varmaan eilen illalla pistetystä pregnyl pistoksesta, mutta voiko se vääristää ovulaatio tulosta? Kellään kokemusta?

Meillä pari vuotta lapsettomuutta ja ilman ehkäisyä oltu koko aika. Olnkin tänne aikaisemmin kirjoitellut mutta pitänyt vähän paussia. Tervetuloa uusille, toivotaan että onni meitä suosii mahdollisimman pian :Heartred
 
Mirumaru, meillä myös esikoinen syntynyt 2013 ja raskaus alkoi silloin heti sitä toivoessa. Nyt saman verran toisen yritystä takana kuin teillä, eikä yhtäkään raskautta tässä välissä. Toiveena oli saada lapset lähekkäin. Molemmat tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Kaksi vuotta sitten söin kolme klomifeenikuuria, ei apua. Nyt ennen kesää tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja kesän jälkeen toinen. Eikä vieläkään raskautta :sad001 Tässä alkaa todellakin usko jo loppumaan, että esikoinen saisi koskaan kovin toivottua sisarusta…

Muoks: ja apteekissa odottaa valmiina seuraava Gonal F, mutta usko jo niin mennyt ettei olla sitä edes haettu.
 
Muokattu viimeksi:
Mirumaru, meillä myös esikoinen syntynyt 2013 ja raskaus alkoi silloin heti sitä toivoessa. Nyt saman verran toisen yritystä takana kuin teillä, eikä yhtäkään raskautta tässä välissä. Toiveena oli saada lapset lähekkäin. Molemmat tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Kaksi vuotta sitten söin kolme klomifeenikuuria, ei apua. Nyt ennen kesää tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja kesän jälkeen toinen. Eikä vieläkään raskautta :sad001 Tässä alkaa todellakin usko jo loppumaan, että esikoinen saisi koskaan kovin toivottua sisarusta…

Muoks: ja apteekissa odottaa valmiina seuraava Gonal F, mutta usko jo niin mennyt ettei olla sitä edes haettu.

Oletteko miettineet, aiotteko jatkaa pidemmälle hoitoja, jos tämä ei onnistu?

Meillä ollut ajatuksena, että inseminaatio kokeillaan vielä, mutta jos ei, niin koeputkihedelmöitystä ei lähdetä enää tekemään. Yksi lapsi kuitenkin on, niin ihan äärimmäisiin keinoihin ei lähdetä vaan sitten lopetetaan yrittäminen ja elämä jatkuu.

Meilläkin ajatuksena kolme lasta ja lähellä toisiaan, mutta aina ei mene niinkuin suunniteltu.
 
Meilläkin oli ajatuksena mahdollisesti kolme lasta ja pienillä ikäeroilla.

Ollaan mietitty ja päätettiin, että ei lähdetä enää muihin hoitoihin. Ajateltiin, että yhteensä kolme tai neljä inseminaatiota voidaan koittaa ja jos raskaus ei ala, niin sitten ollaan kolmen hengen perhe. Ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka raskaus joskus vielä ihan luomuna alkaisikin. Harmittaa vaan se lasten mahdollinen ikäero. Ja tietysti se, että itsellä alkaa olemaan jo ikää (kohta 35v) eli ei tässä enää kovin montaa vuotta voi/halua edes yrittää.

Onneksi on se yksi ihana lapsi, joka helpottaa sitä hoidoista sekä toisesta vauvasta "luopumista".
 
Meillä ei ole yhtään lapsia ja biologinen kello nakuttaa pian 36 vee :dead: Mutta kaikki yritetään ja jos ei tule niin ei tule sitten, ollaan julkisella puolella hoidoissa ja julkisella pysytäänkin.

alinah: Tsemppiä teille -oliko sulla mitä avuja tähän inssi kiertoon?
On se vaan jotenkin ärsyttävää kun oma keho tuntuu toimivan kellon varmasti, ei mitään ovis ongelmia eikä tarttee kun noita letroja syödä ja niitäkin vissiin vain varmuudenvuoksi ja silti joku mättää kun ei tule ei millään raskaaksi. Tarttee vissiin kohta uskoa että kaikella on tarkoituksensa. :angel4 Testipäivä 20.11 -ja olipa jopa verikokeisiin määrätty sille päivälle eli ei tarvii vaan tikutella. Joskin nyt aion kyllä ehken yhden/kaksi tikkua uhrata inssin kunniaksi. :cat:
 
Meillä ei ole yhtään lapsia ja biologinen kello nakuttaa pian 36 vee :dead: Mutta kaikki yritetään ja jos ei tule niin ei tule sitten, ollaan julkisella puolella hoidoissa ja julkisella pysytäänkin.

alinah: Tsemppiä teille -oliko sulla mitä avuja tähän inssi kiertoon?
On se vaan jotenkin ärsyttävää kun oma keho tuntuu toimivan kellon varmasti, ei mitään ovis ongelmia eikä tarttee kun noita letroja syödä ja niitäkin vissiin vain varmuudenvuoksi ja silti joku mättää kun ei tule ei millään raskaaksi. Tarttee vissiin kohta uskoa että kaikella on tarkoituksensa. :angel4 Testipäivä 20.11 -ja olipa jopa verikokeisiin määrätty sille päivälle eli ei tarvii vaan tikutella. Joskin nyt aion kyllä ehken yhden/kaksi tikkua uhrata inssin kunniaksi. :cat:

Mulla ollut 4 kiertoa käytössä gonal-f kasvattamassa follikeleja, oikealle kasvoi yksi rakkula joka oli yli 20mm ja kasassa vielä eilen kun ultrattiin ennen inseminaatiota vasen munasarja on lepotilassa. Limakalvon paksuus oli 14mm, irrotuspiikkinä mulla on näissä kierroissa ollu ovitrelle..

Tää on nyt toinen inseminaatio kierto ja näitä tehdään tämän jälkeen vielä 2 ainakin jos ei raskaus ala..


Omakannasta löyty tieto että siemennesteessä PR-siittiöitä pesun jälkeen oli 51.85 miljoonaa. Ekassa inseminaatiokierrossa liikkuvuus ennen pesua 46% pesun jälkeen 92%, mutta määrää ei oo siellä ekassa inssissä mainittu..
 
Moikka Mirumaru!
Itsekkin jännitin pistoksia paljon (olenhan piikkikammoinen), mutta ne osoittautuivat ihan helpoiksi. Nyt uskallan pistää jopa itse! Hoidot mua ei ole juurikaan hirvittäneet, kohtelu on ollut hyvää ja hoidot itsessään ihan harmittomia/kivuttomia. Munatorvien aukiolotutkimus oli mun kohdalla tosi poikkeus, josta sain seurauksena rajut kohdun supistukset (hyvin harvinaista saada niin rajut oireet) mut siitäkin selvittiin muutamassa tunnissa! (Onneks mies oli mukana ja ajoi auton...)
Isoin tekeminen on ollu pään kanssa, koska hormonihoidot on tuoneet hieman lisää painoa ja ”naisellisia muotoja”.

Yritystä täälläkin tosiaan tuo 3,5+ vuotta, joten tiedän hyvin tunteen. Ensimmäistä tosin täällä yritellään eikä montaa kertaa ole ollut vielä ovulaatiota saati sitten edes raskaus alkanut.
 
Onko täällä muuten muilla lugesteron käytössä? Mulle itselleni tuo on jotenkin todella epämiellyttävä. Odotan niin innolla, et kuuri loppuu!
 
Kiva kuulla, Iffy, että pistokset eivät tunnu toisestakaan piikkikammoisesta pahalta. Itse olen ihan aikuisiällä itkenyt hysteerisesti verikokeissa, joten voi miehellä olla tekemistä ekojen pistosten kanssa. :smiley-angelic006

Seuraava kierto pitäisi alkaa 25.11. eli loppukuusta saadaan aloittaa Gonal-F -kuurit. Tai täytyy tietysti toivoa ihmettä, että nyt tärppäisi, niin säästyisi piikeiltä. :grin Ovulaatio kalenterin mukaan eilen ja Letrot syöty tässä kierrossa vielä, mutta ultrassa kohdun limakalvo kuulemma ohut, joten suuria toiveita en elättele, vaikka lääkkeet muuten ovat toimineet.
 
Kiva kuulla, Iffy, että pistokset eivät tunnu toisestakaan piikkikammoisesta pahalta. Itse olen ihan aikuisiällä itkenyt hysteerisesti verikokeissa, joten voi miehellä olla tekemistä ekojen pistosten kanssa. :smiley-angelic006

Seuraava kierto pitäisi alkaa 25.11. eli loppukuusta saadaan aloittaa Gonal-F -kuurit. Tai täytyy tietysti toivoa ihmettä, että nyt tärppäisi, niin säästyisi piikeiltä. :grin Ovulaatio kalenterin mukaan eilen ja Letrot syöty tässä kierrossa vielä, mutta ultrassa kohdun limakalvo kuulemma ohut, joten suuria toiveita en elättele, vaikka lääkkeet muuten ovat toimineet.
Mäkin oon tosi herkkä verikokeissa (kerran jopa pyörtyny), niin siihen nähden pistely on ollu jelppoa! Tosin mun piti pistää kaks pitkää kiertoa (molemmissa 15 päivää) ennen kun uskalsin pistää kolmannessa kierrossa ite (sekin tuli pakon edestä). Itse asiassa tällä hetkellä oon jopa sitä mieltä, et ite pistäminen on helpompaa/tuntuu vähemmän hyvää sietoharjoittelua siis piikkikammoiselle. Toivotaan et pistoksiin ei tartteis mennä! Mä tässä odottelen vielä viikon päivät menkkoja. Sit joulukuu varmaan onkin välikuukausi pistoksista, kun nuo ultrat osuis pahasti reissujen päälle. Ehkä se tekee ihan hyvääkin kropalle. Tietty pieni toive on, et jos nyt vaikka tärppäis ennen tuota...
 
Meillä viikon päästä aukiolotutkimus ja sen jälkeen pitäisi tehdä hoitosuunnitelma jatkosta. Todettu ainakin jonkinasteinen pco ja ovuloimattomuus ja epäsäännöllinen kierto.

En tiedä vielä itse miten tästä lähdetään eteenpäin, toki riippuu aukkarin tuloksesta tietysti.

Myös piikkikammoisena täällä lukenut monen piikityksistä. Tosin kestän sen varmaan ihan hyvin jos joku muu piikittää, mutta en tiedä pystynkö siihen itse.
 
Heips,
Olen tuolla toisessa ryhmässä kirjoitellut jo muutaman vuoden ja tulin nyt seuraamaan tätäkin, kun tosiaan eilen tehtiin inssi. Siimahäntiä ei pesun jälkeen ollu kuin 0.5milj. Taisi nekin sujahtaa housuihin lähtiessä, joten nähtäväksi jää... testipäivä olisi 29.11.

Tsemppiä kaikille tasavertaisesti!
 
Hei!

Olen seuraillut erilaisia keskusteluja, mutta tämä keskustelu on ainoa, jota olen tähän mennessä lukenut ahkerasti ja päätin nyt kirjoittaa ensimmäistä kertaa.

Olemme yrittäneet lasta 2,5 vuotta, 1.5 v sitten hakeuduttiin tutkimuksiin. Ollaan selittämättömiä, hoitona olisi letrozol +ajoitetut yhdynnät 2 kierto aina välikierroilla alkuun. Aukiolotutkimuksen jälkeen tulin luomisti raskaaksi, se ei kestänyt kauaan vaan päättyi varhaiseen keskenmenoon. Se oli todella raskasta. Olimme odottaneet raskautta kovasti.

Odotimme pari kk ja aloitimme letrot. Se ei tuottanut tuloksia ja lopulta yhdistettiin inseminaatio siihen. Raskaus ei tullut. Sitten tuki kesätauko, sen jälkeen söin vielä letrot mutta inseminaatiota ei voitu tehdä miehen töiden takia. Taas piti pitää välikierto.

Viime kuussa siirryttiin pistettäviin lääkkeisiin: gonal f, ovitrelle ja lugesteron. Alkuun vaste oli tosi huono, rakkulat ei kasvanut tyyliin viikkoon ja sit annosta vähä nostettiin ja siltikään ei ollut hyvä vaste. Jatkoin pistämistä ja lopulta näkyi johtofollikkeli. Lääkäri määräsi ma 5.11 ovitrellen pistämistä ja ke 7.11 olisi inseminaatio. Ennen inseminaatiota lääkäri katsoi vielä ultralla, ettei oo liikkaa munarakkuloita ja siellä yhtäkkiä näkyi 6-8 isoja munarakkuloita, inseminaatiota ei tehty. Koska olimme yhdynnässä ovittelle-päivänä niin raskaus voi olla mahdollista. Lugesteronia ei tarvittu.

Nyt ollaan jännitetty sitä, että voin tulla raskaaksi ja se, että sieltä voi tulla montakin... Odotin, että ovitrelle-pistoksesta oli kulunut 10 pv ja tein herkän raskaustestin ja eka testi näytti haaleeta viivaa mutta tein sen jälkeen vielä parin päivän ajan 2 testiä ja viiva on tummunut. Tiedän, että on liian aikaista sanoa mitään, koska ovulaatiosta on vasta viikko. Mutta nyt alkoi yhtäkkiä vuoto:sad001 kauheen paska fiilis ja harmittaa, että menin tekemään testit... Nyt ihmetyttää, että miksi vuoto alkoi nyt, sehän on aivan liian aikaisin? Menkat pitäisi tulla vasta viikon päästä.

Pahoittelut romaanistani, mutta halusin jakaa oman tarinani ja tilanteeni teille. Olen 29v ja mies 30v.

T. Taru89
 
Harmi kuulla, Taru. Voimia sinne!
Ihan ymmärrettävää testien tekeminen, kun sitä kumminkin toivoo niin paljon! Itsekkin tein vaikka kuinka monta testiä edellisinä kertpina... Tällä kertaa päätin kokeilla huomenna (virallinen testauspäivä ma). Saa nähä.

Mä jäin miettimään tota aikasta vuotoa... Enhän mä oo lääkäri enkä tiedä sun tilannetta tuon tarkemmin, mutta jostain oon lukenut että suunnilleen tohonhan aikaan (5-8 päivää ovulaatiosta) se solupallo kiinnittyy kohdun seinään ja siitä voi seurata jonkinlaista vuotoa (ja lieviä menkkamaisia kramppeja). En nyt uskaltais tässä lietsoo mahdollisesti turhia toiveita (ja taas, en tiiä onks sulla sit kumminki alkanu ihan kunnon menkat, ja voi olla että sä tiesit jo tän mitä mä höpötän) Aattelin kumminki jakaa... Tsemppii sinne:Heartred

Haluisin omasta tilanteesta vielä sen verran päivittää, että on muutamia päiviä ollu pieniä kramppeja ja paineentunnetta alamahassa yms pieniä merkkejä, varovaista toivoa... Vaikka varhastahan täs vielä on. Ja pelottaa jo valmiiks että vaikka siellä oliskin pieni tulossa niin kauanko se sit tällä kerralla jaksaa siellä pysyä

Peukkuja kaikille!
 
Naurahdin tolle Untuvaisen ”taisi nekin sujahtaa housuihin”. Pitää yrittää pitää huumori mukana, vaikka kipeistä asioista puhutaankin. :)

Mulla oli ovitrelle 4.12. ja vika lugesteron nyt ma eli testipv olis 20.12. Mietin, että uskallanko testata, vai oottelenko rauhassa menkkojen alkua.... pelkään taas pettyä kovasti. Mitään oireita ei ole, ei ole ollut kiinnittymisen tuntemuksia, vuotoa, ei painetta tai tuntemuksia alavatsassa, rinnat on kuin ennenkin jne. Todella vaikea uskoa, että mitään olisi tapahtunut :sad001 joulukuu tuleekin olemaan sitten välikuukausi... sekin vähän itkettää.
 
Toinen inseminaatio kierto menossa ja jokin aika sitten tein tossa Digin.. Kun eilen ja tänään on Apteq testi näyttänyt positiivista.
2afaff32056fdd0f78fc6555f976f10e
 
Takaisin
Top