Inseminaatio 2017

Ninskupinsku: Eikö se pregnyl irroita sen munasolun n. 36h pistosta? Eli kyllä niiden viivojen kuuluu näkyä ihan ovulaation takia. Tuosta näyttääkö pregnyl niitä viivoja en tiedä. Raskaustestiin vaikuttaa vissiin niin, että näyttää plussaa vaikkei olisikaan raskaana 14vrk..
 
Larissa: Onko tuo hinta siis yksityisen hinnasto? Miä luin jostain, että ne olisi lähemmäs 3000e kerta.. Valaiskaa minuu :)

Triana: Voi pahus.. Eikö silti ole vielä toivoa kun menkat ei ole alkanut? :Heartred

On: Täällä huomenna pregnylin pisto ja perjantain klo 11 inseminaatio. Mulla vissiin kasvaa vaan n. 1mm päivässä nuo follit kun maanantaina ultrassa näkyi 2x 15mm follit ja yksi 14mm. Yksi oikealla ja kaksi vasemmalla.

Onko muita joilla on tehty inssi 3 follilla?

En oikein usko, kun on tutun olosia kipuja ollu jo. Nyt illasta alko hartiapistokin :grumpy: Perjantaina aamulla teen kyllä vielä testin jos ei vuoto ala ennen sitä, soittelen sit polille tuloksen. Tsemppiä sulle inssiin! :Heartred
 
Triana: Mikä kp sulla olikaan? Eihän se välttämättä näy vielä. Mä niin toivoisin sulle onnistumista ja pientä tuhisijaa syliin :Heartred Onko sulla ollut tota hartiapistosta aijemminkin monta kertaa?
 
Triana: Mikä kp sulla olikaan? Eihän se välttämättä näy vielä. Mä niin toivoisin sulle onnistumista ja pientä tuhisijaa syliin :Heartred Onko sulla ollut tota hartiapistosta aijemminkin monta kertaa?

Kp25/24-26, dpo12. Niin pitäis kyllå jo näkyä jos ois onnistunu, ei tässä taida toivoa enää olla :sorry: Joo mulla on yleensä oviksen jälkeen ja vähä ennen menkkoja ja niiden aikana tuota hartiapistosta, tosi inhottava vaiva.
 
Meillä ei onnistu "luomukierrolla" kun en ovuloi ollenkaan ilman lääkkeitä.. Toivottavasti nyt tästä tai ens inssistä nappais, (ja pysyis pidempään, kun sen 6 vkoa kyydissä) ettei tartteis ivf:n siirtyä. Jotenkin epätoivoinen olo.. äääh. Pitäis vielä ens ke asti piinailla. Nega sieltä tulee, tiedän jo nyt.
 
Herukka, julkisen hintoja. Yksityisellä ivf on noin 2-3 tonnia per kerta. Tsempit inssiin!

Triana, hartiapisto on niin peestä! Mulla on vaan kerran ollut endometrioosi leikkauksen jälkeen, kun oli ilmaa vatsaontelossa :sad001
 
Larissa, tää on ihan kamalaa, onneksi sä et oo joutunu tästä kärsimään kaiken muun kivun lisäksi! Tehtiinkö sulle muuten magneettikuvausta ennen laparoskopiaa? Ja miten hyvin sulla näkyi ultrassa endo? Mietin tässä, että kun soitan huomenna polin hoitajalle negasta, että ottaako se yhtään tosissaan jos sanon että haluaisin vihdoin sen kuvauksen kun kivut lisääntyy joka kierrossa ja viimeksi ultrassa näky se mahdollinen endometriooma.
 
Mä muuten luulin et toi hartiapistos on mun omaa mielikuvitusta. Hyvä tietää etten oo ainoa, joka kokenut.
Mulla nytkp 25 ja inssi tehtiin viikko sitten tiistaina. Rinnat tosi kipeet. Kauan mun pitää vielä odottaaaaaa:banghead:
Toivon hyviä uutisia kaikille :dummy1::dummy:
 
Tehtiin magneettikuvaus ja kyllä siinäkin endoa näkyi. Ultrassa mun endo itseasiassa löytyi, koska vasemmassa munasarjassa oli iso 7 cm endometriooma. Muuten endo ei juuri ultrassa näy ellei ole isoja kasvaimia. Ihan paskaa, että sulla kivut lisääntyy :sad001 Kuulostaa ihan liian tutulta... Jos lopulta ivf:ään päädytte niin sitä ennen kannattaa hoitaa endoa (koska kuulostaa että sulla tosiaan on se) joko useammalla kuukaudella e-pillereitä tai sitten zoladexilla tai procrenilla, jotka lamaa hormoonitoiminnan hetkeksi. Jos magneettikuvaukseen pääset niin niihinkin saattaa olla usean kuukauden jono :sad001 Mulla endo diagnosoitiin ultralla, kun se endometriooma oli niin selkeä. Lopullinen diagnoosi tuli tietty laparoskopiassa.

Maurizio, varmaan viikonloppuna voit testata? Ikävää että sielläkin on hartiapistosta :sad001
 
Meillä ei onnistu "luomukierrolla" kun en ovuloi ollenkaan ilman lääkkeitä.. Toivottavasti nyt tästä tai ens inssistä nappais, (ja pysyis pidempään, kun sen 6 vkoa kyydissä) ettei tartteis ivf:n siirtyä. Jotenkin epätoivoinen olo.. äääh. Pitäis vielä ens ke asti piinailla. Nega sieltä tulee, tiedän jo nyt.
Sama tunne täällä sympatiaa ja halaulsia täältä :Heartred toivon myös omalla kohdalla että seuraava inseminaatio toisi plussan ja syliin asti saataisiin tyyppi :)
 
Aion viimeistään sen kolmannen inssin jälkeen vaatia sitä magneettikuvausta, koska jos sitä endoa on, niin haluan toki ivf-jonotuksen ajan käyttää vaikka e-pillereitä. Mutta "turhaan" en niitä haluais syödä, ku aina aiemmin mulla on pillereiden kans ollu jatkuvia välivuotoja ja melko jatkuvaa päänsärkyä. Tietty siinä voi tosiaan mennä monta kuukautta että pääsee kuvaukseen vaikka lähetteen saiski =/

Kaveri kävi tällä viikolla ensikäynnillä Oysissa, hällä siis on jo endo dg ja oli ultrassa näkyny selkeästi niin he näillä näkymin menee suoraan ivf-jonoon, joka siis täysin ymmärrettävää ja oon iloinen hänen puolesta että pääsevät nopeasti eteenpäin :) Mutta olipa muuten tosi paljo eroa käytännöissä samalla polilla eri lääkäreiden välillä! Mun kaverilta otetaan LH-ja FSH-arvot (multa ei siis otettu) ja hänelle oli sanottu että ei voi käydä esim. follikkeliultrissa täällä meidän tk:ssa ja mulle eri lääkäri sano että tottakai saa käydä kun on pätevä lääkäri ultraamaan. Alan olla tosi turhautunu tuohon Oysin toimintaan ja meidän tapauksessa tähän "liukuhihnameininkiin" :shifty:
 
Kertokaahan tälläiselle taukille yks asia: Pistin eilen pregnylin ja huomenna insemnaatio (iiks). Noh, kävin äskön pissalla ja ajattelin katsoa mitä siihen ovulaatiotikkuun tupsahtaa kun en yhtään tiedän miten kroppa käyttäytyy ja plussahan sieltä tuli. Onko niin että Pregnyl tekee nuo viivat joka tapauksessa vai vasta kun ovis on käsillä? Toivotaan että huomenna ajoitus kohdillaan...

Pregnyl nimenomaan on hcg:tä, eli sen takia, jos raskaustestin tekee liian aikaisin, voi saada vääriä tuloksia. Raskaushan (tietty määrä hcg:tä) näkyy ovulaatiotestissä positiivisena. Kun sitä hormonia piikillä ihmiseen isketään suurehko määrä, niin totta kai kaikki testit näyttää positiivista. Se hormoni nimenomaan aiheuttaa ovulaation, oli sulla luonnollinen kierto mikä tahansa, eli 24-36 tunnin kuluessa munasolu irtoaa ja lähtee matkalleen. Tästä johtuen inssi on yleensä aina vasta seuraavana päivänä. Näin tämä asia minulle Virossa selitettiin.

Lisäys:
Pregnyl 5000 IU -valmiste sisältää kylmäkuivatun injektiokuiva-aineen ja liuottimen injektionesteen
valmistamista varten. Vaikuttava aine on ihmisen koriongonadotropiini (hCG), jota saadaan raskaana olevien naisten virtsasta ja joka vaikuttaa lutropiinin (LH) tavoin.
Yksi injektiopullo sisältää 5000 IU:ta ihmisen koriongonadotropiinia.
 
Muokattu viimeksi:
Ninskupinsku: Eikö se pregnyl irroita sen munasolun n. 36h pistosta? Eli kyllä niiden viivojen kuuluu näkyä ihan ovulaation takia. Tuosta näyttääkö pregnyl niitä viivoja en tiedä. Raskaustestiin vaikuttaa vissiin niin, että näyttää plussaa vaikkei olisikaan raskaana 14vrk..
Vastaus tähän on yllä. :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top