Inseminaatio 2017

Hei, onko teillä miten kokemusta ovistestejä tehdä ennen tädin tuloa? Miten teillä viivat piirtyny jos ootte ollu raskaana tai jos ette ja missä vaiheessa kiertoa?
Tänään pp9 tein yhden r-testin aamuyöstä ja negahan se oli jos ei mun mielikuvitus haamua lasketa. Eilen cb.n 2 hormooniovistestil mikä oli viel jälel tuli vilkkuva hymiö ja äsken pc.n ovistestil näkyvä toinen viiva, ei ihan yhtä vahva kuitenkaan. Toisaalta oon jo luovuttanu, et ei täl kertaa käyny yhtä hyvä tuuri kuin joulukuun onnistuneessa inssissä, mutta silti joku ihmeen toivon kipinä jossain väijyy.
Joulukuussa muistaakseni sain ovistesteil viivoja ennen r-testin plussaa, mut varmaksi en muista kun jotenkin se aika niin sekavaa.

Olipas pitkä sepustus, sori x)

Ps.Lisään viel, et noil ovistikuist ei oo kokemusta niinkään, kun aina cb.n digejä käyttäny. Muistaakseni en ole koskaan saanut niillä tasavahvoja viivoja, tai osannut/voinut oikeaan aikaan päivästä testailla.
 
Muokattu viimeksi:
Julianna89 oliko sulla Pregnyl käytössä irrotukseen? Se ainakin näkyy r-testeissä noin kymmenen päivää.

Tsemppiä hei teille kaikille! Mä poistun tästä ryhmästä kun meillä nyt alkaa ne IVF-hoidot. Ja ihanaa kesää plussatuulineen :Heartred
 
Ei ollut mtn irrotuspiikkei, vain letrot 3,5 ja 7 päivinä.
Liika aikaisin testailen varmaan joka tapauksessa, kun tänään oli vast se pp9, ja nyt keväällä kierrot venyny 36pv, et tätiki tulis vasta viikon pääst kylään.
Jos siit aamun pc.n r-testist oikein tarkasta tihrustaa niin viivan paikka tai jtn erottuu..
Täytyy vaan odotella..
 
Tähti_ Ollaan yritetty 6 kertaa ennen tätä ekaa plussaa. Viime elo/syyskuusta ja tämä oli seitsemäs (ylimääräinen) inssi. Piti jo kuudennen jälkeen siirtyä IVF-hoitoihin.

Minulla sattui myös eka inssi niin paljon, että piti ihan itkeä. Aikaa meni 45 min kaiken kaikkiaan. Kaikista eniten sattui juuri tämän levittimen eli ankannokan laitto. Sen jälkeen olen kehittänyt tekniikan, jolla inssi on saatu menemään mukavammin. Kun lääkäri laittaa ankannokan niin tekee toimenpiteen erittäin hitaasti. Ennen tätä on kokeillut sormella. Sitten tosiaan hitaasti ja alakautta vieden. Samaan aikaan, kun huomaan instrumentin tulevan ahtaaseen paikkaan (tod. näk. lantionpohjanlihakset) niin rentoutan niitä tietoisesti instrumenttia vasten. Siihen pitää todella keskittyä, muuten ei onnistu. Olen huomannut, että mitä enemmän kiireellä toimenpidettä yritetään tehdä, stiä enemmän sattuu. Lääkärikin sanoi, että lihakset menevät sellaiseen kramppitilaan ja tämän jälkeen hankala saada niitä enää rentoutumaan. Mutta tämä tietoinen ajattelu toimenpiteen aikana on auttanut ehdottomasti minua. Olen kipuherkkä ihminen ja huomaan kyllä heti, jos ajatukset ovat harhautuneet muualle toimenpiteen aikana ja en ole keskittynyt lihasten tietoiseen rentouttamiseen.

Jaoin tämän seikkaperäisen kuvauksen ihan siksi, jos tästä on jolle kulle apua. Ei ole nimittäin kiva, jos toimenpide sattuu niin paljon, että siitä jää trauma. Lääkäri kertoi, että joskus ei ole saatu tehtyä koko inssiä tämän takia.

Mulla raskausoireet lisääntyy. Tissit kipeät ja väsyttää... Testasin tänään vielä varmuuden vuoksi ja olihan se plussa.

Toivon niin paljon, että jokainen täältä saisi sen plussan.

Ja itseäni huolettaa keskenmeno niin paljon. Sillehän ei mitään voi, jos tulee. Varhaisultraa odotellessa...:confused004
 
Muokattu viimeksi:
Heitsu1996 toivotaan, vaikka tuntuu pelottavalta edes toivoa, on ollut aina niin suuri pettymys, kun raskaus ei olekaan alkanut. En sitten tiedä olisiko pettymys yhtään sen pienempi, vaikkei kamalasti uskaltaisikaan etukäteen toivoa. Tuntuu hurjalta et tätä piinaa ja jännitystä pitäisi vielä melkein 2vk kestää..
 
Julianna89: Ootko testannu uudestaan raskaustestillä? Itse en ovistestejä lähtisi tuhlailemaan loppukierrosta. Uskon, että ne voi näyttää ihan mitä vaan. Pidän peukkuja, että olisikin salamatkustaja kyydissä :)

Kissankäpälä: Tarkoitin oikeastaan kauanko olette kaiken kaikkiaan yrittäneet? Siis myös ennen hoitoihin lähtemistä? Onko ensimmäinen lapsi kyseessä? :)

Aika ei tunnu menevän millään eteenpäin. Vasta maanantaina tehty inssi ja testipäivään tuntuu olevan ikuisuus :meh:
 
Tähti_ En oo tehny r-testiä sen jälkeen kun edellisen revin palasiksi ennen testiajan täyttymistä tunnekuohuissani. Jotenkin helpompi päättää et ei onnistunut, kuin testata ja nähdä se nega. Kummastuttaa kyl nämä tunnemyrskyt kun aiemmin ei oo ollu mtn vastaavaa. Pp11 menossa ja ehkä sit ma kun on se 2vk kulunu, vois testata sen negan ettei sit ke verikokeen kuuleminen olis niin raskas.
 
Inseminaatiosta nyt tasan viikko ja järkyttävä pahoinvointi-kuvotus on saapunut vieraaksi :sad001 voiko johtua lääkkeistä ( pregnyl ja letrotsol kp 3-7 ) vai joko uskaltaa varovasti alkaa toivomaan, että olisi raskauspahoinvointia? - 5 inssi ja ennen ei tämmöstä ole ollut.. On nämä piinapåivät kyllä rankkoja.
 
Inseminaatiosta nyt tasan viikko ja järkyttävä pahoinvointi-kuvotus on saapunut vieraaksi :sad001 voiko johtua lääkkeistä ( pregnyl ja letrotsol kp 3-7 ) vai joko uskaltaa varovasti alkaa toivomaan, että olisi raskauspahoinvointia? - 5 inssi ja ennen ei tämmöstä ole ollut.. On nämä piinapåivät kyllä rankkoja.

Letroista ei pitäisi enää johtua. Pidetään peukkuja :)
 
Ketjun läpi kahlanneena liitymme joukkoon avopuolisoni kanssa.

Ikää meillä molemmilla on 27v. Naisparina yritämme lasta :) Meillä alkoi hoidot viime syksynä, mutta alku ultraa pidemmälle päästiin vasta viime kuussa. Munasarjoista löytyi syksyllä kysta 10cm halkaisijaltaan, se punkteerattiin tyhjäksi, mutta täyttyi uudestaan. Tähystysleikkauksessa se poistettiin maaliskuun lopulla ja samalla löytyi lievä endometrioosi ja pesäkkeet poltettiin samalla.

Ensimmäinen inseminaatio oli viime torstaina 1.6 nyt siis mennyt sen 6 vuorokautta. Piinailua on siis jäljellä vielä rutkasti, ellei menkat ala ajallaan 13.6.

Miten muille on annettu inseminaation jälkeen ohjeet testin tekemiseen? Onko aina niin, että menee oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeisiin päiviin?
 
Itselleni ainakin ohjeeksi saanut aina testata sinä päivänä, kun kuukautisten pitäisi alkaa. ( kierto tasainen 28pv ) mutta kovasti tsemppejä Jero, tämä testipäivän odottaminen on ainakin itselleni niin vaikeaa...


Ketjun läpi kahlanneena liitymme joukkoon avopuolisoni kanssa.

Ikää meillä molemmilla on 27v. Naisparina yritämme lasta :) Meillä alkoi hoidot viime syksynä, mutta alku ultraa pidemmälle päästiin vasta viime kuussa. Munasarjoista löytyi syksyllä kysta 10cm halkaisijaltaan, se punkteerattiin tyhjäksi, mutta täyttyi uudestaan. Tähystysleikkauksessa se poistettiin maaliskuun lopulla ja samalla löytyi lievä endometrioosi ja pesäkkeet poltettiin samalla.

Ensimmäinen inseminaatio oli viime torstaina 1.6 nyt siis mennyt sen 6 vuorokautta. Piinailua on siis jäljellä vielä rutkasti, ellei menkat ala ajallaan 13.6.

Miten muille on annettu inseminaation jälkeen ohjeet testin tekemiseen? Onko aina niin, että menee oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeisiin päiviin?
 
Esther: Kuulostaa oireet lupaavalta! :joyful:
Kumpa itelläkin olis ees jotain oireita, mutta ei niin mitään :arghh:

Jero: Tervetuloa joukkoon! :) Oliko teille heti alusta pitäen selvää kummalle teistä aletaan tekemään hoitoja?
Mulle ne määräsi testipäivän kolmen viikon päähän inseminaatiosta o_O

Julianna89: Miten siellä menee? Ootko testaillu?

Tupau: Ei ole faktatietoa asiasta. Itse teen töitä aikavälillä 9-22. En öisin, mutta vuoroissa kuitenkin :grumpy:
Luulen, että vaikeuttaa raskautumista jollain tasolla.
 
Se itsellä hirvittää, et nut kun näitä oireita on ilmaantunut, toivo nousee ja kun ei kuitenkaan vissiin näin aikaisin pitäisi raskausoireet alkaa, kuinka rankkaa on sitten taas, jos pettymys tulee.. kumpa aika nyt menisi nopeasti. Ajattelin kyllä ostaa herkimmän testin mitä löytyy ja testata jo alkuviikosta, sitten ei kuitenkaan enää pitäisi pregnylin enää plussaa aiheuttaa... tosin en ole testannut et mikä tilanne sen suhteen on, tuleeko minulla siitä plussaa...
 
Esther suosittelen sit sitä cb:n herkintä ku noi nettihalppikset ei vakuuttanu mua kuten tuol aiemmin kerroin :/

Juliannan kuulumisia oottelen myös :)

Tervetuloa uusille ja tsempppii kaikille piinailuihi ja hoitoihin.
 
Tähti_; meille on alusta saakka ollut selvää kumpi on se, joka lapsen synnyttää. Mutta koskaan ei voi sanoa meneekö kaikki suunnitelmien mukaan.

Meillä nuo hoitojen aloitus oli kivikkoinen jo aluksi. Meinasi epätoivo iskeä.

Testipäiväksi annettii meille 17.6. Mutta jos menkat ei ala sillon viikon päästä. Niin tehdään testi olettettuna alkamis päivänä.

Hassua puhua koko ajan monikossa. Kirjoittelemme siis molemmat samalla nimimerkillä täällä :'D
 
Takaisin
Top