Inseminaatio 2017

Onko täällä kellään muilla kuin mulla inseminaatiota näin kesällä? Onko kellään oölut pistoksena Gonal-F millaisia oireita teillä oli? Viimeksi kun tehtiin inseminaatioita gonalista ei tullut oireita nyt tuli.Itellä ollut tällä kertaa tälläisiä oireita päänsärkyä,jomotusta hieman vatsassa(varmaan johtofolien kasvusta),hieman valkovuotoa ei sellaista kun ovulaatiossa ja kosteaa sillä alueella :wink
 
Meillä seuraava inseminaatio on perjantaina jolloin myös irroituspiikki jos ei ovuloi ennen sitä. Lääkäri olikin nyt sitä mieltä, että kokeillaan vielä luomukiertoon ja kesätauon jälkeen lääkkeiden kanssa. Jos silloinkaan ei tärppää olisi seuraavana IVF-hoitona jatkossa.
 
Tää on varmaan maailman oudoin kysymys mutta ku mennään inssiin niin pitääkö sinne gyne tuoliin kipittää perse paljaana sillä välin ku mies istuu siinä vieressä ja tuijottaa?
Onhan se mun perseeen paljaana nähny moneen kertaan. Mutta tuollaisessa tilanteessa tuntee itsensä niin noloksi ja haavoittuvaiseksi....
 
Tää on varmaan maailman oudoin kysymys mutta ku mennään inssiin niin pitääkö sinne gyne tuoliin kipittää perse paljaana sillä välin ku mies istuu siinä vieressä ja tuijottaa?
Onhan se mun perseeen paljaana nähny moneen kertaan. Mutta tuollaisessa tilanteessa tuntee itsensä niin noloksi ja haavoittuvaiseksi....

Vieressä yleensä verho jonka takana housut veke, sit tuoliin, haarat auki ja tavara sisään. Eli kyllä, kipität takamus paljaana :D ellet sitten tahdo jättää miestä oven ulkopuolelle.
 
Pätkis,Meillä ainakin naistenklinikka menee niin että housut pois ja pyödälle tavarat sisään.Riippuu millainen verho on mahdollista laittaa kyllä olet alaston siellä.Yksityisellä Helsingin Dextrassa oli erikseen hoitohuone ja mies jäi silloin odottamaan vain toiseen huoneseen.Nykyään kun Naikkarilla tehdääb hoidot niin mies jää käytävälle odottamaan.
 
Täällä sekalaisessa fiiliksessä oltu koko kierto.Juhannuksen aikaan alkoi ne pistokset ja huomenna olisi Naikkarilla foliultra missä inseminaatiosta sovitaan.Välillä tuntuu että ihanaa että varmasti tärppää ja saa kaksi viivaa sitten pian on että entä jos ei…….Miettii syksyä ja seuraavaa kuuta mutta sisällä toivoo kuitenkin että onnistuisi tästä hoidosta ja tästä kerrasta.Varmaan tämäkin jotenkin on kytköksissä tuohon edelliseen raskauden kohtukuolemaan mutta tällä hetkellä onnellisessa ja toiveikkaina olen.
 
Kauheasti täällä omanapailua ja minun asiaa vain hui kauheaa.
Täällä käytiin siellä foliultrassa ja progesteroni verikokeissa tänään tulee verikokeen tulos.Foliultran tulos vielä pistetään gonal-f:ää ja 15kp uusi ultra ja siellä sovitaan inseminaatio aika.Johtofollekelit oli niin pieniä 9-10mm ja limakalvot olivat niin ohuet.
 
Moikka! Tulen tänne teidän kanssa höpöttelemään, koska tänään lääkärikäynnin jälkeen sovittiin että meillä hoitona aloitetaan inseminaatio. En saanut tueksi mitään lääkitystä, koska näyttää siltä että kummassakaan meissä ei ole vikaa. Ainakaan paperilla. Aukiolotutkimus tehtiin tänään ja torvet olivat auki.
 
Herukka,Tervetuloa.Meillä pistoslääkitys inseminaatioon vaikka kumpasessakaan ei ole vikaa meillä myös siis selittämätön.
 
Herukka, tervetuloa
Meillä myös inseminaatio + clomi yhdistelmä. Meistä ei kummastakaan ole vikaa löytynyt.
 
Herukalle tervetuloa!
Itse olen ollut aikalailla taustajoukoissa ollut ja poistin sovelluksenkin joksikin aikaa. On ollut vaan niin pohjaton suru ja ylitsepääsemätön selittämätön viha ja pettymys läsnä jostain syystä, että töihinkään ei oikein meinaa aamuisin päästä..

Meillä syynä on minä. En ovuloi ilman lääkkeitä, kun kerran viiteen vuoteen. Oikealta puolelta minulta poistettu munajohdin, joten jos follikkeli kehittyy oikealle, ei hoitoa tehdä. Meillä (eli minulla) lääkkeinä Letrozol (kp 3-7), vaihtelevasti Gonal F- / Bemfolapistokset kp 8-10/11 (aina pistos ainakin vielä päivää ennen folliultraa, ultrassa selviää, jatketaanko follin kasvattamista pistoksilla, mikä päivä inseminaatio on, jne), ja vielä inssipäivää edeltävänä iltana Pregnylin pisto..
Ensimmäisestä kierrosta ei tehty inseminaatiota, koska follikkeli väärällä puolella (oikealla) ja luomuna mentiin. Sanomattakin selvää, että ei mitään tulosta. Toisessa kierrossa (helmikuussa) vasemmalle follikkeli, inseminaatio ja raskaus. Päättyi keskenmenoon ja siitä toivuttua taas väärälle puolelle kehittyi follikkeli. Nyt tays on kesätauolla (24.7 asti) ja tikuttelen ovista, jos vaikka pelkällä letrolla tärppäisi, pistää en kuulemma saa, koska ei ole folliultraa. Toivotaan parasta, mutta päin persettä se tämäkin kumminkin menee.
 
Moikka! Liityn uutena mukaan keskusteluun. Meillä takana yritystä 1v 11kk. Inssit tehty toukokuussa ja kesäkuussa. Näissä oli käytössä Puregon + Pregnyl + Lugesteron. Tuloksena negat. Tähän kiertoon päätettiin kokeilla inseminaatiota omaan kiertoon, koska ovuloin normaalisti. Huomenna folli ultra, jossa selviää inssin ajankohta. Edellisissä kahdessa inseminaatiossa siittiöitä ollut alle 5miljoonaa, joka on ilmeisesti raja hyvälle määrälle. Tämä on varmasti syynä epäonnistumisiin.. Huomenna kyselen lääkäriltä myös kannattaako insseillä enää jatkaa, jos siittiöitä edelleen pesun jälkeen noin vähän tässäkin kierrossa.
 
Täällä tänään käytiin folliultrassa ei ollut tullut johtofollekeihin kasvua ja limakalvot hieman kasvanut paksummaksi ja oli kylläkin ilmestynyt yksi toinen johofollekkeli.Pistelut jatkuu isommalla annoksella edelleen.Tänään 16kp menossa.Uusi ultra aika jälleen on maanantaina.Verikoe tulos oli että matala on progesterooni arvo mittaus otettiin 11kp aikaan.Tänään otettiin myös progesteroni arvo.Maanantaina saan tietää milloin tehdään inseminaatio.
 
Tänään folliultrassa noin 15mm johtofollikkeli. Ohjeeksi sain testata ovulaatiota. Toivotaan, että ovisplussa ei osu lauantaihin, koska sunnuntaina klinikka kiinni. Menisi yksi kierto hukkaan. Lääkärin mielestä tämä yksi inseminaatio kannattaa vielä yrittää ja sen jälkeen siirtyä IVF-hoitoihin.
 
Osaako kukaan vastata että onko huonoa matkustaa siis 8-9h ajomatkaa inseminaation jälkeen siis seuraavina piina päivinä esim?
 
Osaako kukaan vastata että onko huonoa matkustaa siis 8-9h ajomatkaa inseminaation jälkeen siis seuraavina piina päivinä esim?

Tuskin on mitään vaikutusta, inssin jälkeen kun voi elää (ja pitääkin) ihan normisti :) itse olen hypännyt samana päivänä vielä 14h lennolle :)
 
Takaisin
Top