Inseminaatio 2017

Mitenhän se on ku oon ollu julkisella oyssissa että tekevätkö?? Saattavat kyllä tehä omassaki tk:ssa jos kovasti ruinaa :D

Ei kyllä vieläkään voi plussaan uskoa.
Ainoat oireet väsymys, turvotus ja semmonen jännä paineen tunne mahassa.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille :)
Kirjotusten perusteella tämän palstan vuosi lähtenyt hyvin käyntiin :)
 
Piijjaa, nimenomaan kirjoitin oysia tarkoittaen. Sain sieltä vuosi sitten ultran rv7, kun oli ehditty aloittaa siellä hoitojen suunnittelu - vaikka mulla oli vain letrozolit käytössä eikä siihen kiertoon saatu inssiä tehtyä. Eli ihan varmasti saat ultran, kun vaan soitat sinne.
 
Hei! Minäkin ilmoittaudun mukaan ketjuun. Kolmas inseminaatio takana ja ei kyllä tunnu yhtään siltä, että olisin raskautunut... Perjantaina menkat sitten varmaankin alkaa.

Ensimmäinen inssi ei onnistunut ilmeisesti ajallisesti parhaiten (näin ymmärsin lääkräin puheista), kun lääkäri ei saanut munasolua näkyviin ultrassa, vaikka ovistesti oli selkeä plussa. Plussasin nimittäin sinä päivänä, kun testaus piti aloittaa ja se paras päivä saattoi olla edellinen. No mutta, se on jo mennyttä. Nyt nämä kaksi viimeistä ovat ajallisesti onnistuneet, mutta ei niin mitään tulosta.

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja arvot eivät ole oikein asettuneet viimeisen puolentoista vuoden aikana. Olen kylläkin sairastanut tätä jo yli 10 vuotta ja alkuun tauti olikin ns. tasapainossa. Mutta nyt ensin pitkästi yli vuoden liikatoiminnan puolella ja sitten lopulta hujahti yht ´äkkiä vahvalle vajaatoiminnalle viime kesäkuussa. Lapsettomuusklinikka suositti, että TSH-arvon pitäisi olla n. 2 tai alle. Viimeisin arvo oli syyskuussa 0,56 ja siihen olivat sitten tyytyväisiä. Olen yrittänyt kysellä, että pitäisikö mitata uudestaan, mutta ei kuulemma ole vielä tarvista. Pitää kysyä uudestaan taas, Kun joudun menemään uuteen inssiin.

Hohhoijaa, kyllä tässä tsemppihenkeä tarvitaan, että jaksaa mennä näiden hoitojen läpi.

Kissankäpälä
 
Kissankäpälä tervetuloa mukaan! :) Ja tsemppiä hoitoihin! Toivotaan, että inssi olisikin onnistunut ja perjantaina tulisikin plussa eikä menkkoja :)
 
Suvetar: Mä olen enkelinkosketus- ryhmässä eli lapsensa menettäneiden vertaistukiryhmässä ja se auttoi akuutissa vaiheessa tosi paljon. Mutta kiitos kuitenkin vinkistä. Tiukan paikan tullen se saman kokeneiden tuki kun on kultaakin kalliimpaa. Nyt olen jo päässyt asiasta yli ja innolla (ja kauhulla, heh) odotan uusia yrityksiä.

Kissankäpälä: Tervetuloa joukkoomme!

Piijjaa: Onnea ihan hirmuisesti :Heartred Plussauutiset on aina niin mahtavia ja luovat toivoa myös meille yrittäjille.

Mulla dpo 2 ja aika matelee...
 
Rinkelijenni: Millaiseen kiertoon sulle tehtiin inssi? Mulla oli ultra kp 9 ja silloin 13 mm ja 12 mm munikset. Inssi tehtiin kp 12, silloin ei ultrattu, joten en tiedä mikä tilanne oli inssipäivänä. Tsemppiä sinulle, olisi mahtavaa jos molemmat plussattaisiin. Tosin luotan paljon omaan fiilikseen ja sen mukaan on ihan varma nega :/
 
Hellu:Heartred:
Mulla myös oli inssi kp12. Ultra oli edellisenä päivänä ja ei oikeastaan tainnut lääkäri mainita muniksien kokoa ollenkaan. Kaksi niitä oli ja inssiin käski tulla heti seuraavana päivänä. Ihmetteli, kun ovistesti oli silloin kp11 vielä nega ja siksi silloin pistettiin Pregnyl. Inssin jälkeen totesi, että "nyt on kyllä ovulaatioaika". Mutta mulla ei ole kovinkaan varma olo tämän kierron suhteen myöskään :/ Eli samat fiiliksetkin meillä. Kunpa meidän molempien fiilikset olisi väärässä ja plussat tulisi molemmille!
 
Mulla clearbluen digiovistesti (eli se vilkkuva malli) näytti kp 12 sitä vilkkuvaa hymynaamaa, eli mullakaan ei ovulaatiota vielä ollut inssipäivänä. Siksi epäilenkin niin vahvasti, että inssi ajoittui liian aikaiseen ajankohtaan. Oma suunnitelma on, että seuraavassa kierrossa haluaisin inssin vähän myöhemmin, esim. kp 13 tai 14. Eli jos näyttää siltä, että inssi menee taas perjantaille (ja ovis vasta lauantaina), niin taidan odotella sellaisen kierron, missä ovis osuu esim. alkuviikolle. Mutta pidetään nyt silti vielä peukkuja, eihän sitä koskaan tiedä :)
 
Tämä plussa inssi oli kaiken kaikkiaan katastrofaalinen kierros ja tuntui että mikään ei mennyt niin kuin piti.
Lääkkeinä oli kp3-7 letrot x2 ja kp8-9 bemfola 75ky.
Kp 14 ultrassa ei kunnon munasoluja, takaisin kotiin ja söin kahtena päivänä x2 letroja lisää.
Kp 17 uus ultra jossa näkyi jo kaksi isompaa munasolua.
Inssi VASTA kp 21. Toinen folli hävinny. Jäljelle jäänyt oli 18mm ja limis 12mm. Siittiöitä "vain" 9 milj. Aikaisemmin ollu lähelle 30milj.
Tuntui että tässä kierrossa kaikki meni päin persettä ja vastusti, inssi meni vielä nuin myöhäselle niin ei jotenkin toivoa ollut tähän kiertoon. Mies jaksanut tsempata älyttömästi vaikka ite olen ollut luovuttamassa.
Tänään soitto OYS kun soittoaika :)
 
Täällä jatkosuunnitteluaika takana Naistenklinikalla. Sain vähän niin kuin valita jatketaanko tableteilla vai mennäänkö pistoksiin. Valitsin tabletit, jostain kumman syystä :D

Testataan siis kierto tai kaksi vielä jo meillä toiminutta hoitomallia; clomit 3tbl kierro 3-7 pv. Uä kierron 10-12 pv ja perään inssi jos siltä näyttää. Jos ei lääkkeet toimi niin mietitään jatko uudestaan.

Mahdollisille uusille; clomi+inssi poika 01/15. Hoitokierros 2 aloitettu 01/16. Toiseen clomikiertoon vaste, jossa inssi. Tämän jälkeen ei lääkkeet enää toiminutkaan. Välikierto ja letrot, ei vastetta. Aika kohtuontelon tähystykseen joka tehtiin joulun alla, kaikki hyvin. Alkusyksystä duunilekurissa ilmennyt todella alhainen hb, vain 89. Sitä korjailtu pitkin syksy, nyt "jo" 123.

Clomien nappailu jatkunee vasta maaliskuun kierrossa kun mies sairasti todella pahan adenon sekä nielutulehduksen ja tästä tulee olla kulunut 3kk, jotta hoitoja voidaan jatkaa.

Tsemppiä kaikille :)
 
Hellu:Heartred:
Meillä on kyllä kaikin puolin sama tilanne! :) Mulla on nyt kahdessa viime kierrossa uhannut ovis mennä lauantaille. Jospa sitten ens kierrossa (mikäli sellainen taas on edessä....) ei menis! Ainiin, unohdin mainita, että mulla oli letrot apuna kp 2-6 tässäkin kierrossa. Ne mulla kyllä aikaistaa ovista, mutta inssiä edeltävänä päivänä testi oli kyllä ihan puhdas nega. Pitää nyt vaan toivoa!!

piijjaa:
Kiva kuulla! Heti tuli toivonkipinä tännekin! Tosin eipä tässä muutenkaan toivosta ole vielä täysin luovuttu, eikä luovuta! :) Onhan mulla todisteena yhdestä onnistumisesta tuo inssilapsi tässä sylissä nukkumassa. :)
Ihanaa oli kuulla, että kaikesta "epäonnistumisista" huolimatta plussa tuli :) !!
 
Täällä alkaa dpo 4 ja negafiilis vahvistuu entisestään. Luotan todella paljon omaan filikseen ja se on yleensä pitänyt paikkaansa. Nippailua on molemmin puolin, mutta siinäpä oikeastaan kaikki. Eli ihan näitä perus ovisoireita. Milloin te olette testanneet? Menkat alkaa ensi viikon torstaina, Pregnyl vaikuttaa mulla sen 8-9 päivää, joten olen valinnut testipäiväksi tiistain 10.1. Viime vuoden plussakierrosta sain tuolloin (kp 23) jo selkeän tuloksen. Jännää, enää 6 yötä!
 
Hellu:
Mulla tuli ekan inssin jälkeen hirveänä oireita ja olin varma että olin raskaana. Tässä plussa kierrossa kaikki oireet puuttuivat ja inssi meni muutenkin niin perselleen että olin ihan varma negasta. Eikä luottoa tähän hoitoon ollut.
Ekan kerran testasin dpo11 illalla negan.
Dpo 12-13 haamuja eri testeihin, tiesin ettei ole enää pregnylin vaikutusta kun dpo11 nega.
Ja dpo 14 digillä raskaana 1-2
 
Hellu mulla vähä sama että mä vaa tiiän et ne menkat aina tulee eikä ikinä oo oireita. Tässä kierrossa ei tiputellu yhtää mutta menkat alkoivat tänää. En ollu yllättynyt ku tiesin odottaa. Eli se toinenkin inssi meni mönkään :banghead: Entiä mitä tässä nyt tuntis lasta saa vuosi tolkulla odottaa pelottaa tuleva tapahtuuko sitä ikinä että joskus saan olla äiti :sad010nyt pidetään taukoa
 
Muakin pelottaa se, että vedän tässä viisi inssiä putkeen ilman tulosta. Mitä sen jälkeen? Rahat loppuu, enkä tiedä kuinka monta inssiä klinikka suostuu tekemään. Jossain vaiheessa kai tulisi rankemmat hoidot kuvioihin, mutta niihin ei ole varaa. Lapsettomuus? En halua edes ajatella sitä. Mutta pelkään sitä. On tämä vaan aika pyöritystä, huh.
 
Ihan noita samoja kuvioita mietin minäkin. Mulle tehdään kuusi inssiä putkeen ja sen jälkeen siirrytään varmaan rankempiin hoitoihin. Pelottaa koko ajatus siitä. Tuntuu, että koko toive saada lapsi lipuu vain kauemmas ja kauemmas jokaisen epäonnistuneen inssin jälkeen. Vaikka ei se ihan niinkään ole. Pitäisi ajatella, että juuri tällä kertaa ei sattunut tärppäämään ja yrittää pitää yllä positiivista mielialaa.

Mulla siis kolmas inssi takana. Menkat alkavat (näin hyvin vahvasti uskon) huomenna tai sitten pe tai la. Mitään raskausoireita ei kyllä ole. No joskus niitä ei kai olekaan vaan raskaus alkaa ilman oireita. Mutta siihen en mun kohdalla nyt usko.

Tämän kolmannen inssin jälkeen tehdään munanjohtimien aukiolotutukimus. Huh, pelottaa sekin. Mitä, jos ovatkin ihan tukossa?! Sitten suoraan rankempiin hoitoihin varmaan...

Raha-asioitakin tulee mietittyä. Onneksi ollaan säästettyä viime vuodet rahaa omaa asuntoa varten niin ne voi nyt sitten käyttää tähän. Ei kyllä haittaa, vaikka menisikin säästöt. Haluan yrittää ja uskon ja toivon, että me kaikki onnistutaan!

Kissankäpälä
 
Kissankäpälä mulla tehtiin aukiolotutkimus jo ennen inssiä vai onko sulla ennestään lapsia? Mulle ainki sanottiin et katotaa onko auki jos tukossa ni sillonha tekis turhaa sen. :nailbiting: Nii kyl se lapsettomuus on pyörinyt mieles monestiki ollaanko koko loppuelämä lapsettomia. Rankemmat hoidot kalliita ja niihin pitää iteki säästää. Ekana meillä on suunnitelmana käydä mieheni kotimaassa ja sen jälkeen aloittaa säästö hoitoihin saapaha muuta ajateltavaa ja rentoutua ennen sitä viimistä hoitoa :cat::bag:
 
Tsemppiä teille kaikille ei tää helppoa oo. Vain saman kokenut voi ymmärtää. Mä toivon todella että tänne saatais enempi plussa uutisia :dummy1::dummy:
 
Takaisin
Top