Imettävät kuumeilijat

Hei kaikille pitkästä aikaan! Täällä imetän vielä poikaa 4kertaa päivässä eli ollaan tässä reilu kuukaus jo hiljalleen siirrytty korvikkeeseen. Poika on 8kk ja nyt sain sitten plussan testiin viime viikolla :woot:. Kahdet menkat kerkesi olla ja mä olin jo luovuttamassa tän kierron suhteen, kun mies sattui tulee ovulaatio aikaa viikon kestävään flunssaan. Tänään piti tehdä uus testi, kun niin vähäiset oireet ollu. On tosi vaikea uskoa vielä että sitä ois muka jo raskaana o_O.
View attachment 74528

Tsemppiä kovasti muille! Toivon tänne pian muillekin plussia!! :) Mä jatkan imetystä miten parhaaksi näen, mies on sitä mieltä et ois hyvä kokonaan lopettaa kun puklailu vähentyny huomattavasti pojalla. Jostain syystä puklu lentää joka imetyksen jälkeen ja korvikkeella ei o_O. Katsotaan miten käy :).

Hurjasti onnea! Toivottavasti ei tarvii kuitenkaan imetystä lopettaa! Ois harmi! Meilläki tyttö puklas paljon pienenä ja melkeen vuoden ikään se kestiki mutta sitte yhtäkkiä loppu jossain välissä. Ikinä en imetystä lopettanu tai vähentäny eikä tippaakaan korviketta onneksi joutunu antaan. Edelleen tyttö 1v 7kk käy rinnalla ahkerasti. :happy:
 
Mä tuun tänne myös. En jaksa lukea 2880:ä viestiä, ehkä joku hetki muutaman viimeisimmän sivun ehtisi. Lapsi 4,5kk, yllätyin itsekin siitä, että haluaisin toisen. Olen yksin ja lapsi hed.hoidoilla hankittu. Hullu mikä hullu, univelkaa jo valmiiksi järkyttävä määrä, mutta silti. Menkat ei ole alkaneet, ja mietinkin hoitojen osalta, et miten olisi hyvä tehdä. Kellään tietoa asiasta?
 
Onnea Kullankaivaja, ihania uutisia:Heartred

Täällä kanssa imetys ja ylipainoa, saa nähä koska taas tärppää. Kierto starttas vasta kun tyttö oli 1v2kk vanha. Nyt 1v11kk.
 
RanaRidibunda, muistelen joskus lukeneeni juurikin tästä ketjusta, alkupuolelta, että lapsettomuushoidoissa ei katsottaisi imetystä hyvällä mikäli sen takia kierto sekaisin. Että imetys tulisi lopettaa ennen hoitoja jos se haittaa omaa kiertoa. Ja sen käsityksen olen saanut että imetyksen aikana ei voisi esim. keltarauhashormonikuuria syödä jotta kierto alkaisi. En tosin ole näistä varma.
 
Kiitos paljon kaikille! Hämillään oon täällä edelleenkin. Toivon kovasti että kuukautiskierrot alkais muilla palautumaan!
 
RanaRidibunda, muistelen joskus lukeneeni juurikin tästä ketjusta, alkupuolelta, että lapsettomuushoidoissa ei katsottaisi imetystä hyvällä mikäli sen takia kierto sekaisin. Että imetys tulisi lopettaa ennen hoitoja jos se haittaa omaa kiertoa. Ja sen käsityksen olen saanut että imetyksen aikana ei voisi esim. keltarauhashormonikuuria syödä jotta kierto alkaisi. En tosin ole näistä varma.
Hmmm, kumma juttu, pitääkin kysyä, kun käyn klinikalla juttelemassa. Ei ollut mitään puhetta tuollaisesta, ainakaan vielä. Nytpä tiedän kysyä asiasta, hyvä, että sanoit.
 
Heippa kaikille, liityn joukkoon myös :)
Meillä kohta 5 kk poika joka saatu ivf-hoidoilla aikaiseksi. Nyt ollaan menossa tammikuussa klinikalle suunnitteluajalle, josko vielä päästäisiin toista yrittämään julkisella puolella hoidoilla.
Mä imetän vielä mutta menkat alkoi jo pojan ollessa parikuinen, ja säännöllisesti näyttävät nyt tulevan. Aikaa varatessa hoitaja sanoi että hoidot voidaan aloittaa kun kierto on käynnistynyt ja imetys loppunut. Meillä sikäli kiire hoitoihin koska ikää jo ja amh matala, mutta silti hirveen haikea mieli että täytyy imetys lopettaa sen takia. Nyyh :sad001
 
Tämä testaaminen on aikamoista hakuammuntaa kun ei ole kierrosta tietoa, mutta tein nyt aamulla puhtaan negan PC liuskalla. Seuraava testi teen uudenvuodenaattona, lohdutuksena aion nauttia niistä herkuista jotka jäivät väliin viime jouluna.
 
Mä taidan kuulua siihen vähimmistöön jolla ei menkat ala imetyksen ollessa käynnissä. Imetys kertoja on vuorokaudessa 6-10,yleensä lähempänä kuutta.. Kui usein te imetät te joilla on jo kierto käynnistynyt tai jotka odotatte sen käynnistymistä..
 
Mä taidan kuulua siihen vähimmistöön jolla ei menkat ala imetyksen ollessa käynnissä. Imetys kertoja on vuorokaudessa 6-10,yleensä lähempänä kuutta.. Kui usein te imetät te joilla on jo kierto käynnistynyt tai jotka odotatte sen käynnistymistä..

Mulla alkoi menkat pojan ollessa 2,5 kk ja täysimetin häntä, ja imetyskertoja oli pitkälle toistakymmentä vuorokaudessa, päivin ja öin tasaseen tahtiin. Oikee tissitakiainen on ollut tää meidän poika. Ihmettelin ja ihmettelen edelleenkin että kierto käynnistyi niin nopsaan. On tullut nyt kolmet menkat ihan säännöllisesti. Tällä hetkellä poika saa tissin lisäksi 1-2 dl korviketta/vrk ja kiinteitä lähinnä maisteluannoksia vasta.
 
Mä taidan kuulua siihen vähimmistöön jolla ei menkat ala imetyksen ollessa käynnissä. Imetys kertoja on vuorokaudessa 6-10,yleensä lähempänä kuutta.. Kui usein te imetät te joilla on jo kierto käynnistynyt tai jotka odotatte sen käynnistymistä..

Mun vauva on 9kk eikä menkat ole käynnistyneet. En osaa yhtään sanoa montako kertaa vuorokaudessa imetän. Päiväsaikaan varmaan vähintään 4, tavallisesti useammin. Öisin olen itse niin koomassa etten tiedä yhtään montako kertaa syö, mutta varmaan yhtä monta kertaa kuin päivällä.
 
Meidän poika oli 9kk kun minun menkat alkoi, joskin epäsäännöllisinä. Säännöllistyi vasta kun aloin vähentämään pojan ollessa vuoden ikäinen. Imetin ehkä kahdesti vuorokaudessa ja säännöllistyi. Yösyöntiä ei enää ollut tuolloin.
 
Mulla menkat alko kun tyttö oli 12,5 kk. Imetin silloin 3-5 kertaa päivässä muistaakseni. Yöimetyksen lopetin kun hän oli 11kk, voi olla että se vaikutti kierron käynnistymiseen.
 
Mä tuossa eilen just mietin että imetän max 2-v asti jos lapsi ei ennen sitä itse lopeta.. Ennen sitä aion kuitenkin taas jossain vaiheessa vähentää imetystä..

On se jännä miten eri ihmisillä menkat alkaa niin eri aikoihin synnytyksen jälkeen..
 
Hei osaako joku auttaa? Meillä siis tilanne että imetän 1.5v lastamme. Minulla on ongelmana lyhyt luteaalinen vaihe joka on vain 8päivää. Tämä kuopuksen raskaus saatiin alulle letrozolin ansiosta, sillä kiertoni ei toiminut silloinkaan normaalisti. Ollaan oltu tänä koko 1.5v ilman ehkäisyä ja toiveena olisi saada vielä vauvva:Heartred nyt alkaa yrittäminen jo riittää sillä tiedän että tarvitsemme taas sen letrozolin avuksi, mutta sitä ei vissiin imettäessä määrätä? Onko minulla mutta mahdollisuutta kun lopettaa imetys ja lampsia gynelle hakemaan resepti? :sad001 Imetys on lapselle super tärkeää joten vähän harmittaa hänen puolestaan..
 
Hei osaako joku auttaa? Meillä siis tilanne että imetän 1.5v lastamme. Minulla on ongelmana lyhyt luteaalinen vaihe joka on vain 8päivää. Tämä kuopuksen raskaus saatiin alulle letrozolin ansiosta, sillä kiertoni ei toiminut silloinkaan normaalisti. Ollaan oltu tänä koko 1.5v ilman ehkäisyä ja toiveena olisi saada vielä vauvva:Heartred nyt alkaa yrittäminen jo riittää sillä tiedän että tarvitsemme taas sen letrozolin avuksi, mutta sitä ei vissiin imettäessä määrätä? Onko minulla mutta mahdollisuutta kun lopettaa imetys ja lampsia gynelle hakemaan resepti? :sad001 Imetys on lapselle super tärkeää joten vähän harmittaa hänen puolestaan..
Joo mitä nyt itse joskus googlettelin, ei oikein mitään voida määrätä imettäessä ja koska imetys on "syypää" ongelmiin niin se pitäisi lopettaa. Jotkut nettikeskusteluissa ovat saaneet avun esim. myo-inositolia sisältävästä Inofolic-valmisteesta, että kierto on tasaantunut. Tätä toki ohjeen mukaan tulisi käyttää muutama kuukausi ennnenkuin vaikuttaa. Voi siis käyttää raskauden ja imetyksenkin aikana.
 
Jatkan vielä, itsekin siis käytin jonkin aikaa tuota Inofolicia ja luteaalivaihe piteni. Mutta aika tyyristä tavaraa on vaikka vähän edullisemmin saa esim. Ebayn kautta. Toki ei ihan satavarmoja voida olla että oli juuri tän valmisteen ansioita..
 
jännä miten eri ihmisillä menkat alkaa niin eri aikoihin synnytyksen jälkeen..

Ja miten erilailla eri raskauksien jälkeen.
Esikoinen oli 1v2kk kun plussasin, ensimmäisestä kierrosta tärppäsi.
Ja tämän kakkosen kohdalla kierto käynnistyi JO kun oli 7kk. Imetin silloin ja imetän yhä päivin ja öin. Kierto on ollut myös päivälleen tarkka. (Ennen lapsia heitteli sinne sun tänne)
 
Jatkan vielä, itsekin siis käytin jonkin aikaa tuota Inofolicia ja luteaalivaihe piteni. Mutta aika tyyristä tavaraa on vaikka vähän edullisemmin saa esim. Ebayn kautta. Toki ei ihan satavarmoja voida olla että oli juuri tän valmisteen ansioita..

Tuosta on olemassa edullisempi valmiste, Donaferty. Käytin ennen ivf-hoitoja munasolujen laadun "parantamiseen". Nyt kun meillä alkaa toisen yrittäminen ja uudet hoidot niin ajattelin ottaa tuon Donafertyn käyttöön ajoissa. Mutta mulle sanottiin apteekissa että käytöstä imetyksen aikana ei ole tutkittua tietoa joten eivät voi suositella...
 
Takaisin
Top