Imettävät kuumeilijat

Tämähän onkin varmaan paras ketju omaan tilanteeseen!

Imetän useita kertoja yöllä ja päivällä 5,5kk ikäistä, saa nykyään myös 3x päivässä kiinteitä ja odottelin, että olisi kierrossakin alkanut näkymään. 2 menkat tuli synnytyksen jälkeen, mutta jostain syystä ei ole toukokuun jälkeen enää näkynyt, nyt siis elellään jotain kp n. 90?. Vauvakuume sen kun kasvaa, mutta eihän tässä tällä hetkellä pääse oikein edes yrittämään.. Tämä on itselle ihan uusi tilanne kun 3 edellisestä vauvasta kierto alkoi heti synnytysten jälkeen säännöllisenä. Tokan jälkeen tulin heti raskaaksi vauvan ollessa 10kk kun lopetin yöimetykset, yöimetysten aikana menkat alkoi aina jo dpo 7, joten ei kai oikein olisi ollut mahdollista edes tulla raskaaksi. Nyt tuo lopetus tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta, vaikka neuvolassakin sitä suosittelivat, kun vauva kasvaa hyvin.
 
:confused004KYSYMYS:confused004

Onko muilla käynyt niin että menkat alkaneet synnytyksen jälkeen säännöllisesti mutta jossain vaiheessa myöhemnin loppuneet/ kierto mennyt sekaisin/vähentyneet ilman raskautta siis?

Mulla alkoi 6kk synnytyksen jälkeen 28 kierto. Mutta nyt kohta tämä lapsi on 2v ja viime aikoina kierto muuttunut 31 pv ja viime menkat alkoi pari päivää aikasin ja hävisi ja tuli ja kesti lopulta 2 pv ja oli oudot ja nyt ovat myöhässä pari päivää. Viime kierrossa luulin olevani raskaana kun oireita oli mutta testit negatiivisia. Nyt ei oireita. Tyttö kyllä edelleen öisin roikkuu rinnalla.
 
Mulla ehti pari kiertoa mennä 35 päivää ja nyt mennään jo 45 :shifty:

mulla on kyl menkat yhen keskenmenon jälkeen jääny pois 8kk ajaks kunnes käynnistettiin lääkkein kierto ja sit pari kertaa ihan muuten vaan jääny pois ja yli 6kk jälkeen käynnistetty lääkkeillä.
Mulla endometrioosi diagnoosi ni jälkikäteen se on selittäny noi pois jäämiset. Tai sen piikkiin ne laitettii, siinä hetkessä ei löydetty selittävää tekijää :hilarious:
 
Tänne tulen ihmettelemään. Mikäs meininki täällä.? Synnytyksestä on nyt 2kk ja menkat tuli alkuviikosta kylläkin niin niukkoina, että tiedä sitten käynnistyykö kierrot nyt oikeasti. Pms oireet oli voimakkaat ja jotain tuntemuksia munasarjoissa ollut.
Tästä se nyt alkaa toive uudesta raskaudesta.  Yllätyin miten nopeasti halut ovat palanneet ja tosiaan miehen kanssa ollaan innoissaan jos saisimme toisen lapsen pienellä ikäerolla. Beating Heart
 
Ja lisäys: tätä elokuista yritimme yrittämällä vuoden ajan,joten pitää varautua odottamaan. Kiitollinen olen tästä vauvasta ja yritän elellä nyt rennosti ja nauttien.
Tikutukset sun muut konstit saa kyllä odottaa..
 
Minäkin ilmoittaudun tähän ketjuun, kiva että täältä löytyy muitakin kuumeilijoita joilla pieni vauva! Meidän Heinäkuinen syntyi elokuun alussa, ja vaikka tämän pienen elämän alku oli suorastaan traumaattinen kun vauva joutui teholle kolmeksi viikkoa verensokereiden takia, niin siltikin haave toisesta pienokaisesta pienellä ikäerolla elää yhä. Ensimmäiset viikot olivat äärimmäisen rankkoja ja stressaavia, mutta kotiutumisen jälkeen tämä vauva on ollut itseasiassa aika kohtuullisen helppo tapaus: nukkuu ja syö hyvin, eikä juuri turhia itkeskele.

Tehohoidosta johtuen meidän imetystaival on ollut melko haasteellinen (en voinut edes pitää vauvaa sylissä ensimmäiseen viikkoon…), ja tällä hetkellä vauva saa noin 80% ravinnosta korviketta. Siitäkään huolimatta en ole vielä saanut yksiäkään menkkoja, joten ei tässä vielä oikein voi yrittämällä yrittää, mutta heti kun kierto palautuu, aion kyllä tikuttaa ovista. Meillä ikä painaa päälle jo aika kovaa (täytän loppuvuodesta 38, mies ensi vuonna 40) ja tätä ensimmäistäkin tjottailtiin 10v, ja senkin jälkeen yrittämällä yritettiin 6kk, joten pelottaa vähän saadaanko toista edes alulle.

Kierron palautumisen lisäksi tankkailen tällä hetkellä rautaa; synnytyksen jälkeen ferrit olivat laskeneet 16:sta, joten sekin voi olla haaste uudelle raskaudelle. Miten sun rauta-arvot ovat palautuneet @Tuulenviemää?
 
Minäkin ilmoittaudun tähän ketjuun, kiva että täältä löytyy muitakin kuumeilijoita joilla pieni vauva! Meidän Heinäkuinen syntyi elokuun alussa, ja vaikka tämän pienen elämän alku oli suorastaan traumaattinen kun vauva joutui teholle kolmeksi viikkoa verensokereiden takia, niin siltikin haave toisesta pienokaisesta pienellä ikäerolla elää yhä. Ensimmäiset viikot olivat äärimmäisen rankkoja ja stressaavia, mutta kotiutumisen jälkeen tämä vauva on ollut itseasiassa aika kohtuullisen helppo tapaus: nukkuu ja syö hyvin, eikä juuri turhia itkeskele.

Tehohoidosta johtuen meidän imetystaival on ollut melko haasteellinen (en voinut edes pitää vauvaa sylissä ensimmäiseen viikkoon…), ja tällä hetkellä vauva saa noin 80% ravinnosta korviketta. Siitäkään huolimatta en ole vielä saanut yksiäkään menkkoja, joten ei tässä vielä oikein voi yrittämällä yrittää, mutta heti kun kierto palautuu, aion kyllä tikuttaa ovista. Meillä ikä painaa päälle jo aika kovaa (täytän loppuvuodesta 38, mies ensi vuonna 40) ja tätä ensimmäistäkin tjottailtiin 10v, ja senkin jälkeen yrittämällä yritettiin 6kk, joten pelottaa vähän saadaanko toista edes alulle.

Kierron palautumisen lisäksi tankkailen tällä hetkellä rautaa; synnytyksen jälkeen ferrit olivat laskeneet 16:sta, joten sekin voi olla haaste uudelle raskaudelle. Miten sun rauta-arvot ovat palautuneet @Tuulenviemää?

Hei. Ihanaa, että on kohtalotoveri ja sinulla myös samat ajatukset pienestäikäerosta.

En ole itseasiassa käynyt vielä kontrolliverikokeissa tsekkaamassa ferritiiniä. Sain nimittäin rautatankkauksen rv. 33 2x1000mg vaikka hemoglobiini oli ok, mutta ferrejä en saanut nostettua raskausaikana ja oirekirjo oli melkoinen.
Oletus on että varastot olis nyt hyvässä kunnosa en menettänyt verta synnytyksessä ja jälkivuoto oli kohtuullista.
Odotan kyllä innolla tuleeko toiset menkat ja sitten jos ne ei tule niin luultavasti olen heti ostelemassa testejäBaby
 
Aloy ja onhan niitä tapauksia, ettei menkat ole ehtineet tulla ollenkaan ja toinen raskaus on alkanut . Mullakin löytyy yksi tälläinen tuttu.
 
Päivitellääs tänne kun menkat vihdoin alkoi, vauva 8kk. Kp 6 nyt menossa. Tunsin ovulaation n. viikko ennen menkkoja, joten osasin vähän odotella niiden alkua (tai no tietysti myös plussaa toivoin). Jännittää mitenhän kierto alkaa tässä rullaamaan ja kuinka kauan menee tärppiin jos sellaista vielä tulee. Jos tuo ovulaatio pysyy jatkossa yhtä selkeänä, niin en ovistestejä kyllä hommaa kun suunnilleen oikeat päivät tietää :) yöimetys alkanut vähenemään, n. 1x yössä, paitsi nyt vauva korkeasa kuumeessa flunssassa ja jatkuvasti tissillä.
Palaan myös 2kk päästä töihin, joten siinä samalla imetys myös vähenee arkipäivisin.
 
Tein tänään plussan, nuorin on 1,5 v ja imetän 3 krt/ vrk. Just kun ajattelin,että ei meille ehkä enempää lapsia tulekaan. Saas nähä kestääkö mukana. Imetyksen aion lopettaa ekan kolmanneksen jälkeen viimeistään, kun silloin maidon tulo todennäköisesti lakkaa.
 
No niin, nyt mullakin viimein alkoi menkat, 3kk ja 1vk synnytyksestä. Tosin on tuo imetyskin tässä kuivahtanut kasaan viimeisen parin viikon aikana ja tällä hetkellä lähinnä vaan enää pumppaan, ja silläkin tavalla saan vain noin 100ml päivän aikana. Että en ehkä sittenkään ole imettävä kuumeilija enää tässä vaiheessa. Mutta nyt siis pääsee taas tikuttelemaan ja ihan oikeasti yrittämään. Aika epätodellinen olo, on nimittäin myös tasan vuosi siitä kun plussasin.
 
Mites muilla menee?

Mulla kp 8 menossa, kierto oli 31pv ja ovisoireita oli ihan normaaliin aikaan (n. kp 18). Tiputteluvuoto alkoi viikko oletetusta oviksesta, eli kaipa se parempaan suuntaan on menossa kun ei sentään menkat alkanut jo silloin, kuten edellisessä kierrossa.
Lopetin myös 5 päivää sitten yöimetyksen. Aamulämpöjä aloin nyt mittaamaan, niin näkee jälkikäteen milloin se ovis suunnilleen oli. Mikään älytön kiire ei ole raskaaksi tulemisessa kun nyt saanut huomata myös vähän isomman ikäeron hyvät puolet, silti sitä plussaa malttamattomana toivoo mahdollisimman pian :)
 
Mites muilla menee?

Mulla kp 8 menossa, kierto oli 31pv ja ovisoireita oli ihan normaaliin aikaan (n. kp 18). Tiputteluvuoto alkoi viikko oletetusta oviksesta, eli kaipa se parempaan suuntaan on menossa kun ei sentään menkat alkanut jo silloin, kuten edellisessä kierrossa.
Lopetin myös 5 päivää sitten yöimetyksen. Aamulämpöjä aloin nyt mittaamaan, niin näkee jälkikäteen milloin se ovis suunnilleen oli. Mikään älytön kiire ei ole raskaaksi tulemisessa kun nyt saanut huomata myös vähän isomman ikäeron hyvät puolet, silti sitä plussaa malttamattomana toivoo mahdollisimman pian :)

Täällä ihan ok tilanne, juuri loppui kolmannet menkat synnytyksen jälkeen. Ja kierto on on säännöllinen ja flo ennusti päivälleen alkamisen oikein.
Sanoin jo miehelle että kyllä nyt pistetään kaikki peliin seuraavaan kiertoon.. Hänkin selvästi odottaa jo sitä plussaa, mutta kyllähän tässä saattaa taas kestää. Että malttia.
Olen vähän laiskasti jaksanut syödä mitään vitamiineja.. Se harmittaa! Nyt olisi aika rutinoitua siihenkin.
 
Kysyn täältä vähän neuvoa, kun tosiaan mulla nyt kiertopäivä 26/30 pari päivää olen pyyhkiessä huomannut rusehtavaa vuotoa. Aluksi innoissani mietin että Jes kiinnittymivuotoa! Mutta sitten tajusin että menkat ne tulee etuajassa kun. Sellaista kudosta ja hiutaletta mukana.
Voiko vuotohäiriö tulla alhaisen keltarauhashormoni tason takia? Vauva nyt 6kk ja menkat olleet päivälleen tarkat ns. Normaalit ja runsaat. Täysimettänyt.
Onko jollekkin käynyt samalla tavalla, että yhtäkkiä tullut tälläinen outo vuotelu?
 
Kysyn täältä vähän neuvoa, kun tosiaan mulla nyt kiertopäivä 26/30 pari päivää olen pyyhkiessä huomannut rusehtavaa vuotoa. Aluksi innoissani mietin että Jes kiinnittymivuotoa! Mutta sitten tajusin että menkat ne tulee etuajassa kun. Sellaista kudosta ja hiutaletta mukana.
Voiko vuotohäiriö tulla alhaisen keltarauhashormoni tason takia? Vauva nyt 6kk ja menkat olleet päivälleen tarkat ns. Normaalit ja runsaat. Täysimettänyt.
Onko jollekkin käynyt samalla tavalla, että yhtäkkiä tullut tälläinen outo vuotelu?
Taitaa kuulua imetykseen menkkojen sekoilut?
 
Takaisin
Top