Imettävät kuumeilijat

Tuosta on olemassa edullisempi valmiste, Donaferty. Käytin ennen ivf-hoitoja munasolujen laadun "parantamiseen". Nyt kun meillä alkaa toisen yrittäminen ja uudet hoidot niin ajattelin ottaa tuon Donafertyn käyttöön ajoissa. Mutta mulle sanottiin apteekissa että käytöstä imetyksen aikana ei ole tutkittua tietoa joten eivät voi suositella...

Joo tosiaan itsellä ei kokemusta Donafertystä, siinä on foolihapon ja myo-inositolin lisäksi siis myös D-chiro-inositolia. Itse netistä löysin Inofolicin edullisemmin, joten etsin tietoa pääasiassa vain siitä ja valitsin sen. Esim. valmisteen nettisivuilla kerrottiin sen soveltuvan imetyksenkin aikana käytettäväksi.
 
Mielenkiintoista ettei apteekissa sitten ole sama tieto kuin tuotteen virallisella sivustolla. Jos apteekissa tosiaan ei suositella jotain valmistetta käytettävän, en kannusta siihen.
 
Mä taidan kuulua siihen vähimmistöön jolla ei menkat ala imetyksen ollessa käynnissä. Imetys kertoja on vuorokaudessa 6-10,yleensä lähempänä kuutta.. Kui usein te imetät te joilla on jo kierto käynnistynyt tai jotka odotatte sen käynnistymistä..

Mä imetän 5 x vrk. Tosin menkat alkoi vauvan ollessa 2kk täysimetyksellä.
 
Raskaus voi alkaa ilman kierron kuukautisilla alkamistakin, lähipiirissäni parikin tapausta kun raskaus alkanut imetyksestä huolimatta ennen kierron alkua ja lapsilla alle vuosi ikäeroa. Iloa kuumeiluun ja onnea tärppäyksiin :)
 
Tulin tsemppaamaan teitä, että täälläkin alkaisi uusia plussia näkymään!

Meillä selvisi ultrassa nyt tarkempi la eli 18.8. Eli nyt mennään 12+2 ja pikkuisella kaikki hyvin! :) Ollut tosi paljon oireettomampi raskaus ja edelleen imetän 4krt päivässä ja tarkoitus jatkaa edelleen. Imetyksen puolesta ei oo mitään kummoista raskauden myötä tullut, ihan 3-4 viikkoa oli alussa nännit vähän arat, mut enää ei oo sitäkään. Maitoa tulee kyllä selvästi vähemmän.
 
Onnea Kullankaivaja!

Täällä ei ole menkkoja näkynyt vieläkään ja vauva on 10,5kk. Edelleen imetän toki vuorokaudessa aika paljon. Painoa olen saanut alas sellainen 5kg joulun jälkeen, niin jospa pikku hiljaa olisi paremmat mahikset tärpätä. :) En ole pariin viikkoon viitsinyt testiäkään tehdä kun olen jotenkin lannistunut enkä usko että olisi tullut tärppi. Voisin kyllä testata joku päivä taas, kun eihän sitä ikinä tiedä. :)
 
Minäkin testailin välillä silloin kun menkat eivät vielä olleet alkaneet, sillä mistä sitä tietää..
Nykyään testaan aina n. kaksi viikkoa oletetusta oviksesta, mutta ainahan se negaa vaan näyttää ja uusi kierto pian alkaakin.
 
Onnea Kullankaivaja :)

Täälläkään ei vielä menkkoja näy, ja "vauva" on sen reilu 1 v 3 kk.. Imetyksiä tulee vuorokaudessa sellaset 3-5 krt ja oon yleensä 13 h päivässä imettämättä, mutta eipä tuo taida mitään vaikuttaa kierron käynnistymiseen ..
 
Onnea Kullankaivaja :)

Täälläkään ei vielä menkkoja näy, ja "vauva" on sen reilu 1 v 3 kk.. Imetyksiä tulee vuorokaudessa sellaset 3-5 krt ja oon yleensä 13 h päivässä imettämättä, mutta eipä tuo taida mitään vaikuttaa kierron käynnistymiseen ..
Niin, se on niin henkilökohtaista. Toisilla se vaan vaatii imetyksen lopettamisen. Kurjaa :sad001

Mulla on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto, melkeinpä samanlainen kuin nyt. En tiedä auttaisiko imetyksen lopetus, ehkä. Tai silloin ainakin saisi apuja vaikka gyneltä. Ehkäisy jätettiin pois kun sektiosta oli se 6kk, 1,5v sitten. Pikkuhiljaa alkaa kuume olemaan niin suuri, että jotain on ehkä tehtävä..
 
Onnea Kullankaivaja :)

Täälläkään ei vielä menkkoja näy, ja "vauva" on sen reilu 1 v 3 kk.. Imetyksiä tulee vuorokaudessa sellaset 3-5 krt ja oon yleensä 13 h päivässä imettämättä, mutta eipä tuo taida mitään vaikuttaa kierron käynnistymiseen ..

Ai ei oo ollenkaan tullu vielä vai tosi epäsäännölliset? Mulla tyttö 1v 10kk ja kuukautiset kyllä tullu ehkäsyn lopetuksen jälkeen takas (ja alko ennen sitä synnytyksen jälkeen) nyt ollu pari kk mutta epäsäännölliset. Kierron normalisoitunista nyt odottelen....
 
Liityn keskusteluun :) Meillä on kotona kohta vuoden ikäinen tyttö ja imetyksiä enää 2-3 vuorokaudessa. Kuukautiset tulleet noin puolivuotta epäsäännöllisesti. Kävin vasta ottamassa kuparikierukan pois ja ensimmäinen yritys oli viikko sitten ovulaation aikaan. Sen jälkeen on tuntunut menkkamaista nipistelyä päivittäin ja pieni toive heräs jo, että kävikö meillä niin hyvä tuuri että ekasta tärppäsi. Tai sitten hormoonitoiminta on vain kunnolla käynnistynyt kun imetys vähentynyt kuukauden sisällä huomattavasti o_O En malttais odottaa, että pääsee testaamaan.
 
Kiva Naminami kun tulit tänne juttelemaan :) jännät ajat siellä! Toivotaan plussaa :wink

Täällä ei kummempaa, sairaana kaikki ollaan oltu niin jäi ovulaatio hyödyntämättä. Harmittaa koska niin harvoin pääsee piinailemaan pitkien kiertojen takia!
 
Muokattu viimeksi:
Kiva Naminami kun tulit tänne juttelemaan :) jännät ajat siellä! Toivotaan plussaa :wink

Täällä ei kummempaa, sairaana kaikki ollaan oltu niin jäi ovulaatio hyödyntämättä. Harmittaa koska niin harvoin pääsee piinailemaan pitkien kiertojen takia!

Hyvin sanottu ”pääsee piinailemaan”, on se kaikessa epätietoisuudessa elämisen keskellä myös aika jännää odottaa ja yrittää tulkita kaikkia merkkejä omassa kehossa :angelic:
 
Onhan se jännittävää tunnustella oireita ovulaation jälkeen ja piinaa about 2 viikkoa :happy4
Ja pitää kirjaa lämmöistä ja kaikista oireista..:bookworm:
 
Ai ei oo ollenkaan tullu vielä vai tosi epäsäännölliset? Mulla tyttö 1v 10kk ja kuukautiset kyllä tullu ehkäsyn lopetuksen jälkeen takas (ja alko ennen sitä synnytyksen jälkeen) nyt ollu pari kk mutta epäsäännölliset. Kierron normalisoitunista nyt odottelen....

Ei oo alkaneetkaan eli ei tosiaan oo kertaakaan tulleet vaikka lapsi on jo 1 v 4 kk.. vähensin nyt imetyksenkin kahteen kertaan / päivä ja niiden välissä on se 12 h. Mut tuskinpa vaikuttaa.
 
Mä EHKÄ plussasin tänään. Sain hailuran, dpo on 9. Esikoinen käy rinnalla n. 2-4x vuorokaudessa ja enimmäkseen öisin. Jos tämä on nyt totta niin olen superonnellinen ettei tarvinnut imetystä lopettaa vaan hän saa vieroittua omaan tahtiinsa. Voi kunpa!! :D
 
Mä EHKÄ plussasin tänään. Sain hailuran, dpo on 9. Esikoinen käy rinnalla n. 2-4x vuorokaudessa ja enimmäkseen öisin. Jos tämä on nyt totta niin olen superonnellinen ettei tarvinnut imetystä lopettaa vaan hän saa vieroittua omaan tahtiinsa. Voi kunpa!! :D

Voi pidetään peukut pystyssä! :love7
 
Mä EHKÄ plussasin tänään. Sain hailuran, dpo on 9. Esikoinen käy rinnalla n. 2-4x vuorokaudessa ja enimmäkseen öisin. Jos tämä on nyt totta niin olen superonnellinen ettei tarvinnut imetystä lopettaa vaan hän saa vieroittua omaan tahtiinsa. Voi kunpa!! :D
Onnea plussasta, aivan ihanaa :Heartred
 
Takaisin
Top