huhtikuun hupsutukset

Jaksamista kaikille sairastajille ja sairastavien mammoille! Samoin yökukkujille.
Meillä on myös palattu yöheräämisiin, vaikka nyt on jo kiinteilläkin alettu mahaa täyttää (no ei varsinaisesti vielä täyttää mutta maisteltu kuitenkin). Eli vaihtelevaista tuntuu olevan.

Asiasta toiseen (tai no nukkumiseen tämäkin liittyy) : Kertokaapa kommentteja ja kokemuksia aiheesta millainen matkasänky kannattais hankkia. Toiveena helppo kasattavuus ja kohtuullinen hinta.
Prismassa näytti olevan Pikku Piian Deluxe-malli ja Emman matkasänky, onko kellään kokemusta niistä?
 
Tuosta kääntymisestä vielä sen verran, että meillähän on ollut näitä liikkeellelähtijöitä laidasta laitaan... Esikoinen KONTTASI 5kk:n iässä, nelkku kääntyi samassa iässä hädin tuskin vatsalleen ja jo alle vuoden iässä tuo nelonen kumminkin kiipesi paikkaan kuin paikkaan, mutta eka oppi ensin kävelemään ja sitten kiipeämään. Eli todellakin yksilöitä ovat samassakin perheessä.  Leevi olisi minun puolestani kyllä vielä saanut muutaman kuukauden köllötellä kaikessa rauhassa paikoillaan. Helpompi  niin kuin tämä, että joutuu metsästämään ympäri kämppää milloin mistäkin nurkasta.

Bluerose: Meidän keskonen kääntyi ympäri puolen vuoden korjatussa iässä ja sitten lähtikin heti rullaamaan nurkasta nurkkaan. Eihän tässä näillä vielä mitään kiirettä ole. Sitäpaitsi vaikuttaahan tuo sairastelu siihen mitä jaksaa - meilläkin aikanaan esikoisen kävelemäänopettelu koki rankkaa takapakkia parin kuukauden verran, kun oli mieletön tautikierre (korvatulehdus - korvatulehdus - RS - Rota)

Toivottavasti kaikkien taudit alkavat kohta helpottaa.

Kiinteistä: meillä tuli neljä kuukautta täyteen ja allergologin mukaan alkaisi olla aika aloitella... mutta kun laiskottaa niin mahdottomasti, ei yhtään huvita alkaa kokeiluihin. Kun tällä vauvalla ei edes ole mitään viitteitä, että olisi allergikko kuten siskonsa niin taidetaan uhmata allergologia ja odotella vielä jonkin aikaa. Tuo aikainen kiinteidenaloitusikä siis oli allergologin suositus siksi, että saa sitten kaikessa rauhassa makustella pidempään ennen määrien lisäämistä... mutta toisaalta aina ollaan menty ihan omien tuntemusten mukaan. Esimerkiksi keskosilla oli aikanaan (ja taitaa yhä olla) suositus, että kiinteät aloitetaan 4kk:n kuluttua syntymästä - eli siis meidän Elias on käytännössä syönyt kiinteitä 2kk:n iästä (korjattua ikää)........... Lääkärien mukaan jo 5-6kk syntymästä noiden keskosten pitäisi vetää purkillinen LIHAsosetta päivässä. Ikinä en kehdannut kertoa, että meillä mentiin käytännössä tuonkin kanssa suht pienillä makusteluannoksilla aina tuonne 8-9kk korjattuun ikään asti (siis 10kk syntymästä) ja liki vuoden pääasiallinen ravinto oli äidinmaito. Hyvin kasvoi ja kehittyi vaikka ei orjallisesti suosituksia seurattu.

No niin höpöti pöpöti... käsienpesu taisi unohtua.
 
Voimia kaikkiin sairastupiin!

Jiu me ostettiin Carena merkkinen matkasängy BabyStylestä hinta oli 42€ ja ollaan oltu tyytyväisiä. Helppo käyttönen. Ostettiin lisäksi vielä erillinen patja kun se pakkauksessa oleva patja on niin KOVA et en halua nukuttaa Emmiä siinä.

Meillä maisteltiin tänään ensimmäisen kerran bataattia ja ilme oli niin yllöättynyt ettei varmasti ensin tajunnut et mitä suussa on:) tykkäsi kovasti olisi syönyt lisääkin. En uskaltanut antaa aluksi paljon teelusikallinen.Tuli niin liikuttunut tunne kun toinen opettelee kiinteitä:)

Pukemisin kanssa on saanut pähkätä kun iolamt on lämmennyt niin paljon et en osaa vielä pukea näille keleille, unet on hieman kärsinyt. Jospa nyt olisi löytynyt pikea vaatetus neiti nukkuin aamulla 3,5 tunnin päikkärit:)

Tuli nyt omaa napaa.

 
Voimia kaikkiin sairastupiin!

Jiu me ostettiin Carena merkkinen matkasängy BabyStylestä hinta oli 42€ ja ollaan oltu tyytyväisiä. Helppo käyttönen. Ostettiin lisäksi vielä erillinen patja kun se pakkauksessa oleva patja on niin KOVA et en halua nukuttaa Emmiä siinä.

Meillä maisteltiin tänään ensimmäisen kerran bataattia ja ilme oli niin yllöättynyt ettei varmasti ensin tajunnut et mitä suussa on:) tykkäsi kovasti olisi syönyt lisääkin. En uskaltanut antaa aluksi paljon teelusikallinen.Tuli niin liikuttunut tunne kun toinen opettelee kiinteitä:)

Pukemisin kanssa on saanut pähkätä kun iolamt on lämmennyt niin paljon et en osaa vielä pukea näille keleille, unet on hieman kärsinyt. Jospa nyt olisi löytynyt pikea vaatetus neiti nukkuin aamulla 3,5 tunnin päikkärit:)

Tuli nyt omaa napaa.

 
No meillähän on 74 bodyt käytössä ja pikku hiljaa housuissakin siirrytään niihin, merkistä riippuen. Villahaalari on sen 70 ja pitkäselkäinen kun on, niin kinnaa haaroista eikä mene kiinni. Äitin pikkunen :D Sitä valkosta kokeilisin samaan tarkotukseen kun sitä villahaalaria. Eli tälleen kevätvaunutteluissa. Ja yhdyn kyllä kaikkien kevätpukeutumisvaikeuksiin. Kyllä pakkasilla oli helpompaa :)

Noita kiinteitä oon tässä kovasti pohdiskellu, vaikka sinne puolivuotiaaseen asti tahtoisinkin täysimettää. Oon tullut siihen tulokseen, että kiinnostais kokeilla sormiruokailua, mistä syystä varmaan alotetaan kokeilut jo ehkä 5kk paikkeilla, riippuu nyt mitä neuvolastakin tulee suosituksia. Luulisi kyllä kasvaneen aika hyvin kun painaa kuin synti. Varmaan sen kymmenisen kiloa nyt. Mutta takaisin asiaan. Täytyy vielä tarkemmin tutustua tuohon sormiruokailuun. Keitetyistä perunoista ja porkkanoista varmaan leikkaisin käteen sopivia paloja ja antaisin Aleksin tutkittavaksi. Hirveä himo kuitenkin työntää kaikki suuhun, miksei ruokaakin. Jo odotusaikana aihe kiinnosti kovasti, koska haluan Aleksin innostumaan ruuasta muutenkin kuin vain ravinnonlähteenä ja isompana haluan, että se on mukana ruuanlaitossa yms.

On tää taas menny niin omanapaseksi. Blueroselle hirveästi tsemppejä ja paranemisia! Sairastelu on perseestä.

Niin ja noi kääntyily hommat. Aleksi punnertaa kovasti kämmenien varaan eli siis suoristaa käsiään makuullaan, joten siinä touhutessaan välillä kellahtaa selälleen, mutta enpä usko, että se varsinaisesti osaa sitä. Luulen siis että se on ihan vahinko vieläkin. Ympyrää mennään jo jonkin verran lattialla nyt kun noi kädet touhuaa kovasti. Mutta sitä mun siis piti oikeasti sanoa, että aina ne on ihan yksilökohtasia totta kai. Tuttuni esikoinen oli ja on niin "surkea" rääpäle, nyt kaksi vuotiaana painaa vähemmän kuin Aleksi nyt :O niin hän jaksoi kevyen runkonsa nostaa konttausasentoon kolmikuisena ja eteenpäin lähettiin just viiskuisena, kuten tättärälläkin. Suurin osa vauvoista kehittyy sen standardin mukaan 3-5kk tekee sitä ja tätä jne, mutta aina on poikkeuksia.

Pitikin yks päivä kysellä tättärä että mites niiden sukulaisten kanssa on nyt mennyt? Onko se tyllerö tunkenut teidän kotiin entiseen malliin jne?

Kyllä on johdonmukasuus ja kaikki järki kadonnut :D Sellasta repaleista ja sekavaa selostusta tämä :)

Ai niin!! Se vielä, että ostin nyt kolme niitä glamourmom imetystoppeja ja me likes ihan kympillä!!! Vähän oon epävarma koosta, että olisko pitäny ottaa kuitenkin pienempi, mut nä on kyllä parhaita ja ihania!!!!!! Kalliita, mutta ihan sama. Eiköhän niitä tule käytettyä koko rahan edestä imetyksen jälkeenkin ja jos vaikka säilyisi seuraavaan kertaankin.

No nyt meen :)
 
Käytiin tänään Kasperin kans kaverilla kahvilla ja hänen 1-vuotiaallaan oli tuo äp:n villahaalari päällä. :) Yksilöllistähän nää on kaikki, niin kasvu kuin kääntymiset ja muut. Kasperi onnistui eilen kääntymään ensimmäisen kerran selältä mahalleen. On tuo jo jonkin aikaa sitä kovasti yrittänyt, mutta käsi tahtoo olla vielä kovasti tiellä. Saa nähdä milloin alkaa pyöriä kunnolla ympäri. Kasperi on niin jäntevä kaveri ja vauhti aina päällä, että lähtee varmaan isänsä tavoin aikasin liikkeelle. Tai niin neuvolassa ainakin arveltiin. Jää nähtäväksi. :) 

Mua kans kiinnostais kovasti tuo sormiruokailu. Mutta sitte taas toisaalta tuntuu, että voiko vauva ite syömällä saada tarpeeksi ravintoa. Vaikka maitohan noilla on pääasiallinen ravinnonlähde vielä pitkään, ja hyvin ne on varmasti sormiruokailijavauvatkin kasvaneet.

Blueroselle paranemisia!

Joops, jospa sitä jatkas opinnäytetyön kans tappelua.
 
Täällä kun on kyselty Ang1:sen kuulumisia niin kerroin hänelle terveisiä kun olen häneen yhteydessä muuta kautta.

Tässä Ang1:sen terveiset teille:

"Syy miksi en ole käynyt on se että käyn todella pikaisesti nykyään koneella ja lisäksi meidän kone on ihan p*ska suoraansanottuna. Eli en voi edes harkitakaan edes täällä fb mitään "lähetä sydämiä" sovelluksia tai samaan aikaan musiikin kuuntelua tms. Ja yritin muutaman kerran käydä edes lukemassa vaun juttuja ja se oli niin hidasta että vedin luukun kiinni koneesta, mulle riitti. Vaun ihmiset on mulla mielessä kovasti ja mietin usein että miten heillä menee.
Kaikki on enemmän kuin hyvin meillä, olen ollut onnekas kun lapsi joka meille on suotu on ns. helppo lapsi. Kalle nukkuu hyvin, syö hyvin, mahavaivat ovat menneisyyttä ja hampaatkin kiukuttaa vain päivisin.
Kaksi yläetuhammasta siis on jo tulossa kovaa vauhtia kunnolla näkyviin mutta voi sitä tuskaa minkä aiheuttavat tullessaan!
Vaikka on helppo lapsi niin päivät täyttyvät imetyksestä, lapsen kanssa nauramisesta, kirjojen lukemisesta, käsitöistä ja muusta sellaisesta joka on niin paljon parempaa kuin koneen edessä istuminen :D
Oikein ihanaa kesän odotusta teille kaikille ihanille, en ole teitä unohtanut missään nimessä!!"
 
Tuosta meidän sukulaistilanteesta kun Pääskynen kerran kysyi:  menee sekä paremmin että vanhaan malliin. Paremmin sikäli, että se likka on alkanut edes hieman uskoa minuakin - ainakin toisinaan. Vanhaan malliin siinä, että me olemme edelleen se paikka, jonne tyttö tulee (lykätään?) joka ikinen päivä koulun jälkeen. Mietin tässä juuri miten ilmaisisin vanhemmilleen, että pitäisivät tuon kotona hieman pidempään koulun jälkeen, kun tuntuu olevan kamala kiire lykätä tyttö ovesta ulos heti läksyjen ja välipalan jälkeen. Meidän koululainen ei millään kerkiä palautua koulupäivästä alle tunnissa vaan tarvii lepohetken ennen ulkoilua. Kaipa pitää koittaa tähdätä lenkille samaan aikaan kuin tytön äiti ja sanoa asiasta. on kyllä vaikeaa, kun tuo ei koskaan ulkoile tytön ollessa koulussa, jolloin minä olen pienten kanssa pihalla vaan lähtee vaunuttelemaan samaan aikaan kun tyttö tulee meidän pihaan notkumaan ja minä en silloin sitten oikein ehdi tai pysty lähtemään minnekään. Me olemme heille vain ja ainoastaan paikka, jonne lapsi lykätään. Tyttö aina sanoo, että hänen äidilleen aina sopii, että hän tulee meille. Minä nyt olen pyrkinyt rajoittamaan sisäleikit siihen, että KERRAN viikossa saa koulun jälkeen tulla ja viikonloppuna siinä tapauksessa, että meillä ei ole vieraita (minun vanhempani). Etenkin nuo viikonloppuvierailut vain tuppaavat venyä... ja viimeksikin oli ensin viisi tuntia ja sitten hätistin kotiin, kun piti isot pojat hakea jalitsusta. Kun auto ajoi pihaan tämä neiti ryntäsi taas meille, äitinsä mielestä asia ok.

 Vanhaan malliin menee siinäkin, että vanhempansa eivät koskaan kysele meiltä sopiiko meille tulla tai sovi muutenkaan mitään. No, kerran äitinsä soitti, kun lähetin tytön heti meille ilmaannuttua kotiinsa. Olin lähdössä erääseen tapahtumaan neljän 2-14 vuotiaan tenavan ja täysin vahdittavan (huono kävely, jalat saattaa pettää alta) anopin kanssa ja tytön äiti soitti kysyäkseen ottaisinko tytön mukaan. Arvatkaapa vain... Kysyin suoraan miksi eivät voisi itse lähteä (ei ole aikaa, kun on tuo vauva). Nykyään äitinsä kommunikoi vain tekstiviestein ja painelee karkuun, jos vastaan tulee, eikä minullakaan kyllä ole mitään intoa keskustella kanssaan, kun luultavasti jutut olisivat samaa tasoa kuin tuon edellisenkin lapsen pikkulapsi aikana (miten rankkaa ja sitovaa se onkaan, kuinka ei saa levätä hetkeäkään - ja seuraavassa lauseessa sitten;" vauva nukkuu yhdeksän tunnin katkottomat yöunet" - tämän uniasian tiedän, kun isän kanssa ollaan puheväleissä). Tekstiviestit ovat aina tyyliin:" voisiko teidän lapsista YKSI tulla tänne tytön kaveriksi." Nykyään lapset jo kieltäytyvät silloin, kun ei satu huvittamaan. Eiväthän nuo mitään serkkujen viihdytysautomaatteja ole. Hieman sääliksihän tuota tyttöä käy, kun hänen puheissaan loistaa se yksinäisyys, vanhemmat eivät touhua hänen kanssaan edes sitä vähää mitä ennen pikkusiskon syntymää.

Meillä vain ollaan niin eri linjoilla kasvatuksen suhteen... Miehen veljen perheen mielestä lapsi saa mieluusti viettää kaiken aikansa pois jaloista kun taas meillä pyritään viettämään mahdollisuuksien mukaan perheaikaa ja halutaan edes osa viikonlopuista ja illat pitää levollisempana rauhoittumisaikana, jolloin ei mennä minnekään eikä tahdota ylimääräisiä lapsia meillekään. Tässä porukassa rauhoittuminen ja yhdessätekeminen on jo oma numeronsa sinänsä eli siksi ei välttämättä kaivata ihan joka päivä yhtään perheen ulkopuolista kaveria. Lisäksi nyt, kun tuo kakkonen on koulussa hänellä on leikkitreffejä jo muidenkin kavereiden kanssa ja silloin ei välttämättä edes jaksa samalla viikolla mennä tuonne naapuriin serkun komenneltavaksi ainakaan arkena koulupäivän päälle.

Tulipa taas vuodatusta... Nyt armahdan teitä, pakko mennä herättämäään kouluunlähtijöitä!

MUOKS. Kävinpä vain hieman lisäilemässä juttuja koululaisten lähdettyä, kun pienilläkin on omat puuhansa ja oli aikaa
 
Voi plääh... Mette on rokotusten jäjiltä ihan kipeä. :( Eilen illalla oli kuumetta jo 38, joten annettin Panadolia nukkumaan mennessä. Tänään alkoi taas ripulointi ja kuume noussut lähes 39. Panadolia annoin taas ja olen myös antanut hieman lisävettä pullosta. Järki sanoo, että noin kipeenä tarttee jo vähän enemmän nestettä... Minkähän verran sitä vettä uskaltaa antaa? Vai saako juoda niin paljon kuin haluaa...? Tänään en uskalla ulos laittaa unille, toivottavasti sais nukuttua tässä sisällä.
 
mun tietääkseni lapsi saa juua vettä niin paljon kun maistuu, en mä ainakaa oo mitään rajotellu aatun kanssa jos  maistuu niin oon antanu juua. ja sitte meille on aina nauvottu että jos on kipee nii ulkona nukkuminen tekee tosi hyvää koska siellä on niin raikasta ja lapsi nukkuu paljon paremmin. :)
 
^kiitti rock^pejpe! Annan sitten vettä juoda niin paljon kuin janottaa. :) Kyllä mäkin pistäisin ulos nukkumaan jos olisi flunssainen tms. niin saisi paremmin hengitettyä,  mutta kun on kuume noin korkealla ja ripuloi vähän väliä, niin en arvaa laittaa. Jos tulee kuumekouristuksia tms. ei sitä tiedä...
 
Hei, piti kysymäni teiltä Pääskynen ym. jotka on noita glamourmom imetystoppeja käyttäneet... että onko mitään mahiksia, että sellainen saattaisi passata jos on Isot rinnat. Siis oikeesti isot... antaako ne tukea tarpeeksi ja onko se aukko riittävän kokoinen? Lähinnä olen miettinyt tätä Glamourmom Nursing Bra Full Bust Long Top Onko kellään juuri tästä kyseisestä mallista kokemusta?
 
Nykyään ainakin täälläpäin melkeinpä kielletään antamasta tämän ikäisille lapsille vettä. Eivät kuulemma sitä kaipaa, saavat tarvitsemansa nesteen maidosta. Kyllä meillä ainakin juodaan vettä maidon lisäks, Leevillä kun meinaa mahan toiminta olla hidasta ja se kiusaa poikaa, ni niinhän sitä aikuisenkin käsketään lisätä veden juontia asian auttamiseks.

Meillä on vissiin tulossa ekat hampaat. Poika on kovin paljon itkuisempi kun aikasemmin, ja ikenissä on valkoset kovat pahkurat. Ihmetyttää vaan kun ne pahkurat on ikenen ja ylähuulen välissä, ei siis siinä kohti mistä sen hampaan pitäis puhjeta. Anopille eilen asiasta mainitsin ja hän tutkiskeli tilannetta ja sano että kyllä se nyt siltä näyttäis et tulossa ovat. Niin ja nuo pahkurat on kulmureiden kohdalla. O_o Omituista... En sit tiedä et vaikuttaako nuo kentien tulollaan olevat hampaat uneen, taas sai käydä rauhottamas ulkona nukkuvaa poikaa.

Meilläkin on opittu kääntymään mahalleen, kerran tai kaks jo vissiin onnistuttu vahingossa kiepsahtaan takas selälleenkin. Tänä aamuna oli huvittava kun olin ite vessassa ja olkkarista alko kuulumaan kaamea kiljunta. Leevillä oli vaan niin hauskaa mahallaan et piti oikeen kiljua. Ja vieressä kallisteli päätään yksi kovasti tuota ääntä ihmettelevä spanieli. :D Pyöriä tuo kyllä jo osaa, joskin siis pysyy melkein yhdellä paikalla, mutta ne jalat sojottaa joka vilkasulla eri suuntaan. :)

Löydettiin muuten eilen vihdoin ja viimein se isännän neuvola-kortti! Leevi oli 3kk neuvolassa isompi kun isänsä 4kk:n iässä! Yllätyin, koska isänsä oli melkonen järkäle syntyessään, 55cm ja 4720g (voi anoppi-parkaa, se kun on vissiin tuurilla 160cm sulka päässä..) ja nyt tosiaan 197cm. Muistelisin että jo 2kk:n iässä Leevi oli pikkasen isäänsä isompi, pidempi ainakin. Että kasvaahan tuo vauhdilla joo, mutta silti kun vertailen Leeviä teidän muiden natiaisiin, ni ei tuo nyt niin hirveän paljon isompi mielestäni ole (mielessä kaikertaa yhä edelleen neuvolan tätin sanat et kasvaa liian nopeesti )... 
Mitäköhän muuta mun piti taas sanomani. Katkes ajatus kun piti juosta hyssyttään poikaa. No ainakin toivon et Bluerosella porukka alkais paraneen, että Meemi löytäis ratkasun tytön masu-vaivoihin, ja Tättärän kertomus naapurin tytöstä nosti taas karvat pystyyn. Tai eihän tuo ole kokonaan tytön vika, vanhempiahan tässä saa sormella osottaa...
Mutta kesää kohti mennään kovaa vauhtia, aurinkoista päivää kaikille :)
 
Nykyään ainakin täälläpäin melkeinpä kielletään antamasta tämän ikäisille lapsille vettä. Eivät kuulemma sitä kaipaa, saavat tarvitsemansa nesteen maidosta. Kyllä meillä ainakin juodaan vettä maidon lisäks, Leevillä kun meinaa mahan toiminta olla hidasta ja se kiusaa poikaa, ni niinhän sitä aikuisenkin käsketään lisätä veden juontia asian auttamiseks.

Meillä on vissiin tulossa ekat hampaat. Poika on kovin paljon itkuisempi kun aikasemmin, ja ikenissä on valkoset kovat pahkurat. Ihmetyttää vaan kun ne pahkurat on ikenen ja ylähuulen välissä, ei siis siinä kohti mistä sen hampaan pitäis puhjeta. Anopille eilen asiasta mainitsin ja hän tutkiskeli tilannetta ja sano että kyllä se nyt siltä näyttäis et tulossa ovat. Niin ja nuo pahkurat on kulmureiden kohdalla. O_o Omituista... En sit tiedä et vaikuttaako nuo kentien tulollaan olevat hampaat uneen, taas sai käydä rauhottamas ulkona nukkuvaa poikaa.

Meilläkin on opittu kääntymään mahalleen, kerran tai kaks jo vissiin onnistuttu vahingossa kiepsahtaan takas selälleenkin. Tänä aamuna oli huvittava kun olin ite vessassa ja olkkarista alko kuulumaan kaamea kiljunta. Leevillä oli vaan niin hauskaa mahallaan et piti oikeen kiljua. Ja vieressä kallisteli päätään yksi kovasti tuota ääntä ihmettelevä spanieli. :D Pyöriä tuo kyllä jo osaa, joskin siis pysyy melkein yhdellä paikalla, mutta ne jalat sojottaa joka vilkasulla eri suuntaan. :)

Löydettiin muuten eilen vihdoin ja viimein se isännän neuvola-kortti! Leevi oli 3kk neuvolassa isompi kun isänsä 4kk:n iässä! Yllätyin, koska isänsä oli melkonen järkäle syntyessään, 55cm ja 4720g (voi anoppi-parkaa, se kun on vissiin tuurilla 160cm sulka päässä..) ja nyt tosiaan 197cm. Muistelisin että jo 2kk:n iässä Leevi oli pikkasen isäänsä isompi, pidempi ainakin. Että kasvaahan tuo vauhdilla joo, mutta silti kun vertailen Leeviä teidän muiden natiaisiin, ni ei tuo nyt niin hirveän paljon isompi mielestäni ole (mielessä kaikertaa yhä edelleen neuvolan tätin sanat et kasvaa liian nopeesti )... 
Mitäköhän muuta mun piti taas sanomani. Katkes ajatus kun piti juosta hyssyttään poikaa. No ainakin toivon et Bluerosella porukka alkais paraneen, että Meemi löytäis ratkasun tytön masu-vaivoihin, ja Tättärän kertomus naapurin tytöstä nosti taas karvat pystyyn. Tai eihän tuo ole kokonaan tytön vika, vanhempiahan tässä saa sormella osottaa...
Mutta kesää kohti mennään kovaa vauhtia, aurinkoista päivää kaikille :)
 
JEEEEE!!!! Ne on palauttaneet tuonne ketjuihin ne kohdat, mistä pääsee taas suoraan sinne viimiselle sivulle!!! Kyllä oli jo aikaki. Joskus kun kone toimii käsittämättömän hitaasti, niin ois kiva päästä suoraan sinne, missä se uusin teksti on, ja nyt se sit taas onnistuu!! JEEE!!! :) Nyt just käy kutsu, palaan myöhemmin.
 
samaa iloitsen kuin peekay! :) mutta mitä osan (minunkin) tickereille on käynyt?!
 
Ilmeisesti taas jotain parannuksia sivustolle... Blogini on muuttunut siansaksaksi, kun ä:t ja ö:t ovat hävinneet ja muuttuneet ä ja ö -litanioiksi. Kiva kiva.

Ja päivällä tämä ei päästänyt minun viestiä läpi, kun käväisin veden juottamisesta kirjoittamassa etten ole koskaan tarjonnut rintalapselle vettä vaan esim. sairaana olen antanut sitten tiheämmin imeä rintaa. Kyllä vauva saa tarvitsemansa nesteen ihan siitä maidosta eikä välttämättä tarvi muuta. Ja kipeänä kun se ruokahalukin on usein hakusessa ja syömisen jaksaminen niin saa siinä samassa ravinteitakin.
 
Niinpä vain Kasperilla oli kuin olikin korvatulehdus. :/ Viimeinkin tänään lääkäri näki tärykalvolle asti. Viime viikolla, kun käytin poikaa lääkärissa, korvat oli ihan täynnä kovaa vaikkua. Piti puhdistaa ja pehmitellä niitä Ceridalilla sitten muutama päivä. Tänään ei sitten tarvinut edes imeä korvia puhtaaksi, niin hyvin oli puhdistunut. Mulle oli ihan uus juttu tuo Ceridalin laittaminen korviin, mutta tosi tehokas keino kyllä oli. Paljon mukavampi ja helpompi kuin joku Removax, kun ei tarvinu huuhdella korvia ollenkaan. Jospa nyt alkais tuo jatkuva flunssakin helpottaa.

Mulla on käytössä Glamourmomin Nursing Bra Tank Long-imetystopit, ja ainakin näin pienirintasta nuo tukee tosi hyvin. Aukon uskoisin olevan iso rintaisellekin sopiva, mutta tuesta mun on vaikea sanoa yhtään mitään, kun oma kuppikoko on hätinä B. :) Ei siis mitään käsitystä tuen tarpeesta.

No voi harmi, millaset rokotusoireet Metellä. Mua vähä harmittaa, kun Kasperilla rokotukset siirty. Ois ollu sitte alta pois. Mutta toisaalta ehtiipä poika kasvaa vähän isommaksi. Hirveän huudon aiheutti jo korviin katsominen, mitä sitten rokotukset. :p

Olipa kiva kuulla, että Ang1:lla menee hyvin. :)
 
 
Mistä mua rangaistaan! Mulla vissiin meni liian hyvin... Sain tietää, että mun paras ystävä 23 vuoden ajalta, ihminen jonka perheessä asuin, Meten kummitäti, ainoa ihminen johon olen aina voinut luottaa... on kuollut. Aivan yllättäen. Mä olen ihan sekaisin... Kuinka tässä nyt voi muka arkea jatkaa ja elää eteenpäin Meten kanssa niin kuin ei mitään olisi. Mä tukehdun... :`(
 
Kuten meemi arvelitkin, KUUMEISTA LASTA EI ULOS! Ei kyllä aikuistakaan. Nyt ei enempää kun oon taas puhelimella. Glamoureista sitten huomenna :)
 
Takaisin
Top