huhtikuun hupsutukset

voi meemi otan tosi paljon osaa.. :/ todella ikävä uutinen. Koita jaksaa, voima hali täältä. <3

kiva kuulla ANG1: sta ihanaa että menee hyvin.

Zoen kasperille pikaista paranemista, korvatulehdukset on aina ikäviä. Aatullaki on kk sitten korvatulehdus. :/

tänään oli aivan ihana päivä, aurinko paisto ja linnut laulo, kävin 1,5tunnin vaunulenkillä ja olo oli mitä mahtavin. :) torstaina olis sitten 4kk  neuvola.

Voi Meemi. Voimia ja jaksamista! Lähettäisin sulle postilla noita jos pystyisin! =( Meinas tulla sun puolesta itku, miten ihmeessä voi yhdelle ihmiselle noin paljon vastoinkäymisiä tullakaan. Vaikka sanotaan ettei yhdelle anneta enempää kun jaksaa kantaa, se lasti voi joskus kasaantua aivan liian suureksi.

Zoen pojulle myös pikaista paranemista. *Omia korvatulehduksia miettien...*

Ja sitten vielä omaa napaa. Päivän saldo: ainakin neljät puklut olkkarin matolla ja ties montako harsoo koneessa. Nyt kun Leevi on viikonlopun aikana keksiny et miten se kääntyminen mahalleen suoritetaan niin ettei toinen käsi jää jumiin rinnan alle, se jätkä ei meinaa välillä viihtyä selällään ollenkaan. Aina vaan mahalleen takas vaikka just oon käyny kääntämäs kun ollu huuto-raivarit kun ei jaksa kannattaa päätä ja kädetkin viuhtoo sivuilla jossakin. Ja vaikka kuinka laitat kaverin filtin päälle ja harson/pyyhkeen siihen pään alle niin että kun siitä taas käännytään ni se alunen on sit kans sielä naaman alla suojaamas mattoa ja filttiä puklulta, ni jotenki kummasti tuo aina onnistuu kampeemaan siitä filtiltä pois, ja se naaman alle tarkotettu rätti pitää joko mytätä nyrkkien väliin, jolloin suojausteho on puolittainen, tai sit se revitään kokonaan mäkeen. Onneks kohta tulee kesä ja kärpäset, pääsee mattopyykille. :)
Mites muuten teillä muilla joiden muksut jo kääntyy mahalleen tai muuten aseteltuna viihtyy mahallaan, puklaillaanko teillä kuinka paljon siinä mahallaan ollessa? Leevi ei muuten juurikaan puklaa, tietty jos syönnin jälkeen heti vaihtaa vaippaa tai muuten velloo liikaa ni tuleehan siltäkin takasin, mutta muuten ei juurikaan (paitsi siis juurikin näin mahallaan sitä puklua voi tulla tunnin-puolentoista jälkeen syömisestä).

meemi: <3 otan osaa. Kyllä sua nyt koetellaan. Voimia ja haleja sinne!!

Omaa napaa: mun mies on suuttunu mulle taas jostain käsittämättömästä jutusta ja mua eniten harmittaa koko jutussa se, että se purkaa kiukkuaan osittain Oliviaan... Siis ei mitenkään oo sille vihassa, mut ei huomioi toista ollenkaan, ei leiki, ei halaa, ei pidä sylissä, ei edes hymyile. Olin eteisessä Olivia sylissäni, kun mies lähti taas yöksi töihin tuossa tunti sitte, ja yritin saada miestä ottamaan Oliviaa syliin edes hetkeksi, mutta se ei ees kattonu pientä. Toinen raukka yritti pyristellä äitin sylistä isille ja hymyili sille ja isi ei ees kattonu toista. Mulla meinas itku päästä. Nytkin kyyneleet polttelee jo silmissä. Ei Olivia oo mitään sille tehny, ei sille saa olla vihainen!!! :(((((

Syvin osanottoni, meemi. 

Itse menetin rakkaan pikkuveljeni kakkosta odottaessa ja se oli elämäni rankinta aikaa. Omasta kokemuksesta voin sanoa vain, että ensijärkytyksen laimennuttua suru tasaantui ja vähitellen muuttui ihaniksikin muistoiksi ja vaikka usein itketti (vieläkin itkettää) niin juuri lapset, rutiinit ja uskomaton elämänriemu joka noista kumpuaa saivat jaksamaan pahimpienkin aikojen yli.

Fantti82 meillä kanssa puklataan aika usein jos ollaan mahallaan, kai se sitten painaa sitä mahaa niin että tulee ruuat ulos. en tiiä.. välillä aatu sitten lättäää sen naamanki siihen pukluun, hyi.

Peekay67 todella kurja tilanne. ootko sitten jutellu sun miehen kanssa, eihän se nyt voi Olivialle vihotella. muaki välillä ärsyttää mun mies kun se vaihtaa aatun vaippaa ja sitten se pissaa sen päälle kun se huutaa niin kovaa että aatuki säikähtää ja alkaa itkee. :/

voi yrjötaudit sentään, meille on vissii vaihteeks iskeny oksennustauti aatulle, just jouduttii käymää suihkussa kun äiti ja poika oli ihan oksennuksessa. huoh.. :/ tosi kurjaa kun toinen oma pikkunen on kipeenä. :/

Tättärälle vielä osan otot veljen pois menosta. :/ kyllä nyt kaikkia näköjään koetellaan koko ajan ja aina. :/

rock^peijpe: Veljeni siis kuoli, kun odotin toista lasta, siitä on jo reilu kahdeksan vuotta. Silti vieläkin toisinaan - etenkin näin keväisin veljen syntymäpäivän tienoilla - ikävä on suuri ja suren ettei hän ehtinyt nähdä ja opettaa jalkapalloa  kuin yhdelle lapsistani. Ja minkä ihanan opettajan Suomen lapset menettivätkään... veli oli juuri päässyt Jyväskylään opiskelemaan.

Peekay: toivottavasti teillä sovitaan asiat pian. Todella kurjaa, kun lapsetkin joutuvat kärsimään aikuisten riidoista. Sinullakin on varmasti muutenkin rankkaa aikaa juuri nyt niin sitten vielä mies vihoittelee (ja luultavasti tyhjästä ihan omaa väsymystään ja huoliaan....) Yritän tässä lähipäivinä vähän ilahduttaa.

meillä mies ei ees koskaan vaihda pojan vaippaa...
ei kuulema kykene...
no pitää toivoo etten koskaan satuta itseäni tai ole niin kipeä etten voisi hoitaa...

meillä nyt pojalla ja mulla vielä köhää ja kauheeta kuivayskää sekä räkäsyyttä..pojalta pitäis saada räkä pois mut millään konsteilla en saa...ja terveyskeskuksessa ne tee yhtään mitään...mies terve...
poitsulla on löysää kakkaa edelleen ja oksensi viime yönä taas kaiken ulos, tod.näk liman vuoksi, mutta syö ihan jees, mutta vain velliä, ei suostu syömään kiinteää...varmaan kurkku kipeä...

meemille voimia ja haleja suruun

Peekay: toiv. miehesi tajuaa että lapsi kärsii siitä jos hän ei huomio...kannattaa yrittää puhuu miehelle että miksi karttaa...

eipä tässä kai muuta...menen varmaan lepäilee jos sais oloa vähän paremmaksi...

osaako muuten kukaan sanoa miks noi tikkerit lähti näkyvista?

Kiitos teille kaikille. <3 Huh huh... Viime yön itkin ja tärisin. Nyt on päivästä selvittävä Meten kanssa. Oikeasti tämä on kyllä parasta terapiaa saada hoitaa omaa rakasta tyttöään. <3

peekay: tulen niin vihaiseksi ja surulliseksi sun miehen takia. Puhu hänen kanssaan pian. Eihän lasta voi noin kohdella, vaikka hän olisi sinulle vihainen!

Ja Bluerose: miten voi olla mahdollista, ettei miehesi osallistu vauvan hoitoon!? Hänen omasta lapsestaan kyse... Mikä siinä vaipanvaihdossa muka niin kauheaa on... en voi käsittää. Mulle ja miehelle mm. vaipanvaihdot on tärkeitä hetkiä. Silloin vietetään laatuaikaa tytön kanssa samalla...

Jotenkin tulen niin vihaiseksi nyt kun kuulen, että jotkut heittää hukkaan yhteisiä hetkiä lastensa kanssa. Niin konkreettinen muistutus tuli taas elämän katoavaisuudesta...

Meeni otan osaa ja voimia jaksamiseen<3

Peekay: Jos sun mies on sulle vihainen niin eihän se ole Olivian vika. Puhu miehellesi asiasta. Riidat pitää riidellä aikuisten kesken eikä sotkea lapsia niihin.

On meilläkin välillä hetkiä jolloin mies hoitaa vähemmän neitiä, mut en ole antanut periksi vaan patistanut hoito hommiin. Neiti on aina iloinen kun näkee iskän niin siinä ei voi toinen kun hymyillä takaisin.

Meillä puklaaminen on vähentynyt. Onneksi.
 Meidän neiti ei käänny vielä mahalleen. tykkää olla sitterissä ja kun laitan mahalleen niin viihtyy siinä hetken. Meillä on kausi meneillään ettei viihdytä yhtään yksin. Sitterissä katselee tyytyväisenä kun äiti touhuaa kotihommia.

Neiti nukkuu päikkäreitä ulkona niin lähden nauttimaan aamukaffet ja lukemaan lehden!

Kaikille voimia ja haleja<3

Siis joo, kyllä mä jo puhuin ja sanoin ja pyysin ja anelin ja yritin saada jotain järkeä tuolle miehelle päähän, mutta toistaiseksi ei onnistunut. Sehän oli taas yön töissä ja tuli aamulla ja nyt on taas sit nukkumassa. Se todnäk herää joskus iltapäivällä syömään ja jos Olivia on sillon hereillä, niin sen on kyllä aivan PAKKO olla toisen kans.

Aamulla kun mä nousin ja menin vessaan ja mies oli just tullu sänkyyn nukkumaan, jätin Olivian tarkotuksella siihen mun puolelle sänkyä makoilemaan, kun oli hereillä. Kurkkasin sit kylppäristä sinne sänkyä kohti ja siellä isi jotain puuhasi tytön kanssa. Viivyttelin sit hetken kylppärissä ja kun menin takas makuuhuoneeseen, niin mies oli selkä kohti meitä ja teeskenteli, ettei ollu liikkunu koko aikana.

Selvästi siis halusi jutella Olivian kanssa, mutta kun mä olin paikalla, niin ei mukamas pystyny. äh.

Ja mulla on siis todellakin rankkaa, kun oon NIIN väsyny koko ajan, että järki meinaa lähtee. Olivia nukkuu edelleen ihan yhtä hyvin ku tähänki asti, mutta kun tää pikkukakkonen tuolla masussa väsyttää...
Ja tättärä, luulen että oot ihan oikeassa, että mies on taas vihassa just väsymystään ja huoliaan. Ärsyttää sekin, kun se ei suostu mulle kertomaan, että mikä sitä huolettaa, vaan on vaan tämmönen typerä kiukkuilija. Käyttäytyy mun mielestä kuin joku 2-vuotias.

Mies kitisee tiskaamisesta ja siivoamisesta ja ruuanlaitosta yms, mutta kun mua VÄSYTTÄÄ!!! Mua itteä ärsyttää kans kaikki sotkut ja mielelläni söisin joka päivä itse kokkaamaani ruokaa, mut kun oon niin väsyny! Nytkin Olivia nukkuu aamun pikkutorkkuja ja melkein jäin tuohon sohvalle kans nukkumaan. Meen kyllä varmaan ihan just oikeesti kans torkkumaan, viisikin minuuttia auttaa...

Siirsin blogikirjoitukset turvaan... kun tällä vaun palvelimella voi näköjään tapahtua mitä hyvänsä. osoite allekirjoituksessa, jos joku haluaa joskus käydä lukemassa

Voi meemi, osanottoni! :( Surun kanssa oppii elämään aikanaan, koskaan siitä ei kylläkään toivu, jos on läheinen ihminen kyseessä.

Bluerose, onko teillä nenä-friida? Ihan huippu vekotin! Ja minäkin hämmästelen tuota vaipanvaihtamattomuutta. Meillä ne on niin itselleni kuin miehellekin ihan parhaita hetkiä. Aleksi niin nauttii vaipatta olemisesta ja vaipanvaihdon aikana sattuu ja tapahtuu aina ;)

Peekay, toivottavasti vihoittelu menee ohi!

Glamoureista, en osaa isorinaiselle sanoa, mutta voihan tilata, kokeilla ja palauttaa jos ei oo hyvä. Ite kyllä tykkään ihan tosi paljon, vaikka tosiaan mun topit on mulle nyt vähän isoja kun kroppa muuttuu koko ajan näköjään.

Ääk mitähän mulla oli muuta illalla mielessä... En muista. Kauhee väsymys, päätä ihan särkee, meen lepäilee.

Kääk, siitä puklailusta! Aleksi on tosi paljon mahallaan kun siinä viihtyy, vaikka ei ihan vielä itse käännykään. A:kin puklailee tosi paljon, mutta nyt on vähentynyt merkittävästi, kun odotan syötön jälkeen aika kauankin ennen kuin päästän mahalleen. Kääntyileville suosittelisin tovin sitteri-istuskelua. Jos vaan millään malttaa olla, muutoin pitäisin sitten sylissä. Kyllä A:ltakin sitä puklua silti tulee, mutta ei enää ihan ylettömästi. Uskoisin sen johtuvan tuosta. Tämä nyt vain ehdotuksena, koska meillä on sattunut toimimaan.

No nyt heippa!

Rokotukset täällä takana päin.. reippaasti meni, nyt odotellaan nostaako lämpöä ja mitä rota-annos teettää, kun viimeks tuli vatta kipeeksi..
Yöt on ollu ny viikon ihan paskoja, suoraan sanoen. Kahden tunnin välein siis syömään. Neljän aikaan ollaan jo pirteenä ku peipponen, ja saa sit kunnolla hyssytellä takas uneen! Alkaa oikeesti väsymys iskee.. yölläki alan jo miettimään, et no kohta se herää ku oon just päässy kunnon uneen. En tiiä mitä tässä voi tehdä.. yritetty tankata illalla, mut eipä vaikuta ku ekaan unipätkään. Päivällä kyllä nukkuu ainakin yhden pidemmän unipätkän ja muutoinkin normipäikkärit. Huoh. Toivottavasti aika auttaa tai jotain...

Korvikkeista: meillä saa nyt illalla ja aamulla tissin lisäks, ja hyvin paino oli paino nyt noussut. Nan tuntuu tekevän pahanhajusia ilmavaivoja aika paljon.. pari satsia kokeiltiin Semperin korviketta, ja iha ku olis vähemmän paukkuja. Mitä muut käyttää? Niin ja tissiraivot minimissä, jess!! Ihana tunne ku kelpaa taas ja imee hyvin..niin ja kakkakin on alkanu luistaan lisämaidon ansiosta (tuli tosiaan 2 vko:n väli, ennen ku alettii antaa lisämaitoo enemmän).

Meillä ei vielä käännytä, mut kovaa vääntöä on jo, et eiköhän pian.. Neuvolassa oli niskasta puhetta, et pikkunen pitää sitä mieluiten oikeella puolella..oonkin huomannu et nukkuu aina niin päin. Täytyy alkaa reenaileen sitä, ettei tulis jäykkyyttä.

Osanotot meemille ja tsemppiä sairastupiin!

Ihanaa ku kevät tekee tuloaan... oli kiva mennä neuvolaan vaunuilla ku rapa lens ja tihutti ja vaunun sadesuoja on kadonnut!Mrrr.
Mä toivon kevätväsymystä meidän pirpanalle XD

khylhän miun mies auttaa vauvan hoidossa, muttei vaipan vaihdossa...ei pelkkä vaipan vaihto ole vauvan hoitoa, vai mitä te oikein kuvittelette...mieheni on silloin kun poika pääs keskolasta kotiin niin syötti öisin että mie sain nukkua...ja nykyäänkin syöttää, leikkii, kantelee, juttelee nukuttaa poikaa..ainoa mitä ei tee on vaipan vaihtaminen =)

ihanata kun on kevät alkanut tulemaan, kohta en muuta tee ku kävele ulkona ja katso kuinka luonto herää, olen niin luonto ihminen...kevään ja syksyn lapsi...

kävin ostamassa nenäfriidan ja kokeilen sitä nyt...kunhan  ymmärrän miten ja poitsu pysyisi sitten paikallaan...varmaan höyryhengitystäkin pitää kokeilla...voin ainakin samaistua poikani oloon kun itse sain saman sitten...

ei kai tässä muuta...

Peekay, meilläkään mies ei voi ymmärtää miten en todellakaan ehdi ja jaksa joka päivä siivota ja järjestellä paikkoja, laittaa ruokaa yms. kotihommia. Alkaa aina motkottamaan. Tässä taannoinkin hän oli aamulla maininnut, että laittaisin petivaatteet ulos. No unenpöpperössä sanoin joo, mutta en enää myöhemmin muistanut asiaa. Siitä sitten tulikin sanomista. Mutta kun kaikkea ei jaksa, eikä väsyneenä muista. Eikä ehdi tai aina viitsikään vaikka jaksaisi ja ehtisi, koska a) vauvan kanssa on kiva ja tärkeä myös seurustella ja b) joskus on kiva vaan käyttää aikaansa johonkin ihan turhaan ja omaan hömpötykseen kuten facebookiin, blogien lukemiseen ym. Mutta ilmeisesti tätä omaa hömpötystä ei ainakaan saisi olla. Onneksi meillä mies ei siirrä vihaansa myös tyttöön. Teillä tilanne on vielä hankalampi, että teille on tulossa pian toinen lapsi, ja kahden pienen kanssa ei ehdi sitäkään, mitä nyt. Toivottavasti saat puhuttua miehesi kanssa asian selväksi.

Mahallaan olosta: Meillä ei siis käännytä vielä kuin kyljelleen ja joskus satunnaisesti siitä mahalleen tai mahalta selälleen mutta siis ihan vaan muutamia kertoja. Puklua ei mahallaan ollessa tule, mutta kuolaa siitäkin edestä. Muutenkin tuo kuolaaminen on valtaisaa, ja nyt kun tyttö vielä vähän aikaa sitten oppi pärisyttämään suullaan, niin kuolasta märkinä ovat kaikki vaatteet ja aluset! Mutta ai että neitosella on hauskaa! :D

Voi meemi, osanottoni! :( Surun kanssa oppii elämään aikanaan, koskaan siitä ei kylläkään toivu, jos on läheinen ihminen kyseessä.

Bluerose, onko teillä nenä-friida? Ihan huippu vekotin! Ja minäkin hämmästelen tuota vaipanvaihtamattomuutta. Meillä ne on niin itselleni kuin miehellekin ihan parhaita hetkiä. Aleksi niin nauttii vaipatta olemisesta ja vaipanvaihdon aikana sattuu ja tapahtuu aina ;)

Peekay, toivottavasti vihoittelu menee ohi!

Glamoureista, en osaa isorinaiselle sanoa, mutta voihan tilata, kokeilla ja palauttaa jos ei oo hyvä. Ite kyllä tykkään ihan tosi paljon, vaikka tosiaan mun topit on mulle nyt vähän isoja kun kroppa muuttuu koko ajan näköjään.

Ääk mitähän mulla oli muuta illalla mielessä... En muista. Kauhee väsymys, päätä ihan särkee, meen lepäilee.

Kääk, siitä puklailusta! Aleksi on tosi paljon mahallaan kun siinä viihtyy, vaikka ei ihan vielä itse käännykään. A:kin puklailee tosi paljon, mutta nyt on vähentynyt merkittävästi, kun odotan syötön jälkeen aika kauankin ennen kuin päästän mahalleen. Kääntyileville suosittelisin tovin sitteri-istuskelua. Jos vaan millään malttaa olla, muutoin pitäisin sitten sylissä. Kyllä A:ltakin sitä puklua silti tulee, mutta ei enää ihan ylettömästi. Uskoisin sen johtuvan tuosta. Tämä nyt vain ehdotuksena, koska meillä on sattunut toimimaan.

No nyt heippa!

ei meil koskaan mitää vaipan vaihdos tapahdu....vaippa vaihdetaan täts it ja lattialle tai sitterii touhuamaan...

Tässä teille, joiden miehet marmattavat kotitöiden teosta. Näyttäkää niille tämä kuva ja sanokaa, että ainakaan teillä ei ole huusholli tässä kunnossa, eli turha motkottaa!

Ja jos joku vielä motkotuksen aiheita keksii, niin voin laittaa kuvia vaikka meidän pyykkivuoresta...

Sori tättärä, mutta meillä on lattiat paljon pahemmassa kunnossa. :D Siis ensinnäkin lattiat on hiekkaiset ja pölyiset sen lisäksi, että niillä on tavaraa ties kuin paljo...

Tää päivä on vähän epätodellinen kaiken kaikkiaan. Harkintakyky ihan kateissa. Mette on edelleen yli 38 kuumeessa. Voiko tuosta rokotteesta oikeesti tulla näin pitkä reaktio! Maanantaina siis rokotettiin. Missähän vaiheessa tällasta 3kk pitäs lääkäriin viedä? Panadolia oon antanut kun on kuume ollut korkeimmillaan. Ihan hyväntuulinen tyttö hereillä ollessaan, mutta väsähtää tosi nopeesti. Tunnin pätkissä nukkuu.

Takaisin