Huhtikuun höpinät

Mä osallistun myös ja huomenna labrat. Huomenna pitää toimittaa kaksi virtsanäytettä, joita ei ilmeisesti voi ottaa samalla. Toinen pitää ottaa aamulla kotona valmiiksi ja toinen on otettava sitten labrassa paikan päällä. Lisäksi näiden välillä on oltava vähintään kaksi tuntia. Labra-aika on jo ennen kahdeksaa, joten aikainen herätys tulossa pelkkien pissanäytteiden vuoksi :dead:

Mitäs nuo pissanäytteet on?
 
Mitäs nuo pissanäytteet on?

Mä en edes oo ite ihan varma. Toinen näytteistä olis pitänyt antaa jo ekalla neuvolakäynnillä, mutta olin käynyt vessassa alle kaksi tuntia aiemmin. Toisesta näytteestä tutkitaan kai sukupuolitauteja ja se voi olla se jota ei saa ottaa kotona. Toisesta en tiedä, se saattaa olla se ihan tavallinen näyte, joka meillä neuvolassakin otetaan joka käynnillä.

Mun ymmärryksen mukaan kuitenkin molemmat sellaisia, jotka kaikilta tutkittaisiin. Meidän neuvolassa ainakin.
 
Mä en edes oo ite ihan varma. Toinen näytteistä olis pitänyt antaa jo ekalla neuvolakäynnillä, mutta olin käynyt vessassa alle kaksi tuntia aiemmin. Toisesta näytteestä tutkitaan kai sukupuolitauteja ja se voi olla se jota ei saa ottaa kotona. Toisesta en tiedä, se saattaa olla se ihan tavallinen näyte, joka meillä neuvolassakin otetaan joka käynnillä.

Mun ymmärryksen mukaan kuitenkin molemmat sellaisia, jotka kaikilta tutkittaisiin. Meidän neuvolassa ainakin.

Okei. Mullakin otettiin kaksi näytettä, mut aamupissasta sai molemmat antaa.
 
No nääkin onnistuis varmaan muuten samasta, mutta kun toista ei saa ottaa kotona ja aikataulu on sellainen etten kestä aamulla niin myöhään odotella :grin

Onpa outoa et tarvii kaksi erillistä! Ei mulla vaan tarvitse. En sit tiiä onko vielä joku tulos ”voimassa” edellisen raskauden ja hoitojen tiimoilta.
 
Onpa outoa et tarvii kaksi erillistä! Ei mulla vaan tarvitse. En sit tiiä onko vielä joku tulos ”voimassa” edellisen raskauden ja hoitojen tiimoilta.

Ei niiden pitäisi olla. Mulla edellisen raskauden päättymisestä oli vain 2kk kun tämä alkoi ja kaikki otetaan uusiksi nyt.
 
Tosi outoa kyllä :wideyed:
Jos en ihan puhu läpiä päähäni niin siitä pissastahan tehhään vaan bakteeriviljely ja kemiallinen seulonta mihin normistikki näytteen voi antaa kotona ja kiikuttaa sit labraan.
HIV, hepatiitti B ja kuppa katotaan verinäytteestä.
 
Mä sain kotona ottaa pissanäytteen, sain neuvolasta tarvikkeet, kaksi putkea virtsaa vein sitten labraan. Miksihän sulta on Anneliini90 kaksi erillistä virtsanäytettä pyydetty :think005
 
Tää on kyl hauskaa miten eroaa paikkakunnittain. :grin Iteltä ei oo pyydetty pissaa ollenkaan. Neuvolas vaan näytettiin ekalla kerralla, miten tehään aina ite se tikkutesti ja viedään vastauslapponen neuvolatädille. :grin
 
Tää on kyl hauskaa miten eroaa paikkakunnittain. :grin Iteltä ei oo pyydetty pissaa ollenkaan. Neuvolas vaan näytettiin ekalla kerralla, miten tehään aina ite se tikkutesti ja viedään vastauslapponen neuvolatädille. :grin

Joo mäkin teen neuvolassa itse sen tikkutestin. Ja sit muistaakseni virtsanäyte oli siksi et katsottiin ettei oo tulehdusta kun mulla oli viime raskaudessa niitä koko ajan.
 
Tää on kyl hauskaa miten eroaa paikkakunnittain. :grin Iteltä ei oo pyydetty pissaa ollenkaan. Neuvolas vaan näytettiin ekalla kerralla, miten tehään aina ite se tikkutesti ja viedään vastauslapponen neuvolatädille. :grin

Meillä taas neuvolassa pissataan purkkiin, merkitään nimikirjaimet ja jätetään se vessaan :grin
 
Osallistun seuloihin. Tänään oon menossa iltapäivällä verikokeisiin ja pissinäytteet (2 putkiloa) otin aamulla jo kotona ja vien ne mukanani. :)

Mä syön d-vitamiinia, foolihappoa, maitohappobakteeria ja raskaus-omegaa. Tota mhb muuten suositellaan syötäväks viimeistään vikalla kolmanneksella. Vaikuttaa suotuisasti myös vauvan suolistoon. :)
 
Lisäyksenä aikaisempaan, että itsekin osallistun seulohin, mutta ei siltäkään saralta olla pissanäytteitä pyydelty. Ainoastaan verikokeet otettiin. :grin
 
Lisäyksenä aikaisempaan, että itsekin osallistun seulohin, mutta ei siltäkään saralta olla pissanäytteitä pyydelty. Ainoastaan verikokeet otettiin. :grin

Itsekin seulontoihin osallistun ja jännä ettei pissanäytettä sulta pyydetty?
Se ei seulontoihin millään tavalla liity vaan siitä otetaan bakteeriviljely ja vissiin jotain muutakin ja sitä ei tarvi ottaa samalla kun käyt verikokeessa, mä otin sieltä sillon purkit mukaan ja vein sit seuraavalla viikolla.
Esim. vti saattaa olla oireettomana tms.
Mulla siis just 2päivää sitten paljastu vti tosta virtsanäytteestä ja sain heti antibiootit siihen.
 
Tää on kyl hauskaa miten eroaa paikkakunnittain. :grin Iteltä ei oo pyydetty pissaa ollenkaan. Neuvolas vaan näytettiin ekalla kerralla, miten tehään aina ite se tikkutesti ja viedään vastauslapponen neuvolatädille. :grin

Kaikki menee kyllä nykyään omatoimihommiksi. Verenpainetta oon mitannut itse äitiyspolilla jo edellisessä raskaudessa ja painoni punninnut käytävällä kaikkien nähden. Mutta stixausta en oo vielä päässyt ite tekemään. :grin
 
Kaikki menee kyllä nykyään omatoimihommiksi. Verenpainetta oon mitannut itse äitiyspolilla jo edellisessä raskaudessa ja painoni punninnut käytävällä kaikkien nähden. Mutta stixausta en oo vielä päässyt ite tekemään. :grin
Meidän neuvolaan on tullu sellanen masiina, joka lukee tikulta ne jutut, ettei tarvi enää vanhan aikasesti. :grin Se oli ihan helppo käyttää, niin eipä viel neuvolakäynniltä varattua aikaa. :happy: Eiköhän nuokin tuu yleistymään pikku hiljaa!
 
Itsekin seulontoihin osallistun ja jännä ettei pissanäytettä sulta pyydetty?
Se ei seulontoihin millään tavalla liity vaan siitä otetaan bakteeriviljely ja vissiin jotain muutakin ja sitä ei tarvi ottaa samalla kun käyt verikokeessa, mä otin sieltä sillon purkit mukaan ja vein sit seuraavalla viikolla.
Esim. vti saattaa olla oireettomana tms.
Mulla siis just 2päivää sitten paljastu vti tosta virtsanäytteestä ja sain heti antibiootit siihen.
Ei varmaan kuulu vaan käytäntöön meidän alueella. :wideyed: Ekas raskaudes annoin muistaakseni ekan neuvolan jälkeen yhen näytteen, mut kaverit on sanonu, ettei heilläkään ole pyydetty viimeisen parin vuoden sisällä, kun ovat raskaana ollut. Tän takia ihmettelenki näitä eroavaisuuksia :hilarious:
 
Mäki jäin miettiin tota toista pissanäytettä mitä ei saisi kotona antaa... ite vuosien varrella antanu jos mitä pissanäytettä ja aina sen on saanu kotona purkkiin ottaa, tosin siinä on ollu vaihtelua, et kuinka pian se on ollu oltava labrassa. Nytkin sain purkit joukkoon ja vien aamupissan samalla kun meen verikokeisiin. Huumeseulapissat on ainoot jotka itse tiedän, et voi antaa vain paikan päällä, ja en ny oo leimaas ketään aineiden käyttäjäksi, vaan olis mielenkiintoista tietää, mikä sen lisäksi on sellanen juttu, mitä katotaan, ettei sitä näytettä voisi kotona ottaa.
 
Verikokeissa kävin minäkin, mutta ei kyllä otettu mitään pissanäytteitä.. olen yhden ainoan virtsanäytteen antanut ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Täälläkin se tehtiin purkkiin, siihen nimi ja jätettiin vessaan. Inhoan noita virtsatestejä. Voisin mielelläni tehdä ne aina kotona. Tuo tikkukin kuulostaisi paremmalta.
 
Takaisin
Top