Huhtikuun höpinät

Mä sain kans ekassa neuvolassa purkin ja kaks putkiloa mitkä piti täyttää aamuvirtsasta kotona ja viedä labraan. Vein samaan aikaa ku oli verikokeet.
Neuvola tosiaa omatoimi pitää verenpaineet ja paino ja pissat enne neuvola aikaa tehdä ja mietin just että apua mitenhä meillä se pissaaminen menikää :hilarious: että mihi pissaa ja minne jättää:hilarious::hilarious: kaikkee sitä voiki ressata etukätee :hilarious:
 
Minä olen tässä nyt yhden neuvolan ja yhden lääkärikäynnin perusteella vähän miettinyt, että ei kyllä juuri ole henkiseen puoleen kiinnitetty huomiota kummassakaan paikassa. Ehkä senkin aika vielä tulee, mutta odotin ehkä enemmän jotain sellaista, että miten olet voinut ja mikä on mietityttänyt ja oletko tietoinen, että tämmöistäkin voi olla ja se on ihan normaalia... Varmaan jos olisi itse ilmaissut jotain huolia ja murheita niin niistä olisi juteltu, mutta kun on uusi tilanne ja pyörällä päästään niin ei oikein osannut edes kysyä mitään. Pääasiassa asiointi koski fyysistä terveydentilaa ja tehtiin peruskyselyt päihteiden käytöstä ym. Hyviä asioita toki nuokin ei siinä mitään :)
 
Alkaa taas verenpaineet olla alhaiset ja kun ei salmiakkia voi syödä, ei auta ku kärsiä :hilarious: Suolaa ei kyllä pysty enää ruokaan lisätä, ku sit alkaa jo tulla tunne, et sitä sais syödä suoraa lusikalla :hilarious:
 
Minä olen tässä nyt yhden neuvolan ja yhden lääkärikäynnin perusteella vähän miettinyt, että ei kyllä juuri ole henkiseen puoleen kiinnitetty huomiota kummassakaan paikassa. Ehkä senkin aika vielä tulee, mutta odotin ehkä enemmän jotain sellaista, että miten olet voinut ja mikä on mietityttänyt ja oletko tietoinen, että tämmöistäkin voi olla ja se on ihan normaalia... Varmaan jos olisi itse ilmaissut jotain huolia ja murheita niin niistä olisi juteltu, mutta kun on uusi tilanne ja pyörällä päästään niin ei oikein osannut edes kysyä mitään. Pääasiassa asiointi koski fyysistä terveydentilaa ja tehtiin peruskyselyt päihteiden käytöstä ym. Hyviä asioita toki nuokin ei siinä mitään :)

meillä kysyttiin ekalla käynnillä heti henkistä olotilaa mm. Koronan takia ja yleisesti. Lisäksi annettiin sellainen kaavake täytettäväksi ensi kerralle, missä juurikin käydään läpi henkisiä voimavaroja todella monelta eri kantilta ja molemmat vanhemmat täyttävät omansa. Mielestäni olisi todella tärkeää, että olisi perus käytäntö ympäri Suomea.
 
Osallistun.
Nipt ehkä jos ensi kk pystyy mennä ulkomaille, siellä se on huomattavasti halvempi ja haluan mielenrauhan + saa tietää sukupuolen.

mihin oot mahdollisesti menossa ja millainen kustannus muodostuu
 
Meillä ei kyl kovin henkiseen puoleen kiinnitetty huomiota, vaikka raskaushistoria on synkkä. Toisaalta näkyi kyllä siinä, että heti kun vuotelin, pääsin onneksi neuvolaan ultrattavaksi.
 
meillä kysyttiin ekalla käynnillä heti henkistä olotilaa mm. Koronan takia ja yleisesti. Lisäksi annettiin sellainen kaavake täytettäväksi ensi kerralle, missä juurikin käydään läpi henkisiä voimavaroja todella monelta eri kantilta ja molemmat vanhemmat täyttävät omansa. Mielestäni olisi todella tärkeää, että olisi perus käytäntö ympäri Suomea.

Oho. No kiva kuulla, että jossain näinkin :gen014 Meidänkin piti kyllä netissä täyttää joku lomake (josta tuli se suurin stressi :hilarious:) mutta ei sitä ainakaan vielä ole mitenkään käyty läpi. Koronaa ei ole mainittu sanallakaan, vaikka voisin kuvitella, että sekin aika monen mielen päällä on.
 
Hip hei! Tänään jaksoi jopa vähän perusteellisemmin siivota... tuntuu et viimeviikot on menny lähinnä vaan ollessa :wacky:
 
Mäki jäin miettiin tota toista pissanäytettä mitä ei saisi kotona antaa... ite vuosien varrella antanu jos mitä pissanäytettä ja aina sen on saanu kotona purkkiin ottaa, tosin siinä on ollu vaihtelua, et kuinka pian se on ollu oltava labrassa. Nytkin sain purkit joukkoon ja vien aamupissan samalla kun meen verikokeisiin. Huumeseulapissat on ainoot jotka itse tiedän, et voi antaa vain paikan päällä, ja en ny oo leimaas ketään aineiden käyttäjäksi, vaan olis mielenkiintoista tietää, mikä sen lisäksi on sellanen juttu, mitä katotaan, ettei sitä näytettä voisi kotona ottaa.

Klamydia/tippurinäyte otetaan yleensä labrassa ja joissain kunnissa se kuuluu alkuraskauden tutkimuksiin. Jyväskylässä kuulunu ainaki jossain vaiheessa, en tiiä onko enää. Pirkanmaalaisessa pikkukunnassa ei otettu nyt ollenkaan pissanäytteitä, vain neuvolassa tikkutesti.
 
Klamydia/tippurinäyte otetaan yleensä labrassa ja joissain kunnissa se kuuluu alkuraskauden tutkimuksiin. Jyväskylässä kuulunu ainaki jossain vaiheessa, en tiiä onko enää. Pirkanmaalaisessa pikkukunnassa ei otettu nyt ollenkaan pissanäytteitä, vain neuvolassa tikkutesti.
Mä oon kyl nekin saanu ihan kotona ottaa.
 
Nyt mielipiteet kehiin pakkauksesta :happy:
Mun mielestä hieman poikamainen, mutta myös neutraaleja ja kivoja kuoseja. Olin päättäny, että tuskin pakkausta otan, eikä tuo pakkaus kyllä mieltä juurikaan muuttanut. Ehkä jos poikalupaus annetaan, niin harkitsen vielä, mutta onhan nuo kootkin huonot marrasvauvalle vaikkapa haalarin osalta.

Toki oon harkinnut ostavani Finnish baby boxin mahdollisesti. :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Itse tykkään vähän värikkäämmistä vaatteista kuin mitä laatikossa oli. Aion silti ottaa sen koska onhan hienoa että tuollainen tarjotaan
 
No joo, vähän oli synkemmät sävyt mihin oon tottunut edellisten pakkausten kohdalla, mutta aion kyllä ottaa silti. Se laatikko on ihana ja haluan sinne sitten säilöä lapselle muistoja lapsuudesta.
 
Mun mielestä toi oli just ihana :Heartred ja sopii kummallekin. Edelliset on olleet mun mielestä vielä enemmän poikamaisia, tää suht neutraali ja siitä plussaa ++
 
Mä olin ajatellut etten tällä kertaa ois ottanut äp-pakkausta, mutta tuohan on aivan ihana! Mulla on tästä vahva poikafiilis ja päätin jo melkein että otan tälläkin kertaa, mutta täytyy nyt vielä miettiä pukisinko tytölle noita kaikkia - onhan ne vähän sini- ja harmaapainotteisia, vaikka voihan niitä sitten halutessaan yhdistää vaikka pinkkiin :happy7

Melkein tuli vauvakuume kun noita vaatteita katseli :laughing002

Vuoden 2016 pakkauksen vaatteiden koot ei olleet yhtään kohdillaan, mutta oon kuullut että muina vuosina olis ollut? :anyone ehkä niille vois antaa vielä mahdollisuuden..

Miksi nuo koot on huonoja marrasvauvalle? o_O
 
Takaisin
Top