Huhtikuun höpinät

Voi perk*le.. Kävin tänään hammaslääkärissä, sillä oli ollut muutaman päivän tuntemuksia hampaassa. Hammas jäi kuitenkin hoitamatta, sillä eivät ottaneet raskauden takia röntgen kuvia ja ulkoisesti hampaassa ei ollut mitään vikaa. Paikkasivat muita hampaita ja kertoivat, että tuntemukset voi säteillä eri paikkaan suussa missä itse vika on. Pahaa kuitenkin pelkään, että isoin ongelma on nyt tuolla hampaassa missä niitä tuntemuksia olikin. Uskaltaako pyytää ottaa röntgen kuvat ensi viikolla jos oireilu jatkuu? Tosi monessa paikka lukee, että säteily on niin pientä ettei röntgenien ottoa tarvitse raskauden takia siirtää tai olla ottamatta... onko kellään kokemuksia?

Mulla myös kieltäytyivät ottamasta hampilääkärissä röntgeniä viime raskaudessa, mutta tilanne oli sinänsä eri, että hammasta jo juurihoidettiin. Eli jatkettiin juurihoitoja raskauden läpi ja synnytyksen jälkeen röntgen.

Toki sitten viimeisellä kolmanneksella taas otettiin thorax-röntgen, jonka luulisin olevan paljon haitallisempi tai säteilyä ainakin enemmän. Tässä taustalla oli pelko sydämen vajaatoiminnasta, niin lääkärit päätyivät röntgenin kannalle.
 
Voi perk*le.. Kävin tänään hammaslääkärissä, sillä oli ollut muutaman päivän tuntemuksia hampaassa. Hammas jäi kuitenkin hoitamatta, sillä eivät ottaneet raskauden takia röntgen kuvia ja ulkoisesti hampaassa ei ollut mitään vikaa. Paikkasivat muita hampaita ja kertoivat, että tuntemukset voi säteillä eri paikkaan suussa missä itse vika on. Pahaa kuitenkin pelkään, että isoin ongelma on nyt tuolla hampaassa missä niitä tuntemuksia olikin. Uskaltaako pyytää ottaa röntgen kuvat ensi viikolla jos oireilu jatkuu? Tosi monessa paikka lukee, että säteily on niin pientä ettei röntgenien ottoa tarvitse raskauden takia siirtää tai olla ottamatta... onko kellään kokemuksia?

Mulla on röntgen otettu, siis se mikä siellä hammaslääkärin penkissä otetaan. Muutama viikko sitten viimeks. Ja edellis raskaudessakin ottivat koska juurihoito sitä vaatii.
Eihän ne sitä mielellään tee mutta parempi hoidettu hammas kuin tulehtunut hammas ja siitä seuraavat tulrhdukset muualla.

Joten jos vaivaa niin uudelleen vaan lääkäriin vaatimaan hoitoa!
 
Osallistun myös ja varmaan alku viikosta käyn labroissa.
 
Osallistun ehdottomasti. Nipt tosiaan jos jotain arveluttavaa näkyy.
Toissapäivänä kävin antaa verikokeet
 
Kyllä vaan osallistun seulontoihin ja verikokeissa käyty tänään.

Syöttekö muuten mitään ravintolisiä? Varmaan jotain raskausvitamiineja ottaa aika moni ellei kaikki, mutta onko käytössä muuta?
Itse syön mama-monivitamiinia, mutta kun katselin noita määriä, mitä siinä on, niin melkein voisi jotain ottaa vielä lisänä. Lisäksi olen miettinyt kalaöljyä. Kalansyönti sen verran huonoa ja ilmeisesti vaikka söisikin, niin rasvaiset kalat eivät edes ole kovin suositeltuja raskausaikana :think005
 
Itse syön lisäksi kalanmaksaöljyä, kun en kalaa syö. Toki en ota sitä päivittäin, kun syön välillä myös cashew pähkinöitä ja laitan rypsiöljyä ruokaan. Neuvolassa sanottiin, et pitää vaa kattoo, ettei se kalanmaksaöljy sisällä a-vitamiinia, ilmeisesti joissain on sitä mukana.
 
Mistähän mä nään, koska oon tänne liittyny? Tietäis koska voi anoo pääsyä salaisiin :grin Mielestäni alkaa neljä viikoa olla kohta täynnä :wacky:
 
Mä osallistun myös ja huomenna labrat. Huomenna pitää toimittaa kaksi virtsanäytettä, joita ei ilmeisesti voi ottaa samalla. Toinen pitää ottaa aamulla kotona valmiiksi ja toinen on otettava sitten labrassa paikan päällä. Lisäksi näiden välillä on oltava vähintään kaksi tuntia. Labra-aika on jo ennen kahdeksaa, joten aikainen herätys tulossa pelkkien pissanäytteiden vuoksi :dead:
 
Takaisin
Top