Helmikuun höpinät :)

Meillä on takana voisiko sanoa melkein luxus yö! Aleksi nukkui kolmen tunnin unipätkiä, vaikka tosin niistä kolmesta tunnista ehkä yhden tunnin sikeästi ja kaksi tuntia oli ähinää ja puhinaa. Mutta mä sain nukkua kaksi kahden tunnin pätkää. Mä ajattelin kokeilla nyt itse tuota maidotonta ruokavaliota sekä poistaa ruokavaliosta suklaan, tomaatin, sipulin, paprikan ja kaalit eli kaikki mitkä itselekin aiheuttaa jonkin verran ilmavaivoja.
Ihan tuskaa kun ei pääse näillä pakkasilla Aleksin kanssa ulos! Se nukkuu niin hyvin vaunuissa, mutta ei tietenkään sitten omassa sängyssä päikkäreitä. Nytkin tää päivä on menty vain 30min päiväunilla kun eilen vielä vaunuissa nukkui 3h putkeen.
Hyvin huomaa, että yövalvominen alkaa käymään myös kropan päälle. Koko ajan on kuin jyrän alle jäänyt. Oikeen kaipaa sitä lihaskipua, mikä tulee treenin jälkeen. Tää lihaskipu, mikä tulee puhtaasti rasituksesta ei kyllä ole yhtään kiva.
Ootteko muuten alkaneet käymään muskareissa, vauvajumpissa, kerhoissa tai muissa. Esikoisen kanssa en käynyt ihan vauva-aikana missään, mutta nyt Aleksin kanssa oon käynyt Mll:n kerhossa. Ei kyllä toi kerhoilu oo kauheesti mun juttu, mutta yhden kaverin kanssa vaihdetaan kahvikupin äärellä siellä kuulumisia.
Tänään on mieli ollut pirteämpi "hyvin" nukutun yön jäljiltä.
 
Heips!

Mulla on pikkuhiljaa alkanu irrota hiusta, kammatessa lähtee muutama mutta ei onneksi mitään äkkikaljuuntumista ;) vielä...

Mä olen käyny -15 pakkasessa pikkulenkin vaunuilla että saan tytön nukahtamaan kunnolla. Eilen torkkui vaan pikku pätkiä sisällä kun oli niin kamala pakkanen ja tuuli ettei hirvinny ulos. Tuossa lasikuistilla on hyvä nukuttaa vaunuun, siihen paistaa iltapäivällä aurinko niin on plussan puolella.

Oma ruokavalio kyllä vaikuttaa selvästi vauvan vointiin, mun on pitäny vähentää pähkinöiden syömistä kun Siltsu sai ihan tajuttomat pierukohtaukset jos mä söin enemmän niitä. Tommonen desi ehkä menee ettei oo tullu vauvalle oireita. No sit tietty vältän sipulia ja chiliä.

Miimi me käydään kans viikoittain MLL:n vauvaryhmässä, tulee kivasti virikettä niin muksulle kun mammallekin! Muskaria mietin, mutta se olis samana päivänä kun tuo kerho ja kun on pitkä matka niin vähän hankala...menis koko päivä sitten kun ei viittis eestaas ajella. Käydään nyt ainakin tää kevät tossa kerhossa ja katellaan syksyllä sitten sitä muskaria.

Mä jumppaan S:n kanssa kotosalla ihan itsekeksimiä juttuja ja kunhan selviän kirjakaupoille niin hommaan jonkun vauvamusa-cd:n. Niissä on kivoja yksinkertaisia lorulauluja joita voi sit kotona soitella ja laulella :)

Ai niin siitä tiheästä imusta kysyin tänään neuvolassa niin sanoivat että voi tulla uudestaan ihan vaikka viikon sisään. Meillähän oli noin viikko sitten (kesti sen pari päivää) ja nyt eilen tytär halusi tissille taas tunnin välein. Illalla meneekin sitten nukutteluimetyksessä se parituntinen että saan tytön kunnolla nukahtamaan! Tulee katsottua tarkkaan nuo laatusarjat!
 
Heipsan, tänään ollu pakkasta 30 astetta ja ollaan vaunuiteltu pitkiäkin lenkkejä. Olen pistäny päälle, bodyn, villapaidan, housut, (kipsit on viel jaloissa) sitte fleese kerraston, kaksi hattua ja kaksi makuupussia ja Leevi on tarjennu todella hyvin. Kädet ja jalat ollu aivan lämpöiset, vain vähän posket punotti, mutta nekin oli suht lämpöiset :) Jotta hyvin siellä tarkenee, kun pitää vaan itsellä järjen päässä, että kokeilee välillä poskia. :) Leevi vain nauttii kun sai kärryytellä :) Eilen se nukkui kärrytellessä 3,5 h yöunet, tosin niistä vain puolet ulkona ja sit uimahallis lopun aikaa (iskä oli Leevin kans ja äiti kävi uiman, ihanaa) :) 

Oletteko muute koittaneet valvottaa vauvoja päivällä, jos eivät nuku koko yötä? Meillä se auttoi Leevin kans. Ei tarvinnu ku yx ilta valvottaa, niin johan poika nukkui sen jälkeen hyvin. Nyt meillä siis Leevi menee nukkumaan noin kaheksan yheksän aikaan ja saattaa viel kympiltä herätä syömään ku itte kömmin sen viekkuu, sitten nukkuu 1-2 ja syö ja jatkaa unia 5-6 syö ja sitten 6-7 aikaa herää vaipan vaihtoo, syömää ja sitten haluis seurustella puol tuntia ennen ku taas jatkaa unia. Tuos vaihees yleensä isukki herää, jolloin mä saan viel jatkaa unia :) 
Niin juu ja Leevi yleensä nukahtaa ittekseen tutkiessaan käsiään. Vielä toistaiseksi ne on niin hurjan mielenkiintoiset :D Joskus haluaa tissille illalla, mut sillo yleensä nukahtaa viides minuutissa. 

Jaksamisia ja voimia kaikille, jotka valvoo öisin tai muuten on välil raskasta, itselläni juuri nyt energiaa piisaa (toistaiseksi) :) 
 
En usko sattumaan, että viime yönä nukuttiin parhaiten koko tänä kahtena kuukautena. Oon nyt ollut kaksi päivää maidottomalla ja heti ekana yönä nukuttiin vähän paremmin kuin ennen ja nyt sitten tosi hyvin. Aleksi meni nukkumaan ilta seiskalta ja heräs kahdelta syömään ja sen jälkeen puoli kuusi! Ja nukkui kerrankin levolllisesti, ei siis piereskellyt, itkeskellyt eikä ähissyt. Näin nyt jatketaan ja katsotaan sitten taas, jos yöt muuttuu.
Mä oon valvottanut Aleksia niin, että jos menee pitkille päikkäreille vasta kahden jälkeen, en ole antanut nukkua kuin kaksi tuntia. Jos taas menee nukkuua päivällä jo yhdentoista aikaa, annan nukkua niin kauan kuin haluaa.
Onpas kiva tunne, kun kroppa on kauttaaltaan kipeä eilisestä treenistä :). Kerrankin lihakset ovat kipeet muusta kuin arjen rasituksesta. Tänään pitääkin sitten venytellä kunnolla. Pakkanen paukkuu yli kahdessakymmenessä, joten tänäänkin ollaan vain sisätiloissa.
 
Merilapissa -25 taas vaihteeksi. Alkaa jo tämä sisällä olo pitkästyttämään. Ja kuten monilla muillaki, poika nukkus ulkona sen 2-3h muttei sisällä.
Tuonnehan jäätyy ko torakka nii ei tartte nokkaa ulos laittaa. Tällä perällä tuulee aina ko on meri vieressä. Tekee vielä purevamman pakkasen. No jospa tuo joskus lauhtus.
Itellä kurkku kipeänä ja poika nuhassa. Eipä tarttenu sitte viimeyönä nukkua emoticon
 
Tarunen: HUI! Miten uskalsit viiä noin kovalla pakkasella vauvan ulos?

Mua aina hirvittää se, ku vauvat on niin reppaniota ton hengittelemisen kans et pakkasella ainaki meijän poika vähän niinku "haukkoo" henkeä kun mennään pakkaseen (auto aina oven eessä).
Kyllä varmaan tarkenis vaikka kuin kovalla pakkasella jos vaan laittaa tarpeeksi vaatetta mut just tuo et kylmää ilmaa menee pienen keuhkoihin...

Kuivaako teillä vauvojen jalat/posket hirveen herkästi nyt ku on paljon pakkasta vaikka oiski sisätiloissa päivästä toiseen?
Meillä alkaa olla jo iso ongelma tuo kuivuus. Kaikki maholliset rasvat kokeiltu... Tulipaha mieleen seki, et oisko tolle korvikkeelle vähän allerginen...!?
 
Miimi, tosi mukava kuulla, että teillä on ollut hyvä yö! Toivottavasti jatkuu samaan malliin.
melela, meidänkin pojan iho kuivuu nyt jaloista ja poskien/korvien alta, vaikka on tosi hyvä iho muulloin. Semmosia karheita kohtia pukkaa rasvauksesta huolimatta. Varmaan kuiva sisäilma, itelläki kädet ku paperia :/
Meillä oli neuvolassa puhetta tosta pakkasrajasta aiemmin talvella ja on -10-15 just hengityselinten takia.
 
Ompas palsta muuttun eikä meikä osaa oikein viel käyttää tätä..viestit vissii menee minne sattuu..sunnuntaina vietettiin kastajaisia ja sen päivän jälkeen vierailla on ollut mahatautia..ottaa päähän kun joku on saattanut sairaana tulla kyläilemään. :S Ja joudun sairaalan kanssa taistelemaan että ninnin munuais hommista saa tolkkua..lääkäriä lääkärin perään ja uusia lähetteitä eikä mitään uutta ikinä.mukavaa joutua maksamaan aina tyhjästä
 

Moikka pitkästä aikaa!

Meillä on tyttö taas kipeenä... :( Räkänen, ääni painuksissa ja vähän lämpöö...ei kiva :(  Mä kun luulin että vauvat ei yleensä ees tuu kipeeks.. No, ei auta mikään muu kun lepo ja hoivaus.. Suppoja en oo laittanu kun kuume ei oo noussut, pepusta 37,7 korkeimmillaan. Missä vaiheessa te annatte lääkkeen?? Jotenkin en sitten eilen esim uskaltanu antaa kun siinä sanotaan että yli 3kk:n ikäisille.. 

Me ollaan ulkoiltu -16 pakkasellakin, mutta niin että on villapuku päällä ja kunnolla toppapuku ja pussi ja sit viä vaunujen edessä fleecehuopa jolloin vaunuissa on paljon lämpösempää. 

Meillä on kans toi naaman hinkutus tullu nyt. Ja näppylää on poskissa vähän, mutta otsa ja pää on ihan täynnä! Ihan röpelöistä ja musta vähän näyttää että karstaakin meinais tulla, tai sit se on vaan sitä kuivuutta, mutta ei auta öljytkään... En tiä sitten kutiaako se kun niin hinkkaa.... Oisko vinkkejä???? 

Mitähän muuta piti... ai niin vauvakerhoista yms. Ei olla vielä käyty kun ne on niin aikasin ettei päästä vielä liikkeelle...mutta haluisin kyllä mennä johkin muskariin tms.. 

Jahas, tytteli heräs, palataanpa myöhemmin! :)

 
Ompas kirpeä ilma täälläkin... Tänään ei olla käyty kuin pienellä kävelyllä, jotta poika nukahtaa. Ollaan käyty yleensä ulkona säällä kun säällä, kun poika on sen verran iso kokoinen, että ei tunnu haittaavan. Tosin ulkona hän on suostunut elämänsä aikana nukkumaan päikkärit alle viisi kertaa. Homma menee niin, että ulkoillaan hetki ja sitten vedän vaunut eteiseen, jossa sitten nukkuu yleensä toppapuvussansa ilman että tulee kuuma, ihme kyllä. Joskus käyn nykäsemässä pipoa pois. Mutta ulkona vaunujen pysähdyttyä herää aina huutelemaan melkein samantien. No, meidän tapaus on pienestä pitäen ollut kovin herkkäuninen ja hankala saada nukahtamaan. Vaikka pienihän tuo kahdeksan kiloinen poika yhä on, äitin mussukka! :)

Pulautellaanko teillä paljon? Meillä on jotenkin viimeiset viikot oikein yltynyt tuo, päivässä menee kahdet vaatekerrastot - useammin ei viitsi vaihtaa, jos ei ihan yltäpäältä märkä ole. Mitenkään kaaressa puklu ei yleensä lennä, mutta paljon sitä silti tulee kerralla. Tietääkö kukaan koska tuon pulauttelun pitäisi alkaa vähetä? En tiedä syökö poika vaan liikaa vai mikä on. No, kasvanut on ainakin koko ajan yläkäyrillä. :)
 
Me käytiin tänään ulkona, kun pakkanen laski -20. Testasin jo aikaisemmin, että vaunuissa on 16 astetta lämpimämpää kuin ulkoilma. Laitan lampaantaljan alle, nyt oli villapuku ja toppapuku ja peitto ja kaksinkertainen harso aukon päällä. Vauvan hengityshän lämmittää sen vaunuilman. Tumppujen alta löytyi ihan lämpimät sormet ja varpaat, mutta huom. meidän poika onkin aika lämminverinen ja emmaljungat taitaa olla hyvin suojaisat vaunut. Mä kans tarkistan välillä onko posket lämpimät ja tunti oltiin pihalla. Tuulisena päivänä en minäkään haluais ulos.

Olkaa tosiaan tyytyväisiä, jos vauva syö 3h välein yöllä. Meillä on tää alku menty 2h väleillä yöt ja päivät paitsi iltaisin 1h. Tiheäimu taisi käväistä täällä, koska eilen iltapäivällä ja viimeyönä poika söi tunnin välein.

Kaikki vauvaöljyt ei oo niin hyviä. Esim. liberon öljy mun mielestä vaan pahensi ihoa. Käytän ite ceridalia tai kookosöljyä (myydään luontaistuotekaupoissa).

Miimi, kiva kuulla, että teillä nukuttiin jo hyvin. Meilläkin paremmin.. lukuunottamatta tota tiheempää syömistä.. sitten onkin ensiviikolla uudet rokotteet.. ja sitten varmaan poika rupee tekeekin hampaita :D Oonpa mä positiivinen ;) Mut hyvät yöunet tuntuu välillä niiiin ihanilta.
 
Tuohon naaman kuivumiseen: Mä oon kostuttanut vanulapun vedellä ja lisännyt siihen muutaman pisaran öljyä. Tällä sitten pyyhkinyt naamaa ja sen jälkeen rasvannut vauvan yövoiteella kevyesti. Tämä ainakin meillä on jeesannut. Samoin siirrettiin ilmankostuttaja meidän makkariin, jotta saatiin jokaiselta meiltä limakalvot nenästä kosteiksi.
Nykyään muuten suositellaan atooppisen ihon hoitoon kylpyjä ja rasvausta. Ainakin vielä esikoisen kohdalla piti välttää välttää vesipesua, mutta nyt siis toisin....
Mä kanssa pelkään, että nyt kun meillä menee yöt hyvin (ainakin toistaiseksi) niin kohta taas saadaan läjä rokotteita ja ne hyvät unet ovat sitten viimeistään siinä :(.
Huomenna olis taas MLL:n kerho ja esikoisen parturi. Sillä reissulla meneekin taas puoli päivää. Toisaalta on ihan kiva kun on ohjelmaa, mutta kahden toppavaatteisiin pukeminen ja autoon pakkaaminen on kyllä aika tuskaa. Vaikka päivärutiinit ovatkin aika puuduttavia niin yllättävän nopeesti aika kuluu.
 
Miimi: tosi hyvä juttu toi maitolöytö! Toivottavasti teillä tilanne pysyy hyvänä! :)

Mä en myöskään kyllä ulkoilisi vauvan kanssa kauhean kylmässä. Neuvolasta ainakin neuvottiin, että kun vauvan hengityselimet toimivat ikään kuin astmaatikolla, niin ne eivät ole valmiit kovin kylmään pakkaseen.

Meillä myös toimii se, että en anna iltaisin vauvan nukkua päikkäreitä. Viimeisiltä unilta herää n. 16-17 ja seuraavat unet ovatkin yöunet. Välillä tuntuu kauhealta valvottaa pikkuista, mutta hyvät yöunet ovat kuitenkin tärkeät meille kaikille.

Me ilmoittauduttiin eilen vauvahierontaan! Ajattelin myös laulu- ja loruryhmää sekä jumppaa. Poika on niin sosiaalinen tapaus. Nauttii selvästi seurasta ja tylsistyy kotona äidin naamaa tuijottaessa =D.
 
Meillä oli eilinen ilta tosi itkuinen rokotteiden jäljiltä :( Ikinä ei oo poika ollut noin ärtynyt, väsymys vielä siihen päälle...Pistokohdat tais aristaa aikalailla, jouduin imettämään päältäpäin, huusi kun reidet osui alustaan. Suppo auttoi onneksi uneen ja ylläri pylläri, poika nukkuikin 4 h, 4h ja 2,5 h! Oisko tiheä syöminen sitten päättynyt vai oliko vain niin väsynyt...ensi yö näyttää. Nyt poika on ainakin normaalin aurinkoinen :) 
 
Jee, toissapäivänä saatiin siis se iso kasa rokotteita eikä niistä onneksi tullut mitään vaivoja :) Vähän ehkä levottomampi nukkumaanmeno oli mutta voi kyllä johtua ihan yliväsymyksestä. Pistoskohdissa on vaan pienet piston jäljet eikä Siltsu tunnu aristavan niitä yhtään. Eilen piti mittailla vähän lämpöjä kun tytär oli niin kuumanoloinen, mutta ihan normilämpö oli...meillä taisi vaan leivinuunin kupeessa olla niin kuuma :) Eikä siitäkään rotarokotteesta ole tullu masuvaivoja, viimeksihän noin viikko rokotteesta S teki isot kertaripulit ja that's it! 

Mittari paukkuu edelleen miinus parikymmentä ja viima käy, mutta käytiin me pikkukiekka ulkona. On nuo vaunut onneksi sen verran suojaisat että ei ehdi sisältä viilentyä tuommoisen puolentunnin aikana. Vaatteillahan saa lapsen pidettyä lämpimänä, muakin vaan tuo hengitysilman kylmyys huolettaa.

iines* meilläkin on semmoista pikkunäppyä ohimoilla ja otsalla, mutta neuvolassa sanottiin että se voipi olla ihan "hikinäppyä".

melela joo iho kuivuu, koko perheellä tän pakkasen kanssa kun pitää lämmittää huoneita niin...Siltsun selässä on kuivia länttejä joita oon rasvaillu Ainun hoitovoiteella. Nyt alan laittaa sit öljyä kylpyveteen. Poskissakin on vähän kuivannäköista...

aurora83, meillä pulauttelu väheni huomattavasti kun S oli parin kuukuden. Kannattaa ehkä ottaa asia puheeksi neuvolassa, yhden tutun vauvalla todettiin refluksitauti kun pulauttelua tutkittiin. Sillä pulahtelee tosi paljon kerrallaan ja poikkeuksetta jokaisen syönnin jälkeen.

myttö78 toivottavasti kipuilu on menny jo ohi!

Pitiköhän vielä jotain? Ärsyttävää kun unohtuu aina että mitä meinasi kenellekin sanoa. Vai pitäiskö alkaa niinku yksi nuori aikoinaan sanoi että "ei tarvii kommentoida" heh...

Ai niin Naadja, kyllä mekin valvotettaan tytärtä illalla niin ettei enää kuuden jälkeen nukkuis. Nukahtaa niiiiiiin paljon helpommin yöunille! Isin kanssa pitävät aina iltaisin "muskaria" niin tyttö pysyy hyväntuulisena vaikka vähän jo väsyttäis.

Ja Miimi, joku sanoi täällä jossain vaiheessa että ainoa pysyvä asia vauvan kanssa on muutos, niin että nauti vaan nyt niistä hyvistä unista kun ei tiedä millon taas muuttuu :) Meillä ainakin jokainen yö on ihan erilainen. Just kun aattelet että nyt se ei nuku taas yhtään niin seuraavana yönä nukkuu huippupitkät unet. Ja het seuraavana taas on repaleisempaa!
 
Soitin tänään neuvolaan tästä Aleksin yölevottomuudesta, naaman hinkuttamisesta ym. Ohjeeksi sain nyt sitten olla viikko täysin maidottomalla ruokavaliolla ja pitää kirjaa miten menee, onko selkeitä vatsakipuja ja miten yöt mennään. Jos maidoton ruokavalio helpottaa oloa ja eloa, niin sitten aletaan tutkia tarkemmin. Jos pysyvää muutosta ei tule, niin sitten mitä ilmeisemmin Aleksilla on vielä hieman kehittymätön suolisto ja reagoi vain helposti vähän kaikkeen. Huh, tuleepahan aika rankkaa itelle varsinkin kun joudun jättämään sitten kaikki juustot emoticon . Meillä on myös tänä viikonloppuna hautajaiset, joten ei sitten sielläkään tarvii muistotilaisuudessa syödä yhtikäs mitään.
Aika raskaita on päivät nyt kun esikoinen on nyt vasta alkanut reagoimaan Aleksiin. Kiukkua ja uhmaa on ilmassa aamusta iltaan ja kaikilla paha mieli. Tuntuu, ettei mikään riitä, että sais pidettyä hänet tyytyväisenä. Siihen päälle vielä oma väsymys, niin räjähdysherkkyyttä on ilmassa.
Huomenna pitäis mennä taas salille. Salin omistaja just soitti taas työasioista ja pitäis ilmeisesti mennä vetää kesällä sinne jotain laihisryhmää. Huomenna kuulee siitäkin sitten enemmän.
 
Täällä ollaan menty jo kauan aikaa pullomaidolla,kun imetyksestä ei tullut mitään ja neiti oli yhtä kiukkua,maitoa ei tullut riittävästi eikä ekassa neuvolassa paino ollut paljoakaan noussut.Eilen tuli tytölle 2kk täyteen.Hyvin menee yötkin vain yhdellä heräämisellä,joskus puol 4 tai puol 5 aikaa.sitten vaipanvaihto ja 200ml maitoa ja sitten nukutaankin klo 10 asti.Päivisin ei malteta päikkäreitä nukkua kuin kork.puol tuntii.Ens viikon perjantaina ois neuvola jossa saadaan toka annos rota rokotetta,yhdistelmä rokote ja pneumakokkiki ois tarjol.sanoin kyllä neuvolassa et en haluisi ottaa sitä,mutta jankkaamalla jankkas ja yritti mua siihe taivutella.Mun mielest jos joka asiaan aletaan rokottaa,ei vastustuskykyä kehity yms.ja kun lueskeli rokote listaa ni olipas pitkä ja kaikennäköistä.Sika piikistäkin kieltäydyin koska mielestäni siin oli jotain hämärää,ja nyt sit tutkitaa niit narkolepsia tapauksia.
 
Miimille paljon jaksamista! Oon itsekin miettinyt, että miten jaksaisin yövalvomisia, jos lapsia olisi enemmän. Mutta jotenkin kummasti äidit niistä selviävät :).

Meillä on vauva nyt ihan flunssainen. Rohisee aivan hirveästi nukkuessaan ja kaikki konstit on nyt kokeiltu. Käytiin tänään lääkärissäkin, kun viime yö oli niin kamalan levoton. Pikkuinen ähisi ja vikisi ja haroi agressiivisesti korvaansa. Oltiin miehen kanssa ihan varmoja, että nyt on korvatulehdus, mutta luojan kiitos ei ollut. Lääkäri sanoi, että vauvat kipua tuntiessaan harovat jostain syystä korviaan.

Toivottavasti tämä menisi nopeasti ohi ja saataisiin taas kaikki hyvät yöunet. Viime yönä vauva heräili ihan jatkuvasti ja suostui nukkumaan neljästä eteenpäin vain sylissä. Jännityksellä odotan mitä tämä yö tuo tullessaan...
 
Heips kaikille, 

En minäkään missää nimessä kylmässä antaisi pojan olla, mutta olen vyllänny rattaat niin, että niissä on aina lämpimän puolella. 

Täällä ollut vähän rankempia aikoja. Leevi pääsi kipseistä eroon, mutta nyt aloitettiin tankokenkähoidot, elikkäs pojalla on 23h vuorokaudessa tankokengät jalassa ja ainakin näin alussa on ollut kovasti itkuista, kun on niin uutta ja jalat on oudot ja painavat, jolloin poika ei saa niitä itse ylös. Voitte siis kuvitella varmaan tilanteen. 
Ehkä tämä on kuitenkin rankempaa äitille, kun pojalle. Leevi kuitekin välillä taas jo hymyileekin, vaikka itkua on ilmassa ihan jatkuvasti. 

Sitten tänään oli toinenkin kurja tapaus. Odotin hirmu innolla, että Leevi pääsee kylpyyn, kun Leevi on aina tykänny hirmuisesti kylvyistä. No viimeisestä kylvystä on aikaa kuitenkin jo 1,5kk, noiden kipsien takia, niin Leevi oli unohtanu koko kylpemisen ilon ja koko kylpy oli hirmuista itkua. Itkuhan siinä tuli sitten äitiltäkin. Kurjaa, jos Leevi ei enää tykkääkään vedestä, kun se ennen oli Leeville suurta iloa. Kylpyhetket oli yhtä juhlaa. 
En tiiä kuinka sitten käy vauvauinninkin. Pitänee mennä kerran koittamaan, mutta jos Leevi ei edelleenkään ole veteen suopea, niin en kyllä sille enää yhtää kurjempaa halua tehdä. :(

Myös ulkonaliikkumista pitää nyt paljon rajoittaa, kun tankokenkien kanssa ei pysty laittaa kuin ohkaiset sukat, eikä päälle saa töppösiä, niin ei millää makuupusseilla kauaa tarkene mitkää sandaalit jalassa... 

Kolme kuukautta mennään nyt näillä... Toivottavasti Leevi tottuisi noihin ja löytyisi sieltä taas se mun ihana ilopilleri...
 
Tarunen

Tsemppiä kovasti! Kuulostaa kyllä rankalta tuo teidän arki, mutta vauvat onneksi tottuvat aika nopeasti uusiin juttuihin.

Tuosta kylpemisestä piti kommentoida, että varmasti poitsu taas tykkää kylpemisestä kunhan tottuu! Meilläkin oli tuossa vähän taukoa ja se oli alkuun ihan huutamista. Samoin kun käytiin suihkussa pojan kanssa yhdessä ekaa kertaa niin huutohan siitä tuli - taisi pikkuinen tosin olla vähän väsynyt silloin. Mutta kyllä se siitä taas innostui sitten kylpemään. Eilen taas polskittiin niin että vesi lensi. :)
 
Takaisin
Top