Hankintoja

Meillä Tiny Loven rocker-sitter-napper sitteri, jonka saa kolmeen eri asentoon ja sen saa värisemään. :) plussana myös mobile, joka soittaa joitakin melodioita ja on mun mielestä näppärän kokoinenkin. :)

Hei vielä!
Päädyttiin nyt lopulta siihen että käytäis hakemassa tuommonen TinyLoven sitteri kun on tarjouksessa, ja ajattelin vielä kysyä kokemuksia.
Onko teillä viihdytty sitterissä? Entä noi toiminnot&musiikit, onko kestäneet eivätkä kuolleet parissa viikossa?
Jänskättää aina jos on jotain elektronista, kun voi laatu olla ihan mitä vaan:rolleyes:
 
Mulle ohjeistettiin muuten sairaalassa laittamaan noita paksuja tenasiteitä kaksi peräkkäin, et tulee pidempi. Tämä ohje tuli siis silloin kun oli lapsivedet menneet ja sitähän tavaraa tulee sit ihan sikana ja koko ajan lisää. Nuo pari sidettä sai vaihtaa melkein joka vessareissulla. Silloin tuon paksun siteen imukyky on tarpeen eikä ohut always (vaikka oliskin pitkä) ime sitä vesimäärää.
 
Pakko nyt hehkuttaa, oon niin tohkeissani tästä sitteristä! Haluaisin ihan hirveästi repiä pois pakkauksesta mut ei ole järkeä kun vien kuitenkin vintille pariksi kuukaudeksi..:joyful:
Eniten tykkään tuosta värinätoiminnosta, joka ei ollutkaan niin äkäinen mitä oletin. Voi vauvakin jopa viihtyä:hilarious:
Nyt enää pikkukrääsät, tutit, vaipat yms ostamatta.
IMG_20161130_190703.jpg IMG_20161130_190646.jpg
 
Hei vielä!
Päädyttiin nyt lopulta siihen että käytäis hakemassa tuommonen TinyLoven sitteri kun on tarjouksessa, ja ajattelin vielä kysyä kokemuksia.
Onko teillä viihdytty sitterissä? Entä noi toiminnot&musiikit, onko kestäneet eivätkä kuolleet parissa viikossa?
Jänskättää aina jos on jotain elektronista, kun voi laatu olla ihan mitä vaan:rolleyes:

Meilläkin siis ekaa kertaa kokeilussa tää sitteri. Tytöillä oli aikanaan ihan tavalliset sitterit... :-) että en oikein osaa vastata, mutta edellinen käyttäjä sanoi että heidän vauva viihtyi siinä hyvin. :-D
 
Hei... Ei ole tarkoitus kiehauttaa kenenkään päreitä tai kuohauttaa sappea (tai viedä iloa teidän ostoksista), mut ihan tyhmyyttäni (?) ja uteliaisuuttani tahtoisin tietää mitä äidit tekee sillä aikaa, kun vauva viihtyy tärisevässä ja musisoidussa sitterissä?

Itse olen ollut niin omistautunut lapsilleni, etten ole osannut MITÄÄN "omaa juttua" tehdä. Ajatuskin tuntuu vieraalta. Ehkä mun lapset on ollut niin "helppoja", että niiden kanssa on saanut arjen pyöritettyä muutenkin..? Tai sit mä vaan olen antanut kaikkeni - liikaakin.

Jopa opiksi itselleni haluaisin kuulla minkälaisia "omia juttuja" itse kullakin on. Vaik ei tämä aihe suoraan hankintoihin kuulukaan niin ainakin teitä on täällä jotka ehkä osaisitte kertoa :-)
 
Hei... Ei ole tarkoitus kiehauttaa kenenkään päreitä tai kuohauttaa sappea (tai viedä iloa teidän ostoksista), mut ihan tyhmyyttäni (?) ja uteliaisuuttani tahtoisin tietää mitä äidit tekee sillä aikaa, kun vauva viihtyy tärisevässä ja musisoidussa sitterissä?

Itse olen ollut niin omistautunut lapsilleni, etten ole osannut MITÄÄN "omaa juttua" tehdä. Ajatuskin tuntuu vieraalta. Ehkä mun lapset on ollut niin "helppoja", että niiden kanssa on saanut arjen pyöritettyä muutenkin..? Tai sit mä vaan olen antanut kaikkeni - liikaakin.

Jopa opiksi itselleni haluaisin kuulla minkälaisia "omia juttuja" itse kullakin on. Vaik ei tämä aihe suoraan hankintoihin kuulukaan niin ainakin teitä on täällä jotka ehkä osaisitte kertoa :)
Käyn suihkussa, syön lämpimän ruoan, juon kahvin, autan isompia lapsia hommissaan, kotitöitä, hengähdän hetken... Lista on loputon :) Meillä siis joku koliikkikeinun tapainen hökötys, soittaa musiikkia ja kiikkuu.
 
No meillä ainakin ollut kummatkin niin itkuisia vauvana, kun toisella oli maitoallergia (todettiin vasta 7 kk iässä) ja toisella oli koliikki, joka alkoi edes hieman helpottaa 6 kk iässä, niin olisin kaivannut mitä vaan "apulaitetta" jolla vauvan oloa olisi voinut edes hieman helpottaa... ja että itse olisi päässyt esim. pesuille. Ja voin kyllä kertoa, että kaikkeni oon minäkin antanut... ;-) nyt toivon että kaikki nämä varautumiset itkevää vauvaa varten olisi turhia ja me voitaisi oikeasti nauttia siitä vauva-arjesta ilman jatkuvia vatsanväänteitä ja unettomuutta. :-)
 
Hei... Ei ole tarkoitus kiehauttaa kenenkään päreitä tai kuohauttaa sappea (tai viedä iloa teidän ostoksista), mut ihan tyhmyyttäni (?) ja uteliaisuuttani tahtoisin tietää mitä äidit tekee sillä aikaa, kun vauva viihtyy tärisevässä ja musisoidussa sitterissä?

Itse olen ollut niin omistautunut lapsilleni, etten ole osannut MITÄÄN "omaa juttua" tehdä. Ajatuskin tuntuu vieraalta. Ehkä mun lapset on ollut niin "helppoja", että niiden kanssa on saanut arjen pyöritettyä muutenkin..? Tai sit mä vaan olen antanut kaikkeni - liikaakin.

Jopa opiksi itselleni haluaisin kuulla minkälaisia "omia juttuja" itse kullakin on. Vaik ei tämä aihe suoraan hankintoihin kuulukaan niin ainakin teitä on täällä jotka ehkä osaisitte kertoa :-)

Mä nukuin ku vauva nukku sitteris tai siis ylipäätnsä nukku mut toi oli muutenki kyl niin helppo vauva et ei ollu ongelmaa tehä mitn mitä tarvi :)
 
Kiitos teille vastanneille! Ehkä mä en vaan muista miten kiinni siinä vauvassa onkaan.. Toivottavasti mua ei nyt "opeteta" semmoisella kovin itkuisella vauvalla :oops:
 
Kiitos teille vastanneille! Ehkä mä en vaan muista miten kiinni siinä vauvassa onkaan.. Toivottavasti mua ei nyt "opeteta" semmoisella kovin itkuisella vauvalla :oops:

Entisisssä töissä on tullu törmättyä myös lapsiin, jotka ei rauhoitu moisissa tärinä ja musiikki vempeleissä.
Mutta meitä on moneen junaan. :wink
Itsekin ollaan varmaan valtaosa selvitty hengissä ilman kaikenlaisia hypetyksiä "ennen vanhaan". :)
 
Hei... Ei ole tarkoitus kiehauttaa kenenkään päreitä tai kuohauttaa sappea (tai viedä iloa teidän ostoksista), mut ihan tyhmyyttäni (?) ja uteliaisuuttani tahtoisin tietää mitä äidit tekee sillä aikaa, kun vauva viihtyy tärisevässä ja musisoidussa sitterissä?

Itse olen ollut niin omistautunut lapsilleni, etten ole osannut MITÄÄN "omaa juttua" tehdä. Ajatuskin tuntuu vieraalta. Ehkä mun lapset on ollut niin "helppoja", että niiden kanssa on saanut arjen pyöritettyä muutenkin..? Tai sit mä vaan olen antanut kaikkeni - liikaakin.

Jopa opiksi itselleni haluaisin kuulla minkälaisia "omia juttuja" itse kullakin on. Vaik ei tämä aihe suoraan hankintoihin kuulukaan niin ainakin teitä on täällä jotka ehkä osaisitte kertoa :)


Meille on tulossa vasta ensimmäinen lapsi, mutta seitsemää pikkusisarusta hoitaneena muistan miten kätevää lapsi oli laittaa sitteriin josta se jaksoi katsella muiden tekemisiä ja viihtyi edes vähän itsekseen.

Nyt tietenkin näkökulma aivan eri, mutta ajatuksena se että jos vaikkapa haluan saada kädet vapaaksi siivoiluja, peseytymistä, meikkaamista, pukeutumista jne varten, niin ois lapselle joku paikka missä ehkä viihtyy, eikä tarvitse lattialle laittaa. Samoin gradun naputtelu koneella voisi olla vaivalloista lapsi olalla.
Myöskin ihan itsekäs sohvalla loikoilu ja lukeminen on musta helpompaa jos pieni haluaa vaikka nukkua sitterissä. Ei tarvitse varoa että herättää toista mutta hän on kuitenkin ihan vieressä.

Kyllä sitä tekemistä varmasti riittää samoin kuin ennen vauvaakin:) Ja vaikka sitteriin lapsen laitankin niin tiedän kyllä et tuun olemaan omistautunut äiti ja antamaan lapsilleni kaikkeni:) Ei pidä unohtaa omaa persoonaansa, mielenkiinnon kohteitaan (muitakin kuin se vauva:wink) ja itsensä huomioimista vaikka äidiksi tullaankin.
 
Meille ei olis mitää tollasta keinuhärpäkettä tullu jos se ei olis kuulunu 120€ pakettiin jossa oli mukana yhdistelmävaunut, tuo keinu, kolme sitteriä, amme jalkoineen, kassillinen leluja, leikkimatto, 3 unipussia ja paljon paljon muuta! Meillä olis yks tavis sitteri ja vaan sen takia, että jos tarvii kädet vapaiksi niin ei tarvii vauvaa suoraan lattialle laskea... :) Tai sohvalle, josta pelkää pienen sitte tippuvan.

Kyllä entinen keinun omistaja ainaki kehui tuon maasta taivaisiin. Heidän oli vaikeeta saada vauva nukkumaan, niin nukuttivat yöunillekin tuolla keinulla. Muuten ois vauva halunnu vaan roikkua pelkästään tissillä koko yön ja aina rauhottui keinuun, vaikka on "vähä" vaativampi lapsi. :) Ajattelen sen niin, että jos vauva vaan tykkää, niin miks ei. En kuitenkaa aio koko päivää siinä keinuttaa ja tehä vaa omia hommia... :joyful:
 
Kyllä mäkin ottaisin, jos ilmaiseksi saisi. Edellinen vauva viihtyi hyvin lattialla ja normaalissa sitterissä. Ja ilman vippaskonsteja sain syötyä, peseydyttyä, meikattua jne.
Mut mistäs sen tietää mikä riivattu nyt syntyy...
(Joka tapauksessa on tärkeetä muistaa että vauvan kehitykselle on myös tärkeetä olla ihan lattialla, eikä aina tuettuna tiettyyn asentoon. Tämän varmasti muistattekin, eli ei syytä "puolustautua"!!)
 
Vauvan motorisen kehityksen kannalta paras paikka on syli, toisiksi paras paikka lattia. Siksi meidän esikoinen ei koskaan sitteriä käyttänyt. Kädet sai vapaaksi kantorepun kanssa tai laskemalla vauvan lattialle taljan tai viltin päälle.

Saa nähdä, joudunko pyörtämään periaatteeni toisen lapsen kanssa, jos ei viihdykään sylissä tai esikoisen takia ei uskalla laskea lattiatasoon... Aika näyttää. :)
 
Meilläkin maitoallergia/refluksivauva. Ei nukkunut muuta kuin sylissä, joten hereillä oli pakko saada laskettua edes hetkeksi johonkin, jotta pystyi itse edes syömään. Siltikään ei kauaa tämä lapsi missään viihtynyt. Sitterissä ehkä parhaiten kun näki sieltä jotakin. Myös leikkimatolla sai olla niin paljon kun viihtyi.
 
Refluksivauvalle sitteri on aika hyvä kyllä, kun täysin makuuasennossa ei ole hyvä olla. Meillä sitterissä nukuttiin päiväunia silloin, kun oli eka oikea flunssa ja makuulla ei saanut unta. Pystympi asento jeesaa moniin asioihin.
 
Huoh, mä olin jotenkin ajatellut, että ei tarttis mitään hoitopöytää tms hankkia, vaan sais hoitoalustan laitettua kylppärin tasolle ja sillä pärjäis. Mutta ei, se tasohan ei alkuunkaan riitä syvyyssuunnassa. Noh, täytyy etsiskellä käytettynä joku hoitopöytä sitten. Plääh, en olis halunnut yhtään huonekalua lisää!
 
Huoh, mä olin jotenkin ajatellut, että ei tarttis mitään hoitopöytää tms hankkia, vaan sais hoitoalustan laitettua kylppärin tasolle ja sillä pärjäis. Mutta ei, se tasohan ei alkuunkaan riitä syvyyssuunnassa. Noh, täytyy etsiskellä käytettynä joku hoitopöytä sitten. Plääh, en olis halunnut yhtään huonekalua lisää!

Entä pesukoneen päälle? Tai joku kokoon taitettava?
 
Musicro, kummipojalla oli loistava hoitotaso pinnasängyn päällä. Oli tukeva, kätevä jne.
Toki heillä oli sit siinä viereisessä kaapissa vauvan vaatteet. Eli vain pesulle piti siirtyä hoitotasolta pois.
 
Takaisin
Top