Hankintoja

Mä en uskaltanut pestä itse sisätyynyä, joten tyydyin pesemään vain päällisen. Pikku piian tyyny minulla.

Kävin tyttären kanssa "vauvan häätö" kirppari kierroksella. Juuri ennen lähtöä luin jumppapalloista avaavana apuvälineenä. Minulta löytyy vain tämä pähkinä pallo joka lukemani perusteella toimii parhaiten itse synnytystilanteessa. No löytyihän se tavallinen jumppapallo kirpparin hyllystä, toivottavasti on ehjä vaikka en siitä köyhtynyt kuin 5€.
 
Mä en uskaltanut pestä itse sisätyynyä, joten tyydyin pesemään vain päällisen. Pikku piian tyyny minulla.

Kävin tyttären kanssa "vauvan häätö" kirppari kierroksella. Juuri ennen lähtöä luin jumppapalloista avaavana apuvälineenä. Minulta löytyy vain tämä pähkinä pallo joka lukemani perusteella toimii parhaiten itse synnytystilanteessa. No löytyihän se tavallinen jumppapallo kirpparin hyllystä, toivottavasti on ehjä vaikka en siitä köyhtynyt kuin 5€.

Mä oon nyt eilisestä asti hyppiny jumppapallon kanssa ja yrittäny tehdä kaiken maailman liikkeitä sen kanssa. Saa nähdä auttaako :)
 
Mtä te sillä pallolla teette? Pompitte sen päällä? :p Vai mitä muita liikkeitä? Mä kävin aamulla vetämässä oikeen kunnon punttireenin, tein varmaan yhteensä 150 kyykkyä. Ei tunnu missään :shifty:
 
Mtä te sillä pallolla teette? Pompitte sen päällä? :p Vai mitä muita liikkeitä? Mä kävin aamulla vetämässä oikeen kunnon punttireenin, tein varmaan yhteensä 150 kyykkyä. Ei tunnu missään :shifty:

Mä en pääse ylös edes yhdestä kyykystä:D
 
Kyllä se pallo auttaa :) tuosta kun ostin sen ja pompotin illan, saatiin yöllä käydä eka kerta näytillä kivuliaiden supistusten kanssa. Tästä alkoikin tuskien taival joka päivä supistellen (eli ti-la) ja tyttö syntyi eilen aamulla 41+5 ja joulukuiseksi ehti :P

Suosittelen palloa!
 
Mtä te sillä pallolla teette? Pompitte sen päällä? :p Vai mitä muita liikkeitä? Mä kävin aamulla vetämässä oikeen kunnon punttireenin, tein varmaan yhteensä 150 kyykkyä. Ei tunnu missään :shifty:

Pompin päällä, sit istun pallon päällä ja teen sellasta kiertoliikettä lantiolla ja sit meen kontalleen lattialle ja otan pallon tohon rintojen kohdalle/mahan yläpuolelle ja sillee venyttelen eteen ja taakse (olipa hankala selittää :D). En tosiaan tiedä onko noista mitään apua käynnistymiseen mut kokeilempahan nyt noitakin ku on tekemisen puute :D
 
Pittääpä kokkeilla itekki tuota palloa :)kuhan aika on.
 
Mä kuvittelin että keinuttelen istuvilteen pallon päällä sit kun supistukset on käynnissä. Todellisuudessa vauva painoi niin "kivasti" tonne peräsuolen paikkeille että en pystynyt muualla istumaan kun vessassa :D synnärilläkin katoin kauhulla sitä kovaa keinutuolia (voiko joku oikeesti istua siinä?) eikä tosiaan tullut mieleen kysellä jumppapalloa...
 
Mulle taas pallo oli loistava pompottelualusta kun synnytys oli kotona aluillaan.

Mutta ehdoton kun vauva oli pieni! Vauva valvoi alkuyöt ja usein ihan rauhallisesti. Mutta jos oli levoton, auttoi likkeellä olo ja pystyasennossa sylissä olo. Olis ollut puuduttavaa kävellä ympäri kämppää. Sen sijaan pompottelin pallon päällä vauva sylissä ja katselin rauhassa leffoja jne.
 
Samat kokemukset jumppapallosta kuin Anjuskalla, oli ihan loistava sekä esikoisen synnytyksen alkuvaiheessa että pikkuvauvan kanssa! Mä tosin käytän jumppapalloa tuolina muutenkin päivittäin. :P
 
Komppaan myös minä. Synnytyksessä käytin palloa aika vähän. Käveleminen ja keinuttelu tuntui luontevammalta. Vauva-aikana tuli vietettyä pallon päällä paaaaljon aikaa :wink Tosi elävästi jäänyt mieleen Jukolan Viesti 2015, kun esikoisen refluksiyöt oli pahimmillaan. Jumppapallolla katselin telkkaria ja havaitsin suunnistuksen olevan varsin mielenkiintoinen penkkiurheilulaji :D
 
Mä oonkin pohdiskellut pitäiskö sellanen pallo olla ja miten sitä pitäisi käyttää :D Teidän kertoman perusteella taidankin käydä ostamassa! :)
 
Mulla tokan synnytyksen avautumisvaiheessa oli suuri apu pallosta, siinä pystyi pyörittelemään lantiota puolelta toiselle ja kätilökin kehui miten hyvin vauva kiinnittyi oikeaan asentoon siinä pallolla liikkuessa. :-) nyt ostin oman pallon ja se on jo kovassa käytössä. Tiedän että tulee hyvään tarkoitukseen myös synnytyksen jälkeen; voi rauhoitella vauvaa ja sitten kun on itse tarpeeksi toipunut niin voi tehdä hyvin erilaisia jumppaliikkeitä. ;-)
 
Takaisin
Top