Hankinnat

Ostin käytettynä turvakaukalon, makso vaan 20€ ja hyväkuntoinen + vielä käyttövuosia edessä. Pakkohan se oli ostaa, ei ollut kallis investointi mutta mukavasti säästi rahaa verrattuna uuteen :)

Täälläkin juuri ostettu :D
 
Sun89: En ole itsekään vielä mitään ostellut, kun ei uskalla vielä luottaa että kaikki menee loppuun asti hyvin. Tiedän kyllä minkä merkin vaunut haluan ja millaisen pinnasängyn :grin Pohdittiin puolison kanssa että jos toukokuussa ostettais tarvittavat tavarat.

Itse olen miettinyt koska pitäisi mennä ostaan äitiysfarkut! Toisaalta vanhat menee vielä hyvin, mutta jotkin farkkuleggarit joissa korkea vyötärö hieman painaa jo alamasun kohdalta :wtf:

Kuinka pitkällä sulla on? :)
 
Mun täytyy varmaan käydä kans kohta ostamassa uusia housuja/hame, päivä päivältä kiristää enemmän. Tänään 7+3.
 
Miten teillä rakkaat ihmiset hoidetaan näitä hankintoja, yhdessä puolison kanssa vai omasta pussista ?:anyone
 
Meillä on ollut yhteiset rahat jo toistakymmentä vuotta, joten yhteisistä. Jos ei olisi, olettaisin silti, että molemmat osallistuu, koska lapsi on yhteinen. :)
 
Yhteiset rahat on ollut siitä lähtien kun ollaan perheeksi ruvettu :) oon alkanu kyllä nyt laittaa vähän fikkaan rahaa, koska hankitoja tulee olemaan PALJON. Meillä ei ole enään mitään vauva tai pikkulapsiajan juttuja jäljelle, että ihan kakki täytyy nyt taas hommata.
 
Meilläkin on yhteiset rahat, mutta mä pistän säästöön joka kuukausi tietyn verran millä saadaan hankinnat tehtyä. Mies tuhlaisi mielellään kaiken mitä tulee, niin pakko salaa jemmata kaikki liikenevä raha :p
 
Meillä myös yhteiset rahat. Hankintoja ei onneksi tarvitse juuri tehdä kun on kaikki tallessa mutta mies luottaa siihen että tiedän mitä tarvitaan vauvalle (koska pitäähän hänenkin jotain uutta ja omaa saada ♡).
 
Samaan konkurssiin kaikki menee yhteisten lasten jälkeen. Meillä on yhteiset tilit, joten sieltä menee kaikki.
 
Meillä on omat tilit, mutta kuitenkin yhteiset rahat. Näin ollut siitä asti kun yhteen aikoinaan muutettu.
 
Meillä on omat tilit mutta ruokatili on yhteinen. Minä maksan mun ja lasten vaatteet ym. Mut huonekalut ja muut puoliksi. Esikoiselle tuli eka käytettynä ostettua esim vaunut, kun en tiennyt että käyttäjiä tulee monta :D nyt oonkin uutena ostanu auton istuimet ja muut kun tietää että tulee pitkä käyttöikä niille. Mut tripp trappit ym. on meillä ostettu käytettynä edelleen. Piti muuten äitiys farkut ostaa jo kun masu alko kasvaa, nyt löysin hyvät, ihanaa :D edellisessä raskaudessa en löytänyt hyviä eli masulle tarpeeks tilavia farkkuja niin käytin me& i housuja lähinnä :wink
 
Meillä on omat tilit, mutta laajat käyttöoikeudet toisen tiliin. Vauvahankinnat olen hoitanut itse ja sitten ottanut miehen tililtä rahaa tarvittaessa isompiin hankintoihin. Meillä ei kovin montaa hankintaa tullut esikoisen aikaan, kun isovanhemmat ostivat vaunut ja turvakaukalon lahjaksi. Aikalailla puoliksi menee talouden kulut. Molemmat tienataankin about saman verran.

Applejack: Mä kans liputan Me&I housujen puolesta :grin Ostin just ekat kutsuilta pari viikkoa sitten ja ei tekis mieli ottaa pois jalasta ollenkaan. Harmi vaan, että ei ihan kaikkialla (töissä) voi lötköpötköpöksyissä olla :grin
 
Meillä on yhteinen tili, mielestäni kiva kun talouden kaikki rahat on samassa paikassa. Avattiin yhteinen tili kun yhteen muutettiin. Mä hoidan kaikki laskujen maksut sun muut yhteisistä rahoista jotka suurimmaks osaks tietty miehen ansaitsemia kun oon kotosalla enkä mitään palkkaa saa :p
 
Meillä myös eri tilit mutta yhteiset rahat. Yhteinen ruokatili kuitenkin löytyy ja asp-tili. Mies opiskelee tällä hetkellä, joten maksan vuokran ja ruoat. Molemmat laittavat asp-tilille saman verran säästöä joka kuukausi. Miehellä raha säästyy tilillä, mulla palaa helposti... Hankinnat tullaan tekemään suurimmaksi osaksi töistä saatavalla bonusrahalla ja miehen kesätyötienesteillä.
 
Tänään muuten ostin ensimmäiset mamma-housut! Alkaa puristaa ja olemaan epämukava olo, rv 8+1
 
Meillä raha-asiat heitettiin yhteen sattumalta samaan aikaan kun nuo lemmikit hankittiin. Löytyy siis yhteinen pankkitili, sekä omat tilit molemmilla joiden sisältö kylläkin on molempien käytössä aivan vapaasti. Ei olla kovin rahaa arvostavia ihmisiä noin muutenkaan eikä pidetä huolta "omasta omaisuudesta" vaan kaikki menee yhteiseen hyvään. Tämä onneksi meillä toimii, kun kulutustottumukset on samanlaiset ja tietää pitkälti mihin sitä rahaa kummankin käytössä menee.

Mun oli kans eilen pakko käydä tyhjentämässä H&M Basic malliston hameosasto... Vinkvink hameiden käyttäjille : Aivan törkeän kivoja pitkiä, venyviä trikoohameita tosi edukkaasti. Nyt voi hyvillä mielin hiippailla kevään ja kesän hamosissa ja haudata farkut mahdollisimman syvälle vaatekaapin pohjalle! :p
 
Omat tilit ja yhteiset rahat meilläkin. Ja yhdessä hankitaan kun on yhteinen lapsi tulossa :)

Mä kävin eilen ostamassa parit housut. Alkoi jo olla hankalaa kun kaikki farkut joutuu olee vetskari auki ja tukkapompulaviritys napissa plus pitkä toppi piilottamassa tämä. Mamaliciousin joustovyötäröfarkut, oikein hyviä ovat!
 
Takaisin
Top