Hankinnat

Mä tilasin Angelsoundin näytöllisen dopplerin ja olin varma ettei voi vielä näkyä/kuulua mitään, mutta niin vaan eilen 6+3 vilahteli näytöllä 130-140 ja tosi pienesti kuului sykekin. Istukan viuhumista kuului myös. Oma syke tuo ei voi olla, sen mittasin ja kuuntelin ensin ja oli jotain 65.
 
Muokattu viimeksi:
Todella vaikea kuvitella, että noilla viikoilla voisi sykettä oikeasti vielä mahan päältä dopplerilla kuulla, kun ei sitä kaikilla ultralaitteillakaan saada transvaginaalisesti kuulumaan.. nuo dopplerit reagoivat usein kaikkiin suolen kurinoihin ja muihin ääniin ja näyttävät niitä "sykkeenä". Itse olen 5+jotain saanut myös muka sykkeen näkymään näytöllä, vaikka eihän sikiön sydän vielä edes lyö tuolloin.. skeptinen olisin siis. Tuossa vertailun vuoksi rv8+5 sydänäänet:
http://soundcloud.com/unbornheart/fetal-heartbeat-8557
 
Todella vaikea kuvitella, että noilla viikoilla voisi sykettä oikeasti vielä mahan päältä dopplerilla kuulla, kun ei sitä kaikilla ultralaitteillakaan saada transvaginaalisesti kuulumaan.. nuo dopplerit reagoivat usein kaikkiin suolen kurinoihin ja muihin ääniin ja näyttävät niitä "sykkeenä". Itse olen 5+jotain saanut myös muka sykkeen näkymään näytöllä, vaikka eihän sikiön sydän vielä edes lyö tuolloin.. skeptinen olisin siis. Tuossa vertailun vuoksi rv8+5 sydänäänet:
http://soundcloud.com/unbornheart/fetal-heartbeat-8557

Näinhän se varmaan on. Vähän harmittaa koko ostos jos noin selvästi (ja vain yhdestä tietystä kohdasta häpyluun yläpuolelta) sykkeen näyttää ja kuulee ja onkin sitten jotain muuta. Testasin tänään uudestaan ja ihan samasta paikasta heti löytyi uudestaan ja suunnilleen sama syke + hentoinen jumpsutus. Pitää yrittää joku päivä äänittää niin voin laittaa näytteen.
 
Tuo jumpsutus voi olla myös kaikuna oma sykkeesi. Omat isot valtimot kulkevat kummankin nivusen puolella ja yksi keskellä. Jos sopivasta kulmasta kuuntelee, saa oman sykkeen kuulumaan sekalaisena jumpsutuksena ja kohinana, kun ääni jotenkin "kaikuu" tmv. Oma doppleri ainakin näyttää siitä juuri sellaista sykelukemaa, joka voisi olla myös sikiön. Siis en nyt sano, että on mahdotonta kuulla sykkeet dopplerilla noilla viikoilla, mutta äärimmäisen epätodennäköistä se kuitenkin on!

Sykkeet alkavat kuulua yleensä kai siinä rv9-10 paikkeilla hyvin, vaikka silloinkin voi joutua etsimään hetken. Sen erottaa kyllä selvästi ja tunnistaa vauvaksi, kun kerran kuulee. Terävämpi ääni on suoraan vauvan syke ja viuhviuh sykeääni tulee yleensä kai istukasta tai napanuorasta. Toisella puhelimella on tyttöjen tallenteita. Täytyy sieltä katsoa vaikka joku kunnon pätkä esimerkiksi jossain vaiheessa. :)
 
Mun tekis mieli dopplerilla jo kokeilla, nyt 8+2. Mutta en tiedä viitsiikö kun jossain puhuttiin ettei nää pienet ehkä tykkää jos näin aikasin kuuntelee. Oliko se että tulee jotain lämpöaaltoja tms. Uskaltaako täällä monikin kuunnella jo nyt?

Mistä tälläisen laitteen voi hommata? :)
 
Itsellä jo kova hinku ostella kaikkea valmiiksi :D yritän malttaa
 
Ainakin lastentarvikeliikkeistä löytää dopplereita ja useat nettikaupat myyvät niitä myös. :)
 
Oon hieman kierellyt kirppareita ja katsellut Facebookin sivuja mutta todennut ettei siinä ole vielä mitään järkeä! Haluais jo kovasti katsella kaikenlaista mutta ei osaa oikein mitään hankkia kun koko raskausjuttu ei tunnu vielä todelliselta vaikka selviä oireita on, plussattu on, neuvola varattu. Kirppareita kierrellessä tulee lähinnä hölmö olo kun koko raskaus ei missään vielä näy. Menisipä kevät nopeasti niin sitten voisi innostua toden teolla!
 
Sun89: En ole itsekään vielä mitään ostellut, kun ei uskalla vielä luottaa että kaikki menee loppuun asti hyvin. Tiedän kyllä minkä merkin vaunut haluan ja millaisen pinnasängyn :grin Pohdittiin puolison kanssa että jos toukokuussa ostettais tarvittavat tavarat.

Itse olen miettinyt koska pitäisi mennä ostaan äitiysfarkut! Toisaalta vanhat menee vielä hyvin, mutta jotkin farkkuleggarit joissa korkea vyötärö hieman painaa jo alamasun kohdalta :wtf:
 
Mä kävin eilen ostaa Dopplerin verkkokaupasta. 49€ maksoi. En löytänyt sykkeitä vielä, tai ehkä ihan muutamaksi sekunniksi kuului nopea jumpsutus ja näyttö näytti 157 mutta sitten ne äänet katos, enkä uudelleen saanut kuuluviin. Nyt ehkä odotan pari päivää ja kokeilen sit uusiks
 
Ostin ulkomailta muistoksi ensimmäisen pienen neulepaidan vauvalle. [emoji173] Oon ihan fiiliksissä siitä. Anopin kans eilen juteltiin ja luultavasti saadaan miehen veljeltä vaunut. Heille kun tulee toinen nyt toukokuussa ja laittavat tuplarattaat.
 
Mä tein tänään ensimmäisen hankinnan, tilasin dopplerin :happy: muuta en sitten aiokaan hankkia vielä pitkään aikaan, yritän ainakin sinne nt-ultraan jaksaa odottaa. Vielä tosin tuntuu kaikki vauvajutut kauhean kaukaisilta, että en kyllä vielä osaisikaan ostaa mitään. Meidän pitää hankkia lähestulkoon kaikki, esikoinen täyttää kohta kuusi eikä oikein mitään ole säilytetty seuraavaa ajatellen. Ai että, ihanaa sitten jossain vaiheessa lähteä kiertelemään kirppareita ja ostelemaan pikkuvaatteita :Heartred Vaunuja olen vähän katsellut netistä, Emmaljungat haluan jälleen :)
 
Eilen tuli käytyä kirpputoreilla ja muutama söpö asu tuli sieltä tuli hankittua :Heartred
 
Mitkä on teidän mielestä kestovaippojen plussat ja miinukset?
 
Meillä kestot pitivät ihon paremmassa kunnossa, olivat kaksosten kanssa huomattavasti halvempia käyttää, ei tarvinnut kantaa minikokoisia minivaippapaketteja selkä vääränä kotiin kaupasta ja sen jälkeen kantaa ne roskikseen. Riitti, kun heitti koneeseen ja koneesta narulle. Minä tykkäsin siitä pesusta. :)
 
Joskus aikoja sitten ajattelin että mun vauva kestoilis, kun siskoni lapset ovat myös ja näyttänyt ainakin ihan fiksulta toimelta :) Täytyy vaan miehen pää kääntää kun hän ei halua että samassa koneessa pestään paskavaippoja kuin hänen vaatteita :D vaikka kuinka selittänyt että miten tuo homma oikeesti menee :P
 
Meillä kestot pitivät ihon paremmassa kunnossa, olivat kaksosten kanssa huomattavasti halvempia käyttää, ei tarvinnut kantaa minikokoisia minivaippapaketteja selkä vääränä kotiin kaupasta ja sen jälkeen kantaa ne roskikseen. Riitti, kun heitti koneeseen ja koneesta narulle. Minä tykkäsin siitä pesusta. :)

Mitä pesuainetta oot käyttänyt? Tai ylipäätään muutenkin mikä pesuaine olisi vauvanvaatteille paras/hellävaraisin? Minirisk on herkistä ainoa entuudestaan tuttu.
 
Meillä on ollut erisan käytössä. :) Olen itse tykänny siitä. LV on myös sopiva.
 
Ostin käytettynä turvakaukalon, makso vaan 20€ ja hyväkuntoinen + vielä käyttövuosia edessä. Pakkohan se oli ostaa, ei ollut kallis investointi mutta mukavasti säästi rahaa verrattuna uuteen :)
 
Takaisin
Top