Hankinnat

Meidän lasketut ajat on kyl aika parhaassa vuodenajassa. Ei tarvii hirveästi vaatekaappia uudistaa. Esikoinen on syntynyt 1.10 ja silloin sattui olemaan lämmin syyskuu eikä silloinkaan tarvinnut mitään jättitakkeja tai toppavermeitä miettiä. Just parasta tämä! Tietty jos ihan hullu hellekesä niin voi jollain olla tukalaa, mutta minä satun rakastamaan sitä ja nautin silloin viimeksi myös niin paljon siitä ajasta kun oli kesäraskaana ja sai vaan olla, hyvällä omatunnolla :angelic:
 
Mä tilasin netistä ja tänään saapui meijän pikkuiselle uusi hoitolaukku :Heartred Vanha on kolmen muksun jäljilta jo parhaat päivänsä nähnyt ja nyt tuli sopiva ja ihana vastaan, nikn en voinut vastustaa. :)
 
Me ei olla hankittu vieläkään mitään, tai no doppler kyllä ostettiin käytettynä mutta oon sitä vasta kerran kokeillut tuloksetta. Tuleva mummo on innostunut ja tehnyt pikkuhankintoja pienelle, ihan ensimmäisenä saatiin useampi pari söpöjä pieniä sukkia ja tänään muutama mintunvihreä unisex-body :) Vaatteita alan varmaan hiljalleen itsekin ostelemaan.
Ollaan tutustuttu vaunujen ihmeelliseen maailmaan ja löydetty muutamat kiinnostavat vaihtoehdot, täytyy joku päivä käydä hypistelemässä liikkeessä. Budjettiasiat vähän mietityttää, että kuinka paljon olisi sitten sopiva summa esim vaunuihin laittaa... Mihin hintahaarukkaan mahtaisi asettua hyvät, tukevat, kestävät ja laadukkaat vaunut? Onko täällä merkkiuskollista väkeä, mitkä on koettu hyviksi? Halutaan kyllä panostaa niihin välineisiin mitä tullaan käyttämään paljon.
 
Me päätettiin panostaa eniten juuri vaunuihin, ostetiin laatua (Emmaljungat) käytettyinä ja tarkoitus olisi niillä jokainen toivottu kolme lasta kärrätä... Luulen, että eniten menee rahaa juuri esikoiseen kun kaikenlaista täytyy hankkia ja kokeilla kun ei tiedä vielä mistä todella tykkää...
 
Mä olen nyt ihan rakastunut Bugaboon Buffalo yhdistelmiin. Kalliithan nuo ovat, mutta ovat myös pitkäikäiset ja hyvä jälleenmyynti arvo. Mies ei haluaisi niin paljoa laittaa rahaa vaunuihin joten tästä saattaa tulla vielä kina jos toinenkin, mutta olen kyllä hyvin vakuuttunut siitä että ne meille tulee :)
Vielä en ole mitään hankintoja tehnyt
 
Meillä on Bumbleriden tuplat ja samat haluan vielä yksösversionakin. Sirot ja monipuoliset rattaat, joista saa vaunukopalla yhdistelmät. Painavat alle 10kg (tuplat 15kg, vähemmän kuin monet yksösrattaat) ja menevät pieneen kasaan. Silti kulkevat missä tahansa (tuplien kanssa käytiin viime syksynä puolukkametsässä keskellä metsää, hyvin kulki mättäillä). Tarvitsen kovaan lenkkeilyyn sopivat rattaat ja sellaiset nuo ovat kyllä olleet. Emmaljungia mietin jo välissä, mutta näyttävät noiden tuplien rinnalla todella isoilta. Haluan pienet ja sirot olematta mitkään vempulat.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on esikoiselle Bugaboon Buffalot ja todellakin rakastan niitä :love7 Mulla oli silloin kriteerinä pienehköt ja näppärät kaupunkikärryt, joihin saa turvakaukalon kiinni ja ratasosan käännettyä myös naama työntäjään päin. Nyt sit pähkäilen, että onko tarvetta tuplille, kun muksuille tulee 2v ikäeroa. Bumbleriden tuplat miellyttää juurikin kokonsa puolesta, mutta en toisaalta raaskisi luopua noista Buffaloista, vaikka nyt ois hyvä ajankohta myydä ne, kun takuutakin on jäljellä kesään 2018 asti. Onneks tässä on vielä hyvin aikaa miettiä :)

Meillä pyöri pesukone ihan jatkuvasti esikoisen vauva-aikana... Maitoa, puklua ja kakkaa oli kaikissa vaatteissa ja päivässä meni 2-4 vaatekertaa. Poika oli 49 senttiä syntyessään, mutta kun kasvuvauhti alussa on sen 1 sentti per viikko niin parikuisena sai jo siirtyä 62-kokoon. Tarvetta kyllä oli 50 ja 56 koon vaatteille, vaikka ne aika nopeasti pieneksi jäikin. Noita pieniä kokoja saa todella hyväkuntoisina kirppareilta.
 
Mä oon molemmille lapsille ostellut paljon vauva vaatteita kirppareilta. Nuorempi poika oli tosin jo syntyessään 56cm niin jäi kaikki 50cm vaatteet käyttämättä eikä noi 56cm montaa päivää mennyt :D
Kyllähän sitä kohta vois jo ruveta vähän kattelee vaatetta ja muuta tavaraa kun pitää ihan kaikki taas ostaa, kun olen kaikesta ehtinyt jo luopua.
 
Meillä on Brion vaunut ja sama merkki oli myös esikoisen aikaan. Viimeksi myös mietittiin emmaljungia, mutta nuo löytyi sattumalta eräältä reissulta puoleen hintaan niin pakko oli silloin saada mahtumaan autoon. Itselle vaunuissa oli tärkeää että niillä pystyy kulkemaan missä vain maastossa. Meillä kun ei teitäkään heti aurata niin lumihangessa pitää mennä. Metsälenkkejä tykkään mennä. Toinen mikä itselle oli tärkeää että ne on tilavat. Toive oli että vauva nukkuisi ulkona ja toive toteutui. Poika nyt 1.5v ja hyvin mahtuu nukkumaan monen tunnin unet vaikka rattaiden pohjalla on näin talvella talja ja poika lämpöpussin sisällä. Mies oli silloin ehdottomasti sitä mieltä että ei kolme pyöräisiä rattaita. Mahdollisille kaupunkireissuille yms ollaan erikseen ostettu matkarattaat.
Noista briosta en halua luopua mutta jotku tuplatkin täytyy varmasti hommata kun lapsille tulee 2v ikäeroa. Kriteeri siinä on että mahtuu pieneen tilaan. Isommilla lapsilla on myös 2v ikäeroa ja tuplat oli aivan ehdottomat. Silloin oli carena merkkiset.
 
Minulla on useammalla kaverilla briot ja kaikki ovat sanoneet, että eivät kyllä enää tällä kokemuksella ostaisi niitä.. :D Meilläkin on kahdet briot parvekkeella ja toki ihan sinänsä hyvät ovat, mutta jotenkin en vain niistä tykkää. Ainakaan kennorenkailla en huolisi itselle. Niin nämä ovat makuasioita! :)

Ensikertalaisille vinkkinä, että miettii ne omat tärkeimmät kriteerit. Missä asuu, missä rattaita säilytetään, millaisissa paikoissa kulkee ja paljonko, pitääkö mahtua bussiin tai pieniin kauppoihin, pitääkö mahtua autoon, onko vanhemmat kovin eri mittaiset.. Sen jälkeen käy kokeilemassa liikkeissä näppituntumaa, kyselee ja tutkii. Tämän jälkeen voi ostaa myös käytettynä, mutta kannattaa käydä koeajelemassa erilaisia menopelejä. :) Huonoja ei kannata ostaa ja kalliidenkin hinta tuntuu ihan kohtuulliselta, kun ovat oikeasti juuri sellaiset, mitä tarvitset. Minusta tonnin rattaat eivät ole hurjan kalliit, jos niitä työntelee kuitenkin parhaimmillaan 3000-4000km ja hyvällä tuurilla saa myydessä vielä puolet sijoituksesta takaisin. Kilometrihinta ei ole minusta enää kovin paha.
 
Meillä on brion vaunut vuodelta 2007. Juuri sellaiset mistä itse tykkään. On heittoaisa, pituuden säätö, tilava koppa ja tavarakori. Toivotaan että on kunnossa pitkän varastoinnin jälkeen.
Gracon matkarattaat täytyy hankkia, saa kaukalon kiinnitettyä niihin. Ja tietty paljon paljon kaikkea muutakin hankittavaa on vielä :)
 
Mä oon lukenu pelkkiä hyviä kokemuksia noista bumbleride indie yhdistelmistä ja mitä luultavimmin ollaan hankkimassa sellaiset. Hitsi kun pitää vielä malttaa aika pitkään ennen ostamista :grin Turvakaukalo valikoituu tietysti vaunujen mukaan. Mikäli hyvät tulee vastaan voisin harkita vaunujen ja turvakaukalon ostamista käytettynäkin. Vaatetta vauvalle tulee ostettua uutena ja kirppikseltä. Esikoisella oli aivan liikaa vaatetta, joten nyt yritän malttaa mieleni ja ostaa mahd vähän.. katotaan miten käy :wink Turvakaukaloon haluan ehdottomasti lämpöpussin talvea varten.. onko suosituksia?
 
Itse haluaisin ehkä nää Emmaljungan uusimmat NXT90 Outdoor Navy- yhdistelmävaunut 2017 mallistosta:Heartred kävin jo lastentarvikkeessa ja vaunupuodissa ihastelemassa, mutta hintaa tulisi reilu tonni..muotoilultaan ja siroudeltaan miellyttivät eniten,plussaa myös ilmatäytteiset kuviolliset renkaat, joilla pääsee maastoonkin lenkille. Mies sanoi, että saan just ne vaunut mitkä haluan:)
001231-1711_0_lim_full.jpg
 
Minulla on useammalla kaverilla briot ja kaikki ovat sanoneet, että eivät kyllä enää tällä kokemuksella ostaisi niitä.. :D Meilläkin on kahdet briot parvekkeella ja toki ihan sinänsä hyvät ovat, mutta jotenkin en vain niistä tykkää. Ainakaan kennorenkailla en huolisi itselle. Niin nämä ovat makuasioita! :)

Ensikertalaisille vinkkinä, että miettii ne omat tärkeimmät kriteerit. Missä asuu, missä rattaita säilytetään, millaisissa paikoissa kulkee ja paljonko, pitääkö mahtua bussiin tai pieniin kauppoihin, pitääkö mahtua autoon, onko vanhemmat kovin eri mittaiset.. Sen jälkeen käy kokeilemassa liikkeissä näppituntumaa, kyselee ja tutkii. Tämän jälkeen voi ostaa myös käytettynä, mutta kannattaa käydä koeajelemassa erilaisia menopelejä. :) Huonoja ei kannata ostaa ja kalliidenkin hinta tuntuu ihan kohtuulliselta, kun ovat oikeasti juuri sellaiset, mitä tarvitset. Minusta tonnin rattaat eivät ole hurjan kalliit, jos niitä työntelee kuitenkin parhaimmillaan 3000-4000km ja hyvällä tuurilla saa myydessä vielä puolet sijoituksesta takaisin. Kilometrihinta ei ole minusta enää kovin paha.

Ehdottomasti ilmakumirenkailla haluan omat vaunut. Brio smilea silloin itse mietin mutta muotoilun vuoksi ei ollut meidän makuun/tarpeeseen. Brio merkkihän on nykyään britaxia. Niilläpä ei taidakaan olla ihan sellaisia ns. perusvaunuja. Nyt varmaan itsellä tulisi emmaljungat valittua.

Mutta tosiaan elaffy sanoi niin kannattaa käydä testailemassa, kyselemässä ja tutkimassa liikkeessä.
 
Turvakaukalon ostamme uutena, kun ei keneltäkään tutulta ole jäämässä meille sopivaa. Vieraalta en uskalla ostaa. Rattaita tulee yleensä kesällä paljon myyntiin käytettynä, kun huomataan, ettei niitä enää tarvitakaan. Myös useassa liikkeessä ovat silloin tarjouksessa monet mallit. Rattaat kelpaisivat myös käytettyinä, mutta todennäköisesti noita bumblen indieitä ei vastaan tule käytettynä. Etenkään, kun haluaisin 2017 mallin. :D Kalliit ovat uutena, mutta eiköhän niihin jostain rahat löydy. Tuplillakin pärjätään toki aika pitkälle alkuun ja niillähän varmaan muutenkin liikutaan pääasiassa.
 
Mulla on molemmilla lapsilla ollut kolmepyöräset vaunut ja niitä en kyllä enään halua. Kummallakin ollut siis eri vaunut ja molemmat pojat on saanut vaunut kaatumaan. Nyt tuntuu siltä että haluan vaunut uutena, mutta toki myös katselen josko löytyisi just meille sopivat käytettynä :)
Haluan että vaunurunkoon saa kaukalon eli se ostetaan sitten vaunujen mukaan.
 
Meillä on Brion Smilet ja oon kyllä tykännyt. Parasta oli se, että kaukalon sai suoraan runkoon kiinni ja runkokin mahtui hyvin autoon. Vaunukoppa oli kevyt ja helposti kiinnitettävä. Ratasosassa oli muutama ärsyttävä juttu, mutta kun katselin myymälässä uutta mallia, niin ne on korjattu.
Nyt pitäisi sitten hankkia jotkut sisarussysteemit.
 
Meillä on myös Bumbleriden tuplat ja oon niihin todella tyytyväinen! :)
Oon miettiny että uudet "yksöisvaunut" olis kivat, me ostettiin esikoiselle käytettynä vanhat briot. Ei ne huonot ole mutta renkaisiin tarttuu lumi talvella :sad001 Pitää katsoa suostuisiko mies vaunuostoksille, käytettynä ostaisin ne kuitenkin. On tässä onneksi vielä aikaa taivutella :D
 
Määki ostin yhdet boobin tregginssit ja vaikka otin koon xl ni ei puhettakaa et mun hanuri ois sinne mahtunut.. eli on varmaa oikeelta kooltaa m/l ei teillä sattus olee tarvetta?:D
 
Munkin täytys myös tuplii kahtella.. nyt meil o ejt... Himottas aasit mutta ne o ni piru kalliit:/
 
Takaisin
Top