----45+++++ kuumeiset

Mä aikoinaan esikoista kuumeillessa kärsin pitkistä ja epäsäännöllisistä kierroista, saattoi tulla 5 kertaa vuodessa... pikkasen hankaloitti vauvaprojektia. Silloin hain terolutit, ja herkästi kyllä nytkin otan lääkäriin yhteyttä jos jotain häikkää on. Esim. Luget sain loppukierron tuhrutteluun, sellaista ei ennen ollut ollut. Tässä iässä ei ole aikaa hukattavaksi. Kyllä mä Tähti suosittelen pientä apua tohon kierton venymiseen, eikö sulla ole ollut aiemminkin, muistelisin? Mä ainakin stressaisin menkkojen puuttumista niin, että ne myöhästyisi entisestään.
 
Muokattu viimeksi:
Hannuli77 :) Kiitos ystävällisyydestä:Heartblue

Päätettiin miehen kanssa katsoa koko kierto loppuun, koska en ole koskaan kärsinyt mistään (toki vähän myöhässä ollut), mutta nyt nämä kaikki myöhästymiset ovat johtuneet insseistä...koskaan en ole saanut mitään lääkitystä...enkä usko sitä edelleen tarvitsevani?:eek:

Kuka tietää, vaikka olisi vielä mahis plussaan, koska menkkoja ei vaan näy....:scratch:p

Dp IUI 25?? (en laske)
.
 
Last edited by a moderator:
Voihan se olla, että stressaat hoitokiertoja niin paljon, että kroppa reistailee stressin vuoksi. :sad001
 
Voihan se olla, että stressaat hoitokiertoja niin paljon, että kroppa reistailee stressin vuoksi. :sad001

Suski75 :)

En:happy118 Hoidot menee hyvin, eikä niistä ole syytä tressata. Meillä on jo yksi...aivan ihana lapsi. Toinen tulee viime minuuteilla, jos luoja suo...

Mä tressaan töitä, koska siellä on hullun meno päällä:devil10

Siitä tilanne voi ainakin johtua...(en jaksa selittää enempää):smiley-ashamed004

.
 
Mä oon ollu pimennossa monta päivää ja olin varma että Tähdellä ihania uutisia. Hittilaiset! Kyllä sua nyt piinataan!
Aikoinaan kierto oli siis 31 ja edes plussaan viittaava tuli joskus 35,36. Ei ollut mitään hoitoja ihan luomusti.. Tsemppiä kovin!
Meillä menee nyt vähän stressin puolelle tämä muuttohommeli ja mulla paloi hermo niin pahoin että ilmoitin olevani omassa asunnossa nyt viikon. Ja kah samalla menee ne tärppipäivät tässä kierrossa. No ihan sama, mä tartten nyt omaa aikaa.. :chicken:
 
Meillä menee nyt vähän stressin puolelle tämä muuttohommeli ja mulla paloi hermo niin pahoin että ilmoitin olevani omassa asunnossa nyt viikon. Ja kah samalla menee ne tärppipäivät tässä kierrossa. No ihan sama, mä tartten nyt omaa aikaa.. :chicken:

Peppipupu :)

Oi...joi...etkö pääse ovisaikaan samaan "sänkyyn"?:rolleyes: Pahoittelut etukäteen. Entä jospa pääsetkin:cheers

Täällä ihan samaa, en viitsinyt edes tehdä raskaustestiä aamulla...

Olo on tosi outo ja sahaaaaa....välillä rinnat kipeytyy ja taas menee ohi... Taas rinnat kipeytyi tänään....mulle outoa:scratch

Tää on niin kummallista vuoristorataa...:confused004:confused005
 
Tähti, ihan tyypillisiä pitkittyneen kierron oireita ja koska teillä ovis on todennetusti jo ollut,, plussa on sen verran epätodennäköinen, että sillä voi päästä jo uutisiin, jos vielä plussaksi muuttuu. Ei tarvitse olla mitenkään erityisen viallinen että joskus kierto venyy. Ja minä, lääkevastaisimmasta lääkevastaisin, olen käyttänyt terolutia. Mutta kukin tavallaan. Minulla ennätyskierto on lähellä sataa päivää. Tuskin niin pitkälle pääset?
 
Musta on hauska aina välillä sekoittaa vähän pakkaa, kokeile säkin! Siellähän juoruavat sitten ja pälyilevät vaivihkaa sun vatsaa. :rolleyes:

Towanda :) Vielä kiitos tästä kommentista!! Ja se todella toimi...:grin :notworthy

Olet pelastanut minut kovan työtaakan alla! Sekä epäasialliselta käytökseltä/kohtelulta...
hetkeen...:notworthy

Pahin ja ainoa tyyppi on äitiysloman tuuraaja, joka on vasta 20++, mutta komentelee kaikkia (100) työntekijöitä varsin onnistuneesti... Hänellä itsellä on työkokemusta vain reilu 2-vuotta ja ikää on vasta se 20+++ .

Isottelee ja komentelee kaikkia firmassa...

Hyppää munkin työhuoneessa ja komentelee...:smiley-angelic006

Sain häneltä valitettavasti tänään sähköpostia, etten ole hoitanut töitäni...Ei ihme, jos menkat myöhässä:hungover::smiley-ashamed004 Lähetti viestin ihan tj:lle saakka.

Kävin työcollegan kanssa kaikki työt läpi ja kaikki on ajantasalla.

Tämä on kyllä sitä epäasiallista käytöstä, jos jokin on....:smiley-ashamed005:smiley-ashamed005


.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, ihan tyypillisiä pitkittyneen kierron oireita ja koska teillä ovis on todennetusti jo ollut,, plussa on sen verran epätodennäköinen, että sillä voi päästä jo uutisiin, jos vielä plussaksi muuttuu. Ei tarvitse olla mitenkään erityisen viallinen että joskus kierto venyy. Ja minä, lääkevastaisimmasta lääkevastaisin, olen käyttänyt terolutia. Mutta kukin tavallaan. Minulla ennätyskierto on lähellä sataa päivää. Tuskin niin pitkälle pääset?

Yölento :) Mulla ikinä pitkin kierto ollut 46pv...
 
Hermoja kärventäviä aikoja, Tähti ja Peppipupu!:mad:

Mietin välillä itsekin, millä ihmeellä sitä nykyään pysyy edes jonkinlaisessa balanssissa, vaikka on kiireinen työ, pitkät työmatkat ja pienet lapset.

Tyhjennys alkoi sittenkin. Kävin tänään ultrassa ja lääkäri oli sitä mieltä, että loputkin tulee ulos eikä uutta annosta enää tarvita. Seuraavia menkkoja voi lääkärin mukaan odottaa 4-5 viikon päästä. No sitä ennen kuitenkin tikuttelen ovista :grin Kysäisin myös letroista. Niitä varten lääkäri suositteli käyntiä vasta kahden kierron päästä. Hän oli sitä mieltä, että vaativat seurantaa, ettei soluja tule liikaa :smiley-angelic006 Taidan kysyä letroja myöhemmin toiselta ennemmän hedelmöityshoitoihin perehtyneitä lääkäriltä.
 
Se seurannan vaatiminen on oikeasti hyvä juttu. USA:ssa sitä ei ole, ja sitten siellä napsitaan pillereitä ja ihmetellään kun oho, tulikin kuutoset, kun minkäänlaista seurantaa ei ollut. Suomessa seurataan aika tarkkaan, ja kun on nähty, että tietyllä ihmisellä lääke aiheuttaa ok tuloksen, voi niitä sen jälkeen ottaa välillä ilman seurantaakin. Ensimmäisessä kierrossa, kun lääkettä ensimmäisen kerran otetaan, on seuranta kuitenkin tärkeää.
 
Towanda :) Vielä kiitos tästä kommentista!! Ja se todella toimi...:grin :notworthy

Olet pelastanut minut kovan työtaakan alla! Sekä epäasialliselta käytökseltä/kohtelulta...
hetkeen...:notworthy

Pahin ja ainoa tyyppi on äitiysloman tuuraaja, joka on vasta 20++, mutta komentelee kaikkia (100) työntekijöitä varsin onnistuneesti... Hänellä itsellä on työkokemusta vain reilu 2-vuotta ja ikää on vasta se 20+++ .

Isottelee ja komentelee kaikkia firmassa...

Hyppää munkin työhuoneessa ja komentelee...:smiley-angelic006

Sain häneltä valitettavasti tänään sähköpostia, etten ole hoitanut töitäni...Ei ihme, jos menkat myöhässä:hungover::smiley-ashamed004 Lähetti viestin ihan tj:lle saakka.

Kävin työcollegan kanssa kaikki työt läpi ja kaikki on ajantasalla.

Tämä on kyllä sitä epäasiallista käytöstä, jos jokin on....:smiley-ashamed005:smiley-ashamed005


.

Hänhän on varsinainen rasitusvamma. Varmaan tipahtaa vielä kultatuolistaan niin että ryskää. Mulla oli yksi tosi hankala työkaveri, joka luuli olevansa oikea taivaanlahja. Hänellä oli ihan omat sääntönsä. Tehtaili musta valituksia pomolle, kun hänellä itsellään alkoi mennä sukset ristiin yhden jos toisenkin kollegan kanssa. Muutama vuosi jouduttiin katsomaan hänen p***eilyään, kunnes hän älysi vaihtaa työpaikkaa. Ai sitä ilon päivää! :cool05
 
Hänellä oli ihan omat sääntönsä. Tehtaili musta valituksia pomolle, kun hänellä itsellään alkoi mennä sukset ristiin yhden jos toisenkin kollegan kanssa. Muutama vuosi jouduttiin katsomaan hänen p***eilyään, kunnes hän älysi vaihtaa työpaikkaa. Ai sitä ilon päivää! :cool05

Towanda :)

Paljon samaa...tosin on hänessä myös hyvää, mutta täysin on omat säännöt tälläkin....

Mennä viipottaa ilman työaikoja, viikonkin oli poissa, kun työskenteli ominluvin etänä kotoa:dead:Soittelee käskeviä puheluita ja myös sähköposteja... pomottaa....ilman oikeuksia omalle toiminnalle:angelic:

Koskaan hänelle ei saa sanoa yhtään mitään, koska se ei käy...on vain yksi tapa ja se on hänen tapansa, muut tavat ovat niin vääriä:stop:

Olen saanut kommenttia siitäkin, että pilkku on väärässä kohdassa tai kysymysmerkki tms....

Hän oli aika "sopassa" muutamien kanssa, koska on mennyt komentelemaan esim. 30-vuotta vanhempia "kokeneita" alan konkareita... Kyykyttää kaikkia ketä suinkin pystyy...:dead:

Vaikea sanoa, että saako anteeksi....
 
Last edited by a moderator:
Miten hänen annetaan tehdä tuollaista? Onko hän jonkun pomon sukulainen tai lemmikki, vai miten tuo on mahdollista?

Olen myös ollut samassa työpaikassa tuollaisen kanssa. Hän oli johtajan lellikki, ja hänen takiaan firmasta irtisanoutui 30 % työntekijöistä ja osa lopuista jäi pitkälle sairauslomalle. Kesti vielä pari vuotta sen jälkeen, ennen kuin tuo johtaja tajusi mokanneensa, ja se lellikki on edelleen samassa firmassa töissä. Kukaan siellä ei halua tehdä töitä tuon lellikin kanssa, mutta ei hänestä eroonkaan pääse ilman YT-neuvotteluita. Hän ei kuulemma enää ole johtajankaan mieleen. :grin
 
Miten hänen annetaan tehdä tuollaista? Onko hän jonkun pomon sukulainen tai lemmikki, vai miten tuo on mahdollista?

Olen myös ollut samassa työpaikassa tuollaisen kanssa. Hän oli johtajan lellikki, ja hänen takiaan firmasta irtisanoutui 30 % työntekijöistä ja osa lopuista jäi pitkälle sairauslomalle. Kesti vielä pari vuotta sen jälkeen, ennen kuin tuo johtaja tajusi mokanneensa, ja se lellikki on edelleen samassa firmassa töissä. Kukaan siellä ei halua tehdä töitä tuon lellikin kanssa, mutta ei hänestä eroonkaan pääse ilman YT-neuvotteluita. Hän ei kuulemma enää ole johtajankaan mieleen. :grin

Suski75 :)

Ei sukua, on se lellikki...:angelic:

Eräs kokenut ja iäkäs työtoveri sai melkein lopputilin tämän tyypin vuoksi...työnkuvaakin yritettiin vasten tahtoa muuttaa, mutta pisti niin kovaa vastaan, ettei onnistunut! Sai sairaskohtauksen juuri ennen sitä....ja työnkuva säilyi entisellään.

Meidän pomolla ei ole hajuakaan siitä, minkälainen tämä henkilö on, koska käyttäytyy erilailla pomon läsnäollessa...

Ennen häntä, töissä oli paljon mukavampi työskennellä! Tämä on tehnyt koko työpaikasta epämukavan paikan jne..

Saa nähdä mitä tämänpäivän tapahtuma tuo tullessaan, koska tavallaan jäi nyt kiinni negatiivisessa valossa - komentelevalla sähköpostilla:argue oli tottelematon pomoakin kohtaan jne....

Kyllä näitä henkilöitä vaan työpaikoilla on...
 
Last edited by a moderator:
Olen myös ollut samassa työpaikassa tuollaisen kanssa. Hän oli johtajan lellikki, ja hänen takiaan firmasta irtisanoutui 30 % työntekijöistä ja osa lopuista jäi pitkälle sairauslomalle. Kesti vielä pari vuotta sen jälkeen, ennen kuin tuo johtaja tajusi mokanneensa, ja se lellikki on edelleen samassa firmassa töissä. Kukaan siellä ei halua tehdä töitä tuon lellikin kanssa, mutta ei hänestä eroonkaan pääse ilman YT-neuvotteluita. Hän ei kuulemma enää ole johtajankaan mieleen. :grin

Suski75 :) Harmillista. Lähditkö sen vuoksi pois?

Itsestäni ainakin ihan selvästi huomaa, että työmotivaatio kärsii ja myös oma-aloitteisuus... :shifty:

On vaikea tehdä mitään, kun kuitenkin tullaan osoittamaan sormella, että tehty työ pitää korjata välittömästi! Tahallaan:yuck:
Tämä henkilö vaan ottaa pomon valtuudet käsiinsä ja lirkuttaa pomolle, jos joku uskaltaa pistää hanttiin tms...

Hän on aina oikeassa, ei erehdy koskaan...on kaikelta pelastava enkeli....


Kurjaa:smiley-ashamed004:confused005
 
Lähdin pois, mutta ei se ollut minulle mikään menetys. Kaikki meidän tiimiläiset lähtivät ennen minua tai samaan aikaan, joten ei sitä paikkaa jäänyt edes kaipaamaan, odotimme vain, milloin firma menee konkkaan. Pari kaveria sinne jäi, hekin hakivat silloin täysillä töitä muualta.
 
Musta on inhottavaa ja kertakaikkisen väärin, että yksi ihminen saa pilata koko työilmapiirin ja täten monen ihmisen työhyvinvoinnin. Meillä oli kaiken maailman työyhteisöklinikoita, joissa opiskeltiin toisten kanssa toimeen tulemista. Turhauttavaa, koska syy oli vain yhdessä ihmisessä, ei meillä muilla ollut mitään hankaluuksia tulla keskenämme toimeen. :shifty: Perustaisivat nämä hankalat tyypit keskenään oman työpaikan, missä saisivat v***uilla 8 h päivässä, kunnes jäisivät eläkkeelle. :smiley-angry005
 
Takaisin
Top