----45+++++ kuumeiset

Sinkkuvuosina tuli nuukailtua ja säästettyä - ja välillä tuhlailtuakin. Nyt kun on pienet lapset ja työ, yritän tehdä elämän mahdollisimman helpoksi, jotta aikaa jää perheelle ja itsellekin. Ostan siis käytännössä netistä kaiken tarvittavan, paitsi ruokaostokset. Katson kuitenkin aina ensin käytettyjen vaatteiden ja kenkien tarjonnan ennen kuin ostan uutta.

Pernilla :) Mitä ostat netistä ja onko se helppoa? Joudutko palauttamaan ostoksia usein?
 
Mä voin kans tulla ihmettelemään korukanoja:nailbiting:! Alennuksen perässä tietty..joku majoituskylkiäinen olisi hyvä:wink!
Eikä huolta, en matki:grin..

Lambi :)

Ei korukanoja - vaan sirkuskanoja!:laughing002

Tervetuloa ja ethän kopio. Majoituksia ei meillä ole.

Alennuksia ei jaella kenellekkään.
Hyvää ei koskaan tarvitse myydä halvalla:laughing001
 
Last edited by a moderator:
Meidän perhe toimii pitkälle samoin, kun teillä. Velkaa ei ole eikä tule.

Vastavirran akka :) En osta turhaa. Kaikkea krääsää on ihan liiaksi saakka, mutta ne on muilta saatuja.

Meilläkään ei velkaa - eikä tule! :)
Velaksi en ole elänyt päivääkään js silti omistan arvokkaan asunnon, sekä toisen kiinteistön tontteineen. Ihan itse ostanut.

Esim. kaikki pikavippi mainokset on huvittavia, ellei pelottavia! Koska nuoret menee helposti ansaan ja ottaa pikavipin vaikkapa puhelimitse ravintolareissulla, eikä tiedä miten suuri yllätyslasku hurjasta illasta humahtaa.

Toisaalta en ole vippitoimintaa vastaan, koska sitä kautta saadaan omille sijoituksille osinkotuottoa, juuri näiden vippifirmojen ansiosta:laughing002
.
 
Last edited by a moderator:
Tsemppaan teitä kaikkia täältä taustalta, plussa-aaltoa ketjuun! :wav

Ens kierrossa oon mukana. Syön nyt kuurina ubikinon 600 mg, vehnänalkioöljyä ja vahvaa foolihappoa. Joulun jälkeen varaan ”putkihuoltoon” ajan ja sitten full force v.2019, voi onnekasta ukko-kultaa.

M-M :) Kiitos! Oot ihanan neutraali taustailija!:Heartblue

Toivotaan parasta ja plussaa uuteen kiertoon!!:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Lapsuus ei ollut köyhä, muttei rikaskaan. Omat vanhemmat ovat nähneet sen köyhyydenkin. Asuntolainaa on tullut maksettua. Enää ei tarvitse.

Omille haluan opettaa sen, ettei raha kasva puussa ja kaikkea ei voi saada. Tuntuu, ettei nuo nykylapset osaa rahaa arvostaa. Ainakaan meillä. Aina kerjätään jotain uutta.

Ei mullakaan lapsuus ollut köyhä, mutta sitä aiemmalla sukupolvella, oli todella köyhä...:sad001

Tosin mummoni, joka vielä elossa ---> kohti 100v. ikää, niin hänellä ei ollut lapsena koskaan köyhää. Tämä sukupolvi omia vanhempia aiemmin.

Siis sotien aikana syntyneet 1935-1950v. välillä, se oli todella köyhää aikaa...
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!!!:hug007:hug007
 
Hei kaikille, kirjoittelin tänne keväällä keskenmenon jälkeen. Sittemmin olen vaan seuraillut taustalta.

On tuntunut oma tilanne niin surkealta ja toivottomalta. Teillä muilla palstalaisilla on jo ainakin yksi lapsi. Meillä vasta esikoinen toiveissa. Tiedän, että teistä useampi on saanut esikoisensa mua vanhempana. Mutta silti. Teille on suotu se onni. Meiltä se voi vielä jäädä kokonaan saavuttamatta.

Nyt kuitenkin vihdoinkin olen uudestaan raskaana. Ihan alussa, kuudennella viikolla. Hirvittää, miten tästä eteenpäin, kuinka pitkälle nyt päästään... Varhaisultrassa syke näkyi ja kaikki oli kunnossa. Huoli jatkosta on valtava.

Tässä kuitenkin yksi kaivattu plussa tänne yli nelikymppisten porukkaan, toivottavasti lisää seuraa perässä!

Hyvää itsenäisyyspäivää ja tsemppiä teille kaikille!
 
Hei kaikille, kirjoittelin tänne keväällä keskenmenon jälkeen. Sittemmin olen vaan seuraillut taustalta.

On tuntunut oma tilanne niin surkealta ja toivottomalta. Teillä muilla palstalaisilla on jo ainakin yksi lapsi. Meillä vasta esikoinen toiveissa. Tiedän, että teistä useampi on saanut esikoisensa mua vanhempana. Mutta silti. Teille on suotu se onni. Meiltä se voi vielä jäädä kokonaan saavuttamatta.

Nyt kuitenkin vihdoinkin olen uudestaan raskaana. Ihan alussa, kuudennella viikolla. Hirvittää, miten tästä eteenpäin, kuinka pitkälle nyt päästään... Varhaisultrassa syke näkyi ja kaikki oli kunnossa. Huoli jatkosta on valtava.

Tässä kuitenkin yksi kaivattu plussa tänne yli nelikymppisten porukkaan, toivottavasti lisää seuraa perässä!

Hyvää itsenäisyyspäivää ja tsemppiä teille kaikille!

Hippunen77 :) Onnea!! Hyvää odotusta:Heartbigred
ja ole toki palstalla..
 
Jos minä vielä raskaudun, niin nyt totisesti osaisin pelätä. Alkuraskaus varmaan menisi helposti, mutta siellä puolivälin jälkeen sitten pelottaisi niin maan vietävästi. Tosin eläväisten puolestakin pelkään. Muuta lapset ei varmaan lapsuudestaan muista, kun äidin mikä hokee ole varovainen. Mahtaneeko se pelko ja huoli kadota edes aikuisten lasten vuoksi. Tuskinpa.
No ei se huoli ohi mene edes silloin kun lapset ovat aikuisia. Muuttaa vain muotoaan.

Hippunen, onnea odotukseen ! Ymmärrän hyvin, että huolettaa. Minulla oli kaksi keskenmenoa ennen tätä iltatähteä ja uskalsin hengittää edes vähän helpommin vasta np-ultran jälkeen ja hankintoja uskalsin aloittaa vasta ru:n jälkeen.
 
Hei kaikille, kirjoittelin tänne keväällä keskenmenon jälkeen. Sittemmin olen vaan seuraillut taustalta.

On tuntunut oma tilanne niin surkealta ja toivottomalta. Teillä muilla palstalaisilla on jo ainakin yksi lapsi. Meillä vasta esikoinen toiveissa. Tiedän, että teistä useampi on saanut esikoisensa mua vanhempana. Mutta silti. Teille on suotu se onni. Meiltä se voi vielä jäädä kokonaan saavuttamatta.

Nyt kuitenkin vihdoinkin olen uudestaan raskaana. Ihan alussa, kuudennella viikolla. Hirvittää, miten tästä eteenpäin, kuinka pitkälle nyt päästään... Varhaisultrassa syke näkyi ja kaikki oli kunnossa. Huoli jatkosta on valtava.

Tässä kuitenkin yksi kaivattu plussa tänne yli nelikymppisten porukkaan, toivottavasti lisää seuraa perässä!

Hyvää itsenäisyyspäivää ja tsemppiä teille kaikille!

Paljon onnea odotukseen Hippunen, ihana uutinen! :Heartred Ymmärrän hyvin sinun huolesi - itse tulin raskaaksi seuraavasta kierrosta myöhäisen keskenmenon jälkeen ja huoli oli aivan kamala, mutta se helpotti omalla kohdalla ru:n jälkeen, sitten vasta uskalsi alkaa "kunnolla" odottamaan. Tsemppiä ja onnea paljon!
 
M-M :) Kiitos! Oot ihanan neutraali taustailija!:Heartblue

Toivotaan parasta ja plussaa uuteen kiertoon!!:cheers:cheers:cheers:cheers

Tähti :) Oon joka ilta lukenu tätä ketjua, mutta olette kaikki niin ihanan aktiivisia kirjoittajia että viestejä on ehtinyt aina kertyä sen verran paljon että uni on vienyt voiton ennen kuin oon päässyt kirjoittamiseen asti :laughing002

Mutta hei, pieni stressi elämässä tais myöhästyttää ovista! Vasemmalla tuntunut armoton jomotus ja tein O-testin mikä näytti plussaa. Ukon kellistin samantien eli ei mennyt tää kierto ihan harakoille. Toivomme ihmettä tapahtuvan!
 
Täh? No en kyllä.

Tarkoitan sitä miten helpolla omat lapseni tulevat meidän jälkeen pärjäämään. On valmiina sitä ja tätä. Ei ollut itsellä ei. Tosin mistä sitä tietää sitten mikä on tilanne. Maailma muuttuu.

Vaatavirran akka :)
Eivät pääse sen helpommalla. On erilaiset haasteet! Ne haasteet on sellaisia, joista ei meidän sukupolven edes kannattaisi yrittää pärjätä... on it, mobiilit, hurja bittimaailman kehitys, on myös saasteet ja maapallon ilmatila...

Onneksi näiden asioiden kanssa ei ole kovin paljon vielä itse joutunut painimaan:smiley-ashamed004
 
Takaisin
Top