----45+++++ kuumeiset

Ohhoh, onpas ollut tilanne! Arvelen, että lääkäriltä tullut nopea vilkaisu maanantaina. Luulen, ettei ne follit niinku ihan muutamassa päivässä räjähdä maksimiin :)
Meillä ei oo ollut pätkääkään romantiikkaa sitten kp 14, jolloin tuli lähes plussa ovulaatiotestiin. Ei vaan irtoo, on se kumma, että miten sitä ei muka koskaan jaksa/ehdi/pysty (puhun itsestäni).
Katjusha kp 23/ 27-55?
 
Muutama rivi minultakin.
Olen lukenut viestejänne, mutten ole ehtinyt kommentoimaan.

Hippuselle paljon onnea ja hyvää odotusta. ❤ Yritä olla levollisin ja luottavaisin mielin.

Kaikille muille paljon peukkuja ja tsemppiä niin vauva- kuin työjuttuihinkin.

Täällä menee ok. 35. raskausviikko on käynnissä. Öisin jalkoja särkee ja närästys piinaa liki 24/7. Mutta ei se mitään.

Miola :) Ihana kuulla.:Heartpink Hyvää loppuodotusta:Heartpink

Tsemppiä synnytykseen ja tulehan kertomaan vauvauutiset sitten meille:cheers
 
Täällä kp24 ilman tuhrua! Edelliset kierrot 21-26 ja aina vähintään se 2 päivää tiputtelee. Oon maltilla mukana mutta taas onnellinen ilman tuhrua! Ei sit minkäänlaisia oireita. Välillä juilasee mutta yleensä tässä vaiheessa jo kokoaikainen menkkaolo päällä. Kauanko nuo siittiöt siis elävät? Ajattelin että kuinka monta päivää tuolla kp 12 humpsimisella voisi kattaa?

Peppipupu :) Aioitko koska testata?:rolleyes:

Viikon elävät noin pyöreesti:joyful:
 
Luin tuolta yhdestä blogista semmoisen tarinan, että pariskunta oli lapsettomuushoidoissa ja maanantaina harrastivat seksiä lääkärin käskystä. Isoja folleja yksi. Torstaina uusi ultra ja kolme follia. Yhdyntäkielto. Nyt odottavat kolmosia tuon maanantain vuoksi.
No siinä on kyllä lääkäri mokannut, jos on nähnyt vain yhden kun niitä on ollutkin kolme. Follikkelit kasvavat noin 1-2 mm vuorokaudessa, eli eivät ne tyhjästä ole sinne loikanneet.
 
Varmaan on mokannut. Ne muut olleet 9-10mm ja lääkäri sanoi, että tuskin kasvavat. Isoin 16mm. Että hupsistakeikkaa.

Mulle on kyllä ultrassa sanottu, että muut surkastuu, kun johtofolli irtoaa...ne pienet + - 10mm kokoiset ei irtoa, jos on toinen lähes yhtäsuuri, kuin johtofolli, niin se saattaa irrota.
 
Mun mielestä noi monikkoasiat on suunnattoman mielenkiintoisia! Olisin ihan fiiliksissä semmosia odottaessa:woot:! Onneksi niitä ei saa tilaamalla:p, mä oon jokaisen odotuksen alussa nähnyt kaksosunia, joskus niin että se toinen vielä syntynyt sieltä yllätykseksi:hilarious:!
Todellisuudessa olisin ihan pulassa siinä kohtaa kun kaksoset syntyisi keskenkasvuisina ja vaatisivat sairaalaeloa ehkä jossain eteläsuomessa pitkään. Ja ihan pahinta olisi jos itse joutuisi vuoteenomaksi vaikka etukäteen pitkän aikaa..mun pää ei kestä paikallaoloa, eikä tää elämäntyyli myöskään. Jos ne onnistuisi saamaan sillai sopivasti kolmekiloisina valmiina vauvoina suoraan kotiin, niin sitten menisi kyllä (noh, ehkä olis hiukka raskasta alkuun:woot::think005)
Joo huh, onneksi ei oo sitä riskiä.. yksi kerrallaan olis oikeen hyvä:Heartred..
 
Olisin varmaan ihan kauhuissani, jos paljastuisi että odotan kaksosia. Kaksosraskauksien riskit ovat hirveät, yleensä syntyvät keskosina tai ainakin ennenaikaisina, ja sen vuoksi sitten kärsivät sydänvioista ja näköongelmista. Kyllä minä kahta tervettä vauvaa hoidan, ei siinä mitään, mutta kaksosissa ei välttämättä saa syliin yhtään tervettä vauvaa.
 
Kyllä se yksikin lapsi voi ennenaikaisesti syntyä. Itseasiassa suurin osa pikkukeskosista taitaa olla ei kaksosia.
Munkin tyttö syntyi 3kk etuajassa. 2kk sairaalassa juoksua päivittäin. Ei jäänyt mitään silmä tai keuhko-ongelmia. Pienimmillään painoi reilut 800g. Syntyi 1050g mutta ensimmäisinä päivinä paino laski.
Nytkin jos raskautuisin niin riski keskosuuteen on suuri. Mutta mua se ei haittaa. Nykyään keskosenhoito on kehittynyt ja ensiluokkaista Suomessa.
Mun ongelmat alkaa yleensä vasta kun lapsi alkaa painamaan. Eli vk 25 jälkeen.
Heikko kohtu on mulla ongelma.
 
Suomessa on loistava keskoshoito.

Vastavirran akka :) Se keskoskaappihan tuli 1970 -luvulla ja eikös Arvo Ylppö sen keksinyt:rolleyes:

Äitini puolelta kaikki viisi sisasursta syntyivät keskosina vuosina 1944-55...ihme kyllä, selvisivät, vieläpä kaiken kurjuuden keskellä. Luultavasti eivät olleet liian keskosia kuitenkaan, mutta painoltaan pieniä, alle 2kg.....
 
Nytkin jos raskautuisin niin riski keskosuuteen on suuri. Mutta mua se ei haittaa. Nykyään keskosenhoito on kehittynyt ja ensiluokkaista Suomessa.
Mun ongelmat alkaa yleensä vasta kun lapsi alkaa painamaan. Eli vk 25 jälkeen.
Heikko kohtu on mulla ongelma.

Wheelchair Mama :) Hieno selviytymistarina sinulla:Heartpink

Olen kuullut, että ennen muinoin sidottiin kohdunsuu rusetilla kiinni, siis jollain, että lapsi ei päässyt syntymään ennenaikojaan. Kun laskettu aika lähestyi, niin rusetti poistettiin.

Tuo rusetti on kuulopuhetta, etten tiedä sen enempää sen todenperäisyyttä ja sitä, että onko sellainen nykyään käytössä.
 
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Joko tuossa lääkärille käynyt mittavirhe tai sitten ihmeiden ihme.

Vastavirran akka :)
Tulee mieleen, että milläköhän klinikalla on ollut hoidossa, vai onkohan ominpäin ottanut yliannostuksen clomeja...
Letroilla ei liene vastaavaa vaikutusta.

Minkä ikäinen ihminen kyseessä?:rolleyes:
 
Takaisin
Top