Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi harmi Suvetar, tosi piinaavaa tuo kun ei voi mitään asialle oikein tehdä. (ellei sitten Pauvelin ehdotus toimisi) Minua itseäni on alkanut kammottaa se, että jos (tuleva ?)lapsi olisikin kovin sairas. Mies ei ollenkaan ymmärrä tuskaani tässä asiassa. Huomaan että täälläkin koko ajan mainitsen ikäni, mutta oikeasti pelottaa jos lapsella on joku trisomia tai muu. Olen tullut aina helposti raskaaksi ja nytkin siis tulin heti kierukan poiston jälkeen kun oma hormonitoiminta lähti käyntiin, mutta pelottaa se kun kromosomihäiriöiden riskit ovat paljon suuremmat nyt. Kyllähän gynekin siitä vähän varovasti puhui.

Minun pitäisi olla onnellinen siitä, että minulla on kaksi tervettä lasta ( toisella kyllä neurologista mutta kumminkin) ja tyytyä siihen. Kuitenkin halutaan vielä kolmatta. En tiedä pitäisikö vain luovuttaa. Joka tapauksessa olen antanut itselleni dead linen kesään mennssä, jos en ole raskautunut tai raskaus ei onnistu syystä tai toisesta, käyn laittamassa uuden hormonikierukan ja that´s it. Onhan sitten ainakin yritetty. Onko kellään hyvää neuvoa? Toisaalta olen ajatellut etten esim. töissä kertoisi ennenkuin rakenneultrakin on ohi, vaikka valitettavsti minusta kyllä raskauden huomaa. (viimeksi arvelin, että myös keskenmenneen huomasi ulkopuoliset, mutta eivät hienotunteisia kun ovat, sanoneet mitään) Tietysti kyllä ottaisin kaikki mahdolliset seulat. Kuulemma HUS:ssa käytetään verinäytettä istukka/lapsivesipunktion sijaan. Täällä alkaa kohta talletukset...

Rosann, minulla tullut samanlaisia pelkoja nyt km:n jälkeen. Minulla ei kai vielä tarttis iän puolesta olla niin huolissaan, mutta aika todennäköisestihän km johtui jostain sellaisesta asiasta. Itse olen pohtinut, että miksi siitä on nyt niin "suuri" pelko tullut, kun ei se riski ole nyt sen suurempi kuin ennen km:a. Vaikka kyllä minä kehityshäiriöiden riskeistä olen ollut tietoinen ennen km:a, mutta jotenkin se vaan konkretisoitu...

Suvetar, tämä on vähän kaukaa haettua... Mutta niitähän ohjeita on miten saa elimistöstä siittiöille suotuisemman. Siis, että siittiöt eläis munatorvissa mahdollimman pitkään odottamassa munasolua. Ruokavaliolla ilmeisesti vois siihen yrittää vaikuttaa. Jos teidän tilanne on se, että miehen lomat liian aikaseen ovulaatioon nähden.

Hirveästi olette kirjoitelleet. Pidin pari päivää taukoa täältä niin oon aivan hukassa taas. Pää lyö ihan tyhjää enkä muista mitä piti kellekin laittaa. Tänään se pahapaha lauantai. Hautajaiset. Se on kyllä sellainen tapahtuma mikä saa aina mielen synkäksi. Kaikki negatiiviset asiat pulppuaa mieleen. Niimpä päätin että huomisesta lähtien, suuntaan katseeni vaan hyviin asioihin. Jos on huono päivä niin yritän siitäkin löytää jonkun positiivisen asian. Melkein mahdoton haaste mutta otan sen vastaan :)

Paljon tsemppiä kaikille, oli kierron vaihe mikä tahansa :Heartred

Jaksamisia Anskuselle!

Niistä vuorotöistä oli puhetta ja niiden vaikutuksesta raskautumiseen. Yövuorot meneillään ja olo tasan just niin hirveä (väsyttää ja päätä särkee), että kuinka kropan ollessa tällaisessa tilassa tuonne alas voisi sitkeinkään sissi kiinnittyä?

Anskunen, toivottavasti raskas päivä on menny hyvin!

Rosannille ja Pauvelille halusin sanoa, että muakin on alkanut pelottaa kaikki kehityshäiriöt ja muut. Keskenmeno tekee todelliseksi sen, että kaikki ei aina mene niin kuin toivoisi ja helpoimman mukaan. Se lisää pelkoja. Tsemppiä Rosann, sinunkaan tilanteesi ei ole helppo!

Omaa napaa: Pientä valoa tunnelin päässä :) Mies kertoi eilen saaneensa lisälomapäiviä! Olin tietenkin heti täpinöissäni, että milloin.. Ei nyt ihan täydellisen nappiin mene lisäpäivät, mutta nyt on sentään maalis-huhtikuussa toivoa :smiley-bounce012

Mitä muuten on ne konstit, joilla ne simpat voisi säilyä mahdollisimman pitkään elossa..?

Niin, piti vielä ihmetellä, että mulla ei ole ikinä ollut näin lyhyitä menkkoja. Kolme päivää.. Onkohan tää ihan normaalia..

Suvetar, kai siihen simppojen selviytymiseen vaikuttaa eniten miehen ruokavalio ja elintavat muutenkin. Hieno uutinen, että miehesi sai lisälomapäiviä! Paitsi vauvayrityksen vuoksi, niin myös siksi, että saat oman kullan kainaloosi! Mulla on anovulatorisissa (kirjoitinko nyt oikein?) kierroissa ollut normaalia lyhyemmät ja niukemmat kuukautiset.

Omanapailua vielä sen verran, että nyt pitäisi jo tuhrutella, jos se ovis olisi ollut oikealla paikallaan. Vahvistuu siis oma tuntemus siitä, että se ovis tosiaan tuli tässä kierrossa viikon viiveellä. Voisikohan vehnänalkioöljyllä olla jotain tekemistä sen kanssa? Aloitin tässä kierrossa sen myrkyn litkimisen. Öljyn vaikutus kehitellyt jotain superlimistä pikkuista varten? :rolleyes:

Suvetar, yritin löytää sitä artikkelia, mistä luin siitä kohtuympäristön muokkaamisesta, mutta en enää osannu etsiä sitä. :sad001 Tai siis, kun en sitä etsimällä etsinyt sillonkaan, tuli eteen jonkin muun haun yhteydessä. Siinä oli kuitenkin ruokavalion vaikutuksesta elimistön pH:n ja miten sitä "muuttamalla" pidempi ikäiset siittiöt olis jaksais paremmin odotella. Mutta menee samaam kategoriaan greipin kanssa, hyötyä ei ole tieteellisesti todistettu. Miehenhän olis tärkeää saada riittävästi d-vitamiinia ja foolihappoa, niinku naisenkin. Mutta kiva, että miehelles tuli lisää lomapäiviä! Ja, jos talletukset osuu viisi päivää ennen ovulaatiota, on vielä pieni mahdollisuus tärppäämiselle... Vaikka ihan parastahan meille kaikille olis, jos vaan osais ottaa rennosti.

Ja starlingille piti laittaa, että uskoisin ettei yövuorot vaikuta kiinnittymiseen. Ajattelisin, että jos johonkin yövuoro vaikuttaa, niin ovulaatioon. Siis, että ovulaatio vois myöhästyä yövuorojen aiheuttaman "stressin" takia. Toivottavasti siellä on joku tarraamassa kovasti kiinni! :smiley-angelic001

Huh, päivästä joten kuten selvitty. Ottikin koville enemmän kun luulin. Veikkaan että annoin tulla kaiken pahan ulos, mitä tässä on vuoden aikana kokenut. Vaikken mikään hirveän hengellinen ihminen olekaan niin jotenkin kirkossa rauhoittuu kummasti. Siellä ei tarvitse esittää olevansa vahva tai täydellinen. Annoin kyynelten virrata ja jotenkin nyt olo on rauhallinen ja lämmin.

Kiitos teille tsempeistä, ne merkitsee paljon :Heartred :Heartbigred :Heartred

Jos napailisin vähän muutakin. Eli täti on vihdoin häipynyt! JES! Tänään saan viettää yksin rauhallisen koti-illan joten aion nauttia pari lasillista viiniä ja katsella vaikka elokuvia. Aion nyt antaa itselleni pientä hemmottelua :) huomenna sitten jos hemmottelisi miestä, tekisi jotain hyvää ruokaa ja ehkä kellistäisi hänet sänkyyn :grin

Miksi aika matelee nain??? En jaksais odottaa tan kierron loppuun... ei olla ehkaisya kaytetty vaa annetaa luonnon hoitaa hommat ;)

Tsempit teille kaikille!

Liityn tähön joukkoon.. eli siis
* heinäkuun alus pillerit pois
* syyskuun alus vikat menkat
* lokakuun alus plussa
* La 10.6.
* ru 23.1 rv 20+2, jossa todettu meidän pieni poika kuolleeksi noin viikolla 15..
* ma 26.1 lääkkeellinen kohdun tyhjennys

Tää on ollu tosi surullista aikaa kuten kaikki varmasti kokemuksesta tiedätte.. :/ toiveena olisi että kierto palaisi äkkiä, ja raskautuisi äkkiä..

Luulenpa että seuraava raskaus tulee olemaan aika stressaavaa ainakin rakenneultran toiv. hyviin uutisiin asti.

Km raskaudessa stressasin koko raskauden, ehkä ne oli niitä äidin vaistoja, ettei kaikki mene hyvin?

Nyt odottelen siis että aika rientäisi eteenpäin.. :)

Susannne, olen pahoillani siitä, mitä olette kokeneet! Rankkaa menettää pieni, kun raskaus on kuitenkin ollut jo niin pitkällä ja varmasti niin todellinen. Mitään muuta lohduttavaa en osaa sanoa, mutta ainakin täällä on upeita naisia, kun kerta tähän joukkoon olet joutunut. Voimia toivon sulle!

DarkMimosa, kun aikaa voisikin siirtää eteenpäin! Voisi aina hypätä oviksesta pari viikkoa eteenpäin. Selviäisi heti, tärppäsikö eikä tarvitsisi odottaa toiveikkaana.

Susannne, tervetuloa joukkoomme. Pahoittelut kokemastasi. Niinkun starling jo sanoikin että on varmasti rankka kokemus menettää pieni tuossa vaiheessa. Sitä raskautta on kuitenkin elänyt puolet ajasta ja siitä on tullut jo niin todellinen. Seuraava raskaus varmasti pelottaa mutta täällä meitä on ryhmä täynnä toinen toistaan mahtavimpia ja kannustavia naisia, jotka tukee sua ja kuuntelee kun sitä tarvitset :)

Susannne, pahoittelut menetyksestänne. :sad001 Muistankin sut kesäkuisista... Tervetuloa kuitenkin tänne purkamaan tuntoja ja jännäämään uutta ja toivottavasti pikaista plussaa. :)

Monet toivoo ajan kulun nopeutuvan... Mä toivoisin sen hidastuvan. Tämä kiero tähän asti on mennyt yllättävän rauhallisin mielin, mutta eilis iltana iski ahdistus ensi viikosta. Ei ole kovin korkeella odotukset tärpäämisestä tässä kierrossa ja sinällään olen sinut sen kanssa, mutta silti pelkään sitä päivää, kun täti ilmoittautuu vierailulle. Tässä myös joutunut kypsyttelmään ajatusta, että käytännön syistä olis järkevin pitää muutama kierto yritystaukoa. Työt kutsuis syksyllä ja esikon hoitokuvioiden ja työyhteisönkin takia olis kuitenkin kivempi olla paria kk:tta pidempi pätkä töissä (jos siis mammaloma ei pääsis alkamaan ennen sitä).

Takaisin