Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Plussaa odottaa kierron lopulla, mutta samaan aikaan sitä tosiaan pelkää! Itse kolme km kokeneena, tuskin osaan enää iloita plussasta samalla tavalla kuin ne, jotka eivät ole menetystä kokeneet.

Toivon vaan että mikäli vielä raskaudun, voisin sen pelon lisäksi myös hetken nauttia raskaudesta.

Jellona, pahoittelut menetyksestäsi :sad001 Tänne voi kirjoittaa rohkeasti kaiken mikä mieltä painaa. Se helpottaa kummasti, varsinkin, jos ei kellekään muuten voi tai tai tahdo kertoa. Kannattaa muuten vertaistukimielessä kurkata myös ketju Laskettu aika toukokuussa 2015-siellä Lapsenalkunsa menettäneet.

Minniliini, valitettavasti en oo pitänyt kirjaa kivuistani vaikka oikeastaan olisi pitänyt. Kivut on kyllä mielestäni yleensä ajoittuneet enemmän kierron keskivaiheille ja sen jlk. Gyne sanoi mulle, että tyypillisesti endossa kivut pahenee juuri ennen kuukautisia/juuri niiden aikaan. Ekana mulla rupesi tulemaan tärinäkipua, eli ihan tavallinen kävely tuntui koko ajan epämiellyttävänä lievänä kipuna toisella puolella alavatsaa. Lisäksi mulla on jonkun verrran suolistokipuja, esim. ulostaessa. Mutta jollain ihme tavalla nuo kivut on tosiaan vaihdelleet hirveästi eri aikoina. Eikä ne tosiaankaan ole pahimmasta päästä.. Tiedän monien endoa sairastavien elämän olevan helvettiä.

Rosann, kuulostaa lupaavalta!! :joyful: Mulla kp 21 ja tuntemukset alkoi eilen.. Toivotaan parasta! Vaikka tosiaan sen plussan jälkeen saa kärsiä taas pelosta, mutta.. ei mennä asioiden edelle.
:love022

Tuli tuossa mieleen että vajaan kahden viikon päästä mulla olisi ollut tämän viimesimmän laskettu aika :sad001 samana päivänä hautaamme sukulaiseni.

Aina sitä haluaa valata uskoa ja toivoa, mutta.

Toivottavasti Rosann sun oireilut on merkki kiinni tarraavasta pienestä:Heartred

Ja jellonalle tervetuloa ja pahoittelut tapahtuneesta. Itselläni on suru-uutisesta aikaa nyt viikko (toinen km) ja täältä on kyllä saanut voimia. Olen itse asiassa nyt alkanut kahlaamaan tätä viestiketjua alusta saakka ja on mukavaa lukea niitä hyvin päättyneitä tarinoita. Silti fiilikset on vähän kaksjakoiset kuten sanoit: toisaalta odottaa kovasti uutta yritystä ja plussaa. Toisaalta taas pelko niistä peloista, joita mahdollinen plussa tuo tullessaan. Toivon kovasti, että meille kaikille se onni suotaisiin pian :Heartbigred

Mä kuitenkin haluaisin niin uskoa että viikon päästä pahatar jättäisi tulematta ja joku hyvä haltia toisi mulle toisen viivan tikkuun :Heartpink mulla siis nyt 20/27.

Tsemppiä Anskunen viikon piinailuihin. Yritä keksiä paljon kaikkee tekemistä niin aika kuluu "nopeammin".

Joku täällä kirjoitteli aiemmin kauratyynystä. Osastolla ollessani kokeiltiin supistuskipuihin sellaista ja mietin silloin, että pitää itsellekin hankkia, jospa auttaisi noihin järkyttäviin oviskipuihin. Mistä olette ostaneet ja minkä hintaisia? Ja onkohan noita eri kokoisia..haluaisi mahdollisimman ison :grin

Jellona; Tervetuoa ja pahoitteluni tapahtuneesta.
Mimmu; Pahoittelut pahattaren saapumisesta :sad001
Cytojen kanssa toivottavasti tuli se hematooma kokonaan.Keskiviikkona sen sitten kuulee,epäilyttää tosin kun tuhrun tuleminen jatkuu.
Kohta on huikean jännittävä hetki(koiran tiineysultra)toivottavasti siellä olisi kasvamassa pieniä :Heartred
Tsemppiä Anskunen,toivottavasti saat plussan :Heartbigred

Ehkä luontaistuotekaupoista saa noita kauratyynyjä. Omani oon ostanut kauan sitten, en enää muista mistä. Se on semmonen mikä lämmitetään mikrossa, auttaa myös ihanasti hartiakipuihin. Kerro Diku jos kuulet mistä arvelelevat hematooman syntyneen. Mulle jäi mysteeriksi miksi itselle tuli niitä kaksi. Se ei kai voi olla kovin tavallista. Siihen tosiaan liittyy yhtäkkinen runsas vuoto. Toivottavasti nyt kaikki jäänteet sulla siitäkin on poistunut. Muuten mulla tuhrutteli kans se hematooma viel pidempään, sellasta rusehtavaa elikkä vanhaa vuotoa.

Mullakin tuli hematooma keskenmenon jälkeen. Tai siis hematoomasta ei puhuttu mitään silloin, kun keskenmeno todettiin. En tiedä, eikö sitä vielä ollut vai tuliko se vasta tyhjennyksen kylkiäisenä. Kuitenkin 4 viikon kuluttua lääkkeellisestä tyhjennyksestä kun ultrattiin naistentautien polilla, niin lääkäri kertoi hematoomasta. Nyt sitten olen miettinyt sitäkin, oliko hematooma siellä koko ajan ja keskenmeno johtui siitä. Tiedän erään, jolla havaittiin hematooma alkuraskaudessa varhaisilla viikoilla (6 tai 7) ja hänet määrättiin vuodelepoon keskenmenon välttämiseksi. Raskaus on jatkunut normaalisti, vaikka kaikki raskaampi tekeminen tai enempi liikkuminen aiheuttaa heti vuotoa. Joinakin hetkinä olen miettinyt, olisiko omakin keskenmeno ollut estettävissä, jos hematooma oli olemassa jo raskauden aikana... Vaikka turhahan näitä on miettiä ja jossitella, ei se tapahtunutta miksikään muuta.

Mulla on kauratyyny, joka on ostettu muistaakseni ihan jostain Citymarketista/Tarjoustalosta tms. Maksoi tyyliin jotain max. 15e? Sellainen pitkulan muotoinen, ei mikään suuren suuri, mutta esim. hartioille tosi hyvä.

Diku toivotaan, että teillä pian kasvaa kotona karvaisia vauvoja (siis niitä koiranpentuja)!

Anskuselle toivon kyllä jo kovasti tiukasti kiinni tarrautuvaa plussaa!

Mulla hematooma alkoi vuotaa siinä rv 11 ja olin tosiaan osastolla vuodelevossa melkein viikon. Toisella kertaa samassa raskaudessa oisko viikkoja ollut jo 15 ja viivyin jälleen melkein viikon. Mutta sitten kun ne kuivu kokoon niin loppuaika meni ihan hyvin. Oon jälkeenpäin miettiny oisko toi vuoto ollut merkki siitä, että sikiö ei oo ihan kunnossa. Pojalla on monimuotoinen kehityshäiriö, lähinnä hänellä se näkyy siinä, että kognitiivinen kapasiteetti ei yllä normaaliin vaan jää selkeästi alle ikätason. mutta mitään kromosomivikaa hänellä ei ole joten neurologi sanoi, ettei ole syytä siksi yrittää nyt vauvaa.

Niin ja tervetuloa Jellona. Mäkin olen ihmetellet sitä, ettei muka kenelläkään tuntemallani ole ollut keskenmenoa...? Vai eikö niistä vain puhuta? Gynekologi lohdutti että kyllä ne keskenmenot yleisiä ovat. Toivotaan etteä meille kaikille se onnistunut raskaus vielä tulee !

Kauratyynyn voi helposti tehda itsekin. :)

Dikulle onnea karvalapsista, minka rotuisia? :) Koiranpennut on :Heartbigred

Onpa täällä kirjoiteltu ahkerasti. :)

Pahoittelut keskenmenosta jellona, mutta tervetuloa!

Starling hematoomasta... Lueskentelin siitä oman km vuodon aikoihin, kun vielä yritin pitää yllä toivoa vauvan mukana pysymisestä. Yhdessä keskustelussa oli, että Suomessa hematoomia ei pidetä raskauden jatkumista uhkaavana tekijänä. Vuotelevat aikansa, ja raskaus jatkuu jos on jatkuakseen. Ja aika monella siinä keskustelussa raskaus oli jatkunut ongelmitta. Ulkomailla tuntuu olevan tarkemmat seurannat ja rajoitukset äidin olemiselle. Kumpi sitten oikeesti syy ja kumpi seuraus...

Tuosta keskustelusta odottavien ryhmiin kirjoittelusta; Itsekin lueskelin toukokuisten "vauvan alkunsa menettäneiden"-ryhmää (jo ennen omaa tilannetta, enteilyä?!). Minusta aloittaja oli ihanasti huomoinut tällaiset asiat. Aloittajahan oli itse kokenut km:n aikaisemmin. Ja sinne sai kirjoitella menneistä tai juuri koetuista km:sta ja sieltä sai hyvin neuvoja käytännönasioihin. Itse olin kirjoitellut kesäkuisiin ja sitten yht'äkkiä tuntui, ettei kuulukaan niihin... Oonkin miettinyt, että sitten kun pääsis taas johonkin odottajien joukkoon, aloittais sinne tollasen ryhmän.

Ja pidän sormet ristissä Anskuselle, Suvettarelle ja Rosann'lle plussaa!

Muokattu viimeksi:
Hei, täytyypä käydä kans lukemassa toukokuisten vauvansa menettäneiden ryhmäkeskustelua. Kyllä mulla kuule Starling tuhrutteli aika pitkään. kirjoitin päiväkirjaa (kuten nykyäänkin) ja olen sitä lukenut varsinkin nyt kkm:n jälkeen. Kyllä jotain tuhrua tuli koko alkuraskauden, vkolla 17 tais loppua. Ja muuten, minähän olin kaavinnassa tuulimunaraskauden takia, ja sitten yk 2 tärppäsi, joten kaavinta voi olla yksi selitys hematoomiin. Mutta en halua pelotella ketään.

Jotenkin nyt ei vielä ole rinnat kipeet, sitä jotenkin odottaa et ne kipeytyis niin se olis merkki raskautumisesta. Viimeksi ne kipeyty jo viikko ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Katotaan nyt miten tässä käy. Mutta vasta ens ma aion testata. Oon muuten piilottanut r-testit jonnekkin! Yritin niitä etsiä, jossain ne varmaan on. En viittis mennä ostamaan uusia.

Mä pelkään tosi paljon sitä, että jos raskaudun ja ultriin asti pääsen, niin jotenkin on sellanen olo etten uskalla katsoa ruutuun tai edes mennä ultraan. Me Pauveli oltiin molemmat kesäkuisissa muistan kun luin sinun keskenmeno tarinan ja pohdin silloin et käyköhän mulle samoin... Meillä myös edellinen km oli kesäkuinen, joten toivo elää että vuoden loppu on parempi ajankohta..

Saanko liittya teidan joukkoon??? Tanaan (19.1) todettiin ultralla km :( viikkoja vasta 7+5. Olo on tyhja ja epauskoinen, ei mulle satu tammosta...

Osa musta miettii uskaltaako yrittaa heti vai uskaltaako ikina enaa.

4 lasta ennestaan ja tama oli eka km.

Täällä ilmottautuu yks uus mukaan.. Oon lueskellu teidän juttuja jo tovin ja nyt aattelin sit kirjotellaki jotain..
Kohdunulkoinen taustalla 12/13 ja toinen raskaus päättyi kohtukuolemaan rv 31+2. Nyt tässä varovasti ajatusta lämmitellään uuden yritykseen, toisena päivänä tuntuu että kyllä ja toisena päivänä tuntuu että ei iha vielä joten fiilispohjalla ollaan edelleen.. tyhjennysvuoto kesti vaan reippaan viikon, minkä jälkeen oli viikko väliä ja sit alko tuhruttelu vuoto.. 12 päivä on jälkitarkastus ja siellä toivottavasti vihreää valoa annetaan että saa ruveta yrittää jos siltä tuntuu..
Tämä ketju on tuntunut jotenki eniten omalta ja täällä on tosi mukavaa porukkaa :)

Tsemppiä ja plussia paljon kaikille :)

DarkMimosa, pahoittelut kokemastasi ja osanotot vielä tälläkin puolella :sad001 tuo on lohduton fiilis mutta aika auttaa :Heartred

Esikoinen2015, kuulostaa kyllä hurjalta sinun tarinasi. Paljon tsemppiä sillekin! :)

Kyllä itsekin aina menetyksen jälkeen olen miettinyt että ei enää ikinä! Luoja ei vaan suostu mulle suomaan pikku nyyttiä. Mutta aina on aika saanut kulua rauhassa. Toipuminen on hidasta mutta olen päättänyt nousta joka kerta ylös. Uutta yritystä vain heti kun ITSESTÄ siltä tuntuu :Heartred

Takaisin