Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole uutta plussaa kuulunut. Nyt siis yhdet kuukautiset km:n jälkeen tulleet ja uusi kierto aluillaan. Tjottaillen mennään täälläkin.

sabetti, pahoittelut keskenmenosta. Kierron voi laskea alkavaksi km:n ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että kierto mahdollisesti pitenee aiemmasta, ainakin ensimmäinen kierto. Itse vasta odottelen ensimmäisiä kuukautisia km:n jälkeen, mutta näin olen lukenut ja kuullut kerrottavan. Ja minulle myös sanottiin, ettei ole mitään syytä etteikö yrittämistä voisi jatkaa heti jälkivuodon loputtua. Senkin kestossa on kovasti eroja, toisilla kestää muutamia päiviä ja joillakin useita viikkoa.

Jeilei kiitos vastauksesta. Tsemppiä ja toivotaan että kellään meistä ei kierto venyisi.

Mulla kesti kunnon vuoto vain 4 pv. Lauantai jo täysin tuhruton. Täytyy yrittää olla kiitollinen kaiken tämän keskellä siitä, että olen päässyt kuitenkin näin helpolla.

sabetti, sullaki ollu lyhyt vuoto ja hyvä jos ei mitään jälkikomplikaatioita nyt tule. Nyt anna itsellesi vain lupa surra ja käydä asiaa läpi, niin psyykkinen puoli paranee myös, ajan kanssa toki.

Samaa itsekin ajattelin, että helpolla sitä kuitenki pääsi. Itsestä tuntu, että henkisesti asiaa pysty alkaa työstämään vasta sitten, kun fyysisesti pahin oli käyty läpi. Vajaa viikko meni vuotaessa, seuraava viikko särkylääkkeillä kipujen takia ja kolmannella viikolla kun pärjäsi jo ilman lääkkeitä, tuntu että ei se maailmanloppu ollutkaan. Nyt neljän viikon jälkeen asia on kyllä herkästi mielessä, mutta sen kanssa pärjää ja (pelonsekaiset) toiveet on jo uudessa raskaudessa.

Heippa kaikille!

Tulin täältä kyselemään vähän tietoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä..

Elikkä minulla todettiin tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennys määrättiin. Rv 7+1 sain ensimmäisen pillerin äitipolilla, ja tänään aamulla kuudelta laitoin 4 cytotec tablettia emättimeen, ja sen jälkeen vielä 2 x 2 tablettia neljän tunnin välein suun kautta.. Tänään kuitenkaan ei ole ollut kipuja kuin hetken aikaa aamulla, jonka yhteydessä tuli yksi isompi hyytymä ulos. Sen jälkeen kipuja/supistuksia ei ole ollut ja vuoto on niukempaa kuin kuukautisissa.

Mitä ihmettä teen?? Tuskin tuo kaikki raskausmateriaali vielä tuossa on? :/ ja äitipoli ei ole viikonloppuisin täällä auki.. Huoh..

Timbe, enpä usko, että voit mitenkään itse jouduttaa tyhjentymistä. Suosittelisin ottamaan maanantaina yhteyttä naistentautien poliklinikalle.

Mulla keskeytynyt keskenmeno rv. 6+3 hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä ja myöhemmin loppuun tyhjentämällä imulla, kun kohtu ei tyhjentynyt kokonaan lääkkeillä. Ohjeiden mukaan laitoin itse aamupäivällä klo 10 aikaan 4 x Cytotec emättimeen. Kivut alkoivat noin parin tunnin kuluttua, josta vielä parin tunnin päästä ne olivat selkeitä supistuksia. Melko helvetillisiä kipuja. Vuoto alkoi klo 17 ja ensimmäisen illan ja yön vuosin reilusti. Illan aikana paksu yöside meni täyteen n. 45 minuutissa. Seuraavana päivänä pärjäsin vaihtamalla sidettä 4 tunnin välein ja tämän jälkeen vuoto jatkui noin viikon verran normaalin kuukautisvuodon lailla. Tämän jälkeen tuhruvuotoa vielä kaksi viikkoa, minkä jälkeen vuoto loppui vajaaksi viikoksi alkaakseen taas tuhruna uudelleen. Lääkkeellisestä tyhjennyksestä 4 viikon kuluttua raskaustesti oli edelleen positiivinen ja vuoto alkanut tuhruna uudestaan. Silloin siis naistentautien polilla ultralla todettiin kohdussa edelleen kohtalaisen paljon raskausmateriaalia, alkio oli kuitenkin tullut jo pois ja tunsinkin kun alkio tipahti silloin ensimmäisenä iltana vessanpönttöön.... niin väärin. Kohtu tyhjennettiin loppuun sitten naistentautien päivystyksessä imulla.

En tahdo pelotella, mutta omaan kokemukseeni peilaten kuulostaa siltä, että kohtu ei ole sinullakaan nyt kunnolla lähtenyt tyhjentymään.

Toivottavasti kohtu lähtisi vielä itsestään tyhjentymään ettei sun tarvitsisi mennä kaavintaan. Ainahan siinä on riskinsä uutta raskautta ajatellen.

Itse olin osastolla tyhjennyksessä (koska viikkoja oli jo sen verran paljon) ja lääkkeillä lähti tulemaan hyvin mutta silti kohtuun jäi tavaraa, vaikka seuraavana päivänä ultrauksessa lääkäri sanoikin sen tyhjentyneen ja lähetti kotiin. Sitten mentiinkin parin päivän jälkeen isoo lujaa sairaalaan kun kuume oli melkein 40 ja todettiinkin, että oli kuin olikin vielä yksi kappale raskausmateliaalia joka oli tulehtunut. Ei auttanut lääkkeet joten aamulla kaavintaan.

Nää on niin inhottavia kokemuksia ettei niitä toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään. Toivottavasti ensi kerralla kaikki menisi toivotunlaisesti :Heartred tsemppiä kuitenkin tähän hetkeen, Timbe!

Timbe mulla cytotecit ei aiheuttanut myöskään kovia kipuja. Otin kaikki suun kautta, kun vuoto oli kuitenkin spontaanisti alkanut ja kahta päivää aiemmin.

Hyytymät oli pieniä ja vuoto tosiaan ei normi menkkoja runsaampaa.
Ja uskoisin että kaikki raskausmateriaali tuli ulos, koska mitään tuhruja tai kipuja ei jälkeenpäinkään ole tullu. Eli näinkin voi mennä.

Mutta kannattaa varmasti käydä tarkistuttamassa ennen kuin tulee tulehduksia tms.

Minulla tyhjennettiin kkm rv 8+4 lääkkeellisesti ja kivut olivat aivan järjettömiä. Vedin kaikki mahdolliset kipulääkkeet, mitä ikinä sai ottaa (panacod ja litalgin käytössä) ja silti tuntui kuin olisi kuollut. Vuoto oli silti melko niukkaa. Kun alkio ja raskausmateriaali tuli ulos, kivut hellittivät ja vuoto loppui lähes kokonaan. Seuraavalla viikolla soitin neuvolaan, kun mielestäni supistelu jatkui ja raskausoireet eivät tuntuneet häviävän mihinkään. Kohtu ultrattiin tyhjäksi. Kuukauden päästä oli vielä kontrolli, joka sekin oli puhdas. Tiputteluvuoto jatkui pari viikkoa km jälkeen ja seuraava kierto venyi melkein kaksi viikkoa normaalia pidemmäksi.

Juu minä soitan sinne äitiyspolille huomen aamulla heti. Kipuja ei ole tänään ollut, ja vuoto on samanlaista kuin menkoissa, eli ei mitenkään häiritsevää.. Jotenkin vaan olen nyt sitä mieltä, että niitä hyytymiä pitäisi tulla enemmän kuin se yksi eilis aamuinen.. En jaksaisi millään mitään kaavintaa nyt, kun juuri kesällä olin munasarja kystien poistossa, ja inhoan sitä nukuttamista.

Mitenkäs teillä muilla on raskautuminen onnistunut keskenmenon jälkeen? Ja onko ne jatkuneet loppuun asti?

Meillä siis yli vuosi lapsettomuutta takana, miehen siittiöt hieman hitaita. Tämä tuulimunaraskaus sai alkunsa meidän ensimmäisestä clomifen kierrosta.

Timbe, mulla oli myös samalla tavalla kuin sinulla, et vuoto oli niukempaa kuin normaaleissa menkoissa ja kipuja ei ollut lainkaan. Tai et toki nappasin ne kipulääkkeet silloin ekana päivänä samalla kun laitoin cytotecit, mut muina päivinä ei tarvinnut edes ottaa. Rv oli 8+jotain.

Vuoto kesti 2 vkoa ja menkat tuli normaalina aikana ja olivat runsaat. Luulen, et tuolloin vasta tyhjeni kokonaan.

Olen ymmärtänyt, että uudelleen raskautumisen kannalta olisi hyvä, jos kaavinnalta välttyy, koska siinä kohtu ilmeisesti ottaa eri tavalla osumaa ja raskauden vaatiman limakalvon kertyminen kai kestää hieman pidempään. Google kertoo paremmin...

Tosin vaikka en ollut kaavinnassa, niin ei tää näytä lastenleikkiä olevan silti. Nyt on itsellä kolmas yrityskierto meneillään keskenmenon jälkeen, ja yritys alkaa jo hieman jurppia :/ taisi olla 3 tai 4 kierto kun tärppäsi tuo keskenmenoon johtanut raskaus.

Meillä tärppi kävi uudestaan viidennestä kierrosta, jos laskee mukaan km jälkeisen itselläni ovuloimattoman kierron. Ja seuraava raskaus alkoi sitten monikkona.. Nyt on menossa 11+4, joten mitä vain voi vielä käydä, mutta pidemmällä tämä kuitenkin jo on kuin edellinen.

Useissa lähteissä puhutaan, että km jälkeen todennäköisyys raskauteen kasvaa ja jos uusi raskaus alkaa 6kk sisällä keskenmenosta, se todennäköisesti jatkuu ongelmitta normaaliin synnytykseen asti. Tämä lohdutti itseäni paljon, vaikka meille ei nopeaa raskautumista luvattu. Ensimmäistä yritettiin vuosi.

Vähän jännittävät fiilikset aloittaa taas yritykset.

Nyt oon jo ihan varma tunteesta, että ei odoteta ekoja menkkoja vaan huomenna testaan kotitestillä ja jos näyttää negaa, niin aloitellaan yritys. :)

Tuomitseekohan ne miten pahasti siellä gynen polilla kun soitan sinne ja Perun sitä pisaatestin vienti aikaa. Ei tarvis enää keneltäkään mitään asenteita tähän tilanteeseen.

Itseä kanssa lohduttaa tuo elaffyn mainitsema todennäköisyys. Toivottavasti tärppi kävisi suhteellisen pian ja kaikki menisi ensi kerralla hyvin. :)

Sabetti, en usko, että hermostuvat tai tuomitsevat. Etenkään jos saat kertoa samalla tehneesi jo kotona negatiivisen testin.

Äitipolille soitettu, sanoivat siellä että tämä voi olla ihan normaalia. Käski ottaa uudestaan yhteyttä, jos jotain infektion oireita tulee..

Niin kovin odotan jo niitä seuraavia menkkoja että saisi ne clomit aloittaa! Ja positiivisin mielin mennään :)

Liitytäänpä tähän sakkiin, vaikka ei olekaan vielä suunnitelmat uudesta yrittämisestä selvät. Tausta siis km alle viikko sitten (rv 10+6, ei ar-ultraa: ei tietoa ollutko tm / millon kehitys pysähtynyt) ja viikonlopun surun jälkeen olen jo alkanut murehtimaan menetettyjä kiertoja. Vauvakuume on ilmeisesti niin kova, että vaikka jälkivuotoakin vielä on (hyvin vähäistä jo), mietin jo mielessäni uutta yritystä. Mies tuntuis tarvitsevan enemmän aikaa toipumiseen. Oikeestaan ahdistaakin tämä oma malttamattomuus. Ja varsinkin kun tuntuu, että jälkisupistelu-kivut on alkaneet muuttua ovulaatio-tuntemuksiksi. Tuntemuksia mulla tavallisesti jo reilusti ennen ovulaatiota. Olenkin joskus itsekseni naureskellut, kun kierrossa "oireetonta" aikaa vain viikko ennen uuden kierron alkamista. En olis halunnut heti olla bongaamassa ovulaatiota, etten kärsimättömyyttäni alkais miestä painostamaan. Mulla parin viikon päästä hcg verikokeena jälikontrollina. Mietin kuitenkin, että testaisin kotitestillä jo loppuviikosta (joillakin ilmeisesti spontaanin km:n jälkeen nopeastikin hcg laskenut). Tämä suunnitelma siksi, että jos tässä ilmaantuiskin raskautumisen mahdollisuus, niin tietäis olleensa ei raskaana, näytti verikoe sitten mitä tahansa. Mutta voiko ovulaatio siis näyttää raskaustestissä valheellisen tuloksen? Eli, jos tässä ovulaatio pukkaamassa päälle, kannattaako kuitenkaan testata. En ole edes ihan varma, että mistä vuotopäivästä laskisin "kierron alkaneen".

Pauveli voimia sinulle. Tunnistan tuon halun raskautua mahdollisimman pian uudelleen. Mä sain tänään puhtaan negan kotitestillä ja km tasan 2vk sitten. Ajateltiin aloittaa uuden yritys tai varmaan eka kierrot enemmän tjottaillen.

Jospa mäkin tulen myös tänne puolelle :sad001 Eli mulla todettiin viime perjantaina toisessa ar-ultrassa mitä ilmeisemmin rypäleraskaus. Pääsin heti samana iltana kaavintaan. Meillä on kotona 2-vuotias esikoinen. Esikoista tehtiin ainakaan 9 kiertoa. Mulle tämä km oli jo toinen, ensimmäinen km tuli yk 9 ja siitä 2 kk myöhemmin sain uuden plussan, joka siis meni nyt 7+5 kesken. Perjantaina olen menossa hcg mittaukseen ja saan samalla koepalatulokset raskausmateriaalista.

Takaisin