Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyypä sellaista vielä kysellä täällä, että mitenkäs teidän muiden kierrot lähtenyt toimimaan km:n jälkeen? Mää tässä odottelen toisia kk jälkivuodon jälkeen,vkl pitäis kai alkaa. Mut se kummastutti tässä kierrossa, että oletetulla ovisviikolla tuli ruskeaa tuhruvuotoa lähes koko viikon, että mitäs se sitten oli? ei ole ennen kyllä ollut.. Muutenkin kierrot ollut pillereiden jälkeen normaalit.. :o Huolestunko turhaan?

Pahoittelut menetyksestänne. Olette kokeneet jotain, mitä en ikinä voisi kenellekään toivoa. Ihanaa silti, että olette päättäneet yrittää uudestaan. Siihen vaaditaan rohkeutta. Paljon tsemppiä ja onnea tulevaan! Toivotaan, että plussaat pian uudestaan!

Minulla tuo kkm oli viikolla 8+4 ja ensimmäisiä kk odotin tyhjennytvuodon jälkeen 36 päivää. Normaali kiertoni on 25-27 päivää. Minulla oli myös jossain vaiheessa ruskeaa tuhrua ja lääkäri siitä sanoi, että on aivan normaalia. Voi liittyä ovulaatioon tai olla jotain muuta välivuotoa. Minä tosin en edes ovuloinut ensimmäisessä kierrossa..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Pitkästä aikaa täällä, nyt on takana jo neljä varhaisen vaiheen keskenmenoa ja paljon kaikkea myllerrystä ja stressiä. Jälleen uskallan tulla tänne toiveikkaana.

Hei tännekin!

En tiedä oonko joskus tänne kirjoitellut, en jaksanut lukea kaikki viestejä läpi. Mutta siis vuoden sisällä olen kokenut kaksi km. Ensimmäinen siis joulukuussa rv 12+, selvisi nt-ultrassa eikä kohdusta löytynyt mitään elämää. Vaikka ar-ultrassa oli sikiö ja syke. Eikä mitään vuotoja tai muita km merkkejä ollut.

Nyt sitten lähes puolen vuoden yrittämisen jälkeen sain juhannuksena jälleen plussan, joka myös meni kesken rv 7+. Eikä taaskaan mitään vuotoja tai merkkejä. Tuo selvisi ar-ultrassa. Eikä kohdusta löytynyt mitään raskauteen viittaavaa. Joko siis kyseessä kohdunulkoinen tai sit oli mennyt ihan alussa. Ekalla kerralla tyhjennettiin mut nyt tokalla kerralla tuli itsestään ulos.

Nyt sitten km jälkeen tuli yhdet menkat ja kp jäi vain 29pv. Yleensä mulla kp heitellyt sen 29-39päivää. Toivottavasti joskus tasottuisi siihen noin 30 päivään. Uusi yrityskierto siis käynnissä ja kohta pääsee tositoimiin.

Pelko kolmannesta km kummittelee taustalla. En jotenkin yhtään voinut kuvitella että toinenkin km voisi osua omalle kohdalle. Kolmatta en edes halua ajatella. Keskenmenon surutyö on vieläkin käynnissä, varsinkin kun näkee raskaana olevia naisia ja ajan myötä jos ei uutta plussaa kuulu niin itku varmasti tulee. Mutta ei muuta auta kuin elää elämää eteenpäin ja ottaa vastaan se mitä annetaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eipä ole tullu aikoihin tänne päivitettyä.Tänään poksahti 15+0 :Heartred Näyttää siltä että lääkitys tehos ja lopulta saadaan pieni syliin asti.
Mikäli tätä ketjua joku vielä lukee; Aina on toivoa,vaikka tie onkin raskas kulkea :Heartred Kannattaa mennä ajoissa tutkimuksiin,saattaa säästyä paljolta.Pelko ei varmasti häviä mutta sen kanssa oppii elämään ja siitä voi päästä yli.

Satsa, ihanaa kuulla, että pieni on pysynyt matkassa. Onko sulla helpottanut pelko keskemenosta, kun viikkoja on nyt jo kasassa tuon verran?

Täällä odotetaan jälkivuodon loppumista. Mulla siis todettiin nt-ultrassa keskeytynyt keskenmeno, joka oli tapahtunut jo 7. raskausviikolla. Nyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä aikaa 2,5 viikkoa ja edelleen niukkaa tuhruvuotoa. Tänä aamuna tein raskaustestin, koska en malttanut enää odottaa. Raskaushormoni ainakin laskussa, sillä sain testiin enää hailakan toisen viivan. Malttamattomana odotan jo vuodon loppumista, jotta olisi mahdollisuus yrittää uudestaan, mutta myös sen vuoksi, ettei jokainen vessakäynti muistuttaisi keskenmenosta. Se kun on mielessä jatkuvasti muutenkin.

Toiveissa on tulla mahdollisimman pian uudelleen raskaaksi. Ajatus uudesta raskaudesta tuo lohtua ja toivoa tähän ikävään ja suruun. Edellinen raskaus alkoi ekasta kierrosta ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja muistan silloin varautuneeni useamman kuukauden yrittämiseen. Nyt malttia odottamiseen tuntuu olevan vähemmän, kun edellinen raskaus saatiin alulle niin nopeasti. Muutenkin keskenmeno on tuonut tullessaan myös pelon lapsettomuudesta. Kun olen kerran kokenut, kuinka ihanaa on kasvattaa masussa omaa pientä, pelkäänkin nyt, etten saisikaan sitä uudelleen enää kokea.

Ajatus uudesta raskaudesta myös pelottaa, vaikka koenkin olevani henkisesti valmis uuteen raskauteen. Olen ollut surullinen myös siitä, että keskenmenon jälkeen en usko voivani enää kokea sellaista puolihuoletonta raskautta. Tarkoitan, etten usko voivani tuntea kaiken olevan hyvin tai uskoa muiden vakuutteluihin, että kaikki on hyvin. Kuinka sellaiseen voisi enää luottaa, kun ensimmäisellä ja ainoalla kerralla kaikki meni niin täydellisesti pieleen?

Osanottoni starling :Heartred
On niin tuttuja tunteita..Lapsettomuutta tuskin tarvitsee pelätä,mulle lääkäri sanoi että jostain syystä ensimmäinen raskaus menee kesken todella monella ja täysin tuntemattomasta syystä.
Pelko on jonkun verran helpottanut,kyllähän sitä sinne 12viikkoon asti oli aika säikky jokaisesta pienestäkin vihlasusta.Vaikka käytiin kaks kertaa ar-ultrassa niin oikeestaan vasta nt-ultra helpotti oloa.Pahimpia hetkiä oli viikot jolloin keskenmenot oli sattunu.

En usko että pystyn kokemaan juurikin sellaista puolihuoletonta raskautta koskaan vaikka tämä raskaus sujuisikin ongelmitta.Kyllähän se tietynlaista katkeruuttakin aiheuttaa..Varsinkin se että mahdollisesti olisin säästynyt keskenmenoilta mikäli edes yksi gyne olis ottanu vakavissaan mun ihmettelyt tuhruilusta aina ennen menkkoja.Tää lapsettomuusklinikan lääkäri sano heti että viittaa keltarauhasen vajaatoimintaan ja siihenhän sainkin tukilääkityksen.

Mahtavaa että toivot jo uutta raskautta!Se on parasta lääkettä ja ehkä ainoa syykin päästä pelosta yli :) Toivon sydämestäni että uusi raskaus onnistuu ja saatte pienen syliin asti :Heartred Kuten mun lääkäri sanoi;joskus se vaatii urheutta,sitkeyttä ja taistelutahtoa mutta lopputulos on sen arvoista :Heartred

Satsa: niin tuttuja ajatuksia! Varsinkin kun km takana kaksi. Nyt siis kuumeilua edelleen ja toivon jotenkin pian tärppiä vaikka hirveästi en uskalla iloita tulevasta plussasta. Mut toivoa pitää olla!

Starling: pahoitteluni ja voimia <3 tuo on hyvä asenne että uutta yritystä kehiin, vaikka toki km kannattaa käsitellä itselle ettei jää mitään vaivaamaan. Mulla kun ekan km jälkeen käsittelin asian vasta noin puolen vuoden jälkeen. Tai siis surin sen surun. Siitä seuraavasta kierrosta tulikin tärppi, joka myös meni kesken. Nyt siis kolmas kierto menossa ja jotenkin tajunnut että stressitöntä on parasta :)

Starling, itselläni on hyvin samanlaiset ajatukset nyt mielenpäällä. Keskenmenovuodon sain aikaiseksi lääkkeillä 1,5 viikkoa sitten, kun itsestään ei onnistunut irtoamaan. Minä haluaisin niin kovin, että tämä vuoto jo loppuisi, ja kuukausi olisi kulunut, kun en jaksa uskoa siihen, että tällä kertaa edes keskenmeno "onnistuisi". Olen jo asennoitunut siihen, että päädytään vielä kaavintaan ensi kuussa ja paskalla tuurilla tulee myös kohtutulehdus siihen perään ja kolmosen yritys siirtyy alkavaksi kaiken säädön vuoksi ensi vuoden alkuun. Aikaan, jolloin olin kuvitellut jo jääväni äitiysvapaalle ja odottavani kolmannen ipanan syntymää.

Kerrassaan turhauttavaa, ja ärsyttävää. Mutta ei ainakaan vielä surullista, kun täältä (toisesta ketjusta tosin) saa hirveästi tsemppiä ja voimaa ja säännöllisin väliajoin myös ihania raskautumisonnistumisuutisia :)

En siis joko ole vielä ymmärtänyt tai sitten tämä asenne on vain osa sitä omaa identiteettiä, että miksi surra keskenmenoa. Kun toki kaikki ne jotka lapsesta haaveilevat, ovat yrittäneet kaikkensa, että mitään väärää ei ole tullut tehtyä, joten nyt vain sattui huono tuuri. Ja siitä saa olla harmissaan.

Granger, täällä myös pyörineet päässä huonot ajatukset aina kohtutulehduksesta kaavintaan. Nyt kuitenkin (kop kop) vuoto lopuillaan, eikä vessapaperiin jää edes tuhrua enää joka kerralla. En ole itseäni juurikaan keskenmenosta syyllistänyt, mutta toki sättinyt kehoani, kun se tuntuu niin kelvottomalta ja siihen liittynyt siis nämä ajatukset kaiken maailman komplikaatioista keskenmenon hoidossa.

Freyja, mmärrän kyllä, että keskenmeno täytyy käsitellä ja surra. Paljon on itketty ja tunteet kulkevat aika vuoristorataa vielä. On hyviäkin päiviä ja sitten tulee notkahdus ja taas niitä päiviä, kun ikävä on ihan hirveä. Mulla se suru on pitänyt sisällään tosi paljon ikävää pientä kohtaan. En silti usko, että keskenmenoa voi käsitellä täysin loppuun ennen uutta raskautta, vaan uskon juuri sen uuden raskauden ja esimerkiksi viikkojen, joilla viimeksi keskenmeno tapahtui, nostavan asian uudelleen pintaan pohdittavaksi (ja pelättäväksi?).

Kolme keskenmenoa kokeneena täytyy myöntää että seuraavan kerran jos raskautuu niin kyllä se pelko tulee elämään vierellä kokoajan niin kauan kunnes oma, terve nyytti on sylissä. Kyllä niin syvät haavat on jättänyt että arvet pysyvät varmasti muistissa. Oon starling sun kanssa samaa mieltä että ei noita km pysty koskaan käsittelemään loppuun, niiden kanssa täytyy vain oppia elämään. Mutta kuten oon tuolla toisessa ketjussa joskus sanonut niin en halua jäädä suruun vellomaan vaan mennään elämässä eteenpäin ja toivotaan että se oma nyytti vielä käsivarsille saadaan :) :Heartred

Paljon voimia kuitenkin kaikille km kokeneille :Heartpink

Tämä on kerrassaan omituista, toissapäivänä vielä oli km-vuotoa ja eilenkin jäi ruskeaa tuhrua paperiin pyyhittäessä. Tänään vuoto on ollut pelkkää valkkaria, joka vain runsastuu koko ajan - aivan kuin normaalin oviksen aikaan. Tyhjennyksen alusta laskettuna tänään olisi kp 14, mikä normikierrossa tarkoittaisi jo dpo aikaa. Mitään raskaustestiä en ole vielä ennättänyt kotona tehdä varmistaakseni hcg:n laskun, kun ohjeissa muistaakseni luki että 3vkoa vuodon alkamisesta, eikä sitä ole vielä kulunut.

Voiko kroppa reagoida jo näin nopeaa, ja olisiko ovulaatiokin jo mahdollinen? Tulehduksen välttämiseksi oli kielto vuodon ajan, mutta joko uskaltaisi? Vai lasketaanko tuo valkkarikin osaksi vuotoa? Pakko varmaan odotella vielä pari päivää ja varmistaa ettei veriviiruja eksy joukkoon... Vai?

Granger, oliko sulla spontaani km? Vai pitikö tyhjentää lääkkein?

Kun mulla tää vika km oli ihan spontaani ja vuoto kesti tasan 3pv, josta yks päivä oli kunnon vuoto. Muuten oli tosi niukkaa. Ihmettelin vaan et onko muka tullut kaikki ulos ja oli tullut kun ultralla katsottiin. Tosin mulla oli joku tulehdus tullut tuosta. Mut lääkärin puheista ymmärsin et kun hcg oli vain 1 vuodon jälkeen niin ovishan voi tulla. Eli periaattessa ovis voi tulla heti kunhan kierto normalisoituu :) Onhan sitä tultu raskaaksi heti km jälkeisestä kierrosta :)

No kun ei edes ollut, vaan piti tyhjentää lääkkeiden avulla rv 8+ jotain... Kehitys oli pysähtynyt jo yli 2 viikkoa aikaisemmin, mutta tähän asti piti odotella kun sydän löi aiemmassa ultrassa.

Valkkari sen kun runsastuu, kiva homma kun on 2 vkoa käyttänyt siteitä km-vuotoon ja nytkin pitäis olla suoja tätä varten. Mulla ainakin ärsyyntyy tällaisesta pitkäaikaisesta hankauksesta nuo bikiniraja-alueet :/

Täällä jännäillään ensimmäistä km:n jälkeisten menkkojen alkamista... Keskenmenosta nyt aikaa melkein 2 kuukautta ja 4 viikkoa sitten kohtu tyhjennettiin imulla, kun ei ollut tyhjentynyt kokonaan lääkkeillä. Eilen vessapaperiin kerran punaista, mutta sen jälkeen ollut puhdasta valkkaria. Kuluisipa nämä päivän nyt nopeasti, joko se täti sieltä saapuisi tai sitten pääsisi joskus viikon vaihteessa testaamaan, jospa olisikin eilen ollut kyseessä kiinnittymisvuoto tai jotain.

En testannut ovista, joten periaatteessa kyseessä kai voisi olla viivästynyt ovulaatio (voiko imulla tehty tyhjennys aiheuttaa tällaista?) tai sitten valemenkat (nyt kp 27/28) tai sitten vain täti mua pelottelee ja vittuilee.

Täällä tuli plussa noin viisi kk kkm jälkeen. Odottelen kaksosia rv 9+0. Emme uskoneet, että uusi raskaus alkaisi näin pian, kun edellistä plussaa tekemällä tehtiin vuoden verran. Nyt tuntui tulevan lähes yrittämättä ja vielä tuplana.

Ensimmäiset kuukaudet km jälkeen olivat ihan hirveitä henkisesti. Aika kuitenkin auttoi. Toivottavasti kaikki muutkin pääsevät plussaamaan pian uudestaan ja tällä kertaa pysyvästi!

Täällä alkoi spontaani km maanantai iltana, tiistaina varmistettiin ultralla ja kohdussa oli raskausmateriaalia hieman, joten hain polilta lääkkeet tyhjennykseen. Nyt 4.vuotopäivä. lasketaanko kp nyt siis ekasta vuotopäivästä?
Suositelivat yhdet menkat väliin ja viiden viikon päästä pitää viedä pissanäyte gynen pojille ja tarkistavat että hgc laskenut.

Harmittaa kun joutuu odottamaan ekat menkat, kun haluaisi heti aloittaa yrityksen uuteen tärppiin.

Sabetti, meille taas lääkäri ja kätilö sanoivat, että yrittämisen voi aloittaa heti halutessaan. Yksiä menkkoja väliin suositellaan lääkärin mukaan, jotta keho ja mieli ehtivät toipua keskenmenosta ja tietysti mahdollisen uuden raskauden keston määrittäminen on helpompaa, jos välissä on tullut kuukautiset. Meillä ei ekasta kierrosta km:n jälkeen tärpännyt ja oikeastaan ehkä ihan hyvä niin. Mulla se uuden raskauden haluaminen oli keskenmenon jälkeen alkuun ihan pakkomielteinenkin ajatus.

Starling kyllähän se on varmasti ihan perusteltua.

Joko sinä sait uudestaan plussan raskaustestiin? :)

Kyllä ajattelin odottaa ainakin se n 5 vkoa. Niin varmistuu että kohtu varmasti tyhjä, muuta jälkitarkastusta kun ei ole.

Sitten aloitellaan varmaan tjottailu.

Toivoisi vaan pian uutta raskautta, vaikka ei mitään hätää pitäisi olla. Tämä ensimmäinen raskaus kuitenkin tärppäsi nopeasti, jo 3. Kierrolla.

Takaisin