Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut Haelyn! Miksi samoja ihmisiä näin koetellaan?! Voimia sinulle, jospa kolmas kerta todellakin olisi SE teidän kerta ja pikkuinen pysyisi matkassa loppuun asti!

JMH, MAHTAVAA!!! Nyt kyllä varpaat kippurassa pidän toiveet yllä teidän puolestanne ja pikkuinen olisi pysyvästi kiinni! :) Mielelläni olisin seuraa sinulle pitänyt helmikuisissa, mutta hyvä jos edes sinulla nyt tärppää! Nauti vaan olostasi, turhaa murehdit ennalta.. :)

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Täällä tuli plussa muutama päivä sitten eli yhdet menkat ehti km jälkeen tulla. Pitää mennä varhaisultraan sit taas ennenku varaa neuvolaa, mut eiköhän tällä kertaa vois jo asiat mennä hyvin. Näin toivon ja yritän uskoa :)
Viikkoja tänään 4+5

Kopsu tännekin: Pakko jakaa tämmönen juttu, mihin törmäsin eilen... Googlatkaapa omenaviinietikka ja raskaus.

Mä aloin juodan omenaviinietikkaa pari viikkoo sitten. Melkein heti oviksen jälkeen. En kylläkään raskautumisen edistämiseks, vaan ihan ruuansulatusta tehostaakseni. Ei ollut tietookaan, että siitä vois ehkä olla jotain hyötyä myös raskautumiseen. Lisäkshän mä oon syönyt kierron alusta asti aspiriinia. Siitäkin löytyy tuolla tekstiä. Siis omenaviinietikka + aspiriini. Itse aloin sen takia googlailemaan tota, koska halusin varmistaa, että raskaana on ok käyttää o.v.etikkaa :).

Mulla keskenmenoja 11/12 ja 12/12 odotin kaksosia joista toinen tuli aiemmin ja toinen perässä, välissä söin sitten 6kk e-pillereitä ja nyt toivon kovasti, että olisi tärpännyt. Kaikki oireet siihen viittaa, mutta nyt vasta kp 25/28-29. Toivotaan, että plussa tulee loppuviikosta :)

Sitä todella toivotaan :) tosin olen nuori, joten ei pidä luopua toivosta vaikka nyt ei onnistuisikaan (:

Onko muilla ollut vastaavanlaisia keskenmenoja, että on ollut kaksoset jotka vuorotellen tulee ulos? Tosin luulimme alkuun, että tulossa olisi vain yksin ja toinen ehti ilahduttaa kovasti ennenkuin sitten jätti meidät.

Ai niin!!! Omenasiiderietikan lipitys!!

Oon täällä listaillu että se, greippimehu, disperin, foolihappo.. Ne nyt ainakin pitää koettaa...

Jahka cytotecit vaikuttaisi ja saisi aloittaa puhtaalta pöydältä!

liinu voimia kovasti sinulle ja myös kyfille. toivottavasti teillä molemmilla tärppää pian ja kaikki menee hyvin :)

on: kp 2/26 ja saapi nähä millai kierto nyt on, ainaki vaikuttaa normilta tähä mennes, olin ehtin jo unohtaa millaset menkkakivut voi olla. verikokeiden tuloksia käytii kyselees ja kaikki vaikuttas normaalilt, kilpirauhaskokeet oli normaalit, kardiopiini normaali mutta hyytymistekijätestien tuloksia odotellaa ramadanin jälkee valmistuviks, no mulle sanottii suoraa et jos kardiopiini oli normaali ni ei kyl nois hyytymistekijätesteissäkää pitäs olla sit mitää jos kaiken järjen mukaa ajatellaa ku molemmat aiheuttaa samaa jos päin mäntyä eli tukoksia mut mun suvus ei sitä ole eikä mulla ole ikinä ollu mitää ongelmia veren kans.

saapi nähä pupuillaanko heinäkuus vai onko tauko koska meillä on ramadan alkamassa inshaallah 9. heinäkuuta. paastoamista, pihatöitä, ruuanlaittoa on ohjelmassa mulla ramadanina ainakin eli aikas hiki ja väsy voi tää nainen olla ku lämpötilat päivisin on kivunnu jo yli 30 asteen ja heinäkuus yleensä ollaa siel 40+...no toivottavast merituuli tulee virkistämään, sahara tuo kuuman tuulen. pitää sit muistaa juoda yöllä koko päivän edestä ja syödä. ku illal vast saa sit taas syödä ja juoda.

Gatusa, ai niin kun siellä kulttuuri on niiiiin erilaista (ja ilmastot) :D täällä myrskyää ja vettä sattaa kaatamalla.. Kesä <3

Mulla alko vuoto tänään (2vrk cytotecien jälkeen) kunnolla.. Hyytymiä ei tule, mutta eilisten pms oireiden jälkeen tän on pakko olla kunnollista tyhjentymistä!! Olin sen verran ärsyttävä Nainen!!

Voimia teille! ja onnea yritykseen! :) Mieheni kanssa saimme tänään itkien lukea testitikun kahta punaista viivaa, nyt pelätään pahinta ja toivotaan parasta. Tämä olisi esikoislapselle jos kaikki nyt hyvin käy :)

jep liinu sekä kulttuuri on erilainen että ilmasto, voin sanoa kokemuksest et ku tääl on myrsky ni sillo voi sanoa et on myrsky, suomes ehkä kerran kokenu jotai vastaavaa. lisäks täääl on välil hiekkamyrsky joka tekee taivaan oranssinpunaseks ja lisäks siihe viel ukkonen ja ku alkaa sataa vettä ni vesi onki sit hiukka erikoisen näköstä. perinteiset ukkosmyrskyt on jotai uskomatonta ja upean näköstä, valitettavast perinteisest kun en ole raskaana saan ne päänsäryt mut viel en ol joutun oksentaa sen takia alhamdulillah. tääl normi tuulet on tein myrskytuulet.

ONNEA kyfi valtavasti plussasta olen niin onnellinen puolestanne :) inshaallah kaikki menee hyvin tällä kertaa.

on: viel varmaa päivä tai kaks miehen veljen luona majailua ja sit omaan kotiin inshaallah, eile maalasvat yhen huoneen, tänää meni töihin ja sen jälkee jatkaa maalaamista ja pesee lattiat, sanoin et miehen pitää hommata jotai oikei tehokast ainetta mitä laittaa veteen, klooria tms mikä tappaa bakteerit ja poistaa hajut, klooriki on parempi haju ku se mikä siel nyt on.

kp 3/26 ja normiolot, alkaakoha hiljallee vuotoki vähenemään ku eile tuli oikei kunnol, uuteen kiertoon siis ja kyllä mä varmaa yritän miehen kellistää isha rukouksen jälkee ramadaninakin... me ku ollaa jo pidemmä aikaa yritetty huonoil lopputuloksil sitä pienokaista. en mä haluu mitää paussii ku kierto lyheni, pitää vaa toivoo et oviksen aikaa ei ole enää tuhruilua eikä vuotoa. tulispa sit inshaallah se huhtikun pienokainen mahollisest. esikoine synty maaliskuus ikäero ois reilu 8v sitte ekal ja tokal.

Josko uskaltais liittyä nyt sitten tänne keskeytyneen keskenmenon (6/13) ja kaavinnan jälkeen. Heippati heit kaikille, olen teitä paljon kesäkuun aikana seuraillut. Harmittava paikka sinällään teitä tavata....

Täällä kirjoittelee 35-vuotias ulkosuomalainen, joka tosiaan napsahti heti eka yrittämällä raskaaksi mutta sepä onni ei sitten kestänytkään. Kesäkuun alussa on tämä keskenmeno tapahtunut ja nyt kun olen kuukauden fyysisesti toipunut, alkaa henkisestikin olla valmis jo uuteen yritykseen. Menkkoja ei ole vielä näkynyt tai kuulunut ja jälkitarkastuskin on vasta ensi viikolla.... Mutta kunhan kroppa alkaa taas toimia, niin apinanraivolla laitetaan uutta vaihdetta silmään.

Koska olen surun ja tappiollisen mielialan kääntänyt nyt taisteluinnoksi, vaihdoin nimimerkkinikin (ennen moomoo) ja perustin blogin projektin etenemisestä. Jonnekinhan tässä on päästävä purkamaan pelkotilojaan.

Mielenkiinnolla siis heittäydyn nyt keskusteluihin mukaan. Jos siis otatte meikäläisen vastaan, tietenkin. :)

tervetuloa xena hienoa että olet toipunut menetyksestä. tottakai tänne mahtuu mukaan ja kaikki tervetulleita täällä tuetaan ja tsempataan toisiamme ja vaihdellaan kuulumisia. toivottavasti et joudu kauaa yrittämään uutta ja inshaallah kaikki menee hyvin loppuun asti :) missäspäin asustelet jos ulkosuomalainen olet?

on: kohta näköjään täti poistuu takavasemmalle ja uusi yritys alkaa voi vaa olla hiukka laiskahko yritys ku ramadan alkaa. no jos tulee tulosta ni tulee ja jos ei ni sit ei voi mitää. onha tässä aikaa.

Kiitoksia, Gatusa. :)

Me ollaan miehen kanssa hyvä tiimi ja aikamoisia sissejä, ei ole elämässä se ensimmäinen vastoinkäyminen... mutta tällä saralla kyllä oli ja kyllähän se veteläksi veti, sen verran kovaa kolahti. Joku tuli ja ryösti meidän vauvalupauksen.

Minä olen yhdestä maasta, mies toisesta ja asutaan meidän kotimaiden välissä kolmannessa maassa täällä vuorten keskellä, euroopassa kuitenkin. Ollaan täällä asusteltu nyt kolmisen vuotta ja kummallekin neljäs asuinmaa kyseessä.

Pääsin tosiaan ekaa kertaa raskauden takia käyttämään paikallista terveydenhuoltosysteemiä ja se poikkeaa suomalaisesta systeemistä aika lailla. Esim. kaikki tarkastukset tekee oma gyne/synnytyslääkäri vähintään kerran kuussa ja eka ultraus on viimeistään viikolla 8 ja ultraukset tehdään joka kuussa myös. Oma lääkäri, joka on seurannut raskautta alusta asti, hälytetään sairaalaan kun on synnytyksen aika. Eli sinänsä tunnen olevani hyvässä hoidossa seuraavaa mahdollista raskautta ajatellen.

Mutta nyt tietenkin rassaa, että milloin mun räsä kroppani osaa aloittaa menkat ja milloinhan meillä nappaisi taas, ehdinkö siitäkin ahdistua...? Ja voi sitä paniikin määrää kun ja jos nappaakin....

Jälkitarkastus sillä omalla gynellä olis ens viikolla (eli seuraa myös nyt tätä projektia joten tuleepahan tyyppi tutuksi). Katsotaan näyttääkö vihreää valoa! :)

toivottavasti xena tulee vihreä valo ens viikolla :) ei kannata stressata, me yritettii yli puol vuotta ennen ku tärppäs meni kesken ja sit ollu km kierre. pienokaisen yritys alotettii 04/11
me asutaa miehen kotimaassa ja täällä ollu 3 keskenmenoa joista 2 keskeytyny suomes oli yks spontaani alussa eli yhteensä 4. kyllähä ne vetää hiljaseks ku kuulee sydänäänet ja sit seuraaval kerral tulee toteamus että on kuollu. täällä tutkimukset missä mättää mut mun verikokeet näyttää olevan normaalit joten mies varmaa seraavaks tutkimuksiin. täällä on tullu tapeltuu lääkärien kans sairaalas ku aina sanovat että oot kunnos jne mene kotii vaikka tulis verta raskaana ja joka kerta oon ollu oikees ku oon sanon et nää kivut ei ol normaalit ja jos verta lisäks ni sit todennu et ja raskaanako on supistuksia ja vuotoa ku kaikki kunnos et kattokaas ny ultralla et kumpi on oikees mä vai lääkäri ja aina pyydelleet anteeks etteivät kuuntele. kerran on tullu kuultua että josko keskenmenot ois mun omaa aikaansaannosta et oon psyykkisest epätasapainossa, en ol toipunu edellisestä keskenmenosta henkisest jne. tuli pikkuse ärähdettyä et nyt sit oon hullu vai eli mä kuvittelen kaiken ja aiheutan ite keskenmenot. sairaalas melkei aiheuttivat mun kuolemanki ku eivät pistäneet kontrollia kaavinnan jälkee joka tehtii mun hereilläollessa ilman kivunlievityst keskellä yötä 2-3 kertaa 4 tunnin sisää. vuosin rajusti sen operaation jälkee seuraavat 3kk kunnes tulin uudestaan raskaaksi ku vuoto lakkas onneks ja sekin sit meni sydänäänten kuulemisen jälkee kesken.

nyt onneks omalääkäri joka töissä sekä pienes sairaalas että yksityisel klinikal. pisti samantien tutkimukset pystyy et mistä johtuu keskenmenot ja ultras kohdun ja muut todeten että kaikki just niin ku pitää, sit meniki kroppa sekas ja lääkkeil kierrot käyntii normaalist, nyt eka ilman lääkkeit ja kierto lyheni kunnolla.

Mä en voi käsittää miten kaavinta voidaan tehdä hereillä. Mulla yö eteni diagnoosin jälkeen niin nopsaan (ei uskallettu lähteä sille "ota pilleri ja mee himaan"-tielle koska olin kotona yksin miehen ollessa työmatkalla) etten ehtinyt muuta kuin hätäisesti soittaa miehelleni, että olen matkalla operaatioon samalla kun revin farkkuja jalastani.

Olin valehtelematta vartissa leikkaussalissa (tapasin tosin diagnoosia tehdessä anestesialääkärin, joka haastatteli minut perinpohjin) ja taju kankaalla siitä kymmenen minuutin sisällä. Ne kivut, joita tunsin herätessäni, olivat jotain aivan kamalaa koska olin ollut täysin kiinni ja paikat kovina, joten joutuivat rusikoimaan kovakouraisesti... Ja siltä se tuntuikin. Plus, olin hengityskoneessa joka runnoi kurkun ja niskan niin, etten seuraavana päivänä päässyt sängystä ylös ilman, että mieheni kannatteli päätäni.

Mutta ne kivut antoi osviittaa kyllä siitä, että ei sitä toimenpidettä saisi hereillä tehdä. Ei sitten millään.

Ja systeemistä johtuen näin sinttini kahdesti elossa ja kerran kuolleena. Ehdin kiintyä pikkuruiseen niin kamalasti kun se siellä hillui. :( Ja omalääkäri jopa otti juuri ennen keskenmenoa oman lomansa aikana mut lauantaina sisään ultraukseen koska olin huolissani.

Mä olen Gatusa lukenut teidän juttuja tosi tarkasti tässä kuukauden ja ollut kyllä haavi auki kun olen lukenut taisteluistasi, ihan kuin ei olisi jo peräkkäisissä keskenmenoissa tarpeeksi kestämistä mutta että pitää vielä vääntää terveydenhuollonkin kanssa....? Huh. Sanat ei riitä kertomaan miten pahoillani olen.

xena se mikä ei tapa se vahvistaa ja suomessaki joutunu vääntää terveydenhuollon kans monta kertaa et saanu hoitoa. kuten tiedät asun pohjois-afrikassa joten terveydenhuolto on mitä on. jos tässä viel raskaudutaan ni sitä osaa kyl arvostaa viel enemmän sitä mitä saa jos pienokaisen saa sylii terveenä ja elossa mut varmaanki pakko mennä pääkaupunkii synnyttää koska mä en tän kaupungin yliopistollisee luota tippaakaan koska siellähä ne ongelmat oli. sekä asenteessa ulkomaalaist kohtaan että ammattitaidossa.

Ollaanko me tosiaan näin taas hiljennytty?

Täältäkin taas pitkästä aika kuulumisia!
Menkat alkoi pari päivää sitten- paljon nopeampaa mitä lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Toivottavasti nyt alkaisi tärppäämään, ainakin liikuntaa olen lisännyt ja omenaviinietikkaa lipitetään. Kokeillaan josko apuja löytyisi näistä,

tsemppiä haelyn ja inshaallah teillä tärppää pian uudestaa ja saatte pienokaisen ensi keväänä syliin :) kyllähä tääl tosi hiljast on, jotku plussannu, jotku toipuu jne... moni kirjottelee raskaaksi 2013 ryhmäs. mitäpä sinulle kuuluu? tääl alko piinaviikot vissii muutama päivä sit. kroppa ollu sen vertta sekas et lääkekuuri piti syödä et sai kierron normaaliks ja eka lyheni, nyt pitenee taas joten saapi nähä miten käy.

Heippa kaikille! Mää täällä ihan pikkusen jo kuumeilen, että josko nyt ois tärpännyt. kolme km takana viimeisin nyt 7/13
rv9 ja yhdet kuukautiset ollut nyt välissä, mutta nyt on sellainen tunne et on saattanu tärpätä! kp29/28-30.
Ajattelin itse tällä kertaa kokeille disperiniä jos se auttaisi pikkuista pysymään matkassa loppuun asti :)

Takaisin