Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa taas!

Täällä on taukoa pidetty ja teidän kirjoituksia luettu. Maanantaina alkoi menkat, pidetään nyt nämä ja jatketaan sitten yritystä. Huh, alkaa jännittää jo etukäteen!
Mutta oli kyllä ihanaa olla tauolla, pääkoppa kiittää. Sai syödä ja juoda kaikkea niin paljon kun huvitti, kävin kaverin kanssa reissussakin. Mitään vauvakuumeita en oo itsessäni vieläkään havainnut, mutta silti nyt tuntuu siltä että kokeillaan. Katsotaan miten muijan käy!

Mites teillä muilla menee? Muutamat teistä kirjoittelevat tuonne Raskaaksi 2013 osioon ja osa Ensimmäistä kertaa äidiksi. Virkistetäänpä tätäkin puolta, harmittavan paljon kun meitä on.
Aurinkoisia päiviä teille kaikille!

Hellurei, jonkun aikaa juttuilujanne lueskelleena päätin itsekin kirjautua ja tulla vähän purkamaan fundeerailujani. Meillä siis esikoista yritellään, viime kesästä asti olemme ahkerasti koittaneet vauvaa tuhailla ja 2.4. tärppäsi, kunnes 23.4. alkoi tiputella ja seuraavana päivänä tulikin kaikki ulos. 12. viikolla siis mentiin silloin, tosin 10. vkollakaan neuvolassa ei enää sydänäänet kuuluneet, eli eloa ei masussa ollut ollut enää vähään aikaan...

Jälkivuoto tulikin oikeastaan ihan normi menkkoina, hitusen runsaampina, ja kesti vain sen normaalin 6 päivää (ehdin jo ajatella, että vuotoa lorottelee vähintään kuukauden kun masukin oli jo kasvanut jonkun verran...) ja ovulaation tunsin tulevan normaalisti noin viikko sitten. Pupuilua meillä on ollut normaaliin malliin, tosin ei mitään aktiivista yritystä oviksen aikaan, kun ei varmaan ole haittaa vaikka kroppa saisikin huilia ainakin yksien normimenkkojen yli... Kuitenkin semmoinen piiiiienenpieni haaveenpoikanen jyskyttelee takaraivossa että nyt masussa tuntuva nippailu, päivä päivältä lisääntyvä väsymys ja pari päivää tuntunut hienoinen ällötys olisivatkin jotain muuta kun siitepölyn aiheuttamaa oireilua.

Katsotaan, katsotaan... Ja tsemppiä naiset (ja miehetkin tietysti!)!

pahoittelut SUSu keskenmenosta, hyvä että olette päässeet yli ja toivottavasti olet pian taas odottajien joukossa.
jade tauko tekee välillä hyvää, toivottavasti nyt sitten pääsisit pian odottajien puolelle :)

on: kp 3/34 tai jos tämä nyt edes uusi kierto onkaan kun se mikä alko loppu ku seinää ja sama meno mitä viime kuussa jatkuu taas. ens kuussa muutto omaa kämppää. ai nii eile kuulin yhelt tuttavalt et hän on 5. kuulla raskaana, oottaa 3. lasta totesin asiasta miehelle, mies kysy mult "nii millos sä saat lapsen" totes viel koulussa mulle ni alko hiukka ottaa päähä nii enhä mä ole ollu ku reilus vuoden aikana 4 kertaa raskaana ja joka kerta päättyn keskenmenoo. mies vois harkita kans et tutkituttas ittesä. toinen mietinnän aihe sille vois olla et missä ja miten aukoo suutansa, onneks esikoinen ei kuullu eikä muutkaa oppilaat välkäl.

Susulle pahoittelut keskenmenon johdosta!

Verikokeissa käyty ja hcg arvo minulla oli 35 000, eli vähintään vk6 tällä hetkellä. 3.6 mennään sitten ultraan ja katsotaan kuinka kehitytään. Toivottavasti tämä olisi pysyvämpi raskaus, ainakin neuvolassa sanoivat että hcg arvo ainakin oli odotettua parempi.

hienoa haelyn että sait hyviä uutisia verikokeista :) tsemppiä ja onnellista odotusta :)

täällä yhteistuumin päätettii et ostetaa raskaustesti mulle tänää. yöllä tuumailtii et aika outo tilanne mulla ku rinnat edellee normaalia isommat, tuntemuksia alavatsassa välillä ja mielialanvaihtelua oon tosi itkuherkkä ja vessassa ravataan yötä myöten. eli huomen varmaa testataa et ollaanko pieninpäin vai mikä on. lisäks rinnoist tullu maitoa joten joko prolaktiini on muuten vaa koholla tai sit ylläri tullu meille. en viitti piinailla, oletan prolaktiinin olevan muuten vaa koholla ja testin näyttävän negaa huomen aamulla ku testaan. iha hyvä saada asioihi varmuus ennen lääkärikäyntiä.

Heippa! Ajattelin liittyä keskusteluun :) Nimimerkki kertookin taustan ja..ja ja.. Joulukuussa 2012 jätin pillerit pois ja kumin kanssa heiluttiin helmikuuhun asti jotakuinkin. Kierrot siis heittäneet härän pyllyä,6 viikkoa-jotain :D Muistelisin että maaliskuun puolessa välissä-lopussa olisi viimeisimmät menkat alkaneet. No,plussasin 25.4,vahva viiva,4 testiä viikossa :P ja omien laskujen mukaan rv olisi ollut 6-8..joka tapauksessa..

1.5 Alkoi vuoto ja erittäin lievät menkkakivut. Kirkasta verta,menkkoihin verrattava määrä. Tuli sieltä 6x4cm klönttikin parin päivän päästä. Soitin terkkarille ja v-mäisellä äänellä nainen toteaa että kun ei ole kiirellinen tapaus niin neiti on hyvä ja tulee päivystykseen mutta täällä on parhaimmillaan 3h jono ja kello oli jo niin paljon että en vaivautunut sinne lähtemään.

Kättärille soitin ja kysyin miten toimin niin siellä alettiin saman tien hyssyttelemään että ei kyseessä ei todennäköisesti ole km vaan tällänen vuoto on normia alkuraskaudessa. No,km:lle ei itse mitään voi,jos näin käy niin ei voi minkään. Elämä on,ajattelen minä omalla kohdallani. No joka tapauksessa hcg oli 13.5 7.1 ja tuo nyt kertoo jo aika paljon. Nyt pe 17.5 hcg oli 2.4 ja keskenmeno siis varmistui. No,löytyi syy vuodolle :)

Eli ennen tätä keskenmenoon päätynyttä raskautta en tohkeillut,hinkunut,elätellyt toiveita ja ylipäänsä ajatellut koko asiaa kolmannesta lapsesta.

NYT ei mikään muu pyöri mielessä kun se että millon pääsen testailemaan ja mahdollisesti plussaamaan! :D

Luin muutamia palstoja joissa oli keskustelua keskenmenon jälkeen raskaaksi tulemisesta yms..

Kysymys kuuluukin että millon mä uskaltaisin testailla ekan kerran? Kierto varmasti jatkuukin samaa härän persausta. Ja kyllä mulla oli kaikki päivät menkkojen alkamisesta ja loppumisesta seinäkalenterissa merkattuna mutta se sitten lensi roskiin koska oli kuulemma niin rämä jo lapsien jäljiltä.. miehet.. :D

Ja olen siis sujut itseni kanssa keskenmenosta ja vaikka se välillä varastaa pienen hetken ajatuksistani niin en sitä sure. Voimia on! ♥

En olekkaan muistanut tälle palstalle juurikaaa kirjoitella. Ensimmäisestä kierrosta kkm jälkeen ei tärpännyt, kierto venyi kuudella päivällä ja kroppa jokseenkin ekaisin. Nyt toisessa kierrossa tunsin oviksen ja muutama päivä sen jälkeen alkoi pari päivää kestänyt vaaleanpunainen niukka vuoto, lähinnä pyyhkiessä. Tiedä sit mitä oli mut onneks loppu :) Ovis tuli hyödynnettyä oikein hyvin ja nyt elellään piinaviikkoa, kp23 ja noin viikon päästä vois tätiä odotella, tai siis olla odottamatta :)

Onnittelut haelynille loistavista tuloksista! Hyvin oli hcg noussut :)Ultraa odotellessa nyt sit vaan, mut eiköhän kaikki ole oikein hyvin, tuut sit kertoon :)

Elikkäs ultrassa käyty ja mahdollisesti alkio olisi 7+3. Kuitenkin on karkea arvio, voi olla myös vanhempi. Kohtu on taaksepäin kallistunut ja alkio aivan pohjalla, jolloin oli ensinnäkin vaikea löytää ja toisekseen huonosti havaittavissa.. :)
Kävin kuitenkin vielä verikokeissa ja loppuviikosta varmaan saadaan tuloksia hcg arvon tämän hetkisestä tilasta.

Mutta viikon päästä uusi ultra ja katsotaan silloin uudelleen. Kahden viikon päähän varattiin jo 9vk neuvolan aika, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Eilen alkoi tulemaan vähän verta, tänään lääkäriin. Kohdunsuu on kiinni ja verta ei tule, joten ei viittaa keskenmenoon. Kuitenkin hcg arvo pudonnut kolmannekset 35 000sta 12 000een. Epäillään siis uutta keskaria.. Gynelle aika LKS:ään ja toivotaan että vielä henki pihisee.

voi ei haelyn, toivottavasti nyt alkais tilanne paranemaan etkä joutuis kokemaan uutta keskenmenoa. tuo kyl säikäyttää ja kunnolla jos tuommosia uutisia saa. jaksamisia.

Tuo hcg arvo kyllä tosiaan säikäyttää, sillä en ole kuullutkaan että se voisi tässä vaiheessa laskea rajusti, ja vauva olla elossa.
Kyllä on kova tunne että kesken se menee ja siihen olen valmistautunut.. Äärettömän kurjaa että muut kokevat sen vain kerran, mutta nyt alkaa näyttämään että minullakin tilastoissa alkaa olemaan kaksi..

voimia haelyn, km on rankka aina vaikka valmistautus. toivottavast et joudu kokemaan montaa keskenmenoa. se meinaan raastaa henkisest ja pistää kyl kropanki aika lailla sekasin.

Ja keskenhän se meni. Mutta tämä keskari on kyllä helpompi mitä edellinen. 10min itkut ja se on siinä. Kolmas kerta toden sanoo vai miten se meni.

Ei tosiaan tarvinnut ainakaan vielä mennä gynelle, tänään olisi ollut aika. 5 aikaan aamuyöstä alkoi runsas verenvuoto, mutta alkio ei ole vielä tullut ulos. Sitä odotellessa. Toivottavasti kohtu tyhjenee itsestään, eikä tarvitsisi lääkkeiden kanssa alkaa,,

Voi ei Haelyn, kovasti voimia sinne! Kolmannen kerran on oltava juuri se, ja kyytiläinen pysyköön matkassa.

pahoittelut haelyn keskenmenosta, toivottavasti et joudu kokemaan sitä tulevaisuudessa enää.

jmh mitäpä sinulle kuuluu?

on: täällä ei ihmeitä, menkat tekee lähtöä vihdoin, saapi nähä millai kierto tulee ku ei ol lääkkeitä.

Kiitos kysymästä Gatusa :).

Laitanpa tähän kopsattuna vuodatuksen, jonka tänään tonne äidiksi ensi kertaa-ketjuun kirjottelin...

Ja sitten sitä omaa... Voi hyvää päivää, että voi akka olla sekasin! Nyt kp29/28-32. Perjantaina tulin töistä kotiin ja ajattelin, että teenpä testin. Ihan vaan siks, että KUN sieltä se nega pätkähtää, niin voin iltasella nautiskella punkkua :D. Noh, kp27 ja iltapäiväpissa = selkeä, mutta haalea viiva tuli. OMG! Jäi punkku juomatta. Lauantaina aamupissasta samanmoinen viiva ja tänään hiukan tummempi viiva. Testinä davidin herkkä testi. Mulla on cb:n digikin kyllä, mutta sillä testaan vasta perjantaina, JOS menkat ei oo alkaneet. Kp32 kuitenkin vasta torstaina. Äsken laitoin tilaukseen kaks cb:n normitestiä. Ne tulee varmaan tiistaina, joten testailen sit niillä ennen perjantaita. Tammikuun tapahtumat niin tuoreena mielessä, että en uskalla hehkua vielä. Muutenkin tällä kokemuspohjalla on aika varovainen :/. Tammikuussahan siis sain plussan ja toisenkin, mutta sitten se hiipui pois ja alkoi vuoto.
Nyt oireet alkoi oikeestaan jo kp20, eli pe 30.5. itsekseni mietin, että olisikohan kiinnittymistuntemuksia. Tällä viikolla mahaa juilinut ihan oudosti ja paljon. Olin varma, että menkat alkaa etuajassa! Tissitkin kipuilleet ja itku tullut tosi herkästi. Nukkunut oon tosi levottomasti ja öisin ollut kova pissahätä. Oon silti sinnitellyt aamuun. Muutaman kerran etonut ja nälkä tuppaa oleen kaverina... Että näin täällä. Varovaisen onnellinen olen kyllä. Se on nyt vaan yritettävä ajatella positiivisesti ja katsottava miten tää homma etenee.
Vuosi sitten 4.6. mulla todettiin kkm ja toisen raskauden laskettuaika oli tämän kuun lopussa. Kunpa nyt olis vihdoin meidän vuoro saada tää loppuun asti!
Kiitos ja anteeksi kovasti tää pitkä omanapavuodatus! :whacky011

Kyseessä lääkkeetön kierto, niin kun oli edellinenkin. Nyt ollut maaliskuusta (?) asti ilman clomeja. Ne teki musta vähän "sekopään", eikä niistä tuntunut oikein hyötyä olevan... Aspiriinia oon tosin syönyt kohdun limakalvoja vahvistaakseni joka kierrossa.

Onnea JMH! Toivotaan että tärppää! :)

Onko tosiaan aspiriinilla vaikutuksia kohdun limakalvoja vahvistavana? Koskaan ole kuullutkaan, mutta kaitpa sitäkin voisi seuraavaksi kokeilla.

Mulla tosiaan lauantaina oli TODELLA kovat kivut. puoli6 alkoi supistelemaan ja siitä asti 12 olin vessassa tuskissani. Kuitenkin unen tultua supistuksetkin vaimeni ja sitten vessa käynnillä tavaraa tuli pois- mahtoi alkiokin tulla.
Mennään varmuudenvuoksi maanantaina neuvolaan ultraan varmistamaan että kaikki on tullut ulos ja tiistaina sitten hcg verikokeeseen.

Iloinen olen siitä että tämä nyt mahdollisesti on hoitunut ilman lääkkeitä :)

onneksi et tarvitse lääkkeellist tyhjennyst tai kaavintaa haelyn. voimia ja tsemppiiä uuteen yritykseen sit ku aiotte taas yrittää pikkuista :)

on: mies jo kyseli et onkos menkat loppumassa kenties... pitäsköhä tässä sit alkaa harkita et ottas tuota miniaspiriinia jos se kerran auttaa limakalvoihin. mulle ei kyl lääkäri puhunu muuta ku sitä et jos tärppää ni alan ottaa. yleensä menkkakivut kyl mul on lähten siin ekana tai tokana vuotopäivänä mut nyt kesti kunnon kivut melkei menkkojen loppuun, outoa. uutta yritystä kehiin taas kunha vikatki tipat poistun.

Takaisin