Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja yritys jatkuu... Tää alkaa mennä koko ajan huonommaks. Eka oli kkm 8+3, seuraava km 5+5 ja nyt km 5+0. Keskenmeno tää viimeisinkin on, koska su ja ti plussasin. Aika hiljaseks vetää nyt. Onneks mies on kotona tukena.

Mutta yritys jatkuu, luovuttaa ei voi. 

etk toivottavasti tärppäs :).

JMH: Suuret pahoittelut keskenmenosta! Tuntuu kyllä tosi kamalalta kun joutuu jo kolmannen kerran pettymään. :/ Voidaanko jotain tutkimuksia nyt tehdä keskenmenojen syiden selvittämiseksi kun niitä on jo 3 taustalla?

Kiitos pikkutonttu.

Meen ens maanantaina gynelle, joten eiköhän siellä selviä miten jatketaan. Onneks on lääkäri, jolla oon käynyt yli 10 vuotta ja on tietoinen tästä kaikesta. Ei tarvi kaikkee alusta alkaen alkaa selittämään!
Tää on niin turhauttavaa, kun raskaaksi tulen, mutta joku menee aina pieleen :(. Turhauttavaa ja ihan pirun raskasta. 

Tää vuos alko niin positiivisesti että ois kyllä voinut jatkua samaan malliin!
Suuren suuret pahoittelut plussanneille ja sitten km:n saaneille, paljon jaksamista teille!!

Täällä koitetaan mennä ilman stressiä, ovis päivät nyt ihan näillä näppäimillä ja pakkohan ne on koittaa hyödyntää jos jotain tuloksiakin vaikka sais! :) Pelottaa vaan jo valmiiks ajatus siitä että se plussa joskus tikkuun tulee, kun täällä ei meinaa nyt pienet pysyä kyydissä :/

Kp37/34-35. Tämä testas tänä aamuna (vielä vähän vaaleahkon, mutta kuitenkin selkeästi näkyvän) plussan. Kunpa kaikki jatkuisikin hyvin!!!

Ihanaa eleanora! Toivotaan, että plussa vahvistuu ja kyytiläinen pysyy tiukasti matkassa :).

Kiitos JMH! Tänä aamuna viiha oli jo vahvistunut eilisestä. Oireitakin on jonkin verran. Ajattelin malttaa ensi viikkoon, ennen kuin otan digitestin kehiin.

Onnittelut Eleanora, mahtavaa :)!

JMH: Olen niin pahoillani sun puolesta! Jaksamista sinne päin sylillinen!

Mä tajusin tänään että piru vie oon tehnyt tätä keskenmenoa kauemmin kuin olin raskaana... Joulua edeltävällä viikolla todettiin nt-ultrassa kehityksen loppuneen rv:lla 7+2 ja annettiin tyhjennyslääkkeet mukaan kotona otettavaksi. Otin ja parin tunnin päästä alkoi niukka vuoto. Kolmen päivän jälkeen soitin, että eikös pitäisi olla vähän runsaampaa. Käskettiin odotella viikko. Lähes tasan viikon päästä tästä jouduin aivan käsittämättömien kipujen takia lähtemään päivystykseen, jossa huusin ja oksensin neljä tuntia kivusta ja muhun pumpattiin vaikka mitä lääkkeitä ennenkuin lääkäri ehti tutkimaan mut. Lekurin tuloon mennessä oli jo tullut ulos se mitä oli tullakseen ja kivutkin loppuneet. Mun veikkaus on, että jotain oli jotenkin "jumissa" ja sen takia tosi kivuliaat supistukset kesti kaikkinensa seitsemän tuntia... Lääkäri totesi, että jotain rämpälettä siellä vielä on, mutta tulee varmaankin itsestään pois. Onneksi antoi mulle poikkeuksellisesti jälkitarkistusajan tälle viikolle, koska sieltähän löytyi vielä istukkakudosta.

Tälle päivälle oli varattuna kaavinta-aika. Otin eilen illalla cytotecit, jotka sain operaation "esivalmisteluksi" ja niiden ansiosta kudospalanen tulikin itsestään aamulla! Kävin tietty kuitenkin siellä sairaalassa ja kerroin tästä. Ultrasivat ja totesivat, että jäljellä on enää minimaalinen limakalvon pala, jonka vuoksi ei aleta nukuttaa ja rasittaa kohtua ikäänkuin varmuuden vuoksi. Olen niin helpottunut!!! Pelkäsin ihan sikana nukutusta ja kaavintaa itseäänkin joten voi autuus! Jospa tämä nyt vihdoin olisi tässä että pääsisi jo eteenpäin ja uuteen vauhtiin sekä henkisesti että fyysisesti.

Niian ja Jomael: miten teillä menee?

Kiitos <3.

No huhhuhuh! Onpas sulla ollu Metris kurja kokemus! Ei riitä, että menee kesken, vaan sitten vielä kaikki toi... Raskasta :(. Itellä tuli kkm:n jälkeen kaikki lääkkeillä pihalle. Lekurissa sain sillon sen ekan pillerin ja supistukset & hillitön vuoto alko jo kotimatkalla autossa. Mulla tuli siis ilmeisesti kaikki pois jo ennen varsinaisia tyhjennyspillereitä... Samoin tokalla kertaa tuli kaikki pois. Tän viimesimmän jälkeen meen nyt maanantaina ultraan.
Onneks säästyit kaavinnalta kuitenkin! Nyt alkaa toipuminen, aikaa se ottaa, mutta kyllä se siitä. Jaksuja kovasti!

Metris: Täällä on olltu laiskutta nyt forumin suhteen, tulee luettua muttei jaksa kirjoittaa.
Peintä vuotoa vielä, odotellaan nty muutama viikko ja tehdään testi ja tällä kertaa toivotaan sitä negaa....
Onneks on ollut muuta tekemistä kun tuolle Haloselle tulee kissa ;) sattuu olemaan tutun näköinen katti nimittäin..... Kahden sellaisen hulinaa täällä seurataan kotona :D
JMH: ikävä nähdä sinua täällä, mutta toivotaan että Elanora ei enää tule takaisin tähän ryhmään :) 

Jee, kuinka onnellinen sitä voikaan olla negatiivisesta raskaus testistä. Pieni ruskea vuoto jatkuu yhä, mutta herkkä testi ei antanut edes haaleaa viivaa

Nyt pääsee taas mukaan keskenmenon jälkeen yrittäviin. Ensi menkkojen jälkeen clomit ja terot käyttöön. Jos se siitä vaikka onnais tällä kertaa kunnolla....

Gynellä käyty. Clomien annostus nyt kohdallaan :). Huomenna ja tiistaina tikutellaan ovista ja vaikka ei löytyiskään, niin keskiviikkona pistän Pregnyliä. Auts, jännittää toi pistäminen, vaikka mua on elämäni aikana pistetty ihan pirusti. Mutta ite en oo koskaan joutunu itteeni neulalla tökkimään! Sitten olis petipuuhien vuoro ja perään kolme päivää Lugesteronia. Aspiriinin aloitin myös tänään ja greippimehun jo reilu viikko sitten.

Eli heti aletaan toimimaan, vaikka edellinen km oli just. Se meni niin aikaisin ja gyne epäili sen olleen kohdun ulkopuolinen. Sitä vähän itsekin mietin.

Näillä mennään ja katsotaan mihin se riittää... Mun onneni on, että mies ei lähde nyt töihin. Normaalisti olis lähtenyt keskiviikkona, joten olis jäänyt petipuuhat väliin. Vähän kyllä tää lääkkeitten määrä jo hirvittää :/.

JMH mikä vaikutus tolla aspiriinilla on? itellä oli ovis la eli onko mun myöhäistä alottaa esim huomenna? km mullakin edelleen takana ja tästä kierrosta tulikin erittäin pitkä.. tänään siis kp 34 ja jos ovis on puoles välis niin huoh,pitkäksi tulee tämä aika..  mekin mennään sillä että tärppi käy jos käy. ovista edeltävinä päivänä jäi puuhailut väliin, ovis + iltana peitot heilu mut eilen ei sit jaksanu :D joten tärppi on hyyyvin pieni :D mutta katsotaan :) niin ja lämmöt nous tänään 37 joten laatio ainakin tapahtu emoticon

etk mun ymmärtääkseni aspiriini vahvistaa kohdun limakalvoja. Gyne sano, että ei siitä haittaakaan ole, kaikki kannattaa kokeilla. Mulla käytössä Primaspan 50mg. Tossa lukee, että tän vaikutus alkaa hitaammin, mutta kestää sitten pidempään... Muistaakseni joku muukin on täällä aspiriinista maininnut.

Nyt ei sitten pitäis kun vaan yrittää ottaa mahdollisimman rennosti tästä eteenpäin. Helpommin sanottu kun tehty :/. 

Toivottavasti teillä on tärpännyt, pienikin yritys voi riittää!

JMH: No sulla on ainakin gyne laittanut lääkityksen kohdilleen, luulis tulevan plussan nyt ja toivotaan sen myös johtavan onnelliseen loppun. Voi olla, et oon aiemminkin kysynyt, nyt en vaan muista, et miksi sulle on alkujaan aloitettu clomit kun kuitenkin tulet "luonnollisestikkin" raskaaksi? Mun gyne meinas, kun joskus kysyin saisko jotain "tuki"hoitoa raskaaksi tulemiseen ettei sellasia aloiteta jos ovuloinnissa ole häikkää? Taitaa olla kaikilla vähän omat linjat..

Täällä ei uutta raskausta näy. Kovasti tuntuu ottavan aikaa tämä kolmas plussa, mutta ei haittaa jos tulee sitten hyvä lopputulos kun seuraavan kerran tulee! :) Positiivin mielin eteenpäin. Eihän tässä nyt mikään kiire ole, eipä! ;)

No juu, vähän itteekin hirvittää! Mutta jos tällä nyt saadaan tulosta, niin se on sen arvoista.
Mun tapauksessa clomeilla vahvistetaan munarakkuloiden kehitystä. Ennen clomejahan sitä ei oo seurattu, mutta oletus on, että siinä on ollut jotain häikkää. Munasolu on ehkä irronnut vaillinaisena tjtn. Ei voi tietää, mut nyt on ainakin kaikki ok. Nyt clomien jälkeen kun on ultrattu, niin on kaikki näyttänyt olevan just niin kun pitää.
Joo, lääkäreitä(kin) on moneen junaan... Mun on erikoistunut lapsettomuuteen, joten ehkä sekin sitten osaltaan vaikuttaa.

Positiivisella mielellä kohti positiivista testitulosta vai mitä :)?

Aivan kuulostaa järkevältä, toivotaan että yhditelmä toimii. Itsekkin toivoisin jonkin näköistä apua kyllä raskautumiseen. Aikaa vaan kuluu eikä mitään tapahdu, mutta aina kun oon gynellä käynyt kaikki on ollut ok ja ei kuulemma syytä huolestua. Pyh. kai hetken vielä odotellaan ja sitten otetaan askelta eteenpäin, ei tässä aikakaan enään nuorruta.

Positiivisin mielin kohti positiivista testiä! :) Tsemppiä sinne! :)

Moi vaan kaikille :)
Metris kyselikin tuossa kuulumisia. En ole oikein jaksanut omaa tilaa kommentoida, olen vain käynyt lukemassa toisten juttuja ja joihinkin kysymyksiin vastaillut.
Olen ollut jonkinlaisessa apatiassa tässä vaan, tehnyt kahta työtä ja ollut ihan poikki ja niin loman tarpeessa, huh huh...menossa on nyt kp 19/28, ja jonkinlaisia selkä- ja alavatsakipuja on ollut tässä pari päivää, hmm...mutta en sit tiedä, kun nyt kun olis ollut nuo otollisimmat päivät, niin ei oikeastaan harrasteltu miehen kanssa kuin kertaalleen, kun mua on jotenkin niin suunnattomasti ärsyttänyt tämä rakas aviomieheni, että halutkin hävinneet, pahus :D Hei muuten JMH, ettei se aspiriini vain olisi myös mahdollisen istukan verenkiertohäiriön ehkäisyyn? Kun sehän ainakin on yksi joka aiheuttaa noita keskenmenoja. Olen vaan omalla kohdalla ajatellut, että entä jos se juuri onkin aiheuttanut omat keskenmenot..Niin ja tietysti se aspiriini auttaa alentamaan trombosyyttiarvoja, jos ne ovat koholla, ja siten parantaa kohdunkin alueen verenkiertoa. No, ei sitä koskaan tiedä, mutta sen tiedän, että toivon niin kovasti onnea meille kaikille raskautumiseen ja sen jatkumiseen loppuun saakka :)

missä vaiheessa sitä aspiriinia sit syödään? oviksen aikoihin vai koko kierto vai ihan alkukierrossa?? :D googlettamalla en löytäny muutakun että sitä ei saa syödä jos yrittää raskautta kun on tulehduskipulääke..?? minkä vahvusta sitä pitäis sit syödä :O

Takaisin