Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äiti vaan, toivottavasti huominen verikoe tosiaan tuo vastauksen. Voihan se olla että siellä jotain on yrittänyt ainakin tapahtua. Luulisi kyllä että siellä jo kunnon plussa tulisi jos on tullakseen :sad001

Suvii-i, toivottavasti tämä kierto on teidän :) mä mietin kanssa tota vehnistä mutta en sitä vielä käynyt hakemassa. Tuo vadelmanlehtiteekin houkuttelis mutta oon niin huono juomaan teetä :grin mä liputan kahvin puolesta ja se raskaudessa onkin hankalaa kun joutuu sen juomista rajoittamaan :grin

Anskunen, Mulla oli T4v 17 ja TSH 2,6, ja labrassa kävin muistaakseni viikko keskenmenon jäljeen kun pyhien takia ei labra ollut auki. Eli siis normaalien viitearvojen sisällä, mutta en tiedä mitkä arvot pitäisi olla silloin ku yritetään raskaaksi. Ja neuvolasta tuloksia kyselin kun muutenkin oli kysyttävää silloin keskenmenosta eli neuvolatäti tiesi hyvin että lasta yritettään.

Kp 23/28-30

Olenkin viettänyt hiljaiseloa tällä foorumilla jonkun aikaa, lukenut olen päivittäin teidän kuulumiset.

Hirmuisesti tsemppiä Äiti vaan ja esikoinen. Testin odottelu on niin piinaavaa joka kerta. Varsinki tollasten oireiden jälkeen! Toivon että digistä huolimatta, verikokeissa näkyy kooorkeat hgc arvot <3

Anskunen hurjan korkeilta kilppariarvosi kyllä kuulostaa, toivottavasti viimeisin km oli viimeinen jonka joudut kokemaan. ja lääkitys auttaa saamaan sen tammivauvan äidin syliin<3
Pakko oli käydä vielä kattoon ne omat labra-arvot netistä, kun mullekkin vaan sanottiin että kilpparit on viitearvoissa, mutta ton mimmun infon jälkeen oli pakko tarkistaa ja tsh 1.34 ja toisissa kokeissa 0.96. Eli sen osalta kaikki ok.

Tsemppiä kaikille muillekkin! Onnea Rosann autokaupoista! :P

uusille tervetuloa minunkin puolestani! harmillista oli lukea, että perhettä tai tukijoukkoa ei läheisistä saa, kun eivät tiedä. varmasti rankkaa<3 onneksi löysit tiesi tänne. :angel10

Mulla kp 3 ja täti jo pakkaillee kimpsujaan. tiputtelusta olitte kans puhunu, niin tällä kertaa tiputteli 3pv ennen kunnon vuotoa ja yleensä kans sen 2-3pv. oon ajatellu että tämä vielä normaalia.
Nyt uuteen yritykseen. taas, kahdeksanteen. Alkoi eka kertaa tämän yrityksen aikana tulla pelkoa, josko me sitä pientä saadaan ollenkaan. Mutta vasta viides yk km jälkeenhän tämä on... Mutta aseet on hankittu jos ei muuta! :D
- Gelee royale miehelle ja mulle (viimeksi kun plussa pärähti, oli tämä ollut käytössä!)
- Vehnänäalkioöljy, tätä kans molemmille (pakkohan se oli kun on niin täällä kehuttu)
- vahva foolihappo molemmille
- sit mä syön vielä sitä mammavitskua edelleen.

iso:Heartbigred vielä kaikille!

Eitzu, Mimmu joka on meidän kilppariasiantuntija on kertonut että TSHn pitäisi olla lähempänä 1 raskautta toivovalla. Joten tuohon lukemaan mä ainakin yritän saada lääkkeillä lukuni :)

Eitzu86, ensin pahoittelut km:sta. Minulla oli km raskaudessa kilpirauhasarvot koholla niin, että toi TSH oli 2,8. Arvot katottiin sukurasitteen takia ja koskaan aikaisemmin ei ole ollu niin korkea. Yhä on mulle epäselvää miksi niin oli juuri tuon epäonnises raskauden kohdalla. Jos olisin km raskauden kanssa päässyt lääkäriaikaan asti, olisi minulle aloitettu lääkitys (raja-arvo raskauden aikana on 2,5, ei raskaana raja-arvo on lääkitykselle taitaa olla 4). Lääkäri määräs kontrollin mulle n kk:n päähän km:sta, jolloin arvo oli laskenut ollen 1,88. Ohjeena oli kuitenkin se, että jos plussaan ennen kontrollia, heti verikokeeseen ja tarvittaessa lääkityksen aloitus. Plussasin kuitenkin vähän myöhemmin ja soitin heti neuvolaan, että tekisivät uudet pyynnöt ja lukema oli yhä samaa luokkaa kuin kontrollissa (onneksi).

sabetti, kyllä tuolla arsenaalilla luulisi plussa tulevan :grin toivotaan sullekin pikaista plussaa :Heartred sun TSH on ainakin kohdillaan joten sen puoleen sun ei tarvitse murehtia. Kumpa itsekin pääsisi noihin lukemiin niin olisin helpottunut.

Oonkin miettinyt totakin että kauankohan toi kilppari on oireillut mutta ei vaan ole kiinnittänyt huomiota. Väsymystä oon huomannut mutta ajattelin sen olevan d-vitamiinin ja raudan puutetta. Lihassäryt työpäivän jälkeen on ollut yleisiä mutta väheni kun aloitin magnesiumin. No turha sitä on miettiä, nyt on lääkitys pian kohdillaan ja elämä hymyilee :wink

Plussatuulahdus kaikille vielä :wav

Eitzulle tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi. Onneksi tosiaan löysit tiesi tänne. Vaikkei aina pääse (puhelimella vöhön inhottava kirjoitella) kommentoimaan muille, niin muiden kuulumisten ja tsemppien lukeminen on ainakin itselle antanut voimaa. Mä olin kans elokuisissa ja kuten täällä todettiinkin niin yllättävän paljon sieltä näyttää porukkaa olevan täällä.

Äiti vaan ja Esikoinen: hurjasti tsemppiä jänskättäviin päiviin.

Muillekin tsempit kierron eri vaiheisiin.

Mulla alkoi eilen aamulla taas aivan järkyttävät ovulaatiokivut. Hyödynnettyä tuli perjantaipäivästä lähtien, joten en ole ihan varma että oliko riittävästi, toivotaan.
Mutta oli se taas tuskaa, kun mahaa poltteli niin pirusti ettei tiennyt miten päin olla, kauratyyny ja panacod hillitsivät vähän. En tiedä vaikuttaako panacod raskautumiseen jotenkin, mutta pakko oli ottaa, kun panadol ei auttanut ja sen Buranan päätin välttää.

Nyt alkaa sitten piinallisen 13 päivää taas:banghead:. Ainakin kierto oli ihan järkevissä mitoissa, kun kp18 oli nyt ovis. Ehkä vehnis ja vadelmanlehtitee teki tehtävänsä..no..ehkä ne clomit kans:wink.

Anskunen kiva, että näin nopeasti pääsit sinuiksi lääkitysasian kanssa. Toisaalta on ehkä helpottavaakin, että nyt on mahdollinen syy keskenmenoille..?se kun tarkoittaa sitä, että nyt asia pystytään korjaamaan. Pitäisiköhän itsekin yrittää saada noi kilpparikokeet ihan vaikka työterveydestä..millähän verukkeella niitä pyytelisi sieltä..? :wink

Tää kiertopäivien lisääminen viestiin oli hyvä idis:thumleft

Kp19/31(tässä kierrossa:grin)

Mä oon muuten tehnyt tutkimusta ja päässyt nyt jonkinlaiseen teoriaan noista mun kivuista ja kierrosta :computer005:

Noi mun polttavat mahakivut johtuu todennäköisesti siitä lh:n nopeesta lisääntymisestä kropassa. Silloin kun ne pikku hiljaa alkaa, ovistesti näyttää melkein tasavahvoja viivoja. Muutama tunti alusta kivut on jo tosi sietämättömät ja silloin ovistesti on kirkuvanpunainen ja aivan selkeä plussa. Ja sitähän sanotaan, että plussasta n 12-24h kuluttua tapahtuu ovis. Illalla n. 12 h sen jälkeen kun kivut oli alkanut alkoi eilen lievä juilinta lantiolla.

Eli mulla ainakaan itse ovulaatiohetki ei ole se kivuliain, vaan ilmeisesti nimenomaan se hormonin nousemisen ajankohta.:pompus:

Jos ei tästä pitkästä yritysprojektista muuta hyötyä ole niin ainakin se, että oppii tuntemaan kuinka oma kroppa toimii :wink

Kp19/31(tässä kierrossa:grin)

Minniliini, kyllä tuo netin ihmeellistä maailmaa on vaan niin hauskaa tutkia! Sieltä saa kyllä toisinaan hyvin tietoa mutta sitten on se toinen puoli kun löytää kaiken maailman oireita mitkä sopii johonkin kuolettavaan tautiin yms :grin mutta kyllä tässä touhussa alkaa kyllä pikkuhiljaa ymmärtämään kropan toimintoja. Siinä olet oikeassa! Niin ja hei, sähän voit pyytää niitä työterveydestä vaikka väsymykseen vetoomalla kun ulkoilu, vitamiinit yms. auta. Ja vielä jos työterveyteen kuuluu verikokeet niin eiköhän ne aika vähinkin perustein ota ne jos kerrot että arvot on alkaneet askarruttamaan. Onko sulla lähisuvussa vajaatoimintaa? Siihenkin voisi vedota.

Anskunen toivotaan näin, että tärppi tulisi.
Mulla on itsellä ollut joskus vuosia sitten jompaa kumpaa vajaa-tai liikatoimintaa..arvot oli sen verran vähän koholla, ettei lääkitystä aloitettu ja puolen vuoden kuluttua kontrollissa olikin jo kaikki ok. Tämä liittyi osaltaan varmaan stressaavaan elämänvaiheeseenkin tuolloin. Mutta muistan, että olin silloin niin väsynyt etten aamuisin meinannut päästä ylös sängystä. Nyt semmoista oiretta ei ole (toki lievää väsymystä), mutta haluaisin tsekkauttaa kuitenkin. Taidanpa pirauttaa työterveyteen asiasta.

Minniliini, jännäillään sit yhdessä! Mulla nyt 17/31 :) ovis luultavasti tänään, ja hyödynnetty on.
Kevään aikana sais kyllä tämän keskustelun naiset plussata! Jos joku niin te ootte sen ansainneet <3

Minniliini mä surffailen foorumia pääasiassa puhelimella, joten välillä oonkin ollut pulassa kun tänne on vauhdilla tullut vastauksia. :)

Ja miten voi olla ettei ole neuvolassa puuttuneet tuohon kilppariarvoon! :( Luulis että siellä jos jossain tiedettäisiin mitä arvojen pitäisi olla.. Sitä varmaan pitäisi soittaa tuohon TK:hon ja pyytää kontrollia ja lääkärinaikaa jos on lukemat vielä samoissa.

Mulla polttelis herkät liuskatestit kaapissa mut pitää yrittää hillitä itsensä ja oottaa ensi sunnuntaihin.

Kp 23/28-30

Eitzu mulla nimenomaan neuvolalääkäri olis puuttunut siihen kilppariasiaan. Tk:ssakin kävin km:n tiimoilta, siellä lääkäri totes, ettei ota kantaa raskausajan kilppariasioihin. Mutta, kun plussa tulee, soitat heti neuvolaan ja pyydä verikoetta. Jos, jostain harmillisesta syystä plussa antais odotuttaa itseään, kysy voisivatko ystävällisesti kuitenkin kontrolloida sen. Jos se tuolleen harmillisesti >2.5 jatkossakin ja plussaa ei kuuluis, kannattanee kääntyä yksityisen lääkärin puoleen. Meinaa ilmeisesti olla julkisella puolella olla hankalaa saada hoitoa viiterajoissa olevaan kilppariarvoon. MUTTA USKOTAAN, että sullakin arvo laskee itsekseen ja uusi plussa tulee pikaisesti!

Pauveli, noita samoja pyörittelinkin mielessäni mikä ois järkevintä. Km yhteydessä kävin tk:n päivystyksessä ja siellä lääkäri vain printtas duadecim sivulta keskenmenon potilasohjeen ja totes että ensimmäinen km ei vielä vaikuta lastensaanti todennäköisyyteen. Joten ei paljoa kiinnostanut tutkia tai kysellä mitään mahdollisia syitä ym. Ehkä parempi katsoa ensin vähänaikaa ja alkaa sitten kyselemään. Meillä kun ei totta yritystäkään ole vielä kovin kauaa ollut. Ja melko toiveikas oon tämän kierron suhteen. :)

Kp 23/28-30

Minniliini, mä mietinkin että vaikutit "tutulta" eli elokuisista siis juuri! Muistan etenkin sen kun olit käynyt ensimmäisten joukossa varhaisultrassa. Ei kyllä olis toivonut kellekkään että "törmätään" täällä :/

Jestas te olette kerenneet kirjoittelemaan!

Eitzu, tervetuloa munkin puolesta mutta myös samalla isot pahoittelut :( Tänne ei kyllä toivo enään yhtään lisää porukkaa.

Äiti vaan, pahoittelut negasta :(

Esikoisella tosiaan menee jännäksi :) Milloin sä ajattelit ilostuttaa meitä testillä :)

En mäkään koskaan osannut ajatella, että joskus oltaisiin tässä tilanteessa missä nyt ollaan. Yrittäminen kestänyt jo kohta 1,5 vuotta ja takataskussa kaksi km:a. Elämä on kyllä tosi julmaa joskus.

Anskunen ja muut kilpparivaivaiset, muistatte sitten myös, että käytte tarkistuttamassa arvonne, kun olette raskaana :) Mielellään ekan kolmanneksen aikana sekä vielä vikalla kolmanneksella. Mulla kasvoi lääkityksen tarve raskauden aikana ja toisilla voi tulla hurja lisäys, kun ovat raskaana.

Mulla on nyt illasta jomottellut molempia muniksia. Ensin ajattelin, että hittolainen, ovis tulee jo kp 7 O_o mutta eiköhän nämä ole ennemminkin kasvukipuja. Ajattelin huomenna aloittaa testaamisen tiistain ultrasta huolimatta.

Takaisin