Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmu: Joko olit clomit aloittanut, vai olikos ne vasta seuraavaan kiekkaan? Mulla nimittäin tekee clomit ihan ihme fiiliksen. Puhun ihan mitä sattuu, unohtelen kanssa asioita (vaikka yleensä en) ja muutenkin on sellainen tunne ettei ajatus kulje. Uskon tällain huiman kahden clomikierron kokemuksella:grin, että noi oireet johtuu tasan noista clomeista. Onko muilla clomien käyttäjillä tullut vastaavia oireita?

Rosannille ja Mimmulle tsemppiä ja plussapuhuria! Aloittakaa, oi aloittakaa te nyt se plussa-aalto..Pauvelin plussasta alkaa olla jo aikaa.

Joku kyseli oviksen tikuttamisesta: Mä tikun kanssa ja ihan vaan siks, että se on kivaa :hilarious:..Ei vais..osittain myös siksi, et oon opetellut tuntemaan omaa kroppaani. Toisekseen siksi, että en muuten voi olla täysin varma olenko ovuloinut. Mulla kun on ollut ovisoireet hyvinkin erilaisia: välillä tosi kovaa selkeää kipua ja välillä ei tuntunut sitten yhtään missään.

Omaa: Kotiuduin eilen illalla. Toimenpide oli päivällä, joten siksi pääsin kotiin vasta myöhään. Lueskelin kyllä teidän kuulumisia, mutta en kyennyt kirjoittelemaan..ihan lääkepöllyissä:dead:. Pari tuntia kotiutumisesta menin nukkumaan ja äsken vasta heräsin. Toimenpide meni ihan hyvin..aika kovat kivut oli kyllä herätessä..en tiedä mistä johtuu, mut oli kovemmat kuin pelkän kaavinnan jälkeen. Toimenpidekertomuksessa lukee, että "molemmat tuuba-aukot vapaina" (ilmeisesti munatorvet..? mullehan kesällä tehtiinkin se aukiolotutkimus ja silloinkin sillä saralla kaikki ok). Lisäksi kohdussa oli tosiaan raskausmateriaalia (tai siksi sitä epäillään, lähti vielä patologille, jonka lausunto pitäisi tulla kotiin) "jotain höttöä" sanoi lääkäri. Klöntti ei ollut iso, olisiko ollut 3mmx10mm, mutta tarpeeksi aiheuttamaan jatkossa ongelmia mahdolliselle uudelle raskaudelle.
Että sellaista. Nyt kuulemma kuitenkin nähtiin, että nyt kohtu on siisti. Hope so:rolleyes:.

Minniliini -toivottavasti nyt kaikki olisi hyvin ja kohtu oikeesti tyhjä <3
Voimia toipumiseen!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Oliko kuka testivuorossa seuraavaksi??

mulla on kp 23 menossa että mahollinen testausaika lähellä (pah,ketä mä huijaan,oon jo tehny mutta negahan se tosin on,ois varmaan vielä vaikka ois tärpännytkin :D) mulla tuo mikä viimeks meni kesken näkyi jo joitain päiviä ennen kuukautisten odotettua ajankohtaa,siks mä pöhlö testailen tietysti nytkin :D mutta 99,9% varma olen että ei oo tärpännyt.(tai ainakin yritän olla etten elättelis niitä turhia toiveita ja silti ne hiippailee mieleen jatkuvasti!!)

Mun veikkaus on, että Rosann räväyttää seuraavan plussan :D

Minniliini, kiva, että kaikki meni hyvin. Nyt sitten pääsette tekin yrittämään ja toivotaan tosiaan ettei teidän tarvitse kauaa odotella.

Mä testaan tosiaan huomenna mutten odota plussaa. Tänään tuli jo kerran pyyhkiessä jotain vaaleanpunaista. Mä itseasiassa odotan innolla menkkoja, että pääsen aloittamaan clomit :) Ensi kierrosta aloitan siis ne. Toiveet on ehkä vähän liiankin korkealla.

Onpa hyvä että minniliinin toimenpide on nyt ohi ja pääset parantelee ittees ja sit kohti uutta plussaa :)

Voi nyt naiset alotetaan joukko plussaus ♡

Minniliinille voimia toipumiseen! Kiva kuulla, että toimenpide meni hyvin ja kohdun nyt pitäisi olla tyhjä. On sitten tilaa uudelle asukille kohdussa! :)

Mimmulle kyllä vielä plussaa toivon, vaikka itse haikailetkin jo menkkojen perään! :)

Rosannille ja äiti vaan:lle myös plussatuulahdus, te lienette sitten seuraavat testaajat!?

Tartuin tänään luuriin ja soitin terveysasemalle liittyen tiputteluun. Sairaanhoitaja vaikutti alkuun todella nuivalta ja kommentit tyyliin "haittaako se tiputtelu sua nyt niin?". Kerroin sitten raskaustoiveesta, jolloin ääni kellossa muuttui onneksi inhimillisemmäksi. Puheeksi tuli myös, olenko ollut aiemmin raskaana, jolloin kerroin keskenmenosta. Lopulta puhuttiin asiasta melko pitkäkin tovi. Sairaanhoitaja kovasti pahoitteli, että aikaa kunnalliselta ei saa ennen kesäkuuta. Nyt siis varattu lääkäriaika kesäkuun alkuun ja sairaanhoitaja totesi samaan syssyyn, että mies mielellään mukaan vastaanotolle, niin samalla keskustellaan sitten lähetteestä lapsettomuustutkimuksiin, mikäli haluamme niin. Meillähän tulee kesäkuussa se vuosi (tuloksetonta) yritystä täyteen.

Puhelun jälkeen tuli itku. Sen myöntäminen, ettei raskaus välttämättä ala ilman apua, on tuntunut vaikealta. Kynnys soittamiseen on siksi ollut iso. Yllätyin myös, kuinka puhelimessa meinasin pillahtaa itkuun, kun kerroin keskenmenosta. Lisäksi pettymys siitä, kuinka pitkälle aika menee, on suuri. Suunnitelmana onkin nyt käydä yksityisellä gynellä puhumassa tästä tiputtelusta ja toivottavasti saamassa ne keltsut, ja kesäkuussa tarvittaessa sitten mennään juttelemaan jatkosta kunnalliselle.

Miehen olemus muuttui jotenkin hirmu varovaiseksi, kun mainitsin, että hänenkin olisi hyvä olla mukana lääkärissä. Varmaan se käyttämäni sama lapsettomuustutkimuksista kalskahti miehen korvaan. Me ei olla vielä aiemmin puhuttu asiasta näin pitkälle.

Starling, varmasti oli vaikea ja raskas soitto mutta hyvä kun teit sen ja vielä parempi että hoitaja antoi ajan eikä vain sanonut että voi voi sille ei voi mitään..

Starling, kuulostaa hyvältä että saitte ajan. Kesäkuuhun on kuitenkin aika pitkä aika. Oliko se niin että tulit aluksi nopeasti raskaaksi, mutta keskenmeno sotki kiertoja? Yksityiseltä kyllä nopsaan myönnetään noita keltsuja. Mun viime käynti maksoi noin 80 e silloin ei ultrattu, vaan juteltiin ja hän sen perusteella mulle noi terot kirjotti. Mutta voihan se olla hyvä tutkia perusteellisesti. Mä ainakin päättelin ite et vaan toi keskenmeno vaikutti mun kierron lyhenemiseen ja kun asia on korjattu ei pitäis olla mitään estettä raskautua mahd.pian.

Äsh, luin vähän nopeesti ton viestin, että olette kumminkin menossa yksityiselle ensin. Hyvä juttu! Varmaan molempi parempi. Vaikka kurjalta tuntuu miehestäkin ehkä.

Nyt alko taas särkee toispuoleisesti et vähän jännät paikat täällä, dpo 5-6. Yritän pysyä vielä järjissäni…enkä ota särkylääkettä ellei oo pakko. Sellanen varma merkki raskaudesta mulla on vasta se, että kahvi alkaa tökkimään. Sitä ei vielä ole. Ja jos sitä ei tule, en tod.näk ole raskaanakaan.

ei se välttämättä Rosann ala kahvi tökkimään aina :D mulla on yksi raskauksista ollu sellanen et join useita kupillisia kahvia päivässä eikä etonu yhtään. mutta aika yleinen oire kyllä on just että kavinjuonti jää.
mulla on tää mahan nippailu muuttunu enemmän jo menkkajomotukseks tai ainakin aika samalta tuntuu,tosin välillä tulee sellasia outoja viiltokipuja,menee nopeeta ohi.ja yskiessä semmonen jänskä tunne ei niinkään satu vaan sellanen paineen tuntu. mut aika lyhyeks jää kierto jos nyt jo menkkoja koittaa puskee.mitäs siitä muuten oli haittaa jos on lyhyt kierto? eikös sekin jotenki hankaloita raskaaks tuloa? mulla on aiemmin ollu kierto jotain 30,joskus ylikin.

Mut jospa nuo sun oireet olisi kiinnittymiskipuja? Koska sulla oli ovis? Jos sun kierto normisti 30 pvää niin voi hyvin olla. Tai sitten vaan kierto keskenmenon jälkeen vielä sekaisin. Siis lyhyt loppukierto hankaloittaa sen alkion kiinnittymistä. Mulla myös just semmosia viiltokipuja ja aina kun aivastan tai vastaavaa niin sattuu munasarjoihin. Mulla tota menkkajomotusta ollu enemmän tai vähemmän viime torstaista alkaen. (terot aloitin vasta su)

Jellona oot kans pian testausvuorossa? Tosi monella teillä tuota tuhrutteluongelmaa. Mulla alkaa menkat reilusti heti. Että pitää siteitä olla heti käden ulottuvilla kun päivä lähestyy.

Rosannille ja äiti vaalle plussatuulia! :)

Mullahan oli oviksen (?) aikoihin kahtena päivänä niukkaa vuotoa mikä loppu sit. Nyt olo on taas tosi herkkä mikä mulla on ollu merkkinä raskaudesta ja palelee etenkin iltaisin... En uskalla uskoa plussaan, toiveet vaan näistä "oireista" nousi heti tosi korkeiksi :P Nyt kp 20/26 ja samoihin aikoihin aloin viimeksi muuttumaan tosi herkäksi. Tosiaalta plussa pelottaa, mitä jos menee taas kesken...

Rosann, meillä tosiaan eka keskenmennyt raskaus alkoi ensimmäisestä yrityskierrosta. Ja keskenmenon jälkeen tosiaan tuli kuvioon tämä ongelmallinen tiputtelu. Aiemmin mullakin (hormonaalisen ehkäisyn aikaan ja ennen sitä) vuoto alkoi "kertarysäyksellä". Gynelle on tarkoitus mennä nyt yksin, kun meillä ei toistaiseksi ole suunnitelmissa aloittaa yksityisellä lapsettomuustutkimuksia. Kesäkuiseen lääkäriin toivon kyllä kovasti miestä mukaan ja mikäli raskaus ei tosiaan ole vielä silloin alkanut, tahtoisin lähetteen kunnallisiin lapsettomuustutkimuksiin. No, onneksi tässä on aikaa vielä hyvin jutella miehen kanssa asiasta ja hänellekin aikaa sulatella sitä. Tässä tiputteluasian ratkaisemisessa mies tukee mua täysin. Mulla on jotenkin hirveän huono omatunto ja syyllinen olo, koska olen varma, että johtuu minusta ja näistä vuotohäiriöistä, ettei uusi raskaus ole alkanut.

Suvii, toivotaan että oireet viittaisivat raskauteen. Herkillä on kuitenkin varmasti muutenkin tällaisten kokemusten jälkeen, kun kierto lähenee loppuaan.

Nega testattu kuten odotettavissa olikin. Pyh, alkaa yk 15. No, nyt sitten clomi ostoksille ja odottelemaan uutta ovista.

Mimmu -voi plääh. Mut hienoo et sait ne clomit- mä myös uskon vakaasti että nyt teillä onnistuu! Onko sulla käytössä samassa kierrossa myös terot?

Starling- tsemppiä ekaan lääkärikäyntiin. Ja sitten toivotaan että kesäkuun lääkäriaika jää käyttämättä!

Täällä kp 21 eikä vaihteeksi mitään tuntemuksia. Jos olisi oireet ollu vaan kropan totuttelemista teroihin. Tosin varsinaiset rakausoireet alkaa vasta joitakin päiviä kiinnittymisen jälkeen joten ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Mutta varautua täytyy myös negaan.

Mimmu, mä innoissani heti aamusta kävin kurkkiin täällä ja niin ootin plussaa sinne.toivottavasti ens kierrosta sitten!!!
Mulla ei vieläkään virallinen testipäivä, tai siis en luota vielä tulokseen, silti tein jälleen aamulla testin.aika varma nega.tai siis haalee juurijajuuri havaittava viiva mutta näyttäs aika värittömältä eli kai vaan viivanpaikka.mutta eilen kun nousi sohvalta reippaasti ylös , tuntu alamahassa repäisykipua, piti hetken seisoskella kumarassa ennenkun pääs liikkeelle.taas siis lisää turhia toiveita.toisaalta uskoisin että jotain yrittää ainakin tapahtua mutta mä uskon että vuoto kyllä alkaa, ajallaan tai vähän myöhässä.

Mimmu, pahoittelut taas uudesta kierrosta. Mutta loistavaa, että gyne-käynti toi toivomasi lääkereseptin ja hyvän suunnitelman.

Starling, niin toivon, että yksityinen gyne tois avun ja kesäkuun ajan voisitte jättää käyttämättä.

Jänskättää Rosannin, suvi-iin ja äiti vaan puolesta. Millä testasit äiti vaan? Onko sellanen testi, että voi näyttää edes viivan paikkaa?

Voimia kaikille tylsien kiertohäiriö-oireiden kanssa painiville!

Takaisin