Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Te ootte ehtinyt olemaan ihanan aktiivisia..mulla piti viikonlopun kiirettä, mutta nyt kun arki koittaa, on taas aikaa kirjoitella :grin.

Jellona Hienoa, että sait ajan spessulekurille..keventää omaa mieltä paljon, kun pääsee osaaviin käsiin. Löyty sit jotain tai ei. Ainahan niillä lääkäreillä jotain kommervenkkejä on, mitä voi testata.

Rosann: tsemppiä isojen kysymysten äärelle. Asiat tietysti kannattaa puida omassaa päässään viimeiseen asti, mutta itselläni on tuttavapiirissä jonkin verran tuttuja, jotka ovat lapsia saaneet "kypsällä iällä" >40 ja kaikilla on terveet lapset. Toki täytyy hyväksyä se mahdollisuus, että riski on suurempi, mutta kuten täällä on huomattu, ei kaikki aina muutenkaan mene kuin Strömsössä. Kuuntele sydäntäsi :Heartpink.

Miuk: ihanaa, että sait hyviä uutisia ultrasta:Heartred.

Pauveli pitkää pinnaa kompastuskiviviikkojen odottelussa. Itselläni tulee joskus olemaan se sama tilanne, että sinne 11-12 viikoille elelen muurahaiset housussa. Toivottavasti aika kuluu nopeasti. Nyt vaan kehität kaikkea mukavaa tekemistä ja yrität saada ajatuksia muualle (ihan kuin se muka onnistuisi..mutta kuitenkin :happy:).

Diku: voi surkeuden surkeus noita vuotoja ja kipuilua. Sanoivatko lekurissa mitään, että mikä tilanne nyt on meneillään/ voiko jotain tehdä vai odotellaanko nyt vaan rauhassa kierron tasaantumista?

DarkMimosalle kovasti plussatuulia!!!!!!! +++++++

Äiti vaan tsemppiä jälkitarkistukseen. Mä aloin itsekin googlailemaan ton Pauvelin viestin jälkeen (km:n ja päänsäryn yhteydestä). Mulla nimittäin ei ole pariin vuoteen juurikaan särkenyt päätä, mutta sillä viikolla, kun kkm oletettavasti tapahtui, mulla särki päätä monta päivää peräkkäin. Sellaista pientä särkyä, jonka kanssa kyllä pystyi olemaan, mutta sen verran häiritsevää, että lääkettä piti ottaa. Se kuitenkin alkoi aina pian uudelleen. Muistan ihmetelleeni tuota silloin jo, mutta toiveikkaana ajattelin sen olevan raskausoire. Näin jälkikäteen ehdottomasti yhdistän sen tuohon kkm:oon. Onneksi saat pääset tänään tarkastukseen.

Starling Mä olen kanssa HUSin alueella ja pari kertaa olen vain yksinkertaisesti ilmoittanut, että nyt olen tulossa päivystykseen, enkä kuunnellut niitä "jos nyt koittaisit vielä jaksaa ja katsella niiden kipujen kanssa"-juttuja. Mä myös ensimmäisen km:n jälkeen sanoin, että haluaisin varhaisultran ja se mulle sitten edellisessä raskaudessa tehtiinkin. Eli kuten Vadelmiina sanoikin, niin päättäväinen täytyy olla jos jotain palvelua haluaa saada.

Mulla oli niiiin rentouttava viikonloppu: mies ilmoitti la-aamuna, että nyt lähdetään shoppailemaan ja syömään. Oli niin ihanan rentouttavaa ja mieltä ylentävää, kun sai vähän uusia vaatteita. Sitten käytiin vielä syömässä hyvin, niin voila..tuntuu kuin olisi uudesti syntynyt :grin. Ihana, kuinka tuo mies osaa joskus hemmotella :Heartred.

Mä katsoin kanssa ton inhimillisen tekijän, itse asiassa eilen. Ja mä yllätyin, etten jostain kumman syystä ahdistunutkaan. Enemmänkin mulle tuli sellainen tunne, et hitto jos joku on kärsinyt yhdeksän keskenmenoa ja sitten lopulta saanut terveen lapsen syliin, niin kyllä mullakin tässä vielä hyvin käy. Jostain syystä mulla on tullut ihan järjetön luotto uuteen raskautumiseen ja siihen, että kaikki kyllä menee lopulta hyvin. Varmaan kp1:n myötä sitten tulee möyrittyä taas pohjamudissa, mutta nyt kuitenkin tällainen fiilis. Lisäksi nyt on loma ja aurinko paistaa..kaikki syyt :happy:. Pääsin taas sairastelun jälkeen treenaamaan, joten sekin varmaan nostaa mielialaa. Ajattelin, et vaikka nyt ei tästä ekasta tärppäisikään, niin pääsenpähän sit ainakin kunnon treeniä vetämään (mullahan oli tässä edellisessä raskaudessa aika kiitettävä pahoinvointi, enkä pystynyt juurikaan mitään järkevää ja normaalia ruokaa syömään, saatika sitten liikkumaan, joten suusta alas menneet hiilarit näkyy vyötäröllä. Kevyesti voisin n. 5kg pudottaa, joten viikon loma menee siihen, että aloitan treenikauden kunnolla uudelleen).

Myöhästyneet ystävänpäivähalitukset kaikille foorumilaisille, kiitos että olette olemassa ja kuuntelette :Heartbigred.

Aurinkoista alkavaa viikkoa!

Voimia sinulle Äiti vaan!

Olen itse menossa tänään gynelle. Sain ohjeita ystäviltä+ toisesta ketjusta että kannattaa pyytää hormonalista tukea siihen et se luteaalivaihe kestäis pidempään. Mun ystävällä oli käyny ihan samoin et kierto oli keskenmenon jälkeen lyhentynyt samoihin päiviin kun mulla ja heti kun hän sai luget, tuli raskaaksi. Mutta kuulemma lääkärit vähän nihkeänä noita reseptejä kirjottaa. Toivon, että kirjottais kumminkin.

Rosann, kyllähän se 23 päivän kierto vähän lyhyt on mutta mulle on sanottu, että nyrkkisääntönä ovis aikaisintaan kp 10 ja luteaali vähintään 10 päivää niin ei pitäisi rakkaudelle olla estettä.

Mitä taas ikään tulee niin yleensä kierto ensin lyhenee iän myötä ja sitten alkaa vaihdevuosia kohden pidentyä.

Multa ei nyt irtoa oikein muuta. Jotenkin ihan luovuttanut olo. Äidille tsempit ja muille terkkuja!

voi kun voi olla väsynyt olo!mikään fyysinen rasitus ei tuo tällasta väsymystä kun lääkärissä käyminen...
en saanut vastauksia en :( kaikki oli niinkun kuuluukin ja lääkärin mielestä on hyvin harvinaista että menee tuolla tavoin kesken että alkaa niin kuin ihan tavalliset synnytykset, supistuksilla ja vesien menolla.siis nuilla viikoilla.yleisempää ilmeisesti on että vauva on kuollut kohtuun ja synnytys käynnistyy tai käynnistetään. tulehdus on mahdollinen mutta ei välttämättä sekään. sitäkään ei tiedä olisiko vauva selvinnyt jos olis alotettu antibiootit.
nyt kuulemma EI sais raskautua ennenkun saadaan testi negaks...paskat!!
ja loppuhuipennus: patologi oli kirjoittanu että meidän pieni oli tyttö...kätilön mukaan poika ja kätilön kanssa viel yhdessä kurkattiin ja ihan ne kyllä pojan vehkeet oli...lääkäri lupas viel selvitellä asiaa.itse mietin että kun ne alotti tutkimaan pientä vasta useita päiviä syntymän jälkeen,voiko se vaikeuttaa sitä sukupuolen toteamista vai tutkiiko ne sen muulla lailla. onkohan ne tutkinut edes oikeeta pikkusta...jos ovatki sekottaneet jonkun toisen lapseen.
ultrattiin kohtu ja vaikutti olevan ihan ok, vähän jotain näky kuitenkin ja otettiin verikoe ja näyte kohdusta(piruvie se sattu!) ja sitten jos ei näytä laskevan hormooni niin voi joutua kaavintaan :( soittelee loppuviikosta nuista tuloksista.

Vadelmiinalle isot pahoittelut ja tsempit, raskas kokemus on sullakin takana.

Mä hommasin susannne kans dopplerin, kyllä se tiettyä mielenrauhaa tuo, kun voi kuunnella sydänäänet milloin vaan haluaa. Tänäänkin aloitin aamun sillä. :)

Voi ei äiti vaan jälkitarkastuksesta. :sad001Ikävää, kun asiat jäit ilman vastauksia. Ja tollanen sekoilu patologin lausunnossa; vaikka sukupuoli olis siinä vain kirjoitusvirhe, jäähän tollanen mieltä kaihertamaan. Toivottavasti lääkäri saa asian selvitettyä. Harmi myös, kun fyysinen toipuminenkaan ei ole ihan putkeen mennyt. Toivottavasti loppuviikolla tulee parempia uutisia.

Vadelmiinalle pahoittelut keskenmenosta. Voimia asioiden läpikäymiseen.

Mimmulle myös tsempit mielen alhosta ylösnousemiseksi.

Äiti vaan, tosi harmi että jäitte ilman vastausta. Jää vaan jossittelu kysymykset kummittelemaan eikä sekään ole kyllä hyvä asia. Toivottavasti nyt jotain edes saisitte selville. Raskas on taival teillä mutta olkoon enkelit suojananne :Heartred

Ja tsemppiä muutenkin kaikille taas :Heartred

Voi miuk, varmasti ihana kuulla pienen sydämen jumputus :joyful: :Heartred voi kumpa itsekin pääsisi joskus kuulemaan moisen ihmeen! :angelic:

Voi kuinka ikävää äiti vaan, ajattelin ja toivoin että saisitte vastauksen miksi pikkuinen kuoli. Varmasti on kuitenkin hyvä saada paikat kuntoon ennen uutta raskautta vaikka uskon että se kyllä auttaisi suruun. Hyvä että seuraavat nyt tilannettasi.

Jellona, minäkin olen saanut tosi ihanaa tukea sellaiselta läheiseltä ihmiseltä joka on kokenut (itseasiassa kolme ) keskenmenoa, ja kaksi niistä oli peräkkäin. Häneltä sain nytkin tukea siihen, että marssin eilen lääkärin pakeille. Sain keltarauhashormonia, eli Terolut-kuurin joka pitäisi nyt pidentää kiertoa. Minun pitää syödä sitä kierron 15.- 24.tai 26.päivä ja sinä aikana ei kuukautisten pitäisi alkaa joten kiinnittyminen pitäisi olla mahdollista. Ovulaatiovaihe mulla kuitenkin on joko 12.tai 13.päivä , niin että mulla se loppupätkä vaan on liian lyhyt. Ja kuulemma siitä ei ole haittaa vaikka sitä jatkaisi hetken jos tulee raskaaksi. ( Eli rivien välistä ymmärsin, että jos teen digitestin ajoissa ja se näyttää plussaa voin jatkaa terojen syömistä hetken aikaa ja se voi olla alkuvaiheeksi hyvä)

Mimmu
, kiitos neuvoista myös. Gyne sanoi myös että voi johtua kans iästä, kierrot lyhenee ensin kunnes pitenee, jolloin ovulaatioita ei enää edes tule. Mullahan oikeestaan on ollut viimeiset normimenkat noin 14v sitten, kun noin 13v käytin hormonikirukkaa ja sen poisottamisen jälkeen tuli vaan ne yhet menkat joiden jälkeen tulin raskaaksi. Ihan toiveikas olo mulla:)) ja vauvakuumetta..Oikein tunteiden vuoristorata on ollut.

Rosann, mulla ainakin ohjeistus on niin, ettei keltsuja saa edes lopettaa, jos sattuisi tulemaan raskaaksi. Eli niitä jatketaan ainakin rv 12 saakka, toiset lääkärit sanoo, että jopa rv 14-15 saakka. Ja just sen takia mun pitää aina tehdä rtesti ennen, kun ne lopetan.

Tuo ikäasia painaa vähän muakin. Mä olin jo ajatellut asian niin, että kun 40 tulee täyteen niin sen jälkeen en enään raskaaksi halua. Mutta niin ne asiat menee erilailla, kun ajattelee. Mun piti olla jo synnyttänyt ennen niitä synttäreitä mutta niin vaan ei olla vielä edes raskaana. Riskit mä tiedostan täysin ja me ollaan puhuttu asiat läpi eli tiedetään miten edetään jos jotain olisi. Mä haluan lapsen ja, jos kahden vuoden päästä ollaan vielä tässä samassa tilanteessa niin sitten mietitään asiat uudelleen.

Mä sain eilen ekan raskausuutisen nyt keskenmenon jälkeen. Oikein säikähdin omaa reaktiota, koska semmoisia ajatuksia pitäisi olla kenenkään päässä :sad001 Se raskaus on edennyt jo pitkälle, jos meidän ei olisi mennyt kesken, la olisi ollut aika samaan aikaan.

Äiti vaan, olipa ikävä käynti. Pienet asiat ja mokat tekee näistä jutuista tosi raskaita. Toivottavasti tulokset loppuviikosta tuo jo hyviä uutisia. Mä en usko, että raskaus edes alkaisi, jos kroppa ei ole valmis, joten jos henkinen puoli on jo niin pitkällä, että haluatte yritää uudelleen niin antakaa mennä vaan.

Mulla oli muuten tässä viimeisessä keskenmenneessä raskaudessa jatkuva päänsärky myös. Tiedä sitten enteilikö se jotain mutta silloin ajattelin, että se on vaan hormonaalista särkyä.

Vadelmiinalle isot pahoittelut. Kovia olette tekin kokeneet :Heartred

Mimmu, koska aloit syödä keltsuja? Vasta viimeisen keskenmenon jälkeen vai jo ennen sitä? Olet varmaan testannut digillä raskauden, muutenhan se ei anna posit.tulosta vielä? Mulla on aika lyhyt kuuri 2x 30 tabl, mutta aion kyllä jatkaa niitä jos tulen raskaaksi. Joudun sitten vaan hakemaan niitä lisää. Tai ehkä saan reseptille jatkoa soittamalla. Ymmärrän, että eilinen kohtaaminen tuntui pahalta. Muakin alkoi itkettää ristiäsissä, kun mietin että mun piti olla jo aika pitkällä siinä vaiheessa. Ja toi hemmetin ikä… se painaa kyllä päälle. Aloitettiin projekti viime kesänä, silloin olin vielä 40v, ei paha, nyt syksyllä jo 42v tulee mittariin.

Mä aloin syödä keltsuja jo, olisko ollut viime huhtikuussa. Ekan km kierrossa en niitä syönyt, kun just siinä kierrossa otettiin kaikki hormonikokeet. Nyt tässä toisessa ne oli siis käytössä. Mulla sinällään on kyllä luteaali ihan tarpeeksi pitkä, koska menkat alkaa aina dpo 14 mutta mulla on vajaatoiminta, josta johtuu noi tiputtelut. Ja siis mulla on ongelmana sen lisäksi vielä aikainen ovulaatio.

Mä tosiaan aloitan nuo keltsut dpo 3 (ei saa aloittaa ennen ovista) ja otan niitä 10 päivää, ja dpo 14 aamulla testi ja negasta lopetus, plussasta keltsuja sitten jatketaan.

Mä testaan aina liuskoilla, koska testaan dpo 13 ja silloin raskaus kyllä jo niissäkin näkyy. Mulla on herkkiä 10 testejä.

Arvatkaapa mitä. Mulla on tänään menossa kp 7 ja aikamoiset oviskivut ollut koko päivän. Huoh, miten tää voi olla tämmöistä. Pakkokait se on illalla testata ja kattoa mitä ovisliuskoihin tulee. Onneksi varasin sen gyneajan parin viikon päähän. Aika luovuttaja olo on tällä hetkellä :sad001

Voi apua. Itsekin vähän jännitän tota asiaa, et jos ovis aikaistuu. Mä aion ekaa kertaa testata sitä, postissa tuli just tilaamani digitaaliset ovistestit. Hyvä Mimmu että menet lääkärille. Olisikohan siihen jotain hoitokeinoa jolla sen ekan pätkän saisi pidennettyä? Olet kuitenkin saanut yhden lapsen ja ollut kolme kertaa raskaana, joten eiköhän lääkäri apua sinulle tuohon keksi, joten älä luovuta. Kuulin just yhdeltä ystävältä jonka kaksi ystävää 42 v ovat onnellisesti raskaana. Ei heitetä kirvestä kaivoon vielä, eihän. Jostain luin että keskenmenon jälkeen kroppa yrittää itse korjata tilannetta ja kypsyttää (?) munasoluja enemmän. Mutta onhan se totta, että hukkaanhan ne menee, jos ovis tulee kp 7.

Voi Mimmu. Toivottavasti gyne keksisi jonkun ratkaisun tuohon eikä oviskaan nyt vielä olisi. Pöh. Tsemppiä! :Heartred

Takaisin