Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Diku, kyllä mullakin tulee ahdistus ja paineita oviksen lähestyessä. Viime kierrossa tikutin ovista ekaa kertaa, ettei tarvitsi olla niin stressissä, jos joku päivä ei peitto heilukaan. Kun meillä se ei muutenkaan heilu mitenkään päivittäin. Miehelle en ole oviksen ajankohtaa kertonut, mutta kyllä se varmaan mun aktiivisuudesta huomaa. Ja ottaa sitten paineita sitä kautta myös.

Kyllä me kaikki vielä saadaan se oma pieni syliin asti. Joten jatkakaa vain hankintojen tekemistä, naiset! :wink

Meillä ei ota kumpikaan painetta mutta kyllä mua tympii tikuttaa kuukaudesta toiseen.

Mulla ei ole alkukierron lääkitystä mutta, jos ovis tulee jatkossa näin ajoissa niin vaadin kyllä clomeja.

Menin nyt oman tk n kautta niinkuin naistentautien polilla kehotettiin lauantaina. Eipä lääkäri osannut edes suomea kovin hyvin. -.- 9.15 oli aika, sisään pääsin 10 maissa ja odotusaulassa odottelin vielä lähetettä keskussairaalaan 11 asti. Siitä sitten poriin jossa tehtiin sisätutkimus, otettiin parit pissakokeet ja verikokeita. Vastauksia odoteltiin pari tuntia.

Sisäturkimuksessa vuodon marjapuuromainen väri viittasi tulehdukseen ja tulehdusarvot ja leukkarit oli vähä koholla. Näiden perusteella kaksi antibioottikuuria 10 päivän ajan. Pakko kyllä pitää lauantaina taukopäivä antibiooteista, jotta pääsee siskojen kanssa sovittua keikkaa katsomaan ja ehkä ottaan muutama alkoholi juoma kun ei ole yli 4kk ainuttakaan ottanut.. kai olen tämän illan ansainnut kaiken tämän jälkeen? :) Ei kai sen antibiootin vaikutus paljon pienene jos pari lääkettä jättää väliin?

Susanne, kyllä antibioottien kanssa voi ottaa alkoholia, jos sitä ei erikseen kielletä. Tärkeää on nimenomaan muistaa ottaa kaikki lääkkeet ja se on useimmin se ongelma just juomisen kanssa.

Toivottavasti tulehdus helpottaa pian!

Susannne, tarkista lääkeselosteista voiko ottaa alkoholin kanssa. Vaikka et sinä päivänä ottaisikaan antibiootteja, ne kuitenkin vaikuttaa jo elimistössä. Muistaakseni itsekin söin tulehdukseen sillon kesällä kahta eri antibioottia ja toisessa oli antabus vaikutus joten tuli ehdoton alkoholikielto ja sanoi että pari päivää vielä kuurin jälkeenkin täytyy olla ilman. Joten ole tarkkana!

starling, pahoittelut kp1 :sad001 kp 1 on aina paha päivä. Sillon saa olla kiukkunen.

jellona, toivottavasti olisi tärpännyt! :)

Tänään ekat raskausuutiset! Just kun eilen puhuttiin! Mutta näistä olen todella onnellinen, työkaveri joka sai minun km ennen kkm. Hän on niin ansainnut tämän raskauden ja toivon että kaikki menee hyvin. !♥

Starling voi itkujen itku. :( hyvä että ei niin karmea mieli♥

Jellona unet on välillä niin mielenkiintoisia, toivottavasti enteilisi vauva juttuja.

kävin tänään jossain!!ihan vaan vanhempainillassa mutta silti, uskalsin mennä sellaseen paikkaan jossa takuulla törmää tuttuihin jotka odotuksesta ja menetyksestä tietää. tähän asti se on ollu iso pelkopeikko. Mutta loppujen lopuks jopa juttelin yhden ihmisen kanssa ja hän onneks oli senverran hienotunteinen että juteltiin ihan muista asioista :)
mä en onneks ole kuullut lähipiiristä raskausuutisia, en tiiä miten niihin osais suhtautua. Tottakai pitäs olla toisten onnesta iloinen mutta enpä tiedä pystyiskö. Mutta toisaalta, jos oikein läheinen ihminen alkas odottaa,uskosin että varsin hyvin ymmärtää että voi olla vaikea iloita siitä toisen raskaudesta kun oman on menettäny.

Sabetti mä en oo enää km jälkeen käyny heinäkuisissa. Olen asiakaspalvelu töissä ja joka päivä näkee raskaana olevia. Yritän kovettaa itteeni, mut sit kotona yleensä iskee se masis siitä et miksi ei meille sitä vauvaa viel tullutkaan. Nyt ei kumminkaan sitä pissanäytettä tk:hon viedä, ku menkat alkoi km jälkeen ja kiertoki pysyi aikalailla samana :) nyt sit ootellaan et pääsee yrittää, vaik mies on vähän puhellu siihen malliin et eiköhän nois kolmessa jo oo tarpeeksi... Ilmotin sille et, jos se on sitä mieltä, ni voi muuttaa eri sänkyyn nukkuu ja miettiä omaa napaansa...

Makaan en km:n jalkeen kaynyt enaa toukokuisissa ennen kuin kuulin etta siella oli sellainen topic kuin "lapsenalkunsa menettaneet", ja sinne voi toki muutkin kuin toukokuiset kayda kirjoittamassa tai lukemassa, jos silta tuntuu..

Huomenta naiset,
Yö meni valvoen,mies oli kumman hiljainen illalla.Aloin sitten kyselemään että onkos joku huonosti,illalla sitten viimeiseksi myönsi että lapsen saamattomuus rassaa nyt tosi pahasti.Kaikki kiitos ja kunnia hänelle,on tukenut,ollut mahtavan hieno tuki.
Omaa surua ja pettymystä käsittelee itse parhaansa mukaan,nyt on paha olla mieheni puolesta.
Varsinkin kun tietää olevansa se syyllinen nro 1,siihen ettei sitä kaivattua kakkosta kuulu.:sorry:
Mimmu; Montako päivää sulla on aina se täti kylässä?
Mulla on"ihanan" reilun viikon.Gyne aprikoi että ehtiikö limis kasvaa tarpeeksi ennen ovista,vaikka luomuna ovis on kp 20-25 lääkittynä letroilla kp16-18.

Diku: Ihan varmasti on suru miehelläkin. Mä tiedän omasta kokemuksesta, että se ON kamala tunne, kun tietää olevansa sen surun aiheuttaja. Tai siltä se tuntuu vaikka eihän se nyt oikeasti niin mene. Mä muistan, kun oltiin sairaalassa ja mä itkin ja pyysin monen monta kertaa mieheltä anteeksi niin se oli ihan kauhuissaan, ettei mulla todellakaan ole mitään anteeksi pyydettävää. Eihän se oikeasti ole kenenkään vika, että keskenmeno tulee tai, että lapsen saanti kestää. Ei ole, vaikka siltä tuntuukin!

Mulla kestää menkat normaalisti 5 päivää.

Dikulle ja miehelle :Heartpink

Täällä myös miestä selkeästi harmittaa, ettei uutta raskautta ole saatu alulle. Hän ei siitä hirveästi puhu, ei oikein haluakaan, mutta huomaan hänen käytöksestään, kun ollaan oltu kyläpaikoissa, joissa on vauvoja. Tai kuullut sanovan veljelleen puhelimessa, ettei helppoa ole hänelläkään, kun kuollut lapsi niskassa painamassa. Tarkoitti siis keskenmenoa. Lisäksi kun olen menkkoja itkenyt, niin mies tuntee myös syyllisyyttä, ettei ole vielä saanut mua uudestaan raskaaksi. Vaikka ei se niin mene.

Täti keljuilee täällä. :finger004 Niin olematonta vuotoa, että tässä ehtii taas alkaa kuvitella vaikka mitä, ennen kuin täti rysäyttää kunnolla taloksi. Ihan vituttaa. Vuotaisi suoraan saavista kaatamalla, kun kerran vuotaa.

Äiti vaan, hienoa että olet lähtenyt liikkeelle kotoa.

Hitsi sabetti! Arvaa innostuinko sun viestin aloitetuksesta (ekat vauvauutiset...)? Ehdin jo innostua, että nyt sabetti on plussannut, ihanaa. Ja sit luin viestiä eteenpäin ja ei se ollutkaan niin. :smiley-angry007

Mimmu; Oletko käynyt ultrassa siinä oviksen pyörteissä,et paksuko limis on silloin?
Menee ihan summittain muistellen mut mulla oli pari päivää ennen ovista vaan 4,?mm ja ohueksi sitä manaili.

Diku, en ole kyllä käynyt. Silloin km:n jälkeen se oli ohut mutta se nyt ei ollut mikään ihme, mutta ei mua ole muuten kyllä kierroissa ultrailtu. Eiku, paitsi kerran ihan loppukierrosta ja silloin oli kaikki ok.

Mitähän Somalle kuuluu?

Diku monesti miehet osaa olla niin vahvoja ulospäin, mutta onneksi sinun mies osaa myös puhua mikä mieltä painaa. Rankkaa aikaa teille molemmille. ♥

Starling tsemppiä sen tädin kanssa! ♥
Voi kun olisikin ollut omia uutisia. Nyt on ihan "varma" fiilis että ei ole tämäkään meidän kierto. :(

Sabetti; Toivottavasti plussaa sinne tulee :Heartpink
Katapultti; Mikäs on vointi?
Starling; Meillä on osittain samoin.Nykyään molemmille leffat joissa on raskaana olevia toimii feedbackinä(kumpikin istuu sohvalla naama norsun kurtulla) :mask:

Vaikka sukulointi vie kaiken ajan, pakko kurkkia tännekin!

Starling pahoittelut tädistä, ja tällä kertaa erityisen v-mäisestä sellaisesta!

Äiti vaan, hienoa että ensimmäinen sosiaalinen tapahtuma meni paremmin kuin pelkäsit.

Susanne, komppaan mimmua, että ab-kuuri on tärkeää muista säännöllisesti syödä loppuun. Kunhan lääkkeissä ei erikseen mainita, ettei sovi ab:n kanssa... Muuten hyvä, että sait hoitoa ja toivottavasti fyysinen toipuminen tapahtuu nopsaan.

Diku sympatiat sulle ja miehelles. Hienoa kuitenkin, että olette voineet puhua asiasta.

On. Kp 27/26... Tai enhän minä varmaksi tiedä mikä mun kierron pituus on. Km:n jälkeen on ollu toi 26, ennen km-raskautta ka oli 27. Ei muuten oireita suntaan tai toiseen, vain koko ajan tunne että jotain hulahtaa, vaikka ei edes vv:a tule. Kuhan vaan kuvittelen... Mutta, koska jo tämä päivä alkanut vuodotta, sitä pettyneempi tulen olemaan mitä useamman päivän saan toiveita kasvattaa ja täti sitten ilmaantuu paikalle. Ja vaikka tämä kierto on tuntunut "toimivammalta", voihan se olla juuri päin vastoin, että nyt en ovuloinutkaan. Toisaalta haluis ravata vessassa koko ajan tarkistamassa, toisaalta ei...

Takaisin