Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa Diku! Muista tädin poistuessa sanoa "hyvästi!" (Vrt. Näkemiin). :wink Samaa vois muidenkin tädeille sanoa...

Mimmu, lauantaina saan ostaa testin, jos ei punaista näy ennen sitä.

Diku: Tsemppiä teille, se on ihana tunne kun tuntee että kroppa alkaa taas toimimaan.
Pauveli:testaa pian… ja tuo tänne plussa-aalto ..nyt täytyy käydä täällä kurkkimassa useemmin. Mutta tunnen tuon, ei halua testata liian aikaisin.

Kyllä se mun ovis oli eilen koska vuoto tänään paljon niukempaa. Tuli jo hirvee olo et jos ei nyt tärpännytkään..voi teitä jotka ootte olleet tässä tilanteessa jo niin monta kertaa, sympatiani teille… Mä oon aina tullut niin helposti raskaaksi. (tosin ei aina ole raskaudet sitten kestäneet) Pauveli: mullakin kierto km:n jälkeen lyheni, siihen samaan 26 päivään.

Voi kun tulisi plussia jo tännekin! Pauvelille pidän peukut ja pottuvarpaat pystyssä, että saisit käydä viikonloppuna ostamassa sen testin. Ja tulis se plussa!

Diku, nyt sit vain uutta yritystä putkeen!

Dikulle tsemppiä tähän kiertoon! Onneksi menkat alkoivat niin ei tarvitse enää odotella.

Pauveli voisi tosissaan tuoda plussan tännekin ketjuun. Niitä kaivataan tänne!

Mun tarttis soitella mun verikokeen tuloksista lapsettomuuspolille. Ja samaan aikaan pyytää aikaa sinne. Kuukauden päähän (ainakin) taitaa sekin kyllä mennä. Milläköhän ihmeellä mä saisin ukon menemään simppatutkimuksiin? :think005

Anskunen, onnistuisiko jos pyytäisit miestä mukaan omalle ajallesi? Jos hän sitten myös haluaisi kantaa kortensa kekoon… Hyvä että olette pääsemässä tutkimuksiin, onhan teillä noita koettelemuksia ollut jo niin monta. Mä olen joutunut miestä raahamaan meidän erityislapsen erinäisiin palavereihin, yleensä vähän etukäteen pohdin, mitkä on niitä tärkeitä ja sitte niihin yritän hänet mukaan raahata+ aika pitää olla suht ok jotta hän töiden puolesta ehtisi. Se onnistuu usein vimeistään uhkailemalla… Tsemppiä!

Mä veikkaan että miestä pelottaa ihan hitosti se että hänessä on vika :sorry: mutta kun on perussuomalainen mies joka ei pahemmin tunteistaan puhu niin tää on vaan veikkaus. En viittis ihan uhkailu linjalle lähtee, vetäytyy pian koko projektista.

Rosannin ehdotus on musta hyvä! Pyydät miestä lähtemään sun tueksi, et kuitenkaan pakota.

Juu, totta uhkailemaan ei sun kannata. Mutta ehkä hän näkis mitä itse joudut käymään läpi ja toivottavasti hoitohenkilökunta osaa puhua silleen kannustavasti myös. Mutta eihän nuo tutkimukset etene, jos ei häntäkin tutkita, olen ymmärtänyt?

Saatte sen kuulostamaan niin helpolta. Eiköhän mies lämpene kun tulee se hetki ettei ole muuta vaihtoehtoa.

Siis mua pystytään vielä tutkimaan vähän tarkemmin mikäli verikokeissa ei ole mitään suuntaa antavaa. Kromosomeissa ei ollut kummallakaan mitään häikkää, se tuli jo aiemmin selväksi. Kun ilmeisesti nyt ollaankin huolissaan siitä että mulla on näiden kahden viimesimmän raskauden välissä ollut KAKSI vuotta, jonka aikana en ole raskautunut. Eli onko mun kropassa joku sittenkin vialla. Eli siis tää lääkäri jolla viimeks kävin alko kiinnittämään raskautumisen vaikeuteen huomiota näiden keskenmenojen syiden selvittelyjen sijaan. HUOH!

Mä en tiedä edes mitä mun pitäis ajatella näistä. Kumpi nyt sitten pahempi? Ja mikä mussa on vikana, vai onko mussa edes yhtään mitään hyvää? Ensin kroppa päättää että minäpä teen sun raskautumisesta mahdottoman, sitten kun raskaudun kaikesta huolimatta, kroppa päättää että ei tuu kuuloonkaan että tää jatkuis joten keskenmeno. Nyt muistin taas miksen oo miettinyt näitä juttuja koska alko taas ottamaan niin päähän. Miksi tää homma on näin hemmetin vaikeaa? :sad010

Olen pahoillani jos tuli sekava viesti mutta nyt on taas niin sekava olokin että parempaan en pystynyt. Mutta siinä tosiaan pikku avaus kaikenkaikkiaan meidän tilanteeseen.

Monenlaista on täällä ehditty porista.. Ekaksi piti sanoa Dikulle, että raskas paikka tuollainen tilanne on miehellekin. Vaikka kaikki miehet eivät välttämättä sure keskenmenoa tai raskautumiseen liittyviä hankaluuksia niin näkyvästi, he vähintään myötäelävät puolison surussa ja alakulossa. Ainakin oma mieheni on kauhean ratkaisukeskeinen, ja häntä tympii, jos hän ei pysty auttamaan minua, kun tietää, että kärsin.
Mutta onneksi sulla kierto edistyi, jotakin ilon aihetta sentään.

Äiti vaan: tsemppiä ja voimia!

Anskunen: jaksamista. Tympeää varmasti tuollainen tilanne. Toivottavasti saat miehesi kuitenkin tutkimuksiin tarvittaessa.

Pauveli: Testiä odotellessa :)

Sabetille myös plussatuulia!

Starling: pahoittelut menkoista :( paremmalla onnella uuteen kiertoon. Eikö oo ärsyttävää, kun menkat on poikkeavat.
Mulla oli kans nyt niin, että puoltoista päivää vuoti normaalisti, sit niukentui huomattavasti, loppui kolmen pvän jlk, mutta sitten tuhruvuoto alkoi ja kesti pari pvää. En tajua kroppaani yhtään. Nyt on siis kp 8, mulla oviksen pitäis olla vasta aikasintaan 14 pvän kieppeillä. Ja heti maanantaista on viillelly alapäätä eikä rinnat oo siinä normaalissa menkkojen jälkeisessä löllössä olotilassa.. Vatsaakin nipistelee taas vaihteeksi. Eikö vois olla ees joku hetki kierrossa, että ei ois jotain kipuja??

Olikohan vielä jotain...
Tosi usein tulee vastaan, että raskaaksi tulo on onnistunut just siinä kierrossa, kun asiaa ei oo aatellu yhtään. Millasia kokemuksia teillä siitä on? Mietin vaan sitä stressin ja huolehtimisen vaikutusta. Viime kierrossa koin, että en stressannu vaan olin toiveikkaan jännittynyt, paitsi sitten loppukierrossa rupes vähän ahistaan.. Miten sitä vois pistää tän asian taka-alalle. Jos se onkin ratkaisevaa.. Tietenkään aina ei voi olla ajattelematta, jos esim. lääkityksen vuoksi joutuu olemaan koko ajan tietoinen kierrostaan tms.

Sori mammuttiviesti! Tsempit itse kullekin!
:)

Ei se Anskunen varmasti olekaan helppoa vaikka meidän sanomana siltä kuulostaakin. Musta on kuitenkin hyvä, että lääkärit kiinnittää molempiin huomiota, pitkään yrittämiseen ja km:jen määrään. Voihan se olla, että nämä kaksi yhdessä on juurikin avain onnistumiseen. Jaksuja!

Suvetar, mä en itse usko, että stressauksella on mitään tekemistä raskautumisen kanssa. Se on niin monesta muusta asiasta kiinni. Mutta. Mä tulin ekaa kertaa raskaaksi, kun oltiin päätetty, että tämä kierto vielä ja sitten tehdään hoitosuunnitelma. Edellisen kerran tulin raskaaksi semmoisesta kierrosta, että mietittiin ettei tainnut ihan seksit riittää, että ensi kierrosta sitten enempi, ja muutenkin oli niin outo kierto ettei ollut mitään odotuksia. Silti väitän, että niillä kerroilla biologia ja onni vaan osui kohdille. Sitä en ole kyllä vielä tajunnut miten kukaan lasta haluava voi vaan rauhassa odotella ja vaikka tjottailla :)

Diku kiitos kysymasta, ihan hyvaa kuuluu. Pahoinvointia ja alavatsakipuja vaihtelevasti, mutta ultrassa kolmisen vkoa sitten kaikki ok, ja nyt vkot 14+5. Kauhea huoli tulee vielakin valilla, etta enta jos jotain onkin kaynyt ultran jalkeen..

Sulle kylla toivon plussaa ja onnistunutta raskautta enemman kuin kellekaan. :Heartred

Katapultti, kylläpäs sulla on jo hienot viikot kasassa! Ja varmasti siellä on kaikki hyvin vaikka tottakai tuo tilanne jännittää.

Oon sanonut tän jo niin monta kertaa että koko sanomasta alkaa menemään maku, mutta kerta kiellon päälle. Tää ryhmä on aivan mahtava! Ollaan kaikki koettu paljon mutta silti olette aivan älyttömän ihania ja lämpösiä ihmisiä! :Heartred Se että saan jakaa tänne kokemukseni, tunteeni yms on onnen potku. Näistä asioista ei ole helppo puhua ääneen joten kirjoittaminen on ainakin allekirjoittaneelle paljon helpompaa ja samalla aika terapeuttista. Kaikkea hyvää teille sylikaupalla! :Heartpink

Katapultti;Ihana kuulla että viikkoja on noin mukavasti :Heartpink Toivottavasti olo paranee ja saat nauttia raskaudestasi :Heartpink
Anskunen; Mies koki se tilanteen näytteen antamiseen toooosi ikävänä(tilanne,paikka ja pakko).Eihän se ihan sama ole kuin naisen urea näytteen antaminen..Pohti eniten juurikin sitä että jos vika onkin hänessä.
Suvetar; Mulla on aina stressi ihan huipussaan noissa lääkityissä kierroissa,eli sillä ei ainakaan meillä ole ollut merkitystä.
Kiitos kaikille :Heartred Olette aivan korvaamattomia :Heartpink

Ooh, Katapulttilla on jo noin paljon viikkoja. Ihanaa, että kaikki on hyvin!

Ja kun nyt kehumaan aloitte niin sanompa minäkin, että olette kyllä mahtavia naisia. Tänne on kyllä eksynyt juuri parhaimmisto! :Heartred

Mä näin viime yönä unta, että mun mies jätti mut ja sai uuden naisen kanssa heti vauvan. Kauheinta oli seurata, kuinka onnellinen se oli ja mä vaan mietin, miksi mä en saanut sitä noin onnelliseksi :sad001

Suvetar, todellakin ärsyttää ja ihan rehellisesti kp 1 itkuraivari saatu nyt kahteen kertaan. Ei ole reilua pettyä kerran ja pettyä kahden päivän päästä uudestaan. Eilen ei siis mitään vuotoa ja oikeasti ehdin jo vähän innostua, jos kyseessä olisikin ollut kiinnittymisvuoto, kun oviskin oli viikon myöhässä ja olisin päässyt huomenna plussaamaan. Joo, ei tarvitse unelmoida. Täti siis täällä.

Katapultille onnea odotukseen! Huikeaa, että jo noin hienot viikot kasassa siellä!

Anskunen, ihan varmasti mies pyörittelee päässä ajatuksia, jos raskauden alkamisen hankaluus tai keskenmenot johtuvatkin jotenkin hänestä. Munkin mies kerran sanonut, kun itkin taas menkkoja tai muuten vain tätä meidän tilannetta, että mitä jos vika onkin hänessä ja käski mua olla syyllistämättä itseäni. Se on varmasti miehellekin ihan älyttömän kova pelko, jos se sperma ei olekaan ihan priimaa. Mutta jos se mies lähtisi vaikka alkuun sinun tueksesi sinne lääkäriin. Uskoisin, että siellä on osaava hoitohenkilökunta, joka osaa kertoa miehelle kunnioittavasti, miksi on tärkeää, että hänetkin tutkitaan. Toive on kuitenkin yhteinen, joten mun mielestä olisi reilua, että päästään tilanteen tasalle todella ja jos jotain apukeinoja raskauden alkamiseen tarvitaan, osataan tarjota oikeita vaihtoehtoja.

Hirveä painajainen Mimmulla. Onneksi se oli vain unta!

Takaisin