Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:HeartredEdellistä parempaa vuotta toivottelen kaikille!
Ja jokaiselle sitä mitä juuri nyt eniten toivoo: plussaa, ovista, menkkoja..

Halusin kommentoida vielä tuota puolison suhtautumista keskenmenoon. Olin ite varautunut siihen, että se on miehelle paljon pienempi juttu ku mulle, varsinkin, kun meillä mies epäröi niin kauan, haluaako ylipäätään lapsia. Mutta hän oli ihan yhtä suruissaan ku minäkin ja on sanonut, että keskenmeno ei oo unohtunu vaan käy välillä mielessä. Sillon kun tilanne oli päällä, mies sanoi, että ei osaa käsitellä asiaa itkemällä mutta kyllä niitä kyyneleitäkin nähtiin..
Asiasta ei ehitty kovin paljon puhua, kun tilanne oli mikä oli eli mies oli muualla koulutuksessa kun sain tietää keskenmenosta ja pääsi vaan muutamaksi päiväksi lomalle ennen ulkomaankomennustaan. Mutta ollaan kuitenkin asiaa sivuttu myöhemmin eikä tällä hetkellä tunnu siltä, että mikään hiertäis siinä asiassa.
Kokemus on tuntunut lähentävän meitä ja lisäksi mies on saanut varmuuden siitä, että oikeasti tahtoo lapsia.

Oma napa-asiaa vielä :) Musta tuntuu jopa vähän nololta, ku tähän saakka kaikki on menny keskenmenon jlk itellä niin hyvin.. Nämä loppumassa olevat menkat (toiset tyhjennyksen jlk) on olleet ihan tavalliset, ei erityisen runsaat, kivuliaat tai pitkät. Kroppa tuntuu olevan ihan normaalissa kondiksessa ja ootan ku kuuta nousevaa ens vkoa jolloin saan miehen viikoksi kotiin... Kuukauden päästä on sitte jännät paikat! En tiiä miten saan pidettyä pään kasassa sitten, varsinki jos tulos on nega. Täytyy vaan koittaa chillailla!!

Toivottavasti Suvetar tärppäisi tässä kierrossa :)

Meillä oli juuri silloin toisen keskenmenon jälkeen, kun ei oltu osattu asiasta puhua, yhden riidan päätteks pamautin että tajuatko kuinka vaikeeta mulla on ollut jne. Niin mies tokas että ymmärrätkö että ihan yhtälailla hän menetti pienen. Sillon tajusin että ei se miehellekään helppo paikka ole, se vaan kun miehet yrittää olla niin tyyniä. Sen jälkeen opittiin oikeasti puhumaan asioista. Välillä täytyy itsekin oppia kantapään kautta että oppii ymmärtämään tätä elämää. Tässä kuitenkin ollaan vielä nuoria (26) ja paljon on mahtunut jo tähän elämään mutta väitän että nää kaikki vastoinkäymiset on tehny minusta / meistä paljon vahvempia, joten olen oman elämäni voittaja. Vielä kun saisi sen palkinnon niin olisin maailman onnellisin :)

Suvetar, meillä myös vasta keskenmenon jälkeen sanoi ymmärtäneensä, kuinka kovasti haluaa lasta ja kuinka tärkeäksi se pieni oli ehtinyt jo tulla, vaikka silloin raskauden aikana ei hurahtanutkaan samalla tavalla odotuksen maailmaan kuin minä, joka olin ehtinyt jo suunnitella mielessäni tyyliin loppuelämän lapsen kanssa.

Mimmu toin niin kipeästi, että teillä tärppäisi nyt heti uudelleen tästä kierrosta!!

Miten teillä sujui uuden vuoden vietto? Me oltiin miehen kanssa ihan kaksistaan kotosalla, nautittiin vähän viintä ja käytiin puolilta öin katsomassa raketteja. Toivottiin, että tämä vuosi tuo tullessaan parempaa meille. Toivon niin kovasti, että tuleva vuosi toisi uuden, loppuun asti kestävän raskauden meille jokaiselle.

Viime syksy oli todella raskas. Olen miettinyt paljon omia ajatuksiani ja tunteitani ja tuntuu siltä, että pitäisi pystyä jotenkin päästämään irti tästä niin kipeästä oman lapsen kaipuusta. Odottaa jollain tapaa rauhallisemmin mielin ja keskittyä enemmän siihen, mikä tässä hetkessä on hyvin. Niin kuin mies tekee.Tämä tällainen eläminen neljän viikon mittaisissa sykleissä ei voi jatkua ja parisuhteen ja elämän keskiössä ei voi olla vain raskauden odottaminen. Pelkään, että muutoin yrittäminen rikkoo tämän parisuhteen ja sitä en halua. Kun kuitenkin uskon, että mekin saamme oman pienemme vielä, niin miksi sitä pitää toivoa niin kipeästi heti? Meillä on oikeasti tässä vielä ihan hyvin aikaa ja riittää, kun raskaus alkaa jonain päivänä, olisi se tässä kuussa, ensi kesänä tai vasta ensi vuonna. :) Meillä on riidelty ihan tarpeeksi yrittämisestä loppuvuoden aikana enkä halua enää yhtään riitaa aiheesta. Uuden vuoden lupauksena yritän omaksua rennomman asenteen tähän yrittämiseen - koska minä ne riidat olen aloittanut. Onko teillä muilla ollut riitoja yrittämiseen liittyen?

Toi on starling totta mitä puhuit. Kaikki pitää saada heti ja se tässä se pahin ongelma. Miksei voisi rauhassa odotella, stressittömänä ja vapautuneena, omaa hetkeään?
Itsellä kun oli kokoajan mielessä vaan vauvavauvavauva niin seksi alkoi olemaan suorittamista ja mieskin huomasi sen. Siitä saatiin riita aikaiseksi kun väkisin vonkasin että miksei kiinnosta. Mies sanoi ihan suoraan että häntä ei kiinnosta ajoitettu seksi. Ymmärsin siinä kohtaa itsekin höllätä ja nauttia jälleen :) toivottavasti liikayritys ja riitely jäi vuoteen 2014 ja tämä vuosi toisi sen plussan toivotulla tuloksella :Heartred

Täälläkin saatu riitaa aikaiseksi jos mies ei jaksaisi just sillon sekstailla, kun ois tärpit. Välillä tunnen itseni ihan kakaraksi kun vihoittelen ja mökötän. Taitaa toi kärsivällisyys tässä vauvan kaipuussa olla myös kakaramaisella tasolla :/

On tämä vaan niin ainutlaatuinen tunne, mitään muuta asiaa kun ei kaipaa näin palavasti. Kai se on meidän naisten geeneihin kirjoitettu, joten olkaamme omille tuntemuksillekkin armollisia. :)

Lohdullista että ei ole näidenkään fiilistä kanssa yksin. ♡

Kaikkein parhainta täällä foorumilla olemisessa on tosiaan se että täällä on niin paljon kohtalontovereita! :Heartred ei todellakaan ole yksin näiden asioiden kanssa. Vaikka varsinkin näissä km-asioissa toivoisi että muilla menisi itseä paremmin.. Vaikka itse on kokenut paljon niin kyllä aina jokaisen km tuntuu pahalta. Sitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään!

Voi kumpa olisin vaan löytänyt tieni tänne jo kahden ensimmäisen km aikaan. Olisi se tuki ollut tarpeen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :Heartpink :)

Kyllä mekin ollaan riidelty, siitä ettei seksi maistunut oikeana päivänä. Meillä auttoi puhuminen ja se, että aikaa kului eikä raskautta kuulunut. Jossain vaiheessa mies sitten sanoi, että hän haluaa tietää milloin testaan ja hyvinä päivinä sitten harrastetaan myös seksiä. Ettei sen takia mene raskauden mahdollisuus ohi. Ja sillä ollaan nyt sitten menty :)

Täällä on nyt menossa yk 12, dpo 1 ja nyt vaan odotellaan. On jotenkin ihan hullua, että ollaan taas tässä tilanteessa, kun mä kerkesin jo ajattelemaan ettei onneksi enään koskaan. Mutta onneksi saatiin lupa taas yrittää ja kroppa kait toimii. Jostain kumman syystä mulla on fiilis, että mun kroppa toimii nyt paremmin kuin aikaisemmin mutta voi toki olla ihan huuhaata.

Kyllä meilläkin on samaisesta asiasta tapeltu, tai minä oon tapellu, ja mies on ollu hiljaa kun ei jaksa asiasta riidellä.. Ja loppujen lopuksi olen nukkunut sohvalla, ja sitten vasta seuraavana päivänä olemme sopineet. Mies on luvannut panostaa mahdollisimman hyvin omaan osaansa, ja minä omaani :) kyllä jossain vaiheessa meinasi hermot lopullisesti mennä kun halusin seksiä ja mies vaan aina kieltäytyi..

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :D rauha on maassa ja yritys taas alkakoon!

Mimmu, eikös ne monesti sano, että keskenmenon jälkeen uusi raskaus alkaa herkästi pian. ja näin ollenhan kropan täytyy toimia normaalisti, ellei jopa "aktiivisemmin". Mulla oli kahdessa ekassa kierrossa keskenmenon jälkeen tosi voimakas ovis, nyt viimeisessä ei läheskään niin selvät oireet ja koska en ovista tikuttanut, olen jopa hieman skeptinen nyt, oliko sitä edes, koska vuoto nyt tädin vieraillessa on niin olematonta.

Timbe toivon, ettei teidän tarvitse pitkään jatkaa yritystä!

Anskunen
, olen samaa mieltä, että täältä foorumilta saa kyllä mahtavaa vertaistukea. Erityisesti näissä keskenmenoon liittyvissä ajatuksissa ja tunteissa. Yrittämiseenkin on tullut omalla kohdalla ainakin niin erilainen sävy keskenmenon jälkeen. Vaikka samaa mieltä olen siitäkin, etten kenellekään tätä kokemusta tahtoisi.

Me käytiin eilen "treffeillä". Käytiin syömässä kreikkalaisessa ravintolassa ja sen jälkeen vielä elokuvissa. Ruoka oli herkullista. Oli kivaa laittaa itseään vähän normaalia nätimmäksi. Kotona pelailtiin vielä kahdestaan Monopolia. Suunniteltiin vähän tulevaa kesää ja jos tehtäisiin jotakin reissua. Sovittiin, ettei mitään matkaa nyt ainakaan vielä varailla, kun jos nyt sattuisinkin olemaan kesällä tukevasti raskaana, niin täytyy sitten miettiä budjettia uusiksi. Oli tosi kiva ja ihana ilta ja hyvä olla. Tällaisia yhdessäolon hetkiä olen kaivannut.

Starling, mulla alkoi edellisen km:n jälkeen raskaus toisella yk:lla. Nyt yritän ottaa rauhassa etten toivo liikoja. Paino sanalla yritän :D

Mekin suunniteltiin tänään ensi kesää. Miten pidetään lomat ja mitä tehdään. Ei kumpikaan kyllä sanallakaan mainittu mahdollisuutta, että voisin olla raskaana. Eihän sitä koskaan tiedä ja ollaan molemmat kuitenkin vähän peloissaan. No enivei, varattiin helmikuulle parin päivän vierailu kylpylään. Samaisessa kylpylässä ollaan oltu jo pariin otteeseen ja mä olen molemmilla kerroilla ollut raskaana :) Hyvä elää toivossa :)

Me suunniteltiin kans ens kesän/syksyn reissua! Lähdetään Suomen lappiin ja siitä rajan yli visiitti norjan puolelle. Ei haittaa vaikka olisi raskaana! :) Reissu ajankohtaa koitettiin kyllä summia sillä ajatuksella, että jos tärppää piankin, niin en olisi viimeisillään.

Sabetti, Pohjois-Norja on kaunis paikka! Mä oon lomaillut siellä joka kesä lapsuudessa, kun mun vanhemmat kalasti. :)

Mimmu, jos se kylpyläreissu olisi nyt sitten merkki siitä, että tästä yk 2 tärppää teillä jälleen. Tällä kertaa niin, että pieni tarraa tiukasti kiinni koko 9 kuukauden ajaksi. :Heartpink

Kelpaisi mulle starling :) Itseasiassa ollaan siellä kylpylässä just yk 2 oviksen aikaan, jos se auttaisi vauvanteossa. Ainakin meillä on hieno sviitti porealtaineen ja viimeksikin oltiin aika romanttisissa tunnelmissa :D

Mimmu, tässähän tulee ihan kylpyläkuume kun lukee noita juttuja! Mutta toivotaan parasta että olisi mukava tuliainen kotiintuomisiksi :)

Me mennään ukon kanssa ensi viikonloppuna laivalle. Tosin ei mennä kahdestaan mutta pieni irtiotto arjesta sentään. Vähän kyllä houkuttais joku kylpyläloma nyt kun puheeksi tuli :grin täytyypä alkaa suunnittelemaan!

Meilläkin ollaan suunniteltu hemmottelulomaa kahdestaan, saa nähdä mihin menisi. Onko hyviä ehdotuksia? Kaikki isommat kaupungit käy, asumme aika keskellä kaikkea :)

Täällä surffailtu ilta etsien kohtuuhintaista vuokramökkiä pääsiäisviikolle, jolloin ollaan talvilomalla töistä. Palju on ehdoton, koska pääsiäisenä ei vielä tarkene uimaan luonnonvesissä!

Ollaan me vaan naiset ansaittu vähän hemmottelua ja romantiikkaa, ihanaa että niin usealla sellaista suunnitteilla! Mimmu tietysti palaa kylpylälomalta kotiin pieni sitkeä sissi masussa mukana!

Takaisin