Pauveli, apteekista mä oon ostanut Apteq-merkkisiä raskaustestejä silloin, kun on ollut tarve testata aikaisin. Niissä on ilmoitettu herkkyydeksi 10.
Tökeröistä kommenteista... Mä ajattelen ja uskon niin, että useimmilla ihmisillä on tarve lohduttaa jotenkin. Kuitenkin ne monet lohduksi tarkoitetut sanat ja kommentit ovat niin tökeröitä ja tuntuvat pahoilta ja omaa surua mitätöiviltä silloin, kun itse on sen pahimman tuskan keskellä. Mulle olisi riittänyt vain vaikka se, että ollaan yhdessä hiljaa ja toinen kysyy miten voin ja kestää ottaa vastaan sen, jos tahdon kertoa olevani ihan rikki. Surun kohtaaminen ylipäätään voi olla muille niin vaikeaa, että sitä yritetään työntää pois tai pehmentää noilla lohdutukseksi tarkoitetuilla kommenteilla. Ei niillä varmasti pahaa tarkoiteta, vaikka siltä ne herkästi tuntuu.
Sabetti, tuo pakkomielteinen ajatus ja toive uudesta raskaudesta on niin raastava. Mulla kp 1 on ollut ihan valtaisa pettymys joka ikinen kerta, vaikka olisin kuinka psyykannut itseäni siihen tai tiennyt, ettei kummoisia mahdollisuuksia raskauteen edes olisi, jos oviksen aikaan on ollut hissua. Nyt yritän jälleen kerran ottaa rennompaa asennetta tähän touhuun... Ajattelin nyt kuitenkin tikuttaa oviksen tässä kierrossa, lähinnä vähentääkseni sitä stressin määrää, joka mulla ovisviikkoon liittyy. Salaa olen kyllä aika mielettömän iloinen siitä, että vapaapäivät osuvat siihen viikonloppuun, johon oviskin todennäköisesti ajoittuu. Viime kierrossa jäi nimittäin "hyödyntämättä", kun olin yövuoroissa ja mies teki jouluvalmisteluja.