Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä ylipainonen odottaja. Ja sitä ylipainoa on ihan tosissaan paljon, BMI yli 40. Pituutta on 174cm. Tosin lihasmassaakin löytyy, kun kerran fyysinen työ, mut läskiä viel enemmän.:D
Meillä meni pillerien lopettamisen jälkeen melkeen 2v ennenkun tulin raskaaks. Okei, ei edes yrittämällä yritetty ja jopa joskus pohdittiin et halutaanko edes lasta. Silti ilman ehkäsyä, koska olin melkeen satavarma etten ikinä sikiä näin isona. No toisin kävi. Nyt menossa 24+2. Verenpainelääkkeet sain, kun oli ihan hiukan heittoa ja metformiinit sokeriin, nekin ihan aivastuksen koholla. Lähinnä varmuuden vuoks sain ne, better safe than sorry..
Neuvolaa iteki hermoilin, mut onneks osu ihana neuvolantäti kohalle. Sanoi, että painoa ei paljoa kannattais tulla mihin ite laukasin samantien et mielellään ei ollenkaan.:D No tähän mennessä tippunu melkeen 2kg alkupainosta, joten.. Ja nuo sokeriin tarkotetut metformiinit saattaa alkaa sitä painoa kans tiputtaa. Kattellaan, vasta kolmatta päivää mulla ne käytössä.
Riskiraskaus kun oon, niin äitiyspolin asiakas kanssa. Sitäki pelkäsin, että millanen lääkäri siel vastaan tulee. Mut hienosti sielläki menny. Missään ei oo negatiiviseen sävyyn sanottu painosta. En sillä pelkää, et mieleni pahottaisin.. Mutta kun oon normaalisti aika temperamenttinen eikä tää raskaus oo parantanu asiaa, niin saatan suuttua vähän liianki helposti ja se ei oo kaunista kuunneltavaa.:D
Sit pelkäsin rakenneultraa ihan pölönä. Mitä jos ei ultralla erota rakenteita ja sit ollaan epätietosia syntymään asti. No ei ollu hätää senkään kanssa. Hyvin näky "vatsanpeitteiden" läpi.:D Oon päärynämallia, joten suurin osa ylimääräsestä on reisissä ja tuolla navan alapuolella. Eli just siinä mistä ultrataan. Tais makuulla sitte läskit valua sivuille sen verran hyvin et hienosti näky. Istukkakin etuseinämässä ja silti!
Liikkeitäki on jo mahan päälle tuntunu, makuulla ollessa. Mies siis ihan tuntenu kans, eli ei oo mun mielikuvitusta pelkästään.:)
Toivottavasti tää helpottaa jonkun mieltä edes vähän.. Pidän peukkua, et kelleen ei tuu mitään veemäistä neuvolatätiä tai lääkäriä vastaan. Jos tulee saarnaa, niin sanoo sitten vaan että "oliko muuta vai joko mennään asiaan?".