Yliaikaiset

Meillä tuli nyt onneksi anoppi "kyläilemään" eli 3 viikkoa saman katon alla. Mutta nyt voi turvallisin mielin sitten lähteä synnyttämään. Kirjoittelen nyt jo valmiiksi tänne kun tuskinpa synnytän ennen rv 41
 
Mie en niin pety kun mitään ei tapahdu ku asenne on koko raskauden ollu se stressaamattomuus asioista ja tiedostus et voi mennä elokuullekin.. Mutta miuta on ruvennu jännittämään synnytyksen jälkeinen aika ku sit ei enää ollakaan kaksin kotona ja edessä on uusi elämäntilanne..

Kyllä se arki siitä sitten synnytyksen jälkeen lähtee rullaamaan. Ainakin meillä esikoisen tulon myötä parisuhde vain lujittui. Toki elämä muuttuu ja varsinkin alussa tunteet vaihtelee laidasta laitaan, sitä ei kannata säikähtää. Mutta pian huomaa ettei enää oikein muistakaan elämää ilman lasta :) Onhan lapsen saaminen yksi isoimpia muutoksia elämässä ja toki se jännittää, sen jälkeen tulet olemaan loppuelämäsi ajan äiti. Täytyy vaan antaa itselle rauhassa aikaa totutella siihen. Kyllä se siitä sitten lähtee.
 
Täällä ollaan rv 40+1. Harjoitussupistuksia tulee nytkin mutta eihän ne mitään taida merkata. Koko ajan tekis mieli tehdä jotain muttakun ei ole mitään tekemistä:-D
 
Sain sen kontrolliajan huomiselle. Hyvä! Vaikka toivon, että käynnistyy itsestään, niin on silti hyvä saada kokoarvio ym. Huomenna tiedetään vähän enemmän, ja siihen olen tyytyväinen. Mun veli on ollut syntyessään melkein viisi kiloa, joten kyllähän tuo kokoarvio kiinnostaa. TJ 4! :cool:
 
Tsemppiä kaikille, joilla la mennyt eikä mitään tapahdu. Oli se kyllä tuskaa, täälläkin siis meni 41+6 ennen kuin tyttö saapui maailmaan ja toivo ehti jo mennä, mutta niinpä vain lähti vauva lopulta syntymään. Ja voin kertoa että oli odotuksen arvoista. :love7
 
40+1 tänään ja neuvolasta annettiin jo ya-kontrolliaika joka 41+2 eli ensi viikon torstaina. Toivotaan ettei tarviis sinne mennä vaan vauva haluaisi syntyä jo aiemmin.. eihän se ya-kontrolli välttämättä käynnistystä tarkoita mutta mieluummin kyllä haluaisin synnytyksen käynnistyvän ihan luonnollisesti. Mutta sielläpä sitten jatkosuunnitelmat selviää mikäli vauva haluaa sinnikkäästi mahassa vielä köllöttää..
 
Mä varasin eilen (neuvolan ohjeiden mukaan) yliaikakontrollin ja sain sen ensi maanantaille, jolloin rv 41+4.
Mäkin toivon ettei sinne tarvisi mennä vaan vauva saisi syntyä ennen sitä (mielellään jo vaikka tänään!)
 
Kumma vaikutus tuolla kontrolliajan varaamisella; mulla meni yöllä vedet. Aika olis ollut siis täksi aamuksi. no, muuten on edennyt vähän hitaammin, mutta olen kyllä jo osastolla kohonneen crp:n takia. Tsemppiä!
 
Kotona edelleen. Supistuksia odotellessa. Niitä kipeitä ja säännöllisiä! En halua mennä huomenna neuvolaan.
 
Vaikka esikoisen jälkeen olen paremmin henkisesti varautunut että yli voi mennä tämäkin niin yhtä turhauttavaa tämä on toisellakin kerralla..:meh: ja vielä kun ajattelee että meillä voisi jo olla muutaman viikon ikäinen vauva ja olisin jo toipumassa synnytyksestä niin turhautuu vielä enemmän. Tuntuu että kaikkien muiden vauvat syntyy jo ennen la:ta ja epäreilua että minun kroppa haluaa hautoa näitä mukuloita niin kauan :mad: juu, kyllä tiedän että normaali synnytys käynnistyy viikoilla 38-42 ja että vauva syntyy sitten kun on valmis jne jne...tämä vaan on niin turrrhauttavaa.... sitten kun vielä alkaa stressata siitä että toimiiko istukka (esikoisella oli jo kalkkeutunut synnytyskertomuksen mukaan viikolla 41+6), liikkuuko vauva tarpeeksi jne..
 
Vaikka esikoisen jälkeen olen paremmin henkisesti varautunut että yli voi mennä tämäkin niin yhtä turhauttavaa tämä on toisellakin kerralla..:meh: ja vielä kun ajattelee että meillä voisi jo olla muutaman viikon ikäinen vauva ja olisin jo toipumassa synnytyksestä niin turhautuu vielä enemmän. Tuntuu että kaikkien muiden vauvat syntyy jo ennen la:ta ja epäreilua että minun kroppa haluaa hautoa näitä mukuloita niin kauan :mad: juu, kyllä tiedän että normaali synnytys käynnistyy viikoilla 38-42 ja että vauva syntyy sitten kun on valmis jne jne...tämä vaan on niin turrrhauttavaa.... sitten kun vielä alkaa stressata siitä että toimiiko istukka (esikoisella oli jo kalkkeutunut synnytyskertomuksen mukaan viikolla 41+6), liikkuuko vauva tarpeeksi jne..
Ymmärrän ja jaan sun tunteet täysin. Esikoinen synty 41+1 joka on tänään. Ihan hirveä päivä kun ei vieläkään tapahdu mitään! Tsemppiä odotukseen sulle. Meidän vauvat vaan haluaa olla kohdussa pitkään suojassa ja hellässä hoivassa. Ovat ainakin hyvin valmiina.
 
Meillä ulostaudutaan maanantaina! :) ei enää kauaa ja annetaan mahdollisimman luonnollisesti tulla vaikka kalvot puhkaistaankin, käynnistykseksi tuokin vissiin lasketaan.
 
40+0, poks. Huomenna ultra ja "tilannekatsaus". Eilisestä ollut nyt selkä-, reisi- ja lantion alueen kivut niin järkyttäviä, et nyt olisin suostuvainen jo käynnistykseenkin.. Voi neiti, voi neiti, tulisit nyt itse vaan, päästäis kaikki helpommalla!
 
Varoitus: valitusvirsi!!!

Käynnistäen vaikuttaa tämäkin lapsi maailmaan nyt sitten tulevan.. Järkyistä suppareista huolimatta kohdunsuun tilanne ihan sama kuin reilu 3vkoa sitten, vauvan kokoarvio tällä kertaa kuitenkin karvan päälle 4kg(!!!), joten torstaina pitää soittaa aamusta synnärille, et mahdutaanko silloin käynnistykseen vai meneekö perjantaille..
Nyt alkaa iskeä se pelko siitä käynnistyksestä, ja siitä, et minkä jättiläisen oon taas saanut aikaan :sad001 Pelottaa, et taas päädytään kuitenkin yrityksistä huolimatta leikkaamaan, enkä saa miestä taaskaan vierelleni, ja hän jää paitsi toisenkin lapsensa syntymästä. Aivan järjetön epäonnistuja-fiilis jo nyt...

Nyt vielä toikin, et todnäk käynnistys kestää kauan, kun kohdunsuulla niin keskeneräinen tilanne, et miten hitossa tässä vielä kasaa itsensä johonkin kolmen päivän maratoniin..
 
Rv 41+2. Neuvolassa käyty ja perjantaiksi yliaikaiskontrolli varattava. Toivottavasti käynnistävät silloin! Vaikka ultra väittää, että vauva olis vähä yli 3 kg niin kyllä musta tuntuu, että tää on jo 4kg. Ärsyttää kaikki asiat ja mieliala on koko ajan allapäin. Supistuksia tulee mutta harvoin eikä oo kipeitä...neuvolassakin sanottiin, että toivottavasti käynnistävät perjantaina...
 
Perjantaina yliaikaiskontrolli 41+5 ja ilmeisesti vasta maanantaina käynnistys jos vauvalla kaikki hyvin :woot: Vauva ei ole edes laskeutunut, eikä muutakaan merkkiä että synnytys lähtisi käyntiin:oops: vauvakaan ei mikään pieni ole et saa nähdä kuinka tässä mamman käy :shifty:
Tulipas negatiivinen viesti, pääasia et tulee sit millä tulee kunhan vaan tulee :hilarious: tsempit muillekkin turhaantuneille! :)
 
Akupunktiossa käyty, ja johan rentoutti!!! Huomenna aamulla soittoa synnärille, jaiks! Päästäkö huomenna tositoimiin vai ei, kas siinä pulma :D
 
Takaisin
Top