Yliaikaiset

Aiarana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Pistetään ketju yliaikaisille pystyyn, tänne voi jakaa fiiliksiä, oireita ja omia kotikeinoja synnytyksen käynnistämiseen (:
 
:D MARMATUSKETJU VOL 2!!
Haha, ei vaan. Mä oon kokeillu akupisteitä hieroa, etusormen ja peukalon välissä ja sääressä, syönyt tuoretta ananasta :D, kiivennyt portaita, kävellyt enemmän kun koko raskauden aikana, kyykännyt. Ei auta!
 
Vielä ei olla lähelläkään "yliaikaisia", mut viime kerrasta on aika hyvä kokemus, +16 päivää! Omalla kokemuksella voin sanoa, et MIKÄÄN ei vauvaa vauhdita, jollei ole sieltä itse tulossa :grin
Kannattaa vaan miettiä sitä, et viimeistään sillon 42+2 vauva on maailmassa, ja laskee vaan siihen päiviä.. Mulla oli sillon kaikki "ennusmerkit", et vauva itse olis hyvää vauhtia tulossa (jo pitkälti ennen laskettua) vaan ei. Oli elämäni pisimmät kaks vkoa kyllä sillon, kun joka ilta mietti et josko ens yönä jne, kun supistuksia oli, kohdunsuu oli kypsä ja auki jne..

Nauttikaa kaikesta ajasta miehen (&lapsien, jos jo on) kanssa, käykää leffassa, syömässä jne, tehkää omia mieleisiä juttuja :)
Todennäköisempää on, että vauva tekee tulonsa ihan itse, sitä päivää ei vaan voi etukäteen tietää, maltti on valttia :Heartred
 
Tuolta kesäkuisista huutelen, yliajalla mennään. Päivittäin saa kuulla, "eikö vieläkään" voivottelua ja " nauti nyt, kun vielä voit" No eipä naurata kumpikaan kommentti tässä vaiheessa, kun viimeisen kuukauden sulle on lääkärit toitottanut, että tulee ihan juuri, kun ei ole kanavia ja paikat auki, viimeisen kuukauden olet ollut niin kipeä ja turvoksissa, että joka askel sattuu, istuminen sattuu, kaikki tekeminen sattuu. Nurmikon leikkuu sattuu, kun tärinä käy turvonneisiin kipeisiin niveliin. Nyt lupasivat vielä kunnon helteet, joten lisäturvotukset wellcome, mitään mistä nautit et voi tehdä, et edes uimassa käydä tulehdusriskin takia. Ja ei...KAIKKI keinot käytetty ja voin sanoa, että mikään ei tehoa :) nimimerkillä maltti ja huumori loppu...
 
Oikeastaan ainoa mitä voi tehdä on vain maata. Lenkkeilen kipujeni kanssa päivittäin, iso piha pakottaa liikkeelle, käydään miehen kanssa syömässä jne. Mutta kaikki nämä toimet saa aikaan kovat kivut ja maksan tekemisistä sitten illan ja yön :sad001
 
alan olla 100% varma että tää kaikki on vaan väärinkäsitystä, oonki ollu valeraskaana koko ajan eikä tuolta oo ketään syntymässä... :angry1
 
Ja säälittävintä tässä on, et vauva ei ees oo yliaikainen ennen kuin on se 42+. Se la oli ja meni. Hermot menee. Tj 12.
 
Juu meillä esikoinen syntyi 41+6 eli ei edes virallisesti yliaikaiseksi mennyt..mutta tiedän kyllä että ne päivät on piiiiiiiiiiitkiä kun LA on mennyt ja sitä vauvaa vaan odottaa. Puhumattakaan siitä miten ärsyttävää on kun kaikki kyselee että milloin se syntyy ja miten se ei jo ole syntynyt. Nyt olen yrittänyt asennoitua siihen että elokuullekin asti voi venyä (LA 21.7) ja koitan elää päivän kerrallaan, nauttia touhuilusta esikoisen kanssa ja yhteisestä ajasta miehen kanssa. Minulle vanhempi synnytyslääkäri sanoi että hänen näppituntuma ja kokemus on että enemmän vauvoja syntyy LA:n jälkeen kuin ennen LA:ta että malttia vaan..
 
En kyllä tiedä sitten, että kumpi on ärsyttävämpää: olla ilman oireita vai oireilla niin, että "kohta on lähtö"? Koko raskaus mennyt oireettomana ja tuntuu, että noi viime päivien tuntemukset on johtuneet just lisääntyneestä aktiivisuudesta. Käytiin semivahingossa yli 2 tunnin kävelyllä, niin totta kai sen jälkeen on jos mitä kolotusta.. Ja niinhän sen tietää, että ei sais liikaa odotella ja intoilla, mut minkäs sille mahtaa.

Tänään kyllä ollu niin masentunut fiilis jotenki koko ajan, onneks on jo ilta täällä ni pääsee nukkuu.. Vaavero ollu myös aika hissuksiin ni johan sitä alko taas elättelee toiveita :shy: Mut vetihän tuo sitte sarjat taas jätskin päälle, vaihtukohan taas puoli neidillä.. Huokaus.
 
Oisko parempi systeemi ilmoittaa laskettu aika alunperinkin esimerkiksi että 15.6-13.7, niin ei tulis turhautumista ku keskiarvopäivä ylittyy? :P Tuntuu että varsinkin lapsettomat tutut ei pysty sisäistään sitä että se on ihan normaalia että menee "yli" eikä normaalitilanteessa oo ees mitään kiirettä vielä.. Nakkelen puhelimen jonnekki piiloon loppukesäksi kohta ku en jaksa enää yhtään utelua että "no joko nyt."

Tänään lauleskeltiin että "ja vaik haluun, haluun, kanssas tehdä vauvoja, tanssitaan viel viikko kahdestaan" ;D
 
Kiitti vaan harakraah korvamadosta:p ittee naurattaa aina ku tulee kaija koota " jos nyt kuulet mun huudon ja haavani näät, en pelkää synnytystäääää" :laughing021
 
Minäkin täällä mielessäni vähintään laulelen tuota vauvoja biisiä. Sit ainaki se tulee radiosta ni pakko laulaa kertsit mukana :)
 
Ja lisää: " tää, ei tuu poistuu täältä koskaan.. woo-oo.." repsreps:D:D
 
Tähän mennessä saadut vinkit: syö kokonainen ananas, juo vadelmateetä, tee kyykkyjä, siemenneste...Paras vinkki on "älä ees ajattele asiaa, ni alkaa tapahtua"
Vadelman lehti teetä :) (nyt oli vaikee kielioppi, väärin tais mennä :eek:)
 
Takaisin
Top